The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شربت دل درد نوزادان ،اثرات جانبی و عوارض شربت دل درد نوزادان

شربت دل درد نوزادان، دارویی است که به منظور درمان دل درد نوزادان و تسکین علایم نفخ ناشی از بلعیدن هوا یا مصرف برخی مواد غذایی و شیرخشک در شیرخواران تجویز می‌‌شود. این دارو سبب کاهش و از بین رفتن حباب‌های هوا در روده و معده خواهد شد و نیز به تسهیل خروج حباب های هوا از دستگاه گوارش نوزاد کمک خواهد کرد.

چطور باید از شربت دل درد نوزادان استفاده کنیم؟

اگر از انواع بدون نسخه شربت دل درد نوزادان استفاده می‌کنید حتما پیش از استفاده، دستورالعمل روی بسته بندی را مطالعه کنید اما اگر پزشک آن را تجویز کرده است طبق دستورالعمل پزشک دارو را مصرف کنید. شربت دل درد نوزادان را باید بعد از صرف غذا یا هنگام خواب طبق دستور استفاده کرد. قبل از مصرف دارو باید حتما آن را به خوبی تکان داد و با استفاده از قطره چکان یا قاشق اندازه گیری آن را به شیرخوار یا کودک خوراند. هرگز از قاشق غذاخوری برای دارو دادن به کودکان استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث شود دوز اشتباهی از دارو به آنان خورانده شود. دارو را به آرامی داخل دهان شیرخوار بریزید و برای پیشگیری از بیرون ریختن و تف کردن دارو آن را در گوشه سمت چپ دهان بریزید. می‌توانید به دارو 30 میلی لیتر آب میوه یا آب خنک یا شیر بیافزایید. بعد از هر بار استفاده از قاشق یا قطره چکان برای خوراندن دارو به شیرخوار آن را کاملا بشویید و تمیز کنید. فراموش نکنید میزان مصرف دارو بر حسب سن و وزن کودکان متفاوت است

اگر شربت دل درد نوزادان را بدون نسخه مصرف می‌کنید بیش از 12 روز مصرف آن را ادامه ندهید و اگر وضعیت دل درد همچنان دوام داشت یا بدتر شد حتما با پزشک مشورت کنید.

اثرات جانبی و عوارض مصرف شربت دل درد نوزادان

سایمتیکون عوارض جانبی بسیار کمی دارد پس اگر فرزنداتان با مصرف این دارو عوارض شدیدی از خود بروز داد سریعاً به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

اگر از این دارو زیر نظر متخصص استفاده می‌کنید مطمئن باشید سود این دارو بیشتر از عوارض جانبی آن برای فرزند شماست.

این دارو معمولا باعث آلرژی‌های جدی نمی‌شود. اما در صورت مشاهده هرگونه علائم واكنش آلرژیك جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به خصوص در ناحیه صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاطی شربت دل درد نوزادان

قبل از دادن شربت دل درد، اگر فرزند شما به آن حساسیت دارد، این موضوع را با پزشک یا داروساز در میان بگذارید. اگر فرزند شما آلرژی دارویی دیگری دارد این محصول نیز ممکن است حاوی مواد غیرفعالی باشد که می‌‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک یا سایر مشکلات شود پس برای اطلاعات بیشتر با داروساز صحبت کنید.

تداخلات دارویی می‌تواند نحوه عملکرد داروها را تغییر داده و خطر بروز عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. فهرستی از تمام داروهای مصرفی از جمله داروهای آزاد و بدون نسخه، مکمل‌ها و داروهای گیاهی را همراه داشته باشید و آن را هنگام تجویز دارو به پزشک و داروساز خود نشان دهید و بدون تأیید پزشک، دوز داروها را شروع، متوقف یا تغییر ندهید.

برخی از شربت های دل درد می‌‌توانند باعث کاهش جذب داروهای تیروئیدی (مانند لووتیروکسین) شود. اگر فرزندتان داروی تیروئید مصرف می‌‌کند باید بین آن و مصرف دارویی  مانند سایمتیکون حداقل 4 ساعت فاصله بگذارید.

عوارض ناشی از مصرف دوز بالای دارو

اگر فردی بیش از حد تجویز شده از دارو مصرف کرد و دچارعلائم جدی از قبیل اسهال یا مشکلات تنفسی شد باید با اورژانس تماس گرفت.

اگر مصرف دارو را فراموش کردید

اگر فرزندتان دارو را به طور منظم مصرف می‌‌کند و یک نوبت را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را به کودک بدهید. اگر نزدیک زمان دوز بعدی است، دوز از دست رفته را رد کنید. دوز بعدی را در زمان عادی بدهید و دوز مصرف را دو برابر نکنید.

نحوه نگهداری از دارو

شربت دل درد را باید در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری کنید. آن را در فضای یخچال یا در حمام نگهداری نکنید و تمام داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.شربت دل درد نوزادان که بلا استفاده است را در چاه توالت یا در سطل آشغال خالی نکنید مگر آنکه روی دستور العمل اینطور قید شده باشد. برای معدوم کردن دارو با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید.

 بیشتر بدانید:

1- کولیک نوزادان از چه زمانی آغاز و تا چند ماهگی ادامه دارد؟

2- 12 راه پیشگیری از کولیک نوزادان (قولنج نوزادان)

3- درمان های خانگی برای کولیک نوزادی

4- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟

منبع: webmd