The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواب سبک نوزاد ،6 راهکارساده برای درمان خواب سبک نوزاد چیست؟

بیدار شدن با صدای جیرجیر کف اتاق، زنگ تلفن، تابش ضعیف نور از گوشه پرده و یا حتی صدای ماشین ظرفشویی که در طبقه پایین خانه روشن است نشانه های ساده ای است که به کمک آن می توان به تفاوت میان خواب عادی با خواب سبک نوزادان پی برد و اما علت خواب سبک نوزاد چیست؟ خواب سبک نوزاد نشانه چیست؟ چرا برخی از نوزادان در مقایسه با سایر همسالان خود خواب عمیق تری دارند؟ آیا به خاطر سبک بودن خواب نوزادتان ناچارید پاورچین در خانه راه بروید؟ نگران نباشید ما در این متن با استفاده از راهکارهایی به شما کمک می کنیم که از این پس نوزادتان خواب بهتر و عمیق تری داشته باشد.

6 راهکار ساده برای درمان خواب سبک نوزاد

 دکتر وندی هال محقق خواب و استاد دانشکده بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور کانادا در این باره می گوید:" مغز انسان در هنگام خواب نیز اطلاعات حسی را از محیط پیرامون خود دریافت می کند. ولی با این حال مغز برخی از افراد در مسدود کردن محرکات محیطی عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارد." به گفته دکتر هال اگرچه کم کردن حساسیت کودک نسبت به نور و صدا کار دشواری است ولی با این حال راهکارهای ساده ای وجود دارد که با عمل به آن می توانید به خواب راحت و عمیق نوزاد خود کمک کنید:

1- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد یک ماهه، اجازه دهید کودک تنها بخوابد:

آژانس بهداشت عمومی کانادا به کلیه مادران توصیه می کند که نوزاد را حداقل تا شش ماهگی در اتاق خواب مشترک خود بخوابانند زیرا این کار خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد. به گفته این کارشناسان پس از آنکه نوزاد بزرگتر شده و فضای گهواره برای خوابیدن و غلت زدنش کوچک شد باید او را به تخت خودش در اتاقی جداگانه منتقل کنید. البته منظور از این گفته آن نیست که به محض توانایی نوزاد برای غلت زدن او را به تخت و اتاقی دیگر منتقل کنید بلکه برای انجام این کار باید حداقل تا رسیدن نوزاد به 6 ماهگی دست نگه دارید. خواباندن نوزاد در تخت و اتاق جداگانه این احتمال که او با صدای پدر، مادر و یا خواهر و برادرش از خواب بیدار شود را کمتر می کند.

2- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد، اتاق خواب نوزاد را آرام، خنک و تاریک نگه دارید:

در طول شب اسپیلت را خاموش کرده و یا آن را بر روی دمای مناسب تنظیم کنید. در صورت امکان در اتاق را ببندید تا سروصدای سایر اعضای خانواده باعث بیدار شدن نوزاد از خواب نشود. سعی کنید برای پنجره های اتاق نوزاد حتی با وجود عدم هم خوانی با دکوراسیون از پرده های تیره رنگ استفاده کنید. رزا در این باره می گوید: " موقعی که ماریتا در 8 ماهگی علی رغم داشتن اتاق جداگانه خوب نمی خوابید از فرط ناامیدی پرده های خیلی زشت و تیره ای را برای پنجره ها خریدم." رزا در ادامه توضیح می دهد که اگرچه پرده ها قشنگ نبودند ولی در رفع مشکل خواب ماریتا خیلی موثر واقع شدند.

3- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد سه ماهه، از صدای سفید استفاده کنید:

دکتر هال در این باره توضیح می دهد که استفاده از یک دستگاه تهویه در اتاق نوزاد که در فاصله ای دور از تخت تعبیه شده و یا تنظیم کردن رادیو میان دو موج باعث ایجاد صدای سفید شده و می تواند سایر صداهای مزاحم را بپوشاند. همچنین برای این منظور می توانید از ماشین های صدای سفید مانند خرس های عروسکی که دارای ملودی آرام و موسیقی خواب می باشند استفاده کنید. دکتر هال در این باره می گوید:" نکته مهم آن است که صدای سفید را بعد از به خواب رفتن نوزاد خاموش نکنید. زیرا نوزاد در صورت بیدار شدن در طول شب و نشنیدن این صدا در به خواب رفتن مجدد دچار مشکل خواهد شد."

4- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد 4 ماهه، در طول روز نوزاد را به بیرون ببرید:

بله درست است، قرار گرفتن نوزاد در معرض نور خورشید بعد از بیدار شدن از خواب در تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن او بسیار موثر است. همچنین چرت های کوتاه روزانه نیز باعث خواب بهتر نوزاد در شب می شود. فقط توجه داشته باشید که اگر نوزاد در حین خواب با یک سروصدای ناگهانی مثل صدای ماشین آتش نشانی از خواب بپرد دچار مشکل بی خوابی شده و دوباره به خانه اول خود باز خواهید گشت.

5- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد، در استفاده صحیح از دوربین کنترل اتاق کودک دقت کنید:

استفاده از یک دوربین کنترل اتاق کودک یک روش عالی برای مراقبت از نوزاد است. ولی باید دقت کنید که دچار اشتباه نشوید. به گفته دکتر هال:" خواب در نوزادان نیز مانند بزرگسالان دارای دو نوع اصلی شامل خواب فعال و آرام است. نوزاد در طول خواب آرام معمولا حرکت نکرده و صدایی نیز ایجاد نمی کند. ولی در مرحله خواب فعال ممکن است گاهی چشمان خود را باز کرده و یا صداهایی از خود ایجاد کند." بنابراین صدای نوزاد و یا تکان خوردن او در گهواره لزوما به معنای بیدار بودن او نیست. پس بهتر است پیش از آنکه با شنیدن صدای نوزاد با عجله به سمت او بدوید کمی صبر کنید تا او دوباره خودش به خواب برود.

6- برای حل مشکل خواب سبک نوزاد، اجازه دهید نوزاد خودش را آرام کند:

نوزادانی که یاد می گیرند چگونه خودشان را آرام کنند خواب بهتر و عمیق تری دارند. نوزادانی که دارای خواب سبکی هستند نسبت به سایر همسالان خود خواب منقطع تری دارند بنابراین بسیار مهم است که نوزاد یاد بگیرد در صورت بیدار شدن چگونه بدون حضور شما خود را آرام کرده و دوباره به خواب رود. بنابراین سعی کنید یک روال منظم خواب برای نوزاد تنظیم کنید. چنانچه نوزاد بعد از بیدار شدن شروع به گریه کرده و یا شما را خواست فقط با صدای خود او را آرام کنید. رزا در این باره می گوید:" یکی از کارهایی که من برای رفع مشکل خواب سبک نوزاد، در مورد همه فرزندانم انجام دادم این بود که موقع گریه به آنها می گفتم خیلی خوب، هیچ مشکلی نیست. راحت بخواب. آنها وقتی به رشد کافی برای درک مفهوم این جمله می رسیدند و می دیدند که من در کنارشان حضور دارم سعی می کردند خودشان را آرام کرده و دوباره به خواب بروند."

 مطالعه بیشتر:

1- 10 روش ساده برای خواباندن نوزاد

2- باورهای نادرست در مورد خواب نوزاد

3- مقابله با مشکلات خواب نوزاد و بدخوابی در نوزادان

4- تغییر الگوی خواب نوزاد و شیرخواران با 4 توصیه کاربردی

?پرسش و پاسخ های خواب سبک نوزاد

صدای سفید برای خواب نوزاد چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

استفاده از یک دستگاه تهویه در اتاق نوزاد که در فاصله ای دور از تخت تعبیه شده و یا تنظیم کردن رادیو میان دو موج باعث ایجاد صدای سفید شده و می تواند سایر صداهای مزاحم را بپوشاند. همچنین برای این منظور می توانید از ماشین های صدای سفید مانند خرس های عروسکی که دارای ملودی آرام و موسیقی خواب می باشند استفاده کنید. دکتر هال در این باره می گوید: نکته مهم آن است که صدای سفید را بعد از به خواب رفتن نوزاد خاموش نکنید. زیرا نوزاد در صورت بیدار شدن در طول شب و نشنیدن این صدا در به خواب رفتن مجدد دچار مشکل خواهد شد.

برای حل مشکل سبک بودن خواب نوزاد چه کنیم؟

بله درست است، قرار گرفتن نوزاد در معرض نور خورشید بعد از بیدار شدن از خواب در تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن او بسیار موثر است. همچنین چرت های کوتاه روزانه نیز باعث خواب بهتر نوزاد در شب می شود. فقط توجه داشته باشید که اگر نوزاد در حین خواب با یک سروصدای ناگهانی مثل صدای ماشین آتش نشانی از خواب بپرد دچار مشکل بی خوابی شده و دوباره به خانه اول خود بازخواهید گشت.

چیکار کنیم تا نوزاد شبا خوب بخوابه؟

در طول شب اسپیلت را خاموش کرده و یا آن را بر روی دمای مناسب تنظیم کنید. در صورت امکان در اتاق را ببندید تا سروصدای سایر اعضای خانواده باعث بیدار شدن نوزاد از خواب نشود. سعی کنید برای پنجره های اتاق نوزاد حتی با وجود عدم هم خوانی با دکوراسیون از پرده های تیره رنگ استفاده کنید.

برای بهبود خواب نوزاد چه کنیم؟

نوزادانی که یاد می گیرند چگونه خودشان را آرام کنند خواب بهتر و عمیق تری دارند. نوزادانی که دارای خواب سبکی هستند نسبت به سایر همسالان خود خواب منقطع تری دارند بنابراین بسیار مهم است که نوزاد یاد بگیرد در صورت بیدار شدن چگونه بدون حضور شما خود را آرام کرده و دوباره به خواب رود. بنابراین سعی کنید یک روال منظم خواب برای نوزاد تنظیم کنید.

منبع: todaysparent