The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنیم؟

اطلاع از روش اندازه گیری دمای بدن نوزادان و کودکان مساله بسیار مهمی است که تمامی مادران و پدران باید آن را بدانند. با خواندن متن زیر در می یابید که اندازه گیری دمای بدن بچه ها با کمک دماسنج اصلا کار دشواری نیست. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چگونه دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنیم و در این رابطه چه نکاتی را باید رعایت کرد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چگونه دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنیم؟

طریقه صحیح گرفتن درجه حرارت کودکان بصورت دهانی یا مقعدی با دماسنج دیجیتال نیاز به دقت زیادی دارد، معمولاً روش کنترل درجه حرارت در کودکان تا حدود ۴ سالگی، کنترل درجه حرارت به صورت مقعدی است و در کودکان بزرگتر از درجه حرارت دهانی استفاه می کنند. البته در کودکان زیر 4 سال نیز می توانید از زیر بغل و دهان برای کنترل درجه حرارت استفاده نمایید.

البته دقیق ترین شیوه اندازه گیری درجه حرارت با دماسنج دیجیتال از راه دهان یا مقعد است:

- در کودکان کمتر از چهار سال باید اندازه گیری درجه جرارت از راه مقعد انجام شود.

- دماسنج جیوه ای نباید استفاده شود، جیوه یک سم محیطی است و شما نباید خطر کنید و آن را در دسترس کودک در خانواده قرار دهید، بنابراین توصیه می شود از دماسنج دیجیتال استفاده کنید.

- قبل استفاده از دماسنج نوزاد یا فرزندتان خود را خیلی نپوشانید زیرا روی درجه حرارت تاثیر گذار است.

- هرگز فرزندتان را هنگام اندازه گیری درجه حرارت، تنها نگذرانید.

- حتما از دماسنج مناسب استفاده کنید. دستورالعمل بر روی بسته را ببینید.

- چنانچه از دماسنج مقعدی برای فرزندتان استفاده می کنید، سر آن را با را وازلین چرب کنید و دماسنج را یک سانتی متر وارد مقعد کنید. آن را آرام نگهدارید و اجازه ندهید بیرون بیاید زمانیکه صدای بوق دماسنج درآمد آن را خارج کرده و عدد دیجیتال را بخوانید.

▪ چنانچه برای فرزندتان از دماسنج دهانی استفاده می کنید، انتهای دماسنج زیر زبان بگذارید و با صدای بوق دماسنج آن را بردارید و عدد دیجیتال را بخوانید.

▪ پس از استفاده دماسنج را با آب سرد و صابون بشویید.

به یاد داشته باشید که هرگز نباید دماسنج جیوه ای را در دهان کودک قرار دهید زیرا ممکن است آن را گاز گرفته و جیوه و خرده های شیشه وارد دهانش شود که بسیار خطرناک است. اما می توان دماسنج جیوه ای را زیر بغل نوزادان و کودکان قرار داد که به آن درجه حرارت آگزیلاری گفته می شود. اگر برای اندازه گیری دما از دماسنج جیوه ای استفاده می کنید آن را محکم تکان دهید تا نشانگر جیوه به زیر 36 درجه برسد، سپس آن را در زیر بغل کودک یا نوزاد بگذارید و پس از مدت زمان 3 دقیقه دما را بخوانید.

 حال که دانستید چگونه دمای بدن نوزاد را اندازه گیری کنیم، اگر احساس می کنید دلبندتان تب دارد، می توانید با دقت دمای بدن او را اندازه گیری کرده و به صورت تلفنی با متخصص درمورد نیاز یا عدم نیاز به مصرف دارو و ... مشورت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- شناخت علائم و روش های درمان سرماخوردگی و تب نوزاد

2- روش های اندازه‌ گیری دمای بدن و استفاده از داروهای تب بر در نوزادان

3- آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره تب نوزاد

4- علائم و داروهای مجاز برای پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان