The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دمر خوابیدن نوزاد ، آیا دمر خوابیدن نوزاد خطرناک است؟

والدین امروزی اطلاعات زیادی در مورد مراقبت از نوزاد دارند. یکی از مهمترین موضوعات در این میان نحوه خواباندن نوزاد است که هنوز هم حرف و حدیث‌های بسیاری در رابطه با آن وجود دارد. آیا دمر خوابیدن نوزاد خطرناک است؟ آیا می‌‌توان نوزاد را روی شکم خواباند؟ آیا خواباندن نوزاد روی کمر بهترین حالت است؟ اگر نیمه شب از خواب برخاستید و دیدید فرزند شیرخوار شما به شکم چرخیده چه باید کرد؟ در اینجا به تمامی سوالات شما در مورد خواب ایمن و آرام نوزاد پاسخ می‌دهیم.

آیا دمر خوابیدن نوزاد ایمن است؟

خیر! دمر خواباندن نوزاد به شکم مساوی است با کاهش میزان اکسیژن دریافتی و این موضوع خود احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی را در نوزاد بالا می‌برد. در سال 2015 ، 1600 نوزاد در اثر این سندروم فوت کردند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا زمانی که نوزاد نمی‌تواند بچرخد نباید او را روی شکم خواباند.

به توصیه آکادمی کودکان آمریکا بهترین حالت برای خواباندن نوزاد در سال نخست تولد قرار دادنش به کمر است. این موضوع برخلاف باور بسیاری از والدین زمینه ساز خفگی نیست و آناتومی راه‌های تنفسی کودک مانع از رفلاکس در خواب و خفگی می‌شود. حتی در نوزادانی که مبتلا به رفلاکس هستند خوابیدن به کمر توصیه می‌شود و بدون اشکال است ولی باید با زاویه 45 درجه نسبت به سطح زمین باشد. این توصیه از سال 1994 اجرایی شد. از آن سال میزان مرگ و میر کودکان زیر 6 سال با کاهش 50 درصدی همراه شد که ارتباط مستقیمی با نحوه خواباندن نوزادان داشت.

دمر خوابیدن نوزاد، کودکان از چه سنی می‌توانند به شکم بخوابند؟

متخصصان اطفال توصیه می‌کنند تا یک سالگی از این کار امتناع کنید. زمانی که کودک بتواند به تنهایی و بدون حمایت بنشیند و از پشت به شکم بچرخد و سر و گردن خود را محکم نگه دارند دیگر زمان آن فرا رسیده که بتواند دمر و به شکم بخوابد و در این زمان دمر خوابیدن نوزاد بلامانع است و اگر نیمه شب دیدید که بر روی شکم خوابیده نیازی نیست او را برگردانید.

اگر کودک در هنگام خواب به شکم چرخید چه کنیم؟

این موضوع به سن نوزاد بستگی دارد. شیرخواران بالای 6 ماه و حتی گاه از 3-4 ماهگی قدرت چرخیدن و گردن گرفتن را دارند. با این وجود اگر نیمه شب برخاستید و متوجه دمر خوابیدن نوزاد شدید و دیدید فرزندتان به شکم چرخیده می‌توانید خیلی آرام او را برگردانید. برای آنکه نوزاد‌تان را برای گردن گرفتن آماده کنید می‌توانید در هنگام بیداری کودک با او بازی‌های شکمی کنید. از خواباندن نوزاد روی لحاف‌های نرم و پنبه‌ای و گذاشتن اسباب بازی‌های نرم در اطراف کودک خودداری کنید. این مسایل می‌تواند زمینه ساز افزایش خطر سندروم مرگ ناگهانی در نوزاد باشند.

 بیشتر بدانید:

1- بهترین وضعیت های خواباندن نوزاد

2- بهترین حالت خواباندن نوزاد برای پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی

3- چگونه به نوزادان در خوابیدن کمک کنیم؟

4- آموزش نشستن به نوزاد از چه زمانی و چگونه انجام می شود؟

?پرسش و پاسخ های دمر خوابیدن نوزاد

آیا دمر خوابیدن نوزاد خطرناک است؟

بله. برای نوزادانی که توانایی غلت زدن ندارند، دمر خوابیدن می تواند سبب خفگی آنها شود.

از چه زمانی می توانیم اجازه دهیم که نوزاد دمر بخوابد؟

از زمانی که فرزندتان بتواند به طور قوی غلت بزند و حالت خوابیدن خود را تغییر دهد.

در ماه های اول بهترین حالت برای خواباندن نوزاد کدام است؟

بهترین حالت خواباندن نوزاد به پشت و با زاویه 45 درجه نسبت به سطح زمین است.

آیا دمر خواباندن نوزاد احتمال مرگ ناگهانی را افزایش می دهد؟

برای نوزادانی که هنوز توانایی غلت زدن را کسب نکرده اند، دمر خوابیدن احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد.

منبع: thebump