The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟چه زمان باید به پزشک اطلاع داد

خیره ماندن و مبهوت شدن در هنگام دیدن محتویات پوشک نوزاد یک صحنه آشنا برای همه والدین است. آنها با نگرانی از یکدیگر می پرسند آیا باید شبیه این باشد؟ چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟ آیا فرزند ما حالش خوب است؟ این نرمال نیست! هست؟ آیا باید با پزشک اطفال صحبت کنیم ؟چه نوزاد شما از شیر مادر تغذیه کنند یا شیرخشک، مدفوع آنان شبیه اسهال است و حتی کثیف ترین و نامطبوع ترین شکل مدفوع آنان ضرورتا نگران کننده نیست .با این حال، اگر شما شک دارید که نوزاد شما از اسهال رنج می‌برد، بسیار مهم است که به دنبال درمان‌های پزشکی باشید. باید بدانید که اسهال در یک نوزاد به چه شکل است و اگر خودتان نمی توانید آن را درمان کنید خیلی زود با پزشک اطفال تماس بگیرید. در مورد نوزادان جانب احتیاط را رعایت کردن همیشه بهترین روش است. اگر می خواهید بدانید که چگونه بفهمیم که نوزاد اسهال دارد و چه اقدامات درمانی برای او لازم است، این متن را مطالعه کنید.

 چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟

مدفوع نرمال در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند زرد رنگ، نسبتا روان و دارای بافت دانه دانه است. نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند دارای مدفوع سفت تر، ناصاف تر با رنگ زرد اما با بافت شبیه پنیر دلمه شده هستند. تعداد دفعات دفع نوزاد متفاوت است، از یک تا ده پوشک کثیف در روز نرمال و طبیعی است.

 تفاوت اسهال با مدفوع معمولی در نوزادان با افزایش ناگهانی حالت آبکی و حجم مدفوع و افزایش ناگهانی تعداد دفعات، مشخص می شود. یک بار مدفوع آبکی نگران کننده نیست اما اگر دو بار یا بیشتر شود نشانه اسهال است. داشتن ۲ تا ۵ بار مدفوع آبکی در یک روز به معنی اسهال ملایم است، ۶ تا ۹ بار علائم اسهال متوسط است و ده بار یا بیشتر شاخص اسهال شدید است.

 سایر علائم مدفوع غیر طبیعی همراه با بیماری که منجر به اسهال می‌شود شامل بوی نامطبوع و تند، خون یا مخاط در مدفوع و یا مدفوع به رنگ قرمز، سیاه یا سفید است. اگر شما به وجود اسهال در نوزادان مشکوک هستید به دنبال نشانه های کمبود آب بدن مانند کاهش ادرار، خشکی زبان، فرورفتگی در ملاج و افزایش گریه و بی‌قراری در نوزاد باشید. به محض اینکه به وجود اسهال در نوزاد تان مشکوک شدید، هر نوع علامت و نشانه را که باعث نگرانی شما می شود با تعداد تعویض پوشک، یادداشت کنید. اگر در غیاب شما همسر یا پرستار کودک در مراقبت و تعویض پوشک نوزاد به شما کمک می کنند، از آنها بخواهید تعداد دفعات را یادداشت کنند و به شما اطلاع دهند.

چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟ و چه زمان باید به پزشک اطلاع دهید

هرگاه شما مطمئن شدید که نوزاد به اسهال مبتلا شده است باید با پزشک اطفال تماس بگیرید، وضعیت نوزاد و علائم را شرح دهید و بپرسید که شما چه کاری باید انجام دهید. حتی اگر شما در مواجهه با اسهال در یک فرزند بزرگتر می توانید صبر کنید، اما به خاطر داشته باشید که سیستم ایمنی یک نوزاد تازه متولد شده هنوز تکامل نیافته و بنابراین مستعد بیماری است. اسهال در نوزادان تازه متولد شده به معنی بروز کمبود آب بدن است، که می‌تواند به سرعت رخ دهد و یک خطر جدی ایجاد کند.

 متخصصین کودکان توصیه می‌کنند که والدین در عرض ۲۴ ساعت پس از ابتلاء نوزاد به اسهال ملایم و متوسط با پزشک تماس بگیرند. با این حال اگر نوزاد تازه متولد شده خیلی بد حال به نظر برسد به غریزه خود اعتماد کرده و سریعاً پزشک را در جریان قرار دهید. شما همچنین باید بدون تأخیر با پزشک تماس بگیرید و در موارد حاد و اگر نوزادتان دارای هرکدام از علائم زیر باشد به اورژانس مراجعه کنید.

  • کمبود آب بدن
  • وجود خون در مدفوع
  • استفراغ دو یا سه بار
  • شکم درد مداوم به مدت بیشتر از دو ساعت
  • ده بار یا بیشتر داشتن مدفوع اسهالی در ۲۴ ساعت
  • سه بار یا بیشتر مدفوع اسهالی اگر سن نوزاد زیر ۴ هفته باشد
  • تب بالای ۴۰درجه

چگونه می‌توان به نوزاد مبتلا به اسهال کمک کرد؟

حال که می دانید چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟ نکته بعدی انجام اقدامات درمانی مناسب برای کمک به نوزاد است. پزشک شما از طریق تلفن یا در یک ملاقات حضوری در باره بهترین روش های کمک به نوزاد مبتلا به اسهال، نکاتی را به شما توصیه خواهد کرد. اولین و مهم ترین کار، این است که شما باید تعداد دفعات شیردهی به نوزاد را افزایش دهید، چه از پستان خودتان چه به وسیله بطری، در طول شب و روز، اجازه دهید نوزاد تا جایی که می تواند شیر بخورد. در برخی موارد، به والدین توصیه می شود به نوزاد محلول او آر اس بدهند. با این حال، از خوراندن محلول او آر اس یا هر نوع داروی دیگری بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

اگر پزشک به آلرژی مرتبط با پروتئین شیر مشکوک باشد، باید شما را در انتخاب شیر خشک تهیه شده از سویا راهنمایی کند. اگر نوزاد از شیر پستان شما تغذیه می شود، ممکن است پزشک از شما بخواهد در رژیم غذایی خود دریافت لبنیات را کاهش دهید.

اسهال می تواند پوست ناحیه پوشک را تحریک و جوش و بثوراتی در آن ایجاد کند. باید از این عارضه پیشگیری کرد و یا با استفاده از دستمال های کتانی نرم موضع را شستشو دهید تا تسکین یابد. اجازه دهید ناحیه پوشک نوزاد در معرض هوا قرار بگیرد و از کرم های مخصوص برای نرم نگاه داشتن آن ناحیه استفاده کنید.

در صورتی که پزشک تشخیص دهد که نوزاد از یک عفونت رنج می برد (که عموما با داروهای تجویزی درمان می شود)، اطمینان‌ حاصل کنید که بعد از هر بار تعویض پوشک دست های خود را به خوبی بشوئید. همچنین، پوشک و ناحیه پوشک را ضدعفونی کنید. در صورت لزوم، بهتر است از نوزاد در خانه مراقبت کنید و از فرستادن او به مهد کودک خودداری کنید.

حال که می دانید چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟ شرایط اجابت مزاج نوزاد را ارزیابی کرده و درصورت لزوم با متخصص اطفال مشورت کنید.

https://www.workingmother.com/momlife/13647671/how-to-tell-if-a newborn-has-diarrhea/

 

بیشتر بدانید:

1- نحوه پاک کردن لکه مدفوع از لباس نوزاد

2- دفعات نرمال دفع ادرار و مدفوع در نوزادان چقدر است؟

3- اسهال در نوزادان چگونه است و دلیل آن چیست ؟

4- برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