The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان عفونت گوش نوزاد با کمک روش های خانگی

بی قراری، گریه های بیش از حد، دست بردن به سمت گوش ها و تلاش برای گرفتن آنها احتمالا نشان دهنده ابتلا نوزاد شما به عفونت گوش است. بنا به گفته موسسه ملی ناشنوایی و دیگر اختلالات ارتباطی آمریکا از هر 6 کودک 5 کودک تا قبل از 3 سالگی حداقل یکبار به این عارضه مبتلا می شود. به همین سبب ضروری است که تمامی مادران علائم عفونت گوش نوزاد و نیز تمامی راه های خانگی درمان آن را بدانند و اطلاع داشته باشند که چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنند.

عفونت گوش نوزاد چیست؟

عفونت گوش میانی که با نام اوتیت مدیا نیز شناخته می شود التهاب دردناک گوش میانی است. اغلب عفونت های گوش میانی در حد فاصل پرده گوش و شیپور استاش (مجرای کوچکی که محفظه گوش میانی را به حلق و بینی وصل می کند) رخ می دهد.

عفونت های گوش اغلب به دنبال ابتلا به یک سرماخوردگی و در اثر عوامل ویروسی و باکتریایی رخ می دهند. ابتلا به این عفونت باعث التهاب و تورم در لوله استاش و در نتیجه باریکتر شدن این مجرا می شود. به این ترتیب مایع در پشت پرده گوش تجمع کرده و در نهایت باعث ایجاد فشار و درد در این ناحیه می شود. شیپور استاش در نوزادان و کودکان کوتاهتر و باریکتر از بزرگسالان است. همچنین مجرای استاش در نوزادان افقی تر است که این مساله انسداد بیشتر مجرا را باعث می شود.

بنابر اعلام موسسه ملی بهداشت و درمان کودکان آمریکا تقریبا 5 تا 10 درصد از نوزادان مبتلا به عفونت گوش دچار پارگی پرده گوش می شوند. این عارضه معمولا در طی یکی دو هفته بهبود یافته و به ندرت باعث وارد آمدن آسیب دائمی به شنوایی نوزادان می شود.

علائم عفونت گوش نوزاد

عفونت گوش همراه با درد است و از سویی نوزاد مهارت زبانی کافی برای بیان درد یا احساس خود را ندارد. ولی با این حال علائم متداولی وجود دارد که با دقت به آنها می توان به وجود عفونت گوش در نوزادان پی برد.

• تحریک پذیری

• تقلا برای گرفتن یا کشیدن گوش ها (توجه داشته باشید که این علامت به تنهایی جزء نشانه های قطعی بیماری محسوب نمی شود)

• کاهش اشتها

• اختلالات خواب

• تب

• خروج مایع و ترشحات از گوش

ابتلا به عفونت گوش نوزاد می تواند باعث ایجاد سرگیجه شود. بنابراین چنانچه کودک شما نوپا بوده و به تازگی راه رفتن را آغاز کرده به منظور پیشگیری از خطر زمین خوردن مراقبت از او را دو چندان کنید.

آنتی بیوتیک برای درمان عفونت گوش نوزاد

در طول سالیان متوالی استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به عنوان خط اول درمان توصیه می شد. در حالیکه امروزه می دانیم آنتی بیوتیک ها بهترین گزینه نیستند و از این رو پزشکان آنها را با درایت بیشتری تجویز می کنند. حاصل مطالعاتی که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد نشان داد که در حدود 80 درصد نوزادان مبتلا به عفونت گوش پس از گذشت سه روز بدون استفاده از آنتی بیوتیک بهبود می یابند. در واقع استفاده نابجا از آنتی بیوتیک ها می تواند باعث مقاوم شدن باکتری های مولد عفونت شود. این امر درمان عفونت های بعدی را دشوار می کند.

بنا به گفته آکادمی پزشکی اطفال آمریکا AAP)) مصرف آنتی بیوتیک در 15 درصد از کودکان باعث ابتلا آنها به عوارضی از جمله اسهال و استفراغ می شود. این آکادمی همچنین خاطر نشان می کند که مصرف آنتی بیوتیک در 5 درصد از کودکان منجر به بروز واکنش های آلرژیک می شود که عارضه ای بسیار خطرناک و درمواردی تهدید کننده زندگی است.

آکادمی پزشکان اطفال AAP)) و پزشکان خانواده آمریکا توصیه می کنند که با پیش گرفتن رویکرد انتظاری در فاصله 48 الی 72 ساعت پس از مشاهده اولین علائم بیماری از دادن داروی آنتی بیوتیک به نوزاد خود اجتناب کنید؛ زیرا این احتمال وجود دارد که در این فاصله علائم عفونت خود به خود از میان برود. در برخی موارد درمان با آنتی بیوتیک ضرورت می یابد. به طور کلی آکادمی پزشکان اطفال آمریکا استفاده از داروهای آنتی بیوتیک در درمان عفونت گوش نوزادان را تنها در موارد زیر توصیه می کند:

• نوزادان بالای 6 ماه

• نوزادان 6 ماهه تا یکساله با علائم شدید عفونت گوش

راهکارهای طبیعی برای درمان عفونت گوش نوزادان

ابتلا به عفونت گوش می تواند باعث ایجاد درد شود ولی با کمک تدابیری می توانید این درد را کاهش دهید. در ادامه به 6 راهکار خانگی برای درمان عفونت گوش نوزاد اشاره می شود.

کمپرس گرم

یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی گوش نوزاد قرار دهید. گرما می تواند در کاهش درد موثر باشد.

استامینوفن

چنانچه نوزادان بزرگتر از 6 ماه است استامینوفن (تایلنول) می تواند درد و تب ناشی از عفونت را تسکین دهد. دارو را براساس دستور پرشک و یا دستورالعمل مندرج بر روی بسته بندی محصول مصرف کنید. همچنین برای کسب نتایج بهتر سعی کنید دارو را پیش از خواب به نوزاد خود بدهید.

روغن گرم

در صورتی که هیچ گونه مایع یا ترشحاتی از گوش خارج نشده و نوزاد مشکوک به پارگی پرده گوش نیست چند قطره روغن زیتون یا روغن کنجد هم دما با محیط را در گوش آسیب دیده نوزاد بچکانید.

آبرسانی به بدن

تا حد امکان شیر و مایعات بیشتری به نوزاد خود بدهید. عمل بلع می تواند باعث باز شدن مجرای استاش و در نتیجه تخلیه مایع به دام افتاده در گوش میانی شود.

بالاترنگه داشتن سر نوزاد

به منظور کمک به تخلیه سینوس ها سر نوزاد را در گهواره کمی بالاتر ببرید تا در زاویه عمودی تری نسبت به بدن قرار بگیرد. همچنین از گذاشتن مستقیم بالش زیر سر نوزاد خودداری کرده و به جای این کار یک یا دو بالش را در زیر تشکش قرار دهید.

طب هومیوپاتی

استفاده از داروهای هومیوپاتی به شکل قطره گوش و شامل ترکیبات سیر، گیاه خرگوشک، اسطوخودوس، همیشه بهار و گل راعی در روغن زیتون می تواند در تسکین التهاب و کاهش درد بسیار موثر باشد.

راهکارهای طبیعی برای پیشگیری از عفونت گوش نوزاد

اگرچه نمی توان از بسیاری از عفونت های گوش پیشگیری کرد ولی راهکارهای ساده ای وجود دارد که با کمک آن می توان احتمال ابتلا به این عارضه را در نوزادان کاهش داد.

شیردهی پستانی

سعی کنید حداقل به مدت 6 تا 12 ماه به شیردهی پستانی به نوزاد خود ادامه دهید. آنتی بادی های موجود در شیر مادر می توانند نوزاد شما را از ابتلا به عفونت گوش و بسیاری دیگر از بیماری ها محافظت کنند.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض دود دست دوم

نوزاد خود را از قرار گرفتن در معرض دود سیگار محافظت کنید. زیرا دود سیگار می تواند باعث تشدید و تکرار عفونت گوش در نوزادان شود.

حفظ پوزیشن صحیح شیردهی به نوزاد

چنانچه نوزادتان را با شیرخشک تغذیه می کنید هنگام استفاده از بطری شیر نوزاد را در حالت نیمه نشسته قرار دهید تا شیر از حلق وارد مجرای استاش نشود. به همین ترتیب در هنگام تغذیه شیشه شیر را نیز به حالت نیمه عمود نگه دارید.

حفظ مداوم بهداشت

در صورت امکان از قرار گرفتن نوزاد در مکان هایی که خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود دارد خودداری کنید. به منظور پیشگیری از سرایت بیماری به نوزاد دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید.

واکسیناسیون

از به روز بودن برنامه واکسیناسیون نوزاد خود اطمینان حاصل کنید. دریافت واکسن آنفلوانزا (در کودکان بالای 6 ماه) و پنوموکوک در پیشگیری از ابتلا نوزادان به عفونت های گوش بسیار موثر است.

در چه صورت باید هنگام بروز عفونت گوش نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا CDC)) توصیه می کند که در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در نوزاد خود بلافاصله به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید:

• تب بالاتر از 38 درجه در نوزادان زیر 3 ماه و تب بالاتر از 39 درجه در نوزادان بزرگتر از 3 ماه

• خروج خون و ترشحات چرکی از گوش

چنانچه پس از گذشت 3 الی 4 روز از مصرف دارو هیچ گونه بهبودی در علائم نