The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تعداد ضربان قلب جنین پسر در بارداری چقدر است؟

بعد از شنیدن خبر هیجان انگیز بارداریتان احتمالا یکی از مهم ترین دغدغه های والدین مربوط به جنسیت جنین است. دختر است یا پسر؟ به همین دلیل امروزه راه های زیادی برای حدس زدن جنسیت جنین مطرح می شود که یکی از آنها شمردن تعداد ضربان قلب است. اما آیا براستی تعداد ضربان قلب جنین پسر با دختر فرقی دارد؟

آیا از روی تعداد ضربان قلب می توان جنسیت جنین را پیش بینی کرد؟

خیر، با شمردن تعداد ضربان قلب نمی توان جنسیت جنین را پیش بینی کرد. داستان های بسیاری در این باره از گذشته وجود دارد. شاید شنیده باشید که ماماهای قدیم از روی ضربان قلب جنین می توانستند جنسیت آن را در اوایل سه ماهه اول پیش بینی کنند. آنها معتقد بودند، اگر تعداد ضربان قلب جنین بیش از 140 در دقیقه باشد، جنین دختر، و اگر زیر 140 تا در دقیقه باشد جنین پسر است. در حقیقت تعداد ضربان قلب جنین پسر را زیر 140 ضربه در دقیقه مطرح می کردند.

حقیقت این است که قلب جنین در حدود هفته ششم بارداری شروع به تپش می کند. حتی می توانید این سوسو زدن نور را بر روی سونوگرافی مشاهده و اندازه گیری کنید. ضربان در دقیقه (bpm) با کندی از 90 تا 110 دور در دقیقه شروع می شود و روزانه افزایش پیدا می کند. تا زمان رسیدن به اوج هفته نهم بارداری، ضربان قلب جنین به 140 تا 170 دور در دقیقه برای پسران و دختران می رسد.

تحقیقات درباره رابطه ضربان قلب جنین و جنسیت او چه می گوید؟

در مطالعه‌ای که توسط یک مجله معتبر پزشکی منتشر شده است، محققان 966 سونوگرافی از زنانی که در دوره بارداری زیر 14 هفته قرار داشتند را بررسی کردند. آنها این روند را دوباره در سه ماهه دوم بین هفته های 18 و 24 تکرار کردند. در این مطالعه جنسیت جنین هم از طریق سونوگرافی قابل تعیین بود. از این حاملگی ها، جنین 244 نفر دختر و 233 نفر پسر بودند.

سپس تعداد ضربان قلب را در آنها مقایسه کردند برای اینکه به این سوال پاسخ دهند که آیا تفاوتی بین تعداد ضربان قلب جنین پسر و دختر وجود دارد؟ نتایج نشان داد که متوسط ضربان قلب در پسران در سه ماهه اول 9/154 بار در دقیقه (به علاوه یا منفی 22.8 بار در دقیقه) و برای دختران 7/151 بار در دقیقه (به علاوه یا منفی 22.7 بار در دقیقه) است.

به عبارت دیگر اختلاف معنی داری بین تعداد ضربان قلب جنین پسر و دختر در اوایل بارداری وجود نداشت.

جنسیت جنین چه زمانی تشکیل می شود؟

جنسیت جنین به محض اینکه اسپرم وارد تخمک شد، مشخص می شود. یعنی قبل از اینکه حتی بدانید که باردار هستید، جنسیت جنین‌تان مشخص است. دستگاه تناسلی جنین برای مدتی تشکیل نشده است. اما از همان ابتدا معلوم است که جنین پسر است و حامل کروموزوم Y و یا دختر است و حامل کروموزوم X. جنین دختر الگوی XX از اطلاعات ژنتیکی را در اختیار دارد، در حالی که جنین پسر XY را حمل می کنند.

همچنین ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که دستگاه تناسلی جنین شما فوراً تشکیل نمی شود. در حقیقت، پسران و دختران چهار تا شش هفته پس از بارداری نسبتاً یکسان به نظر می رسند. بین هفته 10 تا 20 بارداری اندام تناسلی شروع به تمایز می کند.

تست هایی که جنسیت جنین را نشان می دهد:

اگرچه اندازه گیری ضربان قلب ممکن است به شما نگوید که سیسمونی نوزاد را صورتی یا آبی بخرید ولی آزمایش های زیادی وجود دارد که می توانند جنسیت جنین را قبل از زایمان نشان دهند.

• تست سل فری:

آزمایش خونی به نام تست سل فری در طی چند سال گذشته رایج شده است. شما می توانید اوایل هفته 9 بارداری این آزمایش را انجام دهید. هدف اصلی این آزمایشات تعیین جنسیت فرزند شما نیست. این آزمایش می تواند ناهنجاریهای ژنتیکی جنین را مشخص کند ولی تعیین جنسیت هم در آن امکانپذیر است.نتایج آزمایش معمولا بین هفت تا ده هفته مشخص می شود و انجام آن در مادران بالای 35 سال توصیه می شود. به خصوص اگر سابقه بیماری های ژنتیکی در خانواده وجود داشته باشد.

• آزمایش ژنتیک:

گاهی در دوران بارداری، پزشک ممکن است گزینه آمنیوسنتز یا نمونه گیری ویلای کوریونی (CVS) را به شما توصیه کند. این آزمایشات دقیقاً مانند تست سل فری به دنبال یافتن ناهنجاری های ژنتیکی در جنین هستند. در نتیجه می توانند جنسیت جنین را هم مشخص کنند. برخی از بیماریهای ژنتیکی وابسته به جنسیت است. یعنی در پسران یا دختران بیشتر دیده می شود.این آزمایشات دقیق تر از آزمایش سل فری هستند. اما همچنین تهاجمی تر بوده و خطر سقط جنین را به همراه دارد.

• آزمایش CVS معمولاً در زمانی بین هفته های 10 و 13 انجام می شود.

• آمنیوسنتز معمولاً بین هفته های 14 تا 20 انجام می شود.

 این آزمایشات خطرات احتمالی برای جنین و مادر ایجاد می کنند، بنابراین معمولاً توصیه نمی شوند، مگر اینکه:

• نتایج مثبت از آزمایش سل فری وجود داشته باشد و پزشک به وجود ناهنجاری‌های ژنتیکی در جنین شک کند.

• در حاملگی های قبلی مشکلات ژنتیکی وجود داشته باشد.

• مادر بالای 35 سال باشد.

• سابقه خانوادگی ناهنجاری های ژنتیکی وجود داشته باشد.

• سونوگرافی:

یکی از راه های بی‌خطر برای تشخیص جنسیت جنین، سونوگرافی است. انجام سونوگرافی در هفته های هیجده تا بیست می تواند جنسیت جنین را مشخص کند. هر چند گاهی نحوه‌ ی قرارگیری جنین باعث می شود که پزشک در مشخص کردن جنسیت دچار اشتباه شود.

بنابراین شاید به جای جست و جو درمورد تعداد ضربان قلب جنین پسر بهتر باشد که تا هفته 16 بارداری صبر کنید تا به راحتی و بدون هیچ خطری بتوانید از جنسیت فرشته کوچکتان مطلع شوید.

 

بیشتر بدانید:

1- شکل شکم در جنین پسر،آیا جنسیت جنین در شکل شکم مادر موثر است؟

2- رژیم غذایی برای پسر دار شدن، آیا رژیم غذایی خاصی وجود دارد؟

3- علائم حاملگی پسر،تمام باورهای رایج مربوط به علائم حاملگی پسر

4- تعیین جنسیت از روی ضربان قلب جنین آیا ممکن است؟

منبع: healthline