The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چه سنی می توان به نوزاد خرما داد؟ دادن خرما به نوزاد

شما به عنوان یک تازه‌مادر، ممکن است سؤالاتی درباره دادن خرما به نوزادتان داشته باشد. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره فواید خرما و برخی نکات هنگام استفاده از آن‌ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی او در اختیار شما قرار می‌دهیم. بنابراین اگر می خواهید بدانید که از چه سنی می توان به نوزاد خرما داد و چگونه می توانیم خرما را در تغذیه تکمیلی نوزاد بگنجانیم، تا پایان این متن همراه ما باشید.

دادن خرما به نوزاد از چند ماهگی

شما می‌توانید از هفت ماهگی به شیرخوار خرما بدهید. وقتی شیرخوار تازه غذای جامد را شروع کرده است از ابتدا به او خرما ندهید. با تکه‌های کوچک خرما شروع کنید تا دریابید دلبند شما چگونه نسبت به این خوردنی جدید واکنش نشان می‌دهد. باید یک عدد خرما را همراه با میوه‌های دیگر آرام‌آرام به او بدهید. خرماهای خشک را انتخاب نکنید چراکه در مراحل اول جویدن آن برای شیرخوار سخت است. او باید جویدن غذاهای چسبناک را یاد بگیرد و این زمان می‌برد.

فواید دادن دادن خرما به نوزادان

سازمان قلب آمریکا خرما را به عنوان «غذای سالم برای قلب» معرفی کرده است، زیرا کلسترول و چربی اشباع‌شده کمی دارد. این میوه حاوی مواد مغذی لازم برای رشد و تکامل سالم شیرخوار است.

۱۰۰ گرم خرما حاوی ارزش غذایی زیر است:

- ویتامین B9 (اسید فولیک): ۱۵ میکرو‌گرم

- ویتامین B3 (نیاسین): ۱.۶ میلی‌گرم

- ویتامین B6 (پیریدوکسین): ۰.۲۴ میلی‌گرم

- ویتامین B1 (تیامین): ۰.۰۵ میلی‌گرم

- ویتامین 7 : A میکروگرم

- ویتامین K: ۲.۷ میکروگرم

- آهن: ۰.۹ میلی‌گرم

- منیزیم: ۵۴ میلی‌گرم

- فسفر: ۶۲ میلی‌گرم

- روی: ۰.۴۴ میلی‌گرم

به همین ترتیب یک خرمای کامل ارزش غذایی زیر را برای شیرخوار دارد:

کالری: ۶۶، فیبر: ۱.۶ گرم، آهن: ۰.۲۲ میلی‌گرم، کلسیم: ۱۵ میلی‌گرم، پتاسیم: ۱۶۷ میلی‌گرم و مقداری نیاسین، ویتامین A و اسید فولیک. به منظور جلوگیری از کپک زدن و افزایش طول مصرف به خرما و اغلب میوه‌های خشک سولفات اضافه می‌کنند. کسانی که مبتلا به آسم هستند یا به سولفات حساسیت دارند باید از مصرف چنین خرماهایی پرهیز کنند. اگر شیرخوار شما به آسم مبتلاست، درباره ایمنی مصرف خرما برای کودک‌تان با متخصص اطفال مشورت کنید.

فواید دادن خرما به نوزاد:

با گذر از ماه ششم بعد از تولد، شیر مادر و یا شیر خشک نمی تواند تمامی نیازهای بدن دلبندتان را فراهم کند و اضافه کردن یک به یک مواد غذایی نظیر خرما به رژیم غذایی روزمره او ضروری است. برخی از فواید خرما در زیر ذکر شده است:

1 . مبارزه با اختلالات روده: خرما درمان خانگی مفیدی برای مشکلات روده است. خرما با ارگانیسم‌های انگلی مبارزه و به ایجاد کلونی‌های باکتریایی مفید برای روده کمک می‌کند.

2 . محافظت از کبد: کبد در کودکان بسیار مستعد آلودگی باکتریایی و عفونت ویروسی است. برای همین است که می‌بینید شیرخوار شما به سادگی به مشکلات کبدی مانند زردی، هپاتیت و تیفوس مبتلا می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که خرما خاصیت محافظت از کبد دارد و از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی شیرخوار می‌تواند به این مسئله کمک کند.

3 . درمان زخم معده: خرما به همراه درمان عادی می‌تواند اسید معده و زخم معده را کاهش دهد. ولی باید حتما پیش از اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شیرخوار با پزشک او مشورت کنید.

4 . برای دندان‌های قوی: می‌توانید خرماهای کاملا رسیده را برای تقویت دندان‌ها به شیرخوارانی که در حال دندان درآوردن هستند بدهید. دندان و لثه با جویدن خرما فعالیت لازم را انجام می‌دهند و رشد سریع‌تر و محکم‌تری خواهند داشت.

5 . هنگام تب مواد مغذی بیشتری می‌رساند: خرما را در شیر بزنید و هنگام تب، سرفه و آبله به شیرخواران بالای یک سال بدهید. این ترکیب سرشار از مواد مغذی است که به درمان سریع کمک می‌کند.

6 . درمان اسهال خونی: کودکان ممکن است به خاطر عفونت باکتریایی روده بزرگ به اسهال خونی مبتلا شوند. خرما می‌تواند به کنترل این عارضه کمک کند.

7 . برطرف کردن یبوست: خرما با یبوست که از مشکلات شایع در میان شیرخواران است مبارزه می‌کند. فیبر رژیمی موجود در آن باعث حجیم شدن مدفوع می‌شود و آن را نرم می‌کند.

8 . تقویت بینایی: ویتامین A بالا در خرمای رسیده بینایی کوچولوی شما را تقویت می‌کند و از این رو سلامت چشم را بالا می‌برد.

9 . تقویت سیستم ایمنی: آنتی‌اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد موجود در خرما با بسیاری از عفونت‌ها مبارزه و سیستم ایمنی شیرخوار را بصورت روزانه تقویت می‌کند.

10 . هموگلوبین را بهبود می‌بخشد: آهن بالای موجود در خرما مقدار هموگلوبین را در گلبول‌های قرمز خون بالا می‌برد و رشد سالم و عدم کم‌خونی را تضمین می‌کند.

11 . بهبود وزن: خرما به افزایش وزن کمک می‌کند، بنابراین اگر شیرخوار شما به وزن بیشتری نیاز دارد اجازه دهید خرما بخورد.

12 . تقویت انرژی: خرما انرژی را به خاطر قندهای طبیعی موجود در آن مانند ساکاروز، گلوکز و فروکتوز بالا می‌برد.

راه های دادن خرما به نوزاد، چگونه خرما را به رژیم غذایی شیرخوار اضافه کنیم؟

راه‌های خلاقانه زیادی برای اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شیرخوار وجود دارد. در این‌جا به برخی از آن‌ها که می‌تواند به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

- چند خرمای خرد شده را روی جوی دوسر بریزید.

- می‌توانید آن‌ها را در مافین بپزید.

- روی ماست ساده خرمای خرد شده بریزید.

- خرما را به شیر اضافه کنید و یک میلک‌شیک خوشمزه به او بدهید.

خرما چسبناک است و برای همین به دندان‌های کوچولوی شما می‌چسبد. این موجب ایجاد باکتری و تولید اسید می‌شود و دندان را می‌پوساند. حتما بعد از خوردن آن دندان او را تمیز کنید یا به او آب بدهید.

غذاهای سالم برای شیرخوار با خرما

همچنین می‌توانید با خرما برای شیرخوار غذا درست کنید تا آن‌ها را بهتر بخورد. شیرخواران می‌توانند پس از شش ماهگی که آماده خوردن غذاهای جامد دیگر نیز می‌شوند از این غذاها استفاده کنند. در زیر با دستور آماده کردن برخی از این غذاها آشنا می‌شوید:

1. پوره خرمای تازه

خرمای تازه فیبر زیادی دارد و غذای جامد فوق‌العاده‌ای برای شیرخوار شماست. موارد مورد نیاز:

- یک پیمانه خرمای بی‌هسته تازه

- نصف پیمانه آب

طرز تهیه

- چند ساعت خرماها را در آب خیس کنید، بهتر است شب تا صبح در آب بماند تا پوست خرماها نرم شود.

- آب را دور نریزید. خرماها را همراه با آب داخل مخلوط‌ کن بریزید.

- خرماها را ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا فیبر جامدی در آن نبینید. خرماهای تازه فیبر زیادی دارند، بنابراین از حداکثر توان مخلوط ‌کن خود استفاده کنید.

- وقتی خوب مخلوط شد با قاشق امتحان کنید تا تکه سفتی در آن باقی نمانده باشد. اگر بود باز هم مخلوط کنید و اگر نبود پوره برای مصرف آماده است.

2. پوره خرمای خشک و موز

این دستور می‌تواند دسر خوبی برای کوچولوی شما که نمی‌تواند شکر افزوده مصرف کند باشد.

مواد مورد نیاز:

- یک سوم پیمانه خرمای خشک خرد شده بدون شکر افزوده یا مواد نگهدارنده

- یک موز خرد شده

- ۲ تا ۳ پیمانه آب

طرز تهیه

- خرماهای خشک را چند ساعت یا شب تا صبح در آب خیس کنید.

- خرماها را همراه با آب و موز داخل مخلوط ‌کن بریزید.

- آن‌ها را مخلوط کنید تا ترکیبی نرم حاصل شود. اگر لازم است آب بیشتری اضافه کنید. پس از آن پوره آماده مصرف است.

احتیاط‌های لازم هنگام دادن خرما به نوزاد:

همواره به یاد داشته باشید که شیرخواران دستگاه گوارش حساسی دارند. احتیاط‌های ساده زیر می‌تواند به شما در درک نکاتی هنگام اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شیرخوار کمک کند:

از اضافه کردن خرما به رژیم غذایی بلافاصله پس از شروع غذای جامد خودداری کنید. خرما بافت سختی دارد و نمی‌توانید توقع داشته باشید که شیرخوار خیلی زود بتواند آن را بجود. با این‌که خرماهای خشک بسیاری در بازار موجود است اما شاید استفاده از آن‌ها برای شیرخوار شما خیلی زود باشد. همیشه خرما را به اندازه کشمش کوچک کنید تا از خطر خفگی جلوگیری کنید.

- اگر شیرخوار شروع به راه رفتن کرده است اطمینان یابید که در حال جویدن خرما ندود تا از خطر خفگی جلوگیری کنید.

- به شیرخوار خود خرمای کاملا رسیده بدهید. خرماهای نارس حاوی تنین هستند که می‌تواند موجب حساسیت‌های معده شود.

- خرماهای بخارپز نسبت به خرمای خام یا جوشانده ارجحیت دارد.

خرمای خام را می‌توانید به کودکان بزرگ‌تر که نسبت به خوردن غذاهای مختلف آگاهی دارد بدهید.

اگر سؤالی درباره دادن خرما به نوزاد خود دارید حتما با متخصص اطفال مشورت کنید. او می‌تواند بهترین تصمیم را برای دلبند شما بگیرد.

 بیشتر بدانید:

1- نکات مهم در تهیه و نگهداری غذای کمکی نوزاد

2- با 10 راهکار ساده نوزاد را عاشق غذای کمکی کنید

3- مخاطرات زود یا دیر شروع کردن غذای کمکی (تغذیه تکمیلی) نوزاد

4- چگونه و با چه غذاهایی تغذیه تکمیلی نوزادمان را شروع کنیم؟

?پرسش و پاسخ های دادن خرما به نوزاد

از چه زمانی می توانیم به شیرخوار خرما بدهیم؟

شما می‌توانید از هفت ماهگی به شیرخوار خرما بدهید. وقتی شیرخوار تازه غذای جامد را شروع کرده است از ابتدا به او خرما ندهید. با تکه‌های کوچک خرما شروع کنید تا دریابید دلبند شما چگونه نسبت به این خوردنی جدید واکنش نشان می‌دهد

چگونه خرما را به رژیم غذایی شیرخوار اضافه کنیم؟

راه‌های خلاقانه زیادی برای اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شیرخوار وجود دارد. چند خرمای خرد شده را روی جوی دوسر بریزید. می‌توانید آن‌ها را در مافین بپزید. روی ماست ساده خرمای خرد شده بریزید. خرما را به شیر اضافه کنید و یک میلک‌شیک خوشمزه به او بدهید.

آیا خرما برای افزایش وزن نوزاد مفید است؟

بله. خرما به افزایش وزن کمک می‌کند، بنابراین اگر شیرخوار شما به وزن بیشتری نیاز دارد اجازه دهید خرما بخورد.

آیا خرما برای دندان های شیرخوار مفید است؟

بله. می‌توانید خرماهای کاملا رسیده را برای تقویت دندان‌ها به شیرخوارانی که در حال دندان درآوردن هستند بدهید. دندان و لثه با جویدن خرما فعالیت لازم را انجام می‌دهند و رشد سریع‌تر و محکم‌تری خواهند داشت.