The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد پنج ماهه ،چند روش برای بازی با نوزاد پنج ماهه

 اگر نوزاد پنج ماهه ای در منزل داشته باشید، احتمالا دیده اید که به تدریج علاقه خاصی به برخی بازی ها از خود نشان می دهد. او دوست دارد با شما وقت بگذراند، چیزهای جدید را تجربه کند و بلند بلند بخندد. در این متن چند روش برای بازی با نوزاد پنج ماهه شرح داده ایم که با آنها می توانید اوقات خوشی را برای هردویتان رقم بزنید.

بازی با نوزاد پنج ماهه

بازی با نوزاد 5 ماهه در هفته اول، دو بازی سرگرم کننده برای این هفته:

آلبوم عکس من

کودک عاشق نگاه کردن به چهره شماست، در این سن او قادر است افراد دیگر را نیز بشناسد. این بازی جالب در شناسایی افراد به او کمک می کند.

رشد مهارتها: تشخیص الگو، مهارتهای حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: یک آلبوم عکس کوچک، از نوعی که جیب های شفاف پلاستیکی روی آنها تعبیه شده است و عکس داخل صفحات جیب مانند قرار می گیرد.یک آلبوم عکس کوچک خریداری کرده و آن را با عکس هایی از کودک، افراد خانواده و به طور کلی سایر افرادی که با آنها در ارتباط است مانند پرستار، مربی مهد، کودکان فامیل و غیره پر کنید. آلبوم را به کودک بدهید و به او بگویید که متعلق به خود اوست. کنارش بنشینید و عکس ها را یک به یک به او نشان دهید و به واکنش های او توجه کنید. چهره های آشنا برای کودک هیجان انگیز هستند، شاید چهره هایی را که نمی شناسد نشان دهد و شما تعجب را در چشمانش بخوانید.

بعد از پایان کار، آلبوم را در قفسه های پائین کمد اسباب بازی هایش قرار دهید تا وقتی بزرگ تر شد، خودش بتواند آن را بردارد و ورق بزند. مطمئنا خیلی زود به این کار علاقه پیدا می کند. (چه رسد به کمربند ایمنی در سفرهای هوایی و جاده ای طولانی).

بازی با نوزاد پنج ماهه، بازی برد و باخت

احتمالاً متوجه شده اید که کودک عاشق تماشای افراد در حال حرکت است، بنابراین ورزش به طور طبیعی، توجه او را جلب می کند. تماشای تغییرات دائم توپی که از یک سو به سمت دیگر می رود برای او یک چالش جالب خواهد بود.

رشد مهارتها: بصری

وسایل مورد نیاز: زمین فوتبال، بسکتبال یا زمین تنیس محلی با بازیکنان

زمین ورزش یا پارک محل شما احتمالاً جایی برای تماشای ورزش های تیمی دارد. اول باید ببینید چه ساعت هایی شلوغ می شود تا در همان زمان کودک را برای تماشای بازی های ورزشی به پارک ببرید. او را در آغوش خود یا کالسکه اش طوری قرار دهید که بتواند بازی را به خوبی تماشا کند.

پیراهن های رنگارنگ بازیکنان یا "برخوردهای" منظم توپ به زمین، کودک را مجذوب می کند. مراقب اصابت توپ هایی که بی هدف پرتاب می شوند، باشید، باید بتوانید در صورت لزوم اقدامات مقتضی را انجام دهید.

فراموش نکنید: کودکان با سرعت متفاوتی رشد می کنند اگر کودک شما قادر به انجام برخی کارها نیست، نگران نباشید و چند هفته دیگر دوباره امتحان کنید.

بازی با نوزاد پنج ماهه، هفته دوم

دو بازی سرگرم کننده برای این هفته.

عروسک من کجاست؟

کودک در این سن به تدریج می فهمد اشیا وجود دارند حتی اگر او نتواند آنها را ببیند (پایداری اشیا). شما می توانید با پنهان کردن اشیا لذت این آموخته را برای کودک دو چندان کنید.

رشد مهارت: حس پایداری اشیا

مهارت های توسعه یافته: حس ماندگاری شی

وسایل مورد نیاز: عروسک پولیشی یا هر اسباب بازی مورد علاقه کودک. جعبه یا کیسه پارچه ای در اندازه های مختلف

عروسک پولیشی مورد علاقه کودک را بردارید و آن را درون یک کیسه پارچه ای کوچک بگذارید. از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا اگر در گوشه ای از منزل رها شود، می تواند برای کودک خطرناک باشد. کیسه حاوی عروسک را در کیسه دیگر و بعد هر دو را در کیسه یا جعبه بزرگتر قرار دهید، این روند را تا جایی تکرار کنید که حداقل پنج لایه دور اسباب بازی را بگیرد.

بسته را جلوی کودک خود قرار دهید و از او بپرسید: "عروسکت کجاست؟" در حالی که او به شما نگاه می کند، جعبه یا کیسه اول را باز کنید و دوباره بگوئید: "بذار ببینم اینجاست؟" این کار ادامه دهید تا به آخرین کیسه برسید، بعد با خوشحالی فریاد بزنید: " وای اینجاست، عروسکت اینجاست!" به چهره خوشحال و شگفت زده اش نگاه کنید و بگذارید اگر دوست دارد، عروسک را در دست بگیرد.

بازی با نوزاد پنج ماهه، شکار گنج

شاید قبلاً متوجه این نکته شده باشید که فرزندتان چند اسباب بازی یا خرده ریز دارد که می خواهد در سفر آنها را به همراه داشته باشد. جمع آوری اشیاء جالب و بامزه یکی از غریزه های طبیعی اوست. با بازی "بیا جمع کنیم" می توانید کنجکاوی او را ترغیب و به او کمک کنید تا درباره طبیعت بیشتر بیاموزد.

رشد مهارتها: مهارت حرکتی ظریف، آگاهی از دنیای طبیعی

وسایل مورد نیاز: یک کیسه یا سبد بزرگ

این بازی برای پیاده روی در پارک در یک روز آفتابی بسیار مناسب است. حتی در باغچه منزل نیز می توانید این بازی را انجام دهید. یک کیسه یا سبد بزرگ کنار کالسکه کودک قرار دهید تا بتواند آنچه را که جمع آوری می کنید، درون آن بگذارید.

در حالی که با هم قدم می زنید، هر چیزی که فکر می کنید فرزندتان به آن علاقه دارد، به او نشان دهید و به سبد اضافه کنید. برگهای جالب، گلهای زیبا یا شاخه های عجیب و غریب خوب هستند. فقط مراقب اشیای گرد کوچک که می توانند خفگی ایجاد کنند و گیاهان سمی باشید.

خیلی زود ، خانم یا آقا کوچولو از مهارت اشاره خود استفاده می کند و به شما می فهماند که می خواهد چه چیزی را به سبد او اضافه کنید. وقتی به خانه برگشتید، گنجینه خود را روی کاغذ بچسبانید و یک کلاژ درست کنید. می توانید آن را به عنوان یادگاری از یک سفر خاطره انگیز به دیوار بیاویزید.

بازی با نوزاد پنج ماهه، هفته سوم

دو بازی سرگرم کننده برای این هفته

ستاره ضبط کننده صدا

اولین باری که کودک صدای ضبط شده خود را می شنود، لحظه ای به یاد ماندنی است. شاید تا چند دقیقه اصلا متوجه نشود که این صدا متعلق به خود اوست. این فعالیت همیشه و در همه جا عالی است به خصوص در ساعات سکوت قبل از خواب به راحتی اجرا می شود.

رشد مهارتها: شنیداری و کلامی

وسایل مورد نیاز: ابزاری برای ضبط صدا

وقتی کودک شروع به غان و غون می کند، تبلت، رایانه یا گوشی خود را روی ضبط صدا تنظیم کنید و آن را نزدیک کودک قرار دهید. اگر کوچولو به طور طبیعی ساکت است، می توانید یک کتاب مصور به او نشان دهید، کف پایش را قلقلک بدهید، ماشین اسباب بازی را روی زمین بکشید یا به هر ترتیب که می توانید او را ترغیب کنید تا حرف بزند. سعی کنید شرایط را به گونه ای فراهم نمائید که خودتان ساکت باشید. وقتی صدا را دوباره پخش می کنید، کودک از اینکه فقط صدای خودش را می شنود، خیلی لذت می برد.

اگر توانستید نمونه خوبی از آواز کودک ضبط کنید، آن را چندین بار برایش پخش نمائید. مطمئنا بیش از یک سرگرمی خوب برایش ارزش دارد. احتمالاً بعد از شنیدن صدا می توانید تعجب را در چهره اش ببینید. در این صورت به او بگویید "بله ، این تو هستی!" و چندین بار این صدا را باز پخش کنید. این فایل صوتی برای آینده نیز یادگاری جالبی خواهد بود آن را به یادگار در دستگاه خود نگه دارید.

بازی با نوزاد پنج ماهه، بازی با دکمه های خیلی بزرگ

شاید دیده اید که فرزندتان علاقه زیادی به جمع آوری اشیای درخشان دارد. با این بازی می توانید علاوه بر تقویت این غریزه طبیعی، به برقراری هماهنگی بین حواس او نیز کمک کنید. دکمه های کوچک خطر خفگی دارند و نباید در دسترس اطفال قرار بگیرند. اما می توانید از مغازه های خرازی دکمه های خیلی بزرگ تهیه کنید و برای بازی در اختیار کودک قرار دهید. دکمه ها باید در بزرگترین اندازه ممکن به قطر حداقل 5 سانتی متر باشند.

رشد مهارتها: مهارتهای حرکتی ظریف، هماهنگی چشم و دست

وسایل مورد نیاز: حداقل هشت دکمه بسیار بزرگ با قطر حداقل 5 سانتی متر، یک کیسه یا کیف پارچه ای کوچک.

هشت دکمه را به صورت جفت جفت انتخاب کنید. برای اینکه کودک لذت بیشتری ببرد، بهتر است از رنگ ها و جنس های متنوعی استفاده کنید. دکمه ها را در یک کیسه پارچه ای یا کاغذی کوچک قرار دهید و بگذارید کودک چندین بار آنها را از کیسه خارج کرده و دوباره داخل آن قرار دهد. به یاد داشته باشید که کیسه های پلاستیکی برای کودکان خطرناک هستند از این جنس کیسه ها استفاده نکنید.

وقتی کودک مشغول بازی با دکمه هاست او را در آغوش خود بنشانید و دکمه ها را مقابل او پخش کنید. به او کمک کنید تا دکمه ها را دو تا دو با هم جفت کند یا الگویی زیبا از رنگهای متناوب بسازد. کیسه دکمه ها را در کیف دستی خود بگذارید تا وقتی بیرون از منزل نیز هستید، سرگرمی خوبی برای دلبندتان باشد.

بازی با نوزاد پنج ماهه، هفته چهارم

دو بازی سرگرم کننده برای بازی در این هفته

درس سوارکاری

وقتی فرزندتان به تدریج بیشتر درباره جهان پیرامون خود می آموزد، بیشتر به کشف حقایق علاقه مند می شود و نیز شگفتی های جهان او را غافلگیر خواهد کرد. تجربیات غیرمنتظره شوق یادگیری را در او می افزایند. این بازی ساده موزیکال برای آموزش قوانین علت و معلولی بسیار عالی است چرا که او به رویدادهای اطراف خود پی می برد.

رشد مهارتها: حس قوانین علت و معلولی

وسایل مورد نیاز: لوازم و تجهیزات خاصی لازم نیست

روی یک صندلی یا مبل بنشینید و کودک خود را در حالیکه پشت به شما قرار دارد، در آغوش خود بنشانید. دستان خود را دور کمر کودک حلقه بزنید و آهنگین بخوانید: "پوتکا پوتکا پوتکا خانم (آقا) کوچولو، سواری می کنه " و هر از گاهی پاهای خود را از هم دور کنید تا کودک سُر بخورد. مراقب افتادن کودک باشید. هرچه کودک بزرگتر می شود، می توانید آهنگ شعر را سریعتر بخوانید. وقتی کودک سر می خورد، آهنگ صدای خود را کشیده تر کنید.گاهی اوقات می توانید شبیه به حالتی که کودک سوار اسب شده است، پاهایتان را از بالا به پائین یا به طرفیت تاب دهید.

بازی با نوزاد پنج ماهه، قلقلک بازی

وقتی فرزند دلبندتان می آموزد که دستها و پاهایش را به تنهایی حرکت دهد، بسیار برایش هیجان انگیز خواهد بود. حالا که او کنترل بیشتری روی اندامهای خود دارد، می خواهد در مورد آنها بیشتر بداند. این بازی سرگرم کننده در حمام، روشی عالی برای آموزش قسمت های مختلف بدن است.

رشد مهارتها: کلامی ، حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: یک اسفنج ، کیسه یا لیف مخصوص حمام

کودک خود را در صندلی حمام یا آغوش خود راحت بنشانید. اسفنج را خوب خیس کنید. سپس زیر آب، اسفنج را به قسمت های مختلف بدن کودک نزدیک کنید و بگوئید: " پاهاتو قلقلک بدم، انگشتاشو قلقلک بدم و ..." هر بار اسفنج را به آرامی روی همان اندام یا عضو بکشید و قلقلک دهید. اجازه ندهید کودک به اسفنج کف آلود دست بزند.

در هنگام بازی با نوزاد پنج ماهه به همه قسمت های بدن اشاره کنید و شعر قلقلک بدیم را بخوانید. به او یاد بدهید خودش را قلقلک بدهد. اما به هیچ وجه نباید اسفنج را به دهان ببرد یا از آب حمام بنوشد. آب حمام همیشه مناسب آشامیدن نیست. می توانید دست هایتان را در آب فرو ببرید و اجازه دهید تا او نیز انگشتان شما را قلقلک بدهد.

 

بیشتر بدانید:

1- بازی و فعالیت با کودکان و اثرات آن

2- شناخت بازی های ساختاری مناسب کودکان

3- اسباب بازی متناسب با سن نوزاد

4- اسباب بازی مناسب نوزاد 3 ماهه تا 6 ماهه

منبع: babycentre.co.uk و babycentre.co.uk و babycentre.co.uk و babycentre.co.uk