The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افتادن نوزاد از تخت،چگونه مانع افتادن نوزاد از تخت شویم؟

قل خوردن و افتادن نوزاد از روی تخت، مبل و ... می تواند یک کابوس برای والدین باشد که حتی نمی توانید آن را تصور کنید! ولی چندان هم حادثه غیر معمولی نبوده!! به همین سبب خوب است بدانید که درصورت افتادن نوزاد از روی تخت یا هر سطح دیگری چکار باید کرد و انجام کدام اقدامات در آن لحظه ضروری است.

افتادن نوزاد از روی تخت

ماه‌های نخست والد شدن ماه‌های استرس زایی است مخصوصا اگر برای نخستین بار باشد که پدر یا مادر شده‌اید. با این وجود اکثر ترس‌ها غیرمنطقی و بیشتر ناشی از احساس محافظت والدین از فرزندشان است. نوزادان در ماه‌های نخست الگوی خواب نامنظمی دارند و زمان‌هایی در طول روز که همه بیدارند ممکن است خواب باشند و زمانی که همه می‌‌خوابند بیدار شوند. در اکثر موارد والدین برای آنکه نوزاد بیدار نشود و خواب راحتی داشته باشد او را در اتاقی ساکت و خالی می‌خوابانند و از آنجا که مطمئن هستند فرزندشان قل نمی‌خورد و قادر به خزیدن نیست، ترسی ندارند اما هرگز نباید لگد زدن‌های نوزاد را دست کم گرفت. همیشه این امکان وجود دارد که نوزاد از تخت پایین بیافتد. اما حتی اگر این اتفاق افتاد خود را مرتبا سرزنش نکنید. این موضوع بسیار شایع است و مطمئن باشید روی سلامت فرزندتان اثر منفی دوام داری نخواهد داشت. برای حصول اطمینان از اینکه فرزندتان بعد از سقوط آسیب ندیده راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید:

بررسی اولیه هنگام افتادن نوزاد

اگر شب هنگام با شنیدن صدای ضربه از خواب بیدار و متوجه افتادن نوزاد از روی تخت شدید، حتما وضعیت او را برای 24 ساعت آینده زیر نظر بگیرید. در وهله نخست هوشیاری کودک خود را بررسی کنید. مطمئن شوید کودک هوشیار است. شاید هنوز در حالت خواب آلوده باشد اما با برداشتن او باید هوشیار شده و ممکن است گریه کند.

عوارض افتادن نوزاد از تخت خواب یا افتادن نوزاد از روی مبل و ... باید تحت نظر باشند. حتی اگر فرزندتان به نظر طبیعی می‌رسد، او را بلافاصله پس از زمین خوردن حرکت ندهید و بغل نکنید، زیرا ممکن است باعث صدمه بیشتر به کودک شوید. اگر به نظر می‌‌رسد کودک آسیب ندیده او را بغل و آرام کنید. طبیعی است که پس از زمین خوردن و افتادن از تخت کودک گیج، نگران و ترسیده باشد. در حالی که کودک را در آغوش دارید، از نظر وجود هرگونه علائم جسمی و آسیب احتمالی، به ویژه در ناحیه سر او را بازرسی کنید. اگرچه افتادن کودک از روی تخت و ضربه به سر یک تصادف رایج است، اما باید با احتیاط درمان شود. اگر نوزاد شما زیر یک سال سن دارد، وضعیت را به عنوان یک فوریت پزشکی در نظر گرفته و فورا با پزشک تماس بگیرید.

افتادن نوزاد با سر، ضربه به سر پس از افتادن نوزاد از تخت

اگر سر نوزاد هنگام افتادن از تخت دچار ضربه شده باشد برجستگی تخم مرغ شکلی روی سر حس می‌کنید. اگر ضربه شدید نباشد چند ساعت بعد از بین می‌رود. این برآمدگی ناشی از تورم و سطحی بوده و سریع از بین می‌رود. هر ساعت روی محل برای 5دقیقه کمپرس سرد بگذارید و اگر برآمدگی پس از چند ساعت رفع نشد به متخصص مراجعه کنید.

چه موقع باید بعد از افتادن نوزاد با پزشک تماس گرفت؟

اگر به نظر می‌رسد شرایط خارج از کنترل یا رو به وخامت است با پزشک تماس بگیرید. در صورت مشاهده هر نوع تغییر شکل و تغییر وضعیت در کودک فورا به اورژانس زنگ بزنید. بریدگی یا کبودی و شکستگی استخوان‌ها از دیگر موارد اضطراری است که با بروز آن باید بدون معطلی به بیمارستان مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم برای کودک انجام شود.

در صورتی که کودک دچار خونریزی داخلی شده باشد دچار خونریزی از بینی، چشم یا گوش می‌شود و مراجعه به پزشک ضروری است. خونریزی داخلی می‌تواند زمینه ساز بروز لخته باشد پس باید به سرعت درمان شود. .

خونریزی مغزی علائمی مشابه خونریزی داخلی دارد. وقتی کودک خود را به بیمارستان می‌برید این را به خاطر بسپارید. ضربه مغزی با علایمی نظیر سرگیجه، ضعف، کندی رفتار و استفراغ همراه است.

• تغییر وضعیت چشم‌ها و اندازه مردمک‌ها نیز نشانه بحرانی بودن وضعیت سلامت است.

• اگر به نظر می‌‌رسد کودک بیش از حد معمول گریه می‌‌کند، ممکن است دچار مشکلات داخلی شده باشد پس کودک خود را فوراً نزد پزشک ببرید.

چگونه مانع از افتادن نوزاد از تختخواب و آسیب دیدگی شویم؟

کاهش احتمال خطر افتادن نوزاد از تخت را جدی بگیرید. روش‌های زیادی برای جلوگیری از افتادن نوزاد از روی تخت و ضربه به سر وجود دارد. مهمترین و بهترین کار پهن کردن تشک کودک روی زمین است.

 اگر تشک را در بلندی پهن می‌کنید تا جای ممکن به دیوار نزدیک باشد و در اطراف آن میز و صندلی وجود نداشته باشد تا اگر کودک افتاد سرش به چیزی برخورد نکند. بعد از آنکه کودک کمی بزرگتر شد به او بیاموزید چطور باید به شکم بچرخد و از روی تخت پایین بیاید. برای به حداقل رساندن خطر آسیب دیدگی یک فرش نرم روی زمین بیاندازید. در دو طرف کودک بالشتک قرار دهید تا از افتادن او از روی تخت جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر:

1- آسیب های مغزی کودکان!

2- بهترین وضعیت های خواباندن نوزاد

3- توصیه های برای مراقبت از کودکان نوپا در برابر خطرات

4- بهترین حالت خواباندن نوزاد برای پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی

?پرسش و پاسخ های افتادن نوزاد

چه موقع باید بعد از افتادن نوزاد با پزشک تماس گرفت؟

اگر به نظر می‌رسد شرایط خارج از کنترل یا رو به وخامت است با پزشک تماس بگیرید. در صورت مشاهده هر نوع تغییر شکل و تغییر وضعیت در کودک فورا به اورژانس زنگ بزنید. بریدگی یا کبودی و شکستگی استخوان‌ها از دیگر موارد اضطراری است که با بروز آن باید بدون معطلی به بیمارستان مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم برای کودک. انجام شود

از کجا بفهمم که نوزادم بعد از افتادن از تخت دچار خونریزی داخلی شده؟

اقدامات درمانی لازم برای کودک. انجام شود در صورتی که کودک دچار خونریزی داخلی شده باشد دچار خونریزی از بینی، چشم یا گوش می‌شود و مراجعه به پزشک ضروری است. خونریزی داخلی می‌تواند زمینه ساز بروز لخته باشد پس باید به سرعت درمان شود. خونریزی مغزی علائمی مشابه خونریزی داخلی دارد. وقتی کودک خود را به بیمارستان می‌برید این را به خاطر بسپارید. ضربه مغزی با علایمی نظیر سرگیجه، ضعف، کندی رفتار و استفراغ همراه است..

بچم از تخت افتاده و نگرانم چیکار کنم؟

اگر شب هنگام با شنیدن صدا ضربه از خواب بیدار و متوجه افتادن نوزاد از روی تخت شدید، حتما وضعیت او را برای 24 ساعت آینده زیر نظر بگیرید. در وهله نخست هوشیاری کودک خود را بررسی کنید. مطمئن شوید کودک هوشیار است. شاید هنوز در حالت خواب آلوده باشد اما با برداشتن او باید هوشیار شده و ممکن است گریه کند. در حالی که کودک را در آغوش دارید، از نظر وجود هر گونه علائم جسمی و آسیب احتمالی، به ویژه در ناحیه سر او را بازرسی کنید. اگرچه افتادن کودک از روی تخت و ضربه به سر یک تصادف رایج است، اما باید با احتیاط درمان شود.

نوزادم با سر از روی تخت افتاد چیکار کنم؟

اگر سر نوزاد هنگام افتادن از تخت دچار ضربه شده باشد برجستگی تخم مرغ شکلی روی سر حس می‌کنید. اگر ضربه شدید نباشد چند ساعت بعد از بین می‌رود. این برآمدگی ناشی از تورم و سطحی بوده و سریع از بین می‌رود. هر ساعت روی محل برای 5دقیقه کمپرس سرد بگذارید و اگر برامدگی پس از چند ساعت رفع نشد به متخصص مراجعه کنید.

منبع: parenting.firstcry