The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد هشت ماهه ،روش هایی برای بازی با نوزاد هشت ماهه

آیا می دانید که بازی با نوزاد هشت ماهه یکی از بهترین راه ها برای پرورش هوش، استعداد و خلاقیت کودکان است. نه فقط در هشت ماهگی، بلکه در تمامی سنین می توانید با کمک بازی کردن مهارت های بسیار زیادی را به دلبندتان آموزش دهید. در ادامه روش هایی را برای بازی با نوزاد هشت ماهه برای شما شرح می دهیم.

بازی با نوزاد هشت ماهه، هفته نخست

• شوت کن

اگر هنوز نوزاد شما خزیدن را یاد نگرفته است، از همین ماه اینکار را شروع خواهد کرد. خزیدن او به راه رفتن و نشستن نیز کمک می‌کند. یاد گرفتن این موضوع چالشی بزرگ برای نوزاد است و برای این منظور باید ماهیچه‌‌‌های او تقویت شده و اعضای بدنش با هم هماهنگ باشند.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: عملکرد حرکتی

وسایل مورد نیاز: توپ پلاستیک متوسط

روی زمین بنشینید و کودک را در مقابل خود نگه دارید و جلوی پایش توپ بگذارید و کمکش کنید تا خودش توپ را شوت کند. هر بار که پایش به توپ می‌خورد و ضربه‌‌ای وارد می‌شود تشویقش کنید.

• این صدا از کجاست؟

 برای بازی با نوزاد هشت ماهه می توانید منشا صداها را به او یاد بدهید. کودکان اسباب بازی‌‌های صدادار را دوست دارند چون شنوایی آنها را تحریک می‌کند. بازی دالی را هم می‌پسندن چون چشم و گوش هر دو تحریک می‌شود.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: هماهنگی چشم و دست، درک حضور غیر فیزیکی افراد.

وسایل مورد نیاز: اسباب بازی‌‌های صدا دار و حوله کوچک

اسباب بازی‌‌هایی را روی زمین بگذارید و آنها را به فرزندتان نشان دهید بعد روی آنها را بپوشانید و در حالی که پوشیده است صدای اسباب بازی را درآورید. کودک با شنیدن صدای اسباب بازی که قادر به دیدنش نیست ذوق زده می‌شود.

می‌توانید از وسایلی که خود صدا ندارند هم استفاده کنید و بجای آنها صحبت کنید یا اینکه از رادیو کمک بگیرید یا صدای ضبط شده‌ای را پخش کنید تا کودکتان هیجان زده شود.

بازی با نوزاد هشت ماهه، هفته دوم

• دالی تصاویر

کودکان از هر نوع ورژنی از دالی لذت می‌برند. می‌توانید این بازی را با تصاویر انجام دهید.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: مهارت‌‌‌های ریز حرکتی، درک حضور غیرفیزیکی،

وسایل مورد نیاز: مداد و کاغذ و لباس، قیچی و چسب

صورتک‌‌‌هایی با احساسات مختلف درست کنید. می‌توانید از میان کتاب‌ها یا مجلات هم تصاویری پیدا کنید. برای شخصیت‌ها لباس‌‌هایی کمی بزرگتر از چهره شان درست کنید. با پارچه سبکی روی صورت را بپوشانید و داستانی به زبان شخصیتی که در دست دارید بگویید و در پایان پارچه را از روی صورت کنار بزنید تا کودک چهره او را ببیند.

• یادآوری جمله‌ها

شاید باور نکنید اما در این سن کودک شما هر آنچه را در بازی‌‌های گروهی تکرار می‌کنید به سرعت می‌آموزد. یکی از بهترین بازی‌ها برای بالا بردن تمرکز او یادآوری جمله‌هاست.

مهارت تقویت شده: شنوایی و ذهنی

وسایل مورد نیاز: صندلی راحت

دور هم بنشینید و از هم سئوال کنید:

امروز چه کردی؟

به زمین بازی رفتیم.

به زمین بازی رفتیم. یک سگ دیدیم.

