The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد سه ماهه ، 8 بازی برای پروش هوش و مهارت نوزاد

والدین آگاه می دانند که یکی از راه های برقراری ارتباط، تقویت رابطه عاطفی، پروش هوش و مهارت های نوزادان و کودکان بازی کردن است. اما بسیاری از آنها نمی دانند که چطور می توان با یک نوزاد سه ماهه بازی کرد. برای بازی با کودک سه ماهه نیازی به وسایل خاصی نیست. در این متن نحوه بازی با نوزاد سه ماهه و روش های آن را برای شما مطرح کرده ایم.

بازی با نوزاد سه ماهه ، هفته اول

 در این هفته می‌توانید دو بازی سرگرم‌کننده با کودک انجام دهید.

- صدای پاپ

تا به حال دقت کرده‌اید برخی از واژه‌ها با معنای آن رابطه‌ای مستقیم دارند؟ به این کلمات «نام‌آوا» می‌گویند. و «پاپ»، «بنگ» و «تلوپ» نمونه‌هایی از نام‌‌آواها هستند. در زیر یک بازی با آواز طراحی شده که برای کودک دلبند شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

مهارت‌هایی که کودک فرا می‌گیرد: مهارت کلامی و رابطه علت و معلول

چه وسایلی نیاز دارید: احتیاج به هیچ وسیله‌ای نیست.

یکی از روش های بازی با نوزاد سه ماهه لالایی خواندن است. لالایی قدیمی: «گنجشک لالا.... مهتاب لالا....» را برای نوزاد بخوانید و بخش‌های هیجان‌انگیز آن را با بالا بردن صدا و حرکات نشان دهید. به نرمی و آرامی بخوانید: «یک قرون برنج کوپنی، یک قرون کره. اینجوری پول از جیب میره...«پاپ»».

دوباره شعر را بخوانید این دفعه دستان خود را هنگام گفتن کلمه «پاپ»، به هم بکوبید. یک بار دیگر بخوانید و دستان خود را به آرامی بر زمین یا سطحی مانند تخت یا صندلی بزنید. عروسکی را به دست بگیرید و با کلمه «پاپ» آن را به هوا پرت کنید و بگیرید.

این کار می‌تواند در پرت کردن حواس نوزاد کارساز باشد. همچنین در بیدار نگه داشتن او در مسیرهای کوتاه در ماشین که نمی‌خواهید کودک بخوابد.

- پروانه شوید

در سه ماهگی کودک علاقه خود را نسبت به حیوانات و حشرات نشان می‌دهد. توجه او را به این بازی نمایشی جلب کنید و با هم پروانه شوید!

مهارت‌هایی که کودک فرا می‌گیرد: مهارت‌های کلامی و حرکتی

چه وسایلی نیاز دارید: احتیاج به هیچ وسیله‌ای نیست.

در حالی که چهارزانو روی زمین نشسته‌اید، نوزاد را روبرو خود قرار دهید. از کمر خم شوید و با دستان خود سقفی بر سر نوزاد درست کنید. هم اکنون شما مانند «پیله‌ای» بر سر «کرم» هستید. نوزاد را تشویق کنید تا مانند شما خم شود.

به آرامی با او حرف بزنید و بگویید: «خوب کرم ابریشم تو الان بیدار شده‌ای». در حالی که دستان خود را از روی سرتان برمی‌دارید بگویید: «تو هم اکنون از پیله خود بیرون می‌آیی و به یک پروانه زیبا تبدیل می‌شوی» سپس بلند شوید و دستان نوزاد را به سمت بالا بگیرید. بازوان خود را در اطراف بالا و پایین ببرید و بگویید: «حالا بال‌هایت را تکان می‌دهی و پرواز می‌کنی. تو به یک پروانه تبدیل شده‌ای!» هرچقدر این بازی را با کودک انجام دهید، کودک یاد می‌گیرد دستان خود را مانند پروانه در اطراف تکان دهد.

هنگامی‌که کودک شروع به راه رفتن کرد، می‌تواند خودرا به دامان شما برساند و مانند کرم خود را برای پیله آماده کند. هنگامی‌که او را آزاد می‌کنید بگذارید بایستد و از دامان شما مانند یک پروانه پرواز کند و در اتاق به تکان دادن دستانش مانند یک پروانه ادامه دهد.

بازی با نوزاد سه ماهه ، هفته دوم

- طبل‌های مختلف

یکی از دیگر انواع بازی با نوزاد سه ماهه ایجاد سر و صدا است. رسیدن به سن پر سر و صدا برای کودک بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. نظر شما در این مورد مهم نیست! وقتی کودک می‌بیند قادر است با دستان خود‌ صداهای رضایت بخشی تولید کند، یاد می‌گیرد هر عملی، نتیجه‌ای دارد. ساعاتی از روز را برای ایجاد سر و صدا به کودک اختصاص دهید.

مهارت‌هایی که کودک فرا می‌گیرد: مهارت شنوایی،‌ حس ریتم،‌ رابطه علت و معلول

چه چیزهایی نیاز دارید: قوطی‌های خالی با درپوش‌های انعطاف‌پذیر پلاستیکی یا مقوایی،‌ حلقه فیلم یا کاغذ ضخیم و چسب نواری

برای طبل‌های خیلی ساده می‌توانید از ظروفی استفاده کنید که درپوش دارند مانند ظروف غذا، جعبه‌های بیسکوییت یا ظروف پلاستیکی. می‌توانید هر نوع قوطی یا ظرف گردی را به طبل تبدیل کنید. فقط کافیست چند لایه پلاستیک یا کاغذ کلفت را روی قوطی بکشید و به سمت پایین قوطی بچسبانید.

سعی کنید طبل‌هایی با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف درست کنید. این کار باعث می‌شود صداهای مختلفی از آنها تولید شود. بنابراین کودک قادر است تفاوت بین صداهای عمیق‌تر و ضعیف‌تر را تشخیص دهد. طبل‌های مختلف را به هم متصل کنید تا مجموعه‌ای از طبل‌ها داشته باشید.

روی زمین بنشینید در حالی‌که کودک بین پاهایتان نشسته است و طبل روبروی شماست، نشان دهید چگونه با استفاده از انگشتان و کف دست و پاشنه دست می‌توانید صداهای مختلفی تولید کنید. می‌توانید با دهان خود هم ضرب بگیرید تا ریتم‌های مختلف را نشان دهید.

اگر کودک می‌تواند با دستانش چیزی را بگیرد، می‌توانید چوب طبل دست‌ساز درست کنید. چاپ استیک (میله‌هایی از جنس عاج که چینی‌ها برای خودن برنج از آن استفاده می‌کنند) بهترین گزینه است. اما مداد‌ هم مناسب است. برای امنیت در دو طرف چوب مقداری پارچه یا دستمال بچسبانید. بعد از درست کردن چوب‌‌های طبل به کودک نشان دهید چگونه با ضربه زدن به کناره‌ها و روی طبل صدا تولید می‌کنید. به زودی بخش ریتم خود را کامل خواهید کرد!

 - دست و پا زدن

یکی از هیجان انگیز ترین روش های بازی با نوزاد سه ماهه دست و پا زدن در حمام است. از زمانی‌که کودک حرکت کردن را یاد می‌گیرد، به لگد زدن در هوا علاقه نشان می‌دهد. وقتی کودک این کار را در حمام انجام می‌دهد، با پاشیدن آب به اطراف به این نتیجه می‌رسد که عمل او باعث اتفاقاتی در دنیا می‌شود.

مهارت‌هایی که کودک می‌آموزد: مهارت‌های حرکتی،‌ رابطه علت و معلول

چیزی که نیاز دارید: حمام

وان حمام یا وان مخصوص کودک را به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر از آب پر کنید. بیشتر از این مقدار آب نریزید. کودک را به پشت داخل وان بخوابانید. دست خود را زیر سرش قرار دهید تا آب داخل گوش‌هایش نرود. همیشه مطمئن شوید صورت او خشک است.

به احتمال زیاد کودک عاشق حمام می‌شود و شروع به دست و پا زدن می‌کند. هرچه بیشتر دست و پا بزند، آب بیشتری به اطراف پرتاب می‌شود. وقتی متوجه می‌شود خودش باعث این آب‌پاشی است، بهتر است برای خیس شدن آماده باشید!

به خاطر داشته باشید، هر کودک با کودک دیگر متفاوت است. اگر فکر می‌کنید کودک شما کاملا برای این بازی‌ها آماده نیست می‌توانید هفته‌های بعد امتحان کنید.

بازی با نوزاد سه ماهه ، هفته سوم

- ترن هوایی

هم‌اکنون کودک در ثابت نگه داشتن سر خود مهارت بیشتری دارد. این گام مهمی برای کودک است و این قضیه کمک می‌کند تا یاد بگیرد حرکات دیگر خود را کنترل کند. این‌ها تمرین‌هایی بسیار مفید برای زمانی است که شروع به نشستن، غلتیدن و در نهایت ایستادن می‌کند. این بازی به هماهنگی کل بدن کودک کمک می‌کند و به آرامش کلی قبل از خواب کودک یاری می‌رساند.

مهارت‌هایی که کودک یاد می‌گیرد: مهارت‌های حرکتی

چه چیزهایی نیاز دارید: توپ ساحلی، توپ ورزشی یا بالش بلند و گرد

اگر از بالش بادی استفاده می‌کنید آن‌را تا ته باد نکنید، بنابراین توپ می‌چرخد و همچنان سطح نرمی دارد. با احتیاط کودک را روی توپ بگذارید دو پهلوی او را با دست نگه دارید و کودک را به روی شکم بر روی توپ قرار دهید.

به آرامی کودک را به عقب و کناره‌ها تکان دهید و در طول حرکت با کودک حرف بزنید و موسیقی آرامی بگذارید تا لحظات آرامش‌بخشی برای کودک به وجود آورید.

توجه: بالش گرد،‌ حرکتی آرام و نرم دارد ولی به طرفین تکان نمی‌خورد

- نگاه کن ببین کی اینجاست! (دالی بازی)

کودک در این سن به دنبال کشف علت و معلول است. او اتفاق‌های دنیای اطرافش را درک می‌کند و در عین حالبا اتفاقات غیرمنتظره نیز دچار هیجان و شگفتی می‌شود. دیدن چهره شما بزرگترین محرک برای اوست و می‌توانید در نشان دادن تعجب خود اغراق کنید تا کودک هیجان‌زده‌تر شود.

مهارت‌هایی که کودک فرا می‌گیرد: رابطه علت و معلول،‌ حس ماندگاری اجسام (اینکه وقتی چیزی دیده نمی‌شود، همچنان وجود دارد).

چیزی که نیاز دارید: چیزی برای پنهان شدن پشت آن

کودک را روی صندلی خود یا صندلی ماشین بنشانید. سپس با او دالی بازی کنید. با خنده و چشمان گرد و چهره‌ای هیجان زده به او نگاه کنید. به عکس‌العمل‌های کودک دقت کنید، ببینید با کارهای شما قهقهه یا فقط لبخندی زورکی می‌زند. اگر احساس می‌کنید کودک عصبی به نظر می‌رسد کار دیگری انجام دهید. هر بار کار خنده دار دیگری انجام دهید.

برای اینکه این بازی هیجان بیشتری داشته باشد، باید محل بیرون آمدن سر خود را تغییر دهید. یک بار از بالای صندلی یا مبل بیرون بیاییدو بار دیگر از کنار آن. همچنین از گوشه در اتاق با او دالی بازی کنید. کودک تا زمانی که چهره شما خسته نشود دوست دارد بنشیند و بازی با شما را تماشا کند.

بازی با کودک سه ماهه ، هفته چهارم

- تلفن بازی

قان و قون کردن کودک ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، ولی همان صداهای تصادفی به پرورش مهارت کلامی کودک کمک می‌کند. در زیر روش‌های مفیدی وجود دارد تا از یادگیری زبان لذت ببرد.

مهارت‌هایی که فرا می‌گیرد: مهارت کلامی

چه چیزی نیاز دارید: دو تلفن اسباب بازی،‌ یا تلفن قدیمی که قطع باشد

یکی از تلفن‌ها را به کودک دهید و گوشی تلفن را به گوش او نزدیک کنید. سپس با تلفن خود یک طرف مکالمه را شروع کنید. آرام و شمرده حرف بزنید و بین سوال‌ها و پیشنهادات خود مکثی طولانی کنید و اجازه دهید کودک پاسخ دهد.

به زودی متوجه می‌شوید کودک شروع به قان و قون کردن می‌کند. گویا مکالمه‌ای واقعی انجام می‌دهید.

این بهترین روش برای تمرین آهنگ زبان است. سریع‌تر از آنکه فکرش را بکنید، کودک شروع به حرف زدن می‌کند.

- نمایش سایه

برای بازی با نوزادان سه ماهه توجه داشته باشید که دنیا از نگاه کودک بسیار مجذوب کننده است. او عاشق نگاه کردن به الگوها و اشکال متحرک است. ممکن متوجه شده باشید که کودک از تصاویر متحرک در صفحه تلویزیون به وجد می‌آید. کمک کنید تا در این بازی نمایشی قدیمی شرکت کند. 

مهارت‌هایی که فرا می‌گیرد: مهارت دیداری

وسایل مورد نیاز: یک چراغ‌قوه یا لامپ

بازی سایه،‌ سالیان سال مورد علاقه نوزادان و والدین بوده است و از جمله موارد جذاب بازی با نوزاد سه ماهه محسوب می شود. کودک را بغل خود یا روی صندلی کودک قرار دهید. چراغ‌قوه یا لامپ را رو به دیوار بگیرید و دست‌های خود را جلوی آن قرار دهید تا سایه‌ای ایجاد شود. با حرکت دادن دست‌های خود می‌توانید تصاویر سرگرم کننده‌ای برای کودک بسازید.

با فعالیت‌های ساده مانند تکان دادن و نگه داشتن تعداد مختلف انگشتان شروع کنید. سپس از دستان خود برای ساختن شکل حیوانات مانند سگ یا اردک استفاده کنید. ایده‌های زیادی در مورد چگونگی ساختن اشکال حیوانات در اینترنت وجود دارد.

به کودک خود کمک کنید تا دست‌های خود را تکان دهد و سایه‌های ساده بسازد و به او بگویید سایه‌های او از سایه‌های شما کوچکتر است. سرانجام دست‌های کودک را در دست‌های خود بگیرید و به او کمک کنید تا سایه‌های مختلفی بسازد. بازی را با تعظیم کردن سایه‌ها و خداحافظی از کودک تمام کنید.

 حال که روش های بازی با نوزاد سه ماهه را می دانید، یک به یک آنها را امتحان کنید تا ببینید دلبند شما به چه بازی عاقه بیشتری نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:

 

 

بازی با نوزاد چهار ماهه ، 8 بازی خلاقانه و ساده

جدول تکامل کودکان و بررسی ترتیب رشد تکاملی کودک

خزیدن کودک و نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود؟

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد سه ماهه

آیا لازم است با نوزاد سه ماهه بازی کنیم؟

بله. بازی با نوزاد سبب رشد مهارت های فکری و جسمی او می شود.

آیا بازی برای بازی کردن با نوزاد سه ماهه به وسایل خاصی نیاز هست؟

خیر. در این متن بازی هایی ذکر شده که بدون نیاز به هیچگونه وسیله خاصی می توانید آنها را انجام دهید.

آیا بازی با کودک سه ماهه سبب بیش فعال شدن او نمی شود؟

خیر. بازی کردن با کودک به هیچ وجه ارتباطی با بیش فعالی ندارد.

آیا بازی با نوزاد سه ماهه سبب بدخواب شدن او نمی شود؟

خیر محرک های ایجاد شده در بازی با نوزادان با بدخوابی آنها ارتباطی ندارد.

منبع: بی بی سنتر