The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد نه ماهه و فواید بازی با نوزاد نه ماهه چیست؟

وقتی فرزند شما به نه ماهگی می رسد یعنی به حدی بزرگ شده که می تواند بازی های بسیار زیادی را درک کرده و از انجام آنها لذت ببرد. به کمک روش های صحیح بازی با نوزاد نه ماهه می تواند مهارت های او را تقویت کرده و به رشد هرچه بهتر ذهنی و جسمی او کمک کنید.

بازی با نوزاد نه ماهه، هفته اول

• جعبه بازی

کودک شما از این سن آماده کنجکاوی و سرک کشیدن به نقاط مختلف خانه است. برای آموزش داخل و خارج می‌توانید از بازی جعبه استفاده کنید.

مهارت‌های تقویت شده: عملکردهای حرکتی ظریف، شناخت محیط

وسایل مورد نیاز: جعبه بزرگ و جادار

کودک را درون جعبه‌ای بزرگ و جادار قرار دهید و چندتا از اسباب بازی‌‌ها و کتاب‌های مورد علاقه اش را داخل جعبه بگذارید و اگر صلاح می‌دانید برای جعبه پنجره درست کنید. اجازه بدهید کودک از این فضای شخصی لذت ببرد اما به خاطر امنیتش هرگز او را در این وضعیت تنها ر‌‌ها نکنید.

• کجا رفت؟

کودک شما در این سن از یافتن وسایل لذت می‌برد به همین سبب بازی کجا رفت یکی از محبوب ترین روش های بازی با نوزاد نه ماهه است.

مهارت‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: شی با رنگ روشن

وقتی به ساحل دریا می‌روید روی ماسه‌‌‌ها بنشینید و با اسباب بازی به رنگ روشن با کودک بازی کنید. بعد در لحظه‌ای که حواسش پرت شد شی را زیر ماسه‌‌‌ها پنهان کنید. بعد دست کودک را گرفته و روی ماسه‌‌‌ها بکشید و وقتی متوجه مکان شی شد دستش را ول کنید تا خودش زمین را بکند اما مراقب باشید شن را به دهان نبرد.

بازی با کودک 9 ماهه، هفته دوم

• آرد بازی

هر کاری شما انجام دهید فرزندتان دوست دارد از آن تقلید کند. از این فرصت استفاده کنید و آشپزی بازی کنید که یکی از روش های محبوب بازی با نوزاد نه ماهه است. در این بازی هم کودک هم بزرگتر‌‌ها لذت می‌برند.

مهارت‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: روزنامه، آرد و ابزار اندازه گیری

روی زمین روزنامه بیاندازید و مقداری آرد و قاشق اندازه گیری به کودک بدهید تا مرتبا آرد را داخل ظرف بریزد و خالی کند. اجازه دهید آرد را روی دست و پا و سرش بریزد و آن را حس کند. مطمئنا همه چیز کثیف می‌شود اما اشکالی ندارد. از این فرصت استفاده کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید.

فقط کودک را با آرد تنها نگذارید و اجازه ندهید دستش را به دهان ببرد زیرا احتمال خفگی وجود دارد.

• شکمشو گاز بگیر

خواندن کتاب در مورد اعضای مختلف بدن برای کودک خوب است اما به کمک بازی می‌توانید بهتر این موضوع را به کودکتان بیاموزانید.

مهارت‌های تقویت شده: آگاهی از اعضای بدن

وسایل مورد نیاز: تفنگ آبی یا یک اسباب بازی دریایی

در حمام کودک را در وان بنشانید و بازی را با تکان دادن اسباب بازی شروع کنید. هر بار عضوی از بدن کودک را به او نشان دهید و مثلا بگویید "الان شکمتو گاز می‌گیره". این کار را با سایر اعضای بدن کودک انجام دهید تا او با اسامی آن‌‌ها آشنا شده و آگاهی بیشتری از اعضایش پیدا کند. حتی می‌توانید از کودک بپرسید تا مثلا شکمش را به شما نشان دهد و بعد بازی کنید.

بازی با نوزاد نه ماهه، هفته سوم

• بازی چوچو

اگر کودک شما چهار دست و پا شده زمان آن رسیده تا با یک سری بازی‌‌ها راه رفتنش را تقویت کنید. کودک شما انرژی زیادی برای حرکت دارد و خوب است که از این فرصت برای قطار بازی استفاده کنید.

مهارت‌های تقویت شده: راه رفتن، عملکردهای حرکتی

آنچه به آن نیاز دارید: هیچ

پا‌‌ها را به عرض شانه باز کنید و از کودک بخواهید قطار شود و از زیر تونل پاهای شما بگذرد. صدای چوچو دربیاورید و تحریکش کنید تا از میان پا‌‌ها عبور کند ولی هنگام عبور پا‌‌ها را ببندید و او را گیر بیاندازید. کمی زانو‌‌ها را خم کنید تا ناچارا تلاش کند تا بیاستد. این بازی برای کودک و والد کمی خسته کننده است اما ارزشش را دارد.

• وضعت چسبان

این بازی حس جدیدی را به کودک منتقل می‌کند اما اگر او از حس چسبناکی خوشش بیاد مجبورش نکرده و از این روش برای بازی با نوزاد نه ماهه استفاده نکنید:

مهارت‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی. هماهنگی چشم و دست

آنچه نیاز دارید: چسب دو رو و چند اسباب بازی

از چسب دو رو روی زمین استفاده کنید و چند اسباب بازی را روی آن بچسبانید بعد از فرزند خود بخواهید آن‌‌ها را از روی چسب بکند و مجدد بچسباند. در نهایت نیز می‌توانید از کودک بخواهید روی این چسب راه برود اما اگر از این حس خوشش نیامد مجبورش نکنید.

بازی با نوزاد نه ماهه، هفته چهارم

• طبقه بندی کردن

کودکان در این سن مرتب کردن و طبقه بندی را دوست دارند به همین سبب طبقه بندی کردن از انواع محبوب بازی با نوزاد نه ماهه است.

مهارت تقویت شده: قدرت طبقه بندی، عملکرد حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: قالب مافین یا محفظه‌های پلاستیکی و اشیائی مانند توپ‌های رنگی کوچک یا گیره‌های لباس رنگی

ابتدا به کودک نشان دهید که چطور می‌تواند اشیا را برحسب نوع رنگ یا اندازه طبقه بندی کند و بعد بازی را به او بسپارید. مراقب باشید تا اشیای ریز را به دهان نبرد.

• به کمپ بروید

کودکان اردو بازی را دوست دارند پس از این فرصت برای وقت گذرانی و کتاب خواندن استفاده کنید.

مهارت‌های تقویت شده: مهارت کلامی و خواندن کتاب

وسایل مورد نیاز: پتوی بزرگ و صندلی و کتاب

سه صندلی را طوری به شکل مثلث بچینید که محل نشستن آن‌‌ها به بیرون باشد. با یک پتوی بزرگ چیزی شبیه به چادر درست کنید و یه آتش مصنوعی جلوی چادر با کاغذ‌های رنگی درست کنید. در داخل چادر دراز بکشید و برای کودکتان کتاب بخوانید.

حال که روش های مختلف بازی با نوزاد نه ماهه را یاد گرفتید، آنها را امتحان کنید تا ببینید که دلبند شما به کدام بازی علاقه بیشتری نشان می دهد.

 

بیشتر بدانید:

1- اسباب بازی مناسب نوزاد 6 ماهه تا 9 ماهه

2- اسباب بازی متناسب با سن نوزاد

3- راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد

4- بازی و فعالیت با کودکان و اثرات آن

 

 

 

 

منبع: babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk