The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گوش درد در کودکان و نوزادان ،علت گوش درد در کودکان چیست؟

گوش درد مشکلی است که حداقل یک بار گریبانگیر اغلب کودکان می شود و در منزل حل شدنی است. به روشهای درمان طبیعی گوش درد در منزل توجه کنید. گوش درد یکی از شایع ترین بیماری های دوران کودکی است و مانند تب تقریبا یک یا چند بار کودک را گرفتار می کند. این درد بسیار شدید بوده و کودک را به گریه می اندازد اما خوشبختانه می توان به کمک راهکارهای زیر آن را تسکین داد.

علت گوش درد در کودکان چیست؟

گوش درد معمولاً به دلایل مختلف رخ می دهد و خود به خود نیز برطرف می شود. عفونت گوش هم در بسیاری از موارد ظرف 2 الی 10 روز خود به خود از بین می رود. به طور کلی باکتری عامل گوش درد نیست، بنابراین آنتی بیوتیک ها درمان خوبی برای آن به شمار نمی آیند. به همین دلیل کودکان ناچارند بارها و بارها برای عفونت های عود کننده گوش، آنتی بیوتیک مصرف کنند. این تجویز اصلاً موثر واقع نمی شود و در بسیاری موارد مشکلات سلامتی و گوارشی در تمام عمر به همراه دارد. با این اوصاف، بهتر است گوش درد را با داروهای طبیعی درمان کنیم و از مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک بپرهیزیم.

متخصصان برای گوش درد چه توصیه هایی دارند؟

در آخرین دستور العمل های متخصصان برای گوش درد، توصیه و تاکید شده است که در صورت بروز علائم زیر به پزشک مراجعه شود:

• تب بیش از 38 درجه سانتی گراد 

• تداوم علائم بیش از 48 الی 72 ساعت و یا بدتر شدن

• احتمال پارگی پرده گوش

• عفونت یک گوش در کودکان زیر 6 ماه 

• عفونت هر دو گوش در کودکان کمتر از 2 سال

درمان خانگی گوش درد نوزادان و کودکان

گوش درد درمان های زیادی دارد. اگر می خواهید گوش درد را در منزل به طور طبیعی درمان کنید، با ما همراه باشید.

طب فشاری برای گوش درد یک طرفه

طب فشاری می تواند به تسکین گوش درد در کودکان و بزرگسالان کمک و حتی در وهله اول از آن پیشگیری کند. ممکن است دست زدن به گوش یا اطراف آن، وقتی کودک احساس گوش درد دارد، او را عصبی کند. خوشبختانه چند نقطه مانند پاها و بالای سر در طب فشاری وجود دارند که کمتر تهاجمی هستند.

استفاده از روغنهای گرم برای گوش درد شدید

روغنهای گرم برای گوش درد خیلی مفید هستند، اما قبل از استعمال روغن گرم یا هر چیز دیگر در گوش، ابتدا حتما باید اطمینان حاصل کنید که پرده گوش پاره نشده است.

علائم پارگی پرده گوش عبارتند از:

• درد ناگهانی و تیز گوش که شبیه به صاعقه است یا درد و فشاری که بلافاصله از بین می رود.

• خارج شدن ترشح از گوش

• شنیدن صدای اضافی، وزوز یا کاهش شنوایی

تشخیص قطعی پارگی پرده گوش به عهده پزشک است.

استفاده از روغن های گرم برای گوش درد

روغن زیتون طبیعی: روغن زیتون را گرم کنید تا به دمای بدن برسد، سپس چند قطره داخل گوش بریزید. این روغن با رفع التهاب پرده گوش در بهبود درد موثر واقع می شود.

روغن سیر خانگی: یک حبه سیر را خرد کرده و در روغن زیتون گرم کنید تا دم بکشد. مخلوط را تا دمای بدن خنک کنید و چند قطره درون گوش بریزید. افزودن سیر خاصیت ضدمیکروبی را افزایش داده و در رفع عفونت موثر است.

روغن سیر خرگوشک : این روغن خاص و قوی ویژه کودکانی است که به عفونت گوش حساس هستند. روغن خرگوشک ضد درد، ضد التهاب، ضدعفونی کننده ، آرام بخش، ضدمیکروبی و شل کننده عضلات است. اگر متقاعد نشدید، موارد زیر ملاحظه فرمایید:

"پسرم چندین و چند بار به عفونت گوش مبتلا شد .... و ما علتش را نمی دانستیم. پزشک متخصص کودکان مرتباً آنتی بیوتیک تجویز می کرد. آنتی بیوتیک زمانی اثر می کند که واقعاً لازم باشد. روزی نصف قطره چکان از این دارو به مدت سه روز عفونت گوش را به طور کلی از بین برد و من تمام عمر مشتری پر و پا قرص آن شدم "!

"وقتی خواستم برای فرزند سه ساله ام از داروخانه آنتی بیوتیک تهیه کنم و داروخانه بسته بود، به خرگوشک رو آوردم. همسرم او را به حالت خوابیده نگه داشت، در حالیکه او را سرگرم می کردیم، 2-3 قطره از روغن را در گوشی که درد می کرد، ریختم. حدود 10 دقیقه بعد دیگر شکایتی از درد گوش نداشت و طبق روال همیشه خوابید".

"من اولین بار وقتی چند سال پیش دچار عفونت گوش میانی شدم روغن خرگوشک را از عطاری تهیه و استفاده کردم. پزشک داروی سیپروفلاکسیسن که نوعی آنتی بیوتیک موثر در درمان سیاه زخم است، تجویز کرد. واقعاً داروی اینقدر قوی برای عفونت ساده گوش لازم نبود. من به عنوان یک متخصص طب مفصلی، تا جایی که امکان دارد از رویکرد طبیعی غیرسمی استفاده می کنم. سیر را "پنی سیلین روسی" می گویند زیرا ارتش روسیه در جنگ جهانی دوم بعد از اتمام پنی سیلین از آن استفاده کرد. هیچ میکروبی نمی تواند در سیر زندگی کند. این ماده آرام بخش و موثر است، اما نسبت به آنتی بیوتیک برای اثرگذاری به زمان بیشتری نیاز دارد. هیچ عوارض جانبی ندارد. من همیشه در موقعیت های غیرخطرناک، نگران عوارض دارو هستم. بقیه عمر نتوانستم بدون این ماده زندگی کنم."

کمپرس سرد یا گرم برای گوش درد

کمپرس گرم گردش خون را کاهش داده و درد ناشی از گوش درد را تسکین می دهد. کمپرس سرد با کاهش التهاب ، به کاهش دردهای ضربان دار در گوش کمک کند. هر روشی که بیشتر روی شما اثر دارد، برگزینید:

• پارچه تمیزی را در آب گرم یا سرد غوطه ور سازید.

• پارچه ای که از خشک کن گرم خارج شده یا روی اجاق گاز آویزان شده باشد.

• بالش برنج که در مایکروویو گرم می شود.

• بسته یخ یا نخود منجمد که در حوله پیچیده شده است.

• نصف پیاز که به آرامی گرم شده است دارای خواص ضدعفونی کننده نیز است.

مراقبت های کایروپراکتیک برای گوش درد

کایروپراکتیک یا درمان دستی یک روش مراقبتی درمانی بدون قرص و دارو بر اساس ماساژ درمانی است. برخی شواهد نشان می دهد که این مراقبت ها می تواند به درمان گوش درد کمک کند. در یک مطالعه، 93 درصد موارد ابتلا به گوش درد با مراقبت های کایروپراکتیک بهبود یافتند. بیشتر کودکان در مدت 7-10 روز و فقط با 1 تا 2 درمان علائم بهبودی را نشان دادند. اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است اما صاحب نظران معتقدند کایروپراکتیک می تواند باعث تخلیه گوش میانی و کاهش عفونت گوش شود.

بر اساس پژوهش ها، روشهای کایروپراکتیک مخصوص کودکان، روشی ایمن محسوب می شود اما باید حتما از سوی فرد مجرب و متخصص در درمان کودکان انجام شود.

"کار با کودکان فرآیند کاملا متفاوت است و برای درمان مناسب و موثر آنها باید بدانید که چه می کنید. فرد متخصص باید از تکنیک ها، تماس ها و عمق مناسب مطلع باشد. تماس ها باید کوچکتر و نیروی رانشی سطحی تر و با نیروی کمتر باشد. "

بخور گیاهی برای گوش درد

استنشاق بخور گیاهی یک درمان عالی برای درد گوش است، زیرا می تواند به کاهش احتقان سینوس و تورم که باعث فشار در گوش خواهد شد، کمک کند. این روش درمانی را چگونه می توان اجرا کرد:

• مقداری آب بجوشانید و داخل یک لگن بریزید. گیاهانی مانند مریم گلی، رزماری ، گل همیشه بهار (کالاندولا) یا بادرنجبویه را اضافه کنید. حوله ای روی سر خود بکشید و بخور دهید تا مجاری بینی پاک شود و التهاب و تورم آن کاهش یابد.

نتی پات یا قوری شستشو برای گوش درد

پاک کردن مجاری بینی فشار و درد گوش را کاهش می دهد. برای این منظور هیچ راهی بهتر از نتی پات وجود ندارد. نتی پات وسیله ای شبیه قوری است که برای شستشوی بینی و سینوسها از آن استفاده می شود.

ماساژ ویژه گوش درد

گوش درد می تواند به دلیل اتفاقاتی در گلو، فک یا دهان رخ دهد. گرفتگی دستگاه لنفاوی مانند لوزه ها ، غدد لنفاوی و غیره باعث ایجاد تورم و در نتیجه گوش درد و گلو درد باهم ایجاد می شوند. ماساژ تخلیه لنفاوی به کاهش احتقان و فشار کمک کرده و گوش درد را تسکین می دهد.

داروهای هومئوپاتی یا برای گوش درد

هومئوپاتها اعتقاد دارنـد كـه افـراد بيمـار نمی شوند مگـر ايـن كـه يـك عـدم تعـادل در نيـروی حيـاتی آنها ايجــاد گردد. هــدف از تجــويز دارو در هوميوپاتی تقويت نيروی حياتی فرد است و داروهای مورد استفاده دارای منشا گیاهی، حیوانی و معدنی هستند. این داروهای هومئوپاتی در درمان گوش درد، بیشترین کاربرد را دارند.

علائم را بخوانید و موردی را که با احساس شما مطابقت دارد، انتخاب کنید. اگر از درمان انتخابی خود، کاملاً مطمئن نیستید، با دوز کم شروع کنید. بسته به شدت علائم و دوز انتخابی می توانید هر 2-4 ساعت یکبار یا حداقل 4 بار در روز داروی خود را مورد استفاده قرار دهید.

اقونیطون یا تاج الملوک: نسبت به نویز حساس است. گوش داغ با درد نبض دار. سرما درد را تشدید می کند.

بابونه: تحریک پذیری شدید. عصبانیت و بی حوصلگی. نمی تواند خوشایند باشد.

مرکوریوس: عفونتهای مزمن. ترشحات احتمالی. تشنگی.

گل بادلرزان: نق می زند و به دنبال همدردی است. درد بدتر در شب و در گرما بدتر می شود. تشنگی زیاد نیست.

بسیاری از افراد قطره های گوش هومئوپاتی را که ترکیبی از درمان های مختلف است، می پسندند.

• از مصرف گلوتن، لبنیات و شکر در هنگام بیماری خودداری کنید، همه اینها می توانند باعث التهاب، احتقان و سرکوب عملکرد سیستم ایمنی بدن شوند.

• رژیم غذایی سالم داشته باشید. برای تقویت عملکرد ایمنی به میزان کافی ویتامین A ، C و D استفاده کنید. اگر کودک اشتها به غذا ندارد، آبگوشت یا سوپ خانگی به او بدهید.

• آب به میزان کافی مصرف کنید.

اگر درمانهای طبیعی گوش درد موثر واقع نشد، چه باید کرد؟

گوش درد اغلب با همین روشهای خانگی بهبود می یابد، اما اگر چنین نشد و چند روزی با علائم بیماری درگیر هستید، به پزشک مراجعه کنید.

چگونه از گوش درد پیشگیری کنیم؟

اگرچه اغلب کودکان در برخی موارد گوش درد را تجربه می کنند، اما برخی شواهد حاکی از آن است که کودکان زیر 12 سال که آدامس زایلیتول می جوند، کمتر به عفونت گوش میانی مبتلا می شوند. در یک تحلیل، کودکانی که آدامس زایلیتول را دو بار در روز می جویدند ، 25 درصد کمتر در معرض گوش درد قرار داشتند.

مطالعه بیشتر:

1- درمان و نشانه های عفونت گوش کودکان

2- درمان عفونت گوش نوزاد با کمک روش های خانگی

3- علت ترشحات زرد رنگ گوش نوزاد (واکس گوش) چیست؟

4- جرم گوش کودک ،آیا تجمع جرم گوش کودک نشانگر عفونت گوش است؟

?پرسش و پاسخ های گوش درد

علائم پارگی پرده گوش چیست؟

علائم پارگی پرده گوش عبارتند از: درد ناگهانی و تیز گوش که شبیه به صاعقه است یا درد و فشاری که بلافاصله از بین می رود.• خارج شدن ترشح از گوش • شنیدن صدای اضافی، وزوز یا کاهش شنوایی. تشخیص قطعی پارگی پرده گوش به عهده پزشک است.

چگونه با کمک بخور گوش درد را درمان کنیم؟

استنشاق بخور گیاهی یک درمان عالی برای درد گوش است، زیرا می تواند به کاهش احتقان سینوس و تورم که باعث فشار در گوش خواهد شد، کمک کند. این روش درمانی را چگونه می توان اجرا کرد: مقداری آب بجوشانید و داخل یک لگن بریزید. گیاهانی مانند مریم گلی، رزماری ، گل همیشه بهار (کالاندولا) یا بادرنجبویه را اضافه کنید. حوله ای روی سر خود بکشید و بخور دهید تا مجاری بینی پاک شود و التهاب و تورم آن کاهش یابد.

داروهای هومئوپاتی یا برای گوش درد کدام است؟

اقونیطون یا تاج الملوک: نسبت به نویز حساس است. گوش داغ با درد نبض دار. سرما درد را تشدید می کند. بابونه: تحریک پذیری شدید. عصبانیت و بی حوصلگی. نمی تواند خوشایند باشد. مرکوریوس: عفونتهای مزمن. ترشحات احتمالی. تشنگی. گل بادلرزان: نق می زند و به دنبال همدردی است. درد بدتر در شب و در گرما بدتر می شود. تشنگی زیاد نیست.

برای تسریع بهبودی گوش درد کودکان چه کنیم؟

رژیم غذایی سالم در پیش بگیرید. برای تقویت عملکرد ایمنی به میزان کافی ویتامین A ، C و D استفاده کنید. اگر کودک اشتها به غذا ندارد، آبگوشت یا سوپ خانگی به او بدهید.

منبع: mamanatural