The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت ترک لب در نوزادان چیست و چگونه درمان می شود؟

ترک لب در بزرگسالان با استفاده از روغن (بالم) لب و آبرسانی بهتر ظرف مدت چند روز به سرعت بهبود می یابد. اما در صورت مشاهده ترک لب در نوزادان باید دقت و توجه بیشتری داشته باشید. به راستی اگر لبهای نوزادتان ترک بخورد، چگونه آن را درمان می کنید؟ ترک لب در نوزادان نیز به سرعت درمان می شود، اما باید در نظر داشته باشید که گاهی نشانه انواعی از بیماری های زمینه ای است، با ما همراه باشید تا علل شایع ترک لب در نوزادان را بدانید.

علت ترک خوردن لب در نوزادان

ترک لب در نوزادان علل گوناگونی می تواند داشته باشد که شایع ترین آنها شامل:

1- ریختن پوست

یکی از دلایل عمده ترک لب نوزادان، پوست اندازی است. پس از خارج شدن از رحم، پوشش موم مانند پوست به نام ورنیکس کازئوزا که در دوران بارداری از جنین محافظت می کند، جدا شده و می ریزد. ریختن پوست در تمام قسمت های بدن از جمله لب ها اتفاق می افتد.

در طی این فرآیند، متوجه پوسته پوسته شدن و خشکی پوست خواهید شد. لایه موم مانند روی پوست در دوران جنینی مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و بعد از تولد دیگر تولید نمی شود، بنابراین پوست برای سازگاری با محیط به زمان بیشتری نیاز دارد.

معمولاً نوزادان 2 هفته بعد از تولد پوست اندازی می کنند، اما اگر زایمان در هفته چهلم بارداری رخ دهد، در حین تولد نیز مشاهده می شود. بسیاری از والدین این علامت را یک مشکل پوستی می پندارند و شدیدا نگران می شوند. نگران نباشید! پوست اندازی روند طبیعی ریزش خارجی ترین لایه پوست است و استفاده از لوسیون یا کرم هیچ تاثیری در این فرآیند نخواهد داشت.

2- مکیدن لب ها

نوزادان با غریزه مکیدن متولد می شوند. برخی از آنها عادت دارند بین دو وعده غذایی لب های خود را بمکند. افزایش بزاق روی لب نیز می تواند موجب خشکی سریع و ترک لب در نوزادان شود.

تاول یا تبخالهای شیردهی، پچ های پوستی به معنای تغییر رنگ در ناحیه خاصی از پوست و خشکی پوست معمولاً در اثر شیردهی ایجاد می شوند. این تاول ها دردناک و نشانه ای از عفونت نیستند. هرچه نوزاد بزرگتر می شود و در شیر خوردن مهارت بیشتری پیدا می کند، خود به خود از بین می روند. از آنجا که این تاول ها سفید رنگ هستند، ممکن است با برفک دهان اشتباه گرفته شوند. برفک یک عفونت مخمر است که باید توسط پزشک درمان شود.

3- تغییرات آب و هوا

تغییرات آب و هوا یکی از شایع ترین دلایل ترک لب در نوزادان و نیز بزرگسالان است. وقتی شرایط آب و هوایی از گرما به سرما تغییر می کند، رطوبت پوست کشیده شده و سطح پوست خشک می شود. این پدیده در روزهای بادی شایع تر است.

4- پوست حساس

اگر پوست لب حساس باشد، در تماس با یک محرک سریعاً ترک می خورد. پوست همه نوزادان به این اندازه حساس نیست که چنین واکنشی ایجاد کند. اما در برخی موارد در اثر تماس با دستمال مرطوب، مواد آرایشی یا مواد شوینده بروز می کند.

5- داروها

گاهی اوقات خشکی و ترک لب در نوزادان از عوارض داروهایی است که کودک مصرف می کند، در صورت تجویز دارو از طرف پزشک متخصص، در مورد عوارض دارو اطلاعات کافی کسب کنید تا در صورت بروز مشکل آمادگی داشته و از علت آن آگاه باشد. این عارضه در نوزادان و خردسالان بسیار نادر است.

6- بیماری های کاوازاکی

در بعضی مواقع، ترک لب در خردسالان به دلیل بروز بیماری کاوازاکی است. این بیماری بیشتر در میان کودکان ژاپنی به چشم می خورد اما باید مراقب علائم بود. بیماری کاوازاکی با تب مداوم و التهاب دیواره رگهای خونی در نوزادان و کودکان بین 6 ماه تا 2 سال همراه است و معمولأ زیر سه ماه رخ نمی دهد. این بیماری علاوه بر تب و ترک لب باعث بثورات قرمز ، تورم پاها و دستها نیز می شود.

