The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواباندن نوزادان دوقلو ،توصیه‌هایی برای خواباندن نوزاد دوقلو

خواباندن یک نوزاد کار ساده‌ای نیست چه برسد به دو نوزاد دوقلو. تغذیه کردن یکی بدون بیدار کردن دیگری در خواب بسیار سخت است. والدین دوقلوها مجبورند در طول خواب نوزادان نکات بسیاری را مدنظر داشته باشند. در اینجا به نکاتی درمورد خواباندن نوزادان دوقلو اشاره می‌کنیم که توجه به آنها باعث می‌شود نوزادان دوقلو خواب بهتر و راحت تری را تجربه کنند.

آیا دوقلوها را باید در یک تخت خواباند؟

آکادمی اطفال آمریکا در رابطه با فواید یا خطرات این موضوع چیزی اعلام نکرده است اما برخی متخصصان معتقدند خواباندن نوزادان دوقلو در کنار هم بویژه زمانی که قادر به غلت زدن باشند می‌تواند احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی و خفگی نوزادان در خواب را بالا ببرد. این موضوع اهمیت بالاتری در مورد دوقلوها دارد زیرا آنها معمولا با وزن پایین و نارس متولد می‌شوند که احتمال بروز این سندروم را در آنها افزایش می‌دهد. اگر یک تخت برای دوقلوها تهیه کرده‌اید بهتر است به نحوی دو سمت آن را از هم جدا کنید. در ضمن اگر فضای کافی برای تخت نوزاد ندارید می‌توانید دوقلوها را در اتاق والدین نگهداری کنید اما با رسیدن به سن مهد بهتر است اتاق کودک و والدین از هم جدا شود. بدون تردید متراژ خانه و عادات خواب والدین و نوزادان در تصمیم گیری در رابطه با محل خواب اهمیت بالایی دارد.

آیا دوقلوها را می‌توان در خارج از تخت کنار هم خواباند؟

حتی اگر قرار است نوزادان چرت روزانه بزنند باید مراقب ایمنی آنها در خواب باشید. فرقی نمی‌کند آنها را در گهواره یا تخت خودشان یا روی زمین بخوابانید. در هر شرایطی باید مراقب سندروم مرگ ناگهانی نوزاد باشید که در صورتی که نوزاد را روی بالشت، یا دشکچه نرم بخوابانید افزایش می‌‌یابد. نوزادان را با فاصله روی سطحی صاف و سفت بخوابانید و از سطوح خیلی نرم دوری کنید.

توصیه‌هایی برای خواباندن نوزاد دوقلو

با توجه به نکات زیر می‌توانید عادات خواب دوقلوها را تنظیم کنید. موضوعی که در سلامت خودتان هم تاثیر گذار است.

- برنامه‌ها را همزمان کنید: سعی کنید برنامه خواب و تغذیه نوزادان یکی باشد. اگر در طول شب به یکی شیر می‌دهید دیگری را هم بلند کرده و به او شیر دهید.

- برنامه ریزی دقیقی داشته باشید: برنامه ریزی برای دوقلوها سخت است و شما را دچار چالش خواهد کرد اما ارزشش را دارد. سعی کنید برای تغذیه، حمام کردن و خواباندن نوزادان دوقلو ساعات مشخصی را در طول روز اختصاص دهید تا نوزادان به این روند عادت کنند.

- به سر و صدا در خواب عادتشان دهید: اگر دوقلوها عادت کنند در سر و صدا بخوابند برای شما کار ساده تر خواهد شد. لازم نیست صدای موسیقی بلندی در اتاق پخش کنید کافی است صدای بمی بخش شود تا نوزاد با افتادن هر چیزی روی زمین از خواب نپرد.

- خود آرام کنی را به آنها یاد دهید: با گریه کردن نوزادان به سمت آنها ندوید. در برابر گریه آنها کمی مقاومت کنید. عشق شما به فرزندان‌تان غیرقابل انکار است اما گاهی باید یاد بگیرند با مکیدن پستانک خود را آرام کنند.

نکاتی ایمنی خواباندن نوزادان دوقلو

در حالی که احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی برای نوزادان زیر 3500 گرم بالاست (از هر 2600 نوزاد یک نفر دچار این مشکل می‌شوند) با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی می‌توان خطر را تا حد زیادی کاهش داد.

- تخت نوزادان را از هم جدا کنید: نوزادان دوقلو را باید جدا از هم و در سطوح ایمن خواباند.

- به پشت بخوابانید: نوزادان را باید به پشت خواباند.

- تشک نوزاد باید سفت باشد: از تشکی محکم و سفت برای نوزادان استفاده کنید و از خواباندن آنها روی بالشت یا دشک خیلی نرم خودداری کنید.

- اتاق نوزادان را گرم نکنید: از گرم کردن بیش از حد نوزادان با پتو یا لباس یا روشن کردن شوفاژ در اتاق نوزادان بپرهیزید. سر و گردن نوزاد نباید در طول خواب عرق کند.

- در اتاق نوزادان سیگار نکشید: سیگار می‌تواند احتمال ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش دهد. هیچ یک از والدین در دوران بارداری و پس از آن نباید سیگار بکشند.

- نوزادان را با شیر مادر تغذیه کنید: شیر مادر می‌تواند احتمال ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی جنین را کاهش دهد.

- تخت نوزادان را در اتاق والدین بگذارید: قرار دادن تخت نوزادان برای 6 تا 12 ماه نخست این امکان را به والدین می‌دهد تا نظارت دقیق تری روی دوقلوها داشته باشند.

همانطور که دیدید گرچه خواباندن نوزادان دوقلو یک چالش برای افرادی است که به تازگی مادر و پدر شده اند، اما چندان هم سخت نیست و می توانید با رعایت چند نکته ساده راه و چاه آن را پیدا کنید.

 بیشتر بدانید:

1- مشکلات بارداری دوقلو یا چند قلویی چیست ؟

2- بارداری دوقلویی چگونه اتفاق می افتد ؟ دوقلوی همسان و غیر همسان

3- مراقبت های بارداری دوقلویی و توصیه‌های مهم در این مورد

4- 10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید

?پرسش و پاسخ های خواباندن دوقلوها

آیا دوقلوها را باید در یک تخت خواباند؟

خیر. بهتر است آنها را در تخت های جدا بخوابانید خصوصا زمانی که نوزادان به سن غلت زدن می رسند.

آیا دوقلوها را می‌توان در خارج از تخت کنار هم خواباند؟

بله. اما با فاصله مناسب. اطراف آن ها را با بالش ایمن سازی کنید.

تشک نوزاد باید سفت باشد یا نرم؟

از تشکی محکم و سفت برای نوزادان استفاده کنید و از خواباندن آنها روی بالشت یا دشک خیلی نرم خودداری کنید.

چرا نباید نوزادان دوقلو را در یک تخت بخوابانیم؟

خواباندن نوزادان دوقلو در کنار هم بویژه زمانی که قادر به غلت زدن باشند می‌تواند احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی و خفگی نوزادان در خواب را بالا ببرد.

منبع: whattoexpect