The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مزایا و معایب پستانک و بهترین پستانک برای نوزاد کدام است؟

احتمالا در مورد مزایا و معایت استفاده از پستانک برای نوزادتان داستان های زیادی از اطرافیان شنیده اید. بسیاری از مادرها و پدرها به دلیل معایب احتمالی پستانک نمی توانند تصممی بگیرند که به نوزادشان پستانک بدهند یا نه، در ادامه این مقاله همه مزیت ها و خطرات این وسیله را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را درمورد دلبندتان بگیرید.

به بچه پستانک بدهیم یا نه؟

سالهاست که پدر و مادرها برای آرام کردن کودک خود به پستانک اعتماد کرده‌اند. اما آیا پستانک برای کودک جایز است یا خیر؟ در زیر به نکات مثبت و منفی استفاده از پستانک نگاهی می‌اندازیم:

مزایای استفاده از پستانک

برخی از مزایای پستانک برای شما و کودک شامل موارد زیر است:

• کاهش خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS): مکیدن پستانک در چرت روزانه و خواب شبانه، از سندرم مرگ ناگهانی نوزادان جلوگیری می‌کند. پزشکان اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد آن ندارند ولی اگر به نوزاد خود هنگام خواب پستانک بدهید، خطر مرگ ناگهانی نوزاد را به بیش از نصف کاهش خواهد داد.

• واکنش غیرارادی مکیدن را ارضاء می‌کند: نوزادان نیازی طبیعی به مکیدن دارند. بطری شیر یا سینه این نیاز را برطرف می‌کنند اما تمایل به مکیدن حتی بعد از سیر شدن نیز ادامه دارد. در این مواقع پستانک کارساز است. فقط مطمئن باشید جایگزین وعده غذایی نشود.

• کودک را تشویق می‌کند تا به تنهایی آرام شود: پستانک کمک می‌کند تا کودک احساسات خود را کنترل کند، آرام شود و احساس امنیت کند. این مزایا دو طرفه است. کودک آرام‌تر، والدینی آرام‌تر دارد.

معایب پستانک

استفاده از پستانک معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است:

• مهارت در شیردهی: شیر مادر یک روش طبیعی برای تغذیه نوزاد است. اما مدت زمانی طول می‌کشد تا این شرایط فراهم شود. اگر به نوزاد خود شیر می‌دهید،‌ برای مدتی از دادن پستانک به او خودداری کنید تا شیر جریان پیدا کند و با نوزاد به الگوی مناسب شیردهی برسید. در این صورت کودک پستانک را به سینه شما ترجیح نخواهد داد. پس از این مرحله، طبق تحقیقاتی که انجام شده است مکیدن پستانک هیچ اختلالی در شیردهی ایجاد نخواهد کرد.

• مشکلات گوش: طبق مطالعه‌ای که انجام شده، کودکانی که پستانک استفاده می‌کنند دو برابر بیش‌تر از کودکان دیگر به عفونت‌های گوش میانی مبتلا می‌شوند.

• مشکلات دندان: برخی از والدین به این فکر می‌کنند که خوردن پستانک به مرواریدهای سفید داخل دهان کودک آسیب می‌رسانند. حواستان باشد مصرف پستانک طولانی نشود. اولینا ویدمن استرلینگ، پزشک و متخصص بهداشت عمومی و نویسنده کتاب «دندان کودک شما» می‌گویند : «تا قبل از دو سالگی،‌ هرگونه مشکل در ارتباط با رشد دندان‌های کودک، پس از ۶ ماه عدم استفاده از پستانک، برطرف خواهد شد».

• استفاده از پستانک بعد از دو سالگی مشکل ساز خواهد شد: دکتر استرلینگ می‌گوید: «دندان‌های جلویی بالا و پایین ممکن است کج شوند و با گذشت زمان، مشکل وخیم‌تر شود. خوردن پستانک بعد از سن ۴ سالگی و زمانی که دندان‌های دائمی شروع به رشد می‌کنند تاثیر منفی بر دندان‌ها خواهد گذاشت.

بهترین پستانک برای نوزاد کدام است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید برای کودک خود پستانک تهیه کنید، نکاتی وجود دارد که می‌بایست برای سلامت کودک در نظر بگیرید:

• از برندی استفاده کنید که عاری از بیسفنول‌ای (BPA) باشد. طبق مطالعاتی که انجام شده بیستول‌ای بر نوزادان تاثیرات بسیار منفی دارد.

• از بند پستانک استفاده نکنید زیرا خطر خفگی دارد.

• از پستانکی استفاده کنید که مناسب سن کودک باشد.

• اجازه ندهید کودکان از یک پستانک استفاده کنند زیرا با این کار آلودگی جذب پستانک می‌شود و برای سلامتی او مضر است. پستانک را بعد از هر بار مصرف با آب داغ بشویید.

• پستانکی انتخاب کنید که روی درپوش آن سوراخ داشته باشد و پستانک هوا بخورد.

• پستانک را خالی به کودک بدهید. آن را شیرین نکنید زیرا به دندان کودک آسیب می‌رساند.

چه زمانی و چگونه باید پستانک را از شیرخوار بگیریم؟

مانند خیلی چیزهای خوب دیگر، اکنون زمان آن فرا رسیده که کودک پستانک را کنار بگذارد. سامی سکستون،‌ پزشک خانواده این موارد را توصیه می‌کند:

• به پستانک احترام بگذارید: پستانک در نظر شما، ممکن است چیز کوچکی باشد ولی جایگاه مهمی در زندگی کودک دارد. می‌توانید به طرز ناگهانی کودک را وادار به ترک پستانک کنید اما نباید دل کودک شکسته شود. با ملایمت این مسئله را به پایان برسانید.دکتر سکستون می‌گوید: «با کشمکش پستانک را از کودک نگیرید». به جای فشار منفی از ترغیب‌های مثبت استفاده کنید. ایده‌ «پریِ پستانک» به ترک آن کمک زیادی خواهد کرد.

• این کار را در زمان درستی انجام دهید: در ۶ ماهگی کودک،‌ هنگامی‌که خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد پایان یافته و احتمال عفونت گوش میانی وجود دارد، بهترین زمان برای ترک پستانک است. دکتر سکستون می‌گوید: «اگر می‌خواهید کودک به تدریج پستانک را کنار بگذارد،‌ می‌توانید فقط هنگام خواب یا چرت روزانه به او پستانک بدهید».

همچنین هنگامی که شرایط دیگر مساعد نیست،‌ پستانک را از کودک نگیرید.دکتر سکستون می‌گوید: «اگر جابه‌جایی منزل دارید و یا شرایط نگهداری از کودک دچار تغییر شده است، کودک خواهر یا برادری جدید پیدا کرده،‌ پرستارش عوض شده است،‌ در خانه استرس وجود دارد، ممکن است استفاده از پستانک برای کودک آرامش‌بخش باشد».

• قوی باشید: به خاطر داشته باشید شما تنها فردی نیستید که این شرایط را تجربه کرده است و بسیاری از مادران و پدران شرایط سخت گرفتن کودک از پستانک را گذرانده‌اند.

 

بیشتر بدانید:

1- با جنبه های منفی و مثبت پستانک آشنا شوید!

2- 10 روش ترک دادن پستانک در کودکان

3- آیا استفاده از پستانک برای نوزاد ضرر دارد؟

4- کاهش آلرژی در نوزادان با مکیدن پستانک

منبع: webmd