یکی از پزشکان نقل می کند: "در معاینه بالینی، بیماری کاوازاکی بیشتر اوقات در کودکان سن دبستان مشاهده می شود. علائم بیماری، تب بیشتر از 5 روز همراه با بثورات پوستی با شکل نامشخص در همه قسمتهای بدن، التهاب ملتحمه چشم بدون چرک، قرمزی لب ها، زبان و / یا گلو است. معمولاً این بچه ها بسیار بیمار به نظر می رسند و همین امر موجب می شود والدین به پزشک یا اورژانس مراجعه کنند. ترک لب ها و پوسته شدن دستها متعاقباً رخ می دهد. درمان به هنگام برای جلوگیری از آسیب به سرخرگهای تاجی لازم است".

7- شقاق لب

معمولاً گوشه های لب شیرخواران بزرگ تر و خردسالان پوسته پوسته شده و ترک می خورد. این نواحی به خصوص هنگام تغذیه دردناک می شود. این شرایط عمدتاً به دلیل عفونت باکتریایی یا قارچی بروز می کند که حتماً مراجعه به پزشک لازم است.

8- کم آبی و ترک لب در نوزادان

ممکن است علت ترک لب در نوزادان کم آبی باشد. بدن نوزادان به ویژه در روزهای گرم به سرعت دچار کم آبی می شود. کم آبی زمانی رخ می دهد که شیر کافی به نوزاد یا شیرخوار نرسد. نشانه اصلی کم آبی در نوزادان کاهش دفعات خیس شدن پوشک است. شما می توانید با در نظر گرفتن تعداد پوشک مرطوب در 24 ساعت، وضعیت کم آبی کودک را بررسی کنید. خیس کردن کمتر از 6 پوشک در 24 ساعت، نشان دهنده کم آبی کودک است و باید به سرعت درمان شود. استفاده از محلول الکترولیت بهترین روش درمانی است. اگر اوضاع و احوال کودک بهتر نشد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. خصوصا در فصول گرم سال کم آبی یکی از رایج ترین دلایل ترک لب در نوزادان محسوب می شود.

مطالعه بیشتر:

1- مشکلات پوستی رایج در نوزادان و شیرخواران

2- درمان ترک لب نوزاد به روش خانگی چگونه است؟

3- خشکی پوست در نوزادان و دلایل خشکی پوست در نوزادان چیست؟

4- علت ترک خوردن لب نوزاد و آیا ترک خوردن لب نگران کننده است؟

?پرسش و پاسخ های ترک لب در نوزادان

علت پوسته پوسته شدن لب نوزاد بعد از تولد چیست؟

یکی از دلایل عمده ترک لب نوزادان، پوست اندازی است. پس از خارج شدن از رحم، پوشش موم مانند پوست به نام ورنیکس کازئوزا که در دوران بارداری از جنین محافظت می کند، جدا شده و می ریزد. ریختن پوست در تمام قسمت های بدن از جمله لب ها اتفاق می افتد. در طی این فرایند، متوجه پوسته پوسته شدن و خشکی پوست خواهید شد. لایه موم مانند روی پوست در دوران جنینی مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و بعد از تولد دیگر تولید نمی شود، بنابراین پوست برای سازگاری با محیط به زمان بیشتری نیاز دارد.

آیا پوسته پوسته شدن لب نوزاد در هفته های اول طبیعی است؟

بله. معمولاً نوزادان 2 هفته بعد از تولد پوست اندازی می کنند، اما اگر زایمان در هفته چهلم بارداری رخ دهد، در حین تولد نیز مشاهده می شود. بسیاری از والدین این علامت را یک مشکل پوستی می پندارند و شدیدا نگران می شوند. نگران نباشید! پوست اندازی روند طبیعی ریزش خارجی ترین لایه پوست است و استفاده از لوسیون یا کرم هیچ تاثیری در این فرآیند نخواهد داشت.

شایع ترین دلیل ترک خوردن لب نوزادان چیست؟

تغییرات آب و هوا یکی از شایع ترین دلایل ترک لب در نوزادان و نیز بزرگسالان است. وقتی شرایط آب و هوایی از گرما به سرما تغییر می کند، رطوبت پوست کشیده شده و سطح پوست خشک می شود. این پدیده در روزهای بادی شایع تر است.

برای درمان شقاق لب نوزاد چه کنیم؟

معمولاً گوشه های لب شیرخواران بزرگ تر و خردسالان پوسته پوسته شده و ترک می خورد. این نواحی به خصوص هنگام تغذیه دردناک می شود. این شرایط عمدتاً به دلیل عفونت باکتریایی یا قارچی بروز می کند که حتماً مراجعه به پزشک لازم است

منبع: momlovesbest