The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده توصیه های کاربردی

چند ماه اول بعد از به دنیا آمدن نوزادتان برای کسانی که بار اول است که پدر و مادر می شوند، می تواند پرهرج و مرج و کلافه کننده باشد. شما همه جور توصیه متناقض از هر کسی، در مورد مراقبت از نوزاد تازه متولد شده دریافت خواهید کرد. تصمیم‌گیری درباره آنچه که در رابطه با مراقبت از نوزاد باید انجام دهید می‌تواند گیج‌کننده باشد. مراقبت از نوزاد تازه متولد شده خسته‌کننده و چالش برانگیز است، اما یکی از شگفت‌انگیزترین و ارزشمندترین تجربیات زندگی شماست.

نکات مراقبت از نوزاد تازه متولد شده

نگهداری از نوزاد تازه متولد شده مسلما ً چالش برانگیز است به خصوص وقتی برای اولین بارتان باشد. بنابراین، در اینجا ده راه معرفی می شود که به شما در مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده کمک می‌کند:

تغذیه و شیردهی به نوزاد

این بسیار مهم است که به نوزاد به موقع غذا بدهید. یک نوزاد باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار تغذیه شود، این بدان معنی است که شما باید در مدت 24 ساعت، 8 الی12 بار به او شیر بدهید. یک نوزاد باید در 6 ماه اول زندگی فقط از شیر مادر تغذیه شود. شیر مادر حاوی مواد مغذی و آنتی بادی های حیاتی می باشد که برای بقا و رشد نوزاد لازم است. حداقل 10 دقیقه به نوزاد شیر بدهید. سینه را در نزدیکی لب های نوزاد نگه دارید تا زمانی که آن را محکم بگیرد و شروع به مکیدن کند. اگر نوزاد به درستی سینه را گرفته باشد، مادر هیچ گونه دردی در نوک پستان خود احساس نخواهد کرد. پس از انجام تغذیه ی نوزاد، مادر باید در پستان خود احساس خالی شدن کند. این نشان می دهد که نوزاد به اندازه کافی شیر می خورد. در صورت عدم انتخاب شیر مادر به عنوان یک گزینه، نوزاد را با توصیه ی پزشک، با شیر خشک تغذیه نمایید. بهتر است نوزاد در هر تغذیه 60 تا 90 میلی لیتر شیر خشک دریافت کند.

گرفتن باد گلوی نوزاد

وقتی نوزاد تغذیه می‌شود، نیاز دارد که آروغ بزند. نوزادان هنگام غذا خوردن هوا را قورت می‌دهند، که باعث می‌شود گاز و دردهای کولیکی در شکم آن ها ایجاد شود. آروغ زدن این هوای اضافی را از بین می برد و به این ترتیب به هضم غذا کمک می کند و مانع از استفراغ و کولیک معده می شود. به آرامی نوزاد را با یک دست در مقابل قفسه سینه خود نگه دارید طوری که چانه او باید بر روی شانه شما باشد. با دست دیگر خود خیلی آرام به پشت کمر او ضربه بزنید و یا آن را نوازش کنید، تا زمانی که آروغ بزند.

 چگونه نوزادتان را در آغوش بگیرید؟

درهنگام مراقبت از نوزادان تازه متولد شده مهم است که مطمئن شوید هنگام بغل کردن نوزاد خود، با یک دست دیگر سر و گردن او را به خوبی نگه می دارید. علت این کار آن است که ماهیچه‌های گردن وی هنوز به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند سر را به طور مستقل نگه دارند. ستون فقرات او نیز همچنان در حال رشد و قوی تر شدن است. گردن پس از 3 ماهگی قادر به پشتیبانی از سر خواهد بود. بنابراین هنگام در آغوش کشیدن نوزاد تازه متولد شده، به مراقبت از سر و گردن وی توجه نمایید.

 مراقبت از ناف نوزاد تازه متولد شده

یک نکته ی مهم از مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، مراقبت از آثار بند ناف او است. نوزاد خود را در ۲ تا ۳ هفته اول حمام نبرید. به جای آن با یک اسفنج که در آب ولرم بوده است بدن او را بشویید. محل ناف را تمیز و خشک نگه دارید. پوشک نوزاد را در محل ناف به صورت تا شده نگه دارید تا ناف او خشک شود. قبل از لمس ناحیه ناف، دست خود را ضد عفونی کنید. برای تمیز کردن آن، از پارچه ای مرطوب استفاده کنید و سپس با یک پارچه تمیز و جاذب آن را خشک نمایید. به دنبال نشانه‌هایی از عفونت در ناحیه بریده بندناف باشید. اگر قرمزی، تورم، ترشحات بد بو و یا چرک مشاهده کردید، نوزاد را نزد یک متخصص اطفال ببرید.

 تعویض پوشک نوزاد

تعویض پوشک به طور مکرر یک نکته ی مهم مراقبت از نوزاد تازه متولد شده است. اگر نوزاد شما به اندازه کافی شیر مادر یا شیر خشک خورده باشد، در طول روز با حرکات منظم روده حداقل 6 تا 8 پوشک را مرطوب می کند. مرتبا به محض احساس پر شدن، پوشک او را عوض نمایید. حتی ممکن است حداقل 10 بار در روز آن راتعویض کنید. برای تعویض پوشک کثیف، به یک زیر انداز، دستمال مرطوب نرم، کرم برای محل خارش پوشک یا پودر بچه و پوشک تازه احتیاج دارید. به منظور جلوگیری ازعفونت مجاری ادراری، دختر کوچولوی خود را به جای حرکت برگشتی به سمت جلو، از جلو به عقب تمیز کنید و بگذارید نوزاد شما هر روز به مدت چند ساعت بدون پوشک بماند.

حمام کردن نوزاد

 استحمام یک نوزاد تازه به دنیا آمده یک کار ظریف است. بهتر است بعد از خشک شدن و قطع شدن بند ناف، 2 تا 3 بار در هفته نوزاد را حمام کنید. قبل از اینکه نوزاد را برای حمام کردن ببرید، مطمئن شوید تمام وسایل حمام و تدارکات استحمام نوزاد را آماده کرده اید. استحمام درست قبل از زمان خواب به نوزادان کمک می کند تا خواب بیشتری داشته باشند. شما به وان نوزاد، آب ولرم، صابون ملایم نوزاد یا بدن شوی نوزاد، لیف حمام، حوله نرم، لوسیون یا کرم نوزاد، پوشک جدید و لباس تمیز نوزاد احتیاج خواهید داشت. از شریک زندگی خود یا یکی از اعضای خانواده خود کمک بگیرید، تا در حالی که یک نفر نوزاد را حمام می دهد، دیگری گردن و سر نوزاد را بالای آب نگه دارد. از صابون به مقدار کم استفاده کنید. اندام تناسلی، پوست سر، مو، گردن، صورت و هر گونه مخاط خشک شده که در اطراف بینی جمع شده است را با لیف تمیز کنید. بدن نوزاد خود را با آب ولرم بشویید. پس از اتمام این کار، بدن نوزاد را با یک حوله نرم خشک کنید، لوسیون را بمالید و پوشک تازه و لباس نوزاد را بپوشانید.

ماساژ دادن نوزاد

ماساژ دادن راه خوبی برای ارتباط با نوزادتان است. همچنین به تسکین نوزاد برای خوابیدن و بهبود گردش خون و گوارش و هضم غذا کمک می‌کند. مقدار کمی روغن و یا لوسیون بر روی دست خود بمالید.سپس بدنش را به آرامی و منظم نوازش نمایید. تماس چشمی را با نوزاد حفظ کنید و هنگام ماساژ دادن بدن با او صحبت کنید. زمان مناسب برای ماساژ نوزاد قبل از حمام اوست.

بازی کردن با نوزاد

در هنگام بازی با نوزادتان چند نکته وجود دارد که باید آنها را به خاطر بسپارید. هرگز نوزاد خود را با شدت تکان ندهید زیرا اندام های داخلی او حساس بوده و در اثر لرزش شدید می توانند آسیب ببینند. نوزاد را به هوا پرتاب نکنید، زیرا می تواند خطرناک باشد. همیشه قبل از لمس کردن نوزاد، دست خود را ضد عفونی کنید یا شستشو دهید، زیرا سیستم ایمنی بدن آنها کاملاً توسعه نیافته است و در برابر عفونت ها آسیب پذیر هستند. اگر بیرون می روید، اطمینان حاصل کنید که نوزاد شما به طور ایمن در یک کالسکه، صندلی ماشین و یا حمل کننده ی مخصوص نوزاد قرار گرفته است. نوزاد خود را هر روز برای مدت کوتاهی روی شکمش قرار دهید تا دراز بکشید. این کار باعث می شود عضلات گردن و پشت او قوی تر گردد. همچنین باعث بهبود یافتن دید او می شود، زیرا نوزاد برای دیدن، باید به سمت بالا و پهلو حرکت کند.

 خواباندن نوزاد

خواب یکی از چالش های مراقبت از نوزاد تازه متولد شده است. نوزادان باید در 2 ماه اول روزانه حدود 16 ساعت بخوابند. آن ها معمولاً چرت می زنند که حدود 2 تا 4 ساعت طول می کشد و در صورت گرسنگی یا خیس بودن پوشک از خواب بیدار می شوند. از آنجا که نوزاد باید هر 3 ساعت یکبار تغذیه شود، ممکن است لازم باشد که او را بیدار کرده و به او غذا دهید. اگر او از الگوی ایده آل خواب نوزادان پیروی نمی کند نگران نباشید. هر نوزاد متفاوت است و چرخه خواب متفاوتی دارد. همچنین باید به یاد داشته باشید که در هنگام خواب، موقعیت سر نوزاد خود را مرتبا تغییر دهید. این امر از ایجاد لکه های مسطح روی سر جلوگیری می کند. حتما نوزاد را به پشت بخوابانید تا از خفه شدن او جلوگیری شود. مادر باید سعی کند با نوزاد چرت بزند. او همچنین می تواند زمانی که نوزادش خواب است استحمام کرده یا وعده غذایی را در آرامش میل کند.

 کوتاه کردن ناخن های نوزاد

ناخن های یک نوزاد بسیار سریع رشد می کنند. نوزاد ممکن است با حرکات دست خود، صورت یا بدنش را بخراشد. از این رو درهنگام مراقبت از کودک تازه متولد شده، مهم است که ناخن های او را کوتاه کنید. از آنجایی که ناخن های نوزاد نرم هستند، از گیره های مخصوص ناخن نوزاد استفاده نمایید.ه نگامی که نوزاد خواب است ناخن ها را به آرامی اصلاح و مرتب کنید. آن را خیلی عمیق نکشید زیرا ناخن ها بسیار لطیف هستند و می تواند برای نوزاد دردناک باشد. لبه های ناخن ها را کوتاه نکنید زیرا این کار ممکن است باعث فرو رفتن ناخن بعدی در گوشت شود. والدینی که اولین فرزندشان است، بهتر است از خانواده یا دوستان خود کمک بخواهند تا آن ها نیز بتوانند استراحت نموده و از خود مراقبت کنند. والدینی که برای اولین بار بچه دار می شوند، با توصیه های مختلف در رابطه با مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، گیج می شوند.این مقاله به مادران جدید کمک خواهد کرد که با اطمینان از نوزادان خود نگهداری نمایند. درنهایت اگر هنوز هم سوالی دارید درمورد مراقبت از نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان از متخصص اطفال یا پرستاران بپرسید.

مطالعه بیشتر:

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده در تابستان

تاثیرات و فواید مراقبت کانگورویی (KMC) بر نوزاد

 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

منبع: parenting