نفر بعدی ضمن تکرار جملات قبلی جمله‌ای دیگر به آن می‌افزاید. هر از گاهی کودک را هم در بازی داخل کنید تا توانایی بیانی و حافظه‌اش تقویت شود. در پایان با این شعر: چه کار کنیم، همه را بیرون کنیم. بازی رو به پایان برسانید.

بازی با نوزاد هشت ماهه، هفته سوم

• آهنگ بزن

کودک شما عاشق بازی با اسباب بازی‌‌های پر سر و صداست اما خیلی سریع از آنها خسته می‌شود. اما بازی‌‌هایی با مشارکت خود کودک از بروز این خستگی پیشگیری می‌کند.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: عملکرد‌‌های حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: بطری‌‌‌هایی که با برنج یا ماکارونی پر شده.

ظروف کوچکی مثل بطری‌‌‌های شیر را از ماکارونی یا برنج یا دیگر حبوبات و شن و سنگ‌‌‌های ریز پر کنید و به دست کودک بدهید تا صدا ایجاد کند. در بطری را محکم ببندید تا باز نشود و کودک با دهان بردن آنها دچار خفگی نشود.

• بکش بکش

اگر شاغلید و مشغول کار خودتان هستید می‌توانید یک بازی بکش بکش راه بیاندازید تا کودک سرگرم شود.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: عملکر حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: یک پارچه بلند

کودک را بنشانید و دورش را با پتو و بالشت محاصره کنید به نحوی که نیافتد. یک طرف پارچه را به دست خود ببندید و طرف دیگر را دست کودک بدهید. پارچه را بکشید و اجازه دهید کودک واکنش نشان دهد و عضلاتش را تقویت کند. هر از گاهی اجازه دهید کودک با کشیدن پارچه تعادش را از دست بدهد و بیافتد و بازی را از نو شروع کنید.

فراموش نکنید رشد کودکان با هم متفاوت است و اگر کودک شما در این هفته برای این بازی آماده نیست به او فرصت دهید و چند هفته بعد دوباره امتحان کنید.

بازی با نوزاد هشت ماهه، هفته چهارم

• هنر رنگ آمیزی

از این پس غذا خوردن مصیبت بار می‌شود. کودک شما دوست دارد با غذا بازی کند و آن را به اطراف پخش کند. اما می‌توانید از این زمان بهترین استفاده را ببرید. به یاد داشته باشید که بازی با نوزاد هشت ماهه یکی از راه های ایجاد علاقه برای غذا خوردن است. 

مهارت‌‌‌های تقویت شده: شناخت رنگ‌ها. هماهنگی چشم و دست

وسایل مورد نیاز: رنگ خوراکی و صندلی غذا

کودک را روی صندلی غذا بنشانید و رنگ‌‌‌های خوراکی سبزیجات را در اختیارش قرار دهید تا در ظرف غذا آن را با برنج و ماکارونی مخلوط کند و بخورد. در این بازی هر بار نام رنگی را که با آن بازی می‌کند به او بگویید و اجازه دهید ترکیب رنگ‌ها و تغییرات آنها را ببیند.

• عوض کردن پوشک

از این سن به بعد کودک شما در مقابل عوض کردن پوشک مقاومت می‌کند و این لحظه بدترین ساعت روز برایش است. برای کم کردن مقاومت و شاد کردن کودکان این لحظه را تبدیل به ساعت بازی کنید.

مهارت‌‌‌های تقویت شده: شنیدن و کشف کردن

وسایل مورد نیاز: پارچه یا ملحفه

هر بار قرار است کودک را عوض کنید او را روی یک ملحفه بگذارید و بکشید و در جای جدیدی از خانه عوضش کنید. اجازه دهید حواسش به محیط جدید و جزئیات آن پرت شود. حتی می‌توانید در فصل گرم این کار را در حیاط منزل انجام دهید. هر نقطه تجربه‌ای جدید برای او خواهد بود.

حال که روش های مختلف بازی با نوزاد هشت ماهه را می دانید، آنها را امتحان کنید تا ببینید که دلبند شما به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد.

 

بیشتر بدانید:

1- اسباب بازی مناسب نوزاد 6 ماهه تا 9 ماهه

2- اسباب بازی متناسب با سن نوزاد

3- راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد 

4- بازی و فعالیت با کودکان و اثرات آن

منبع: babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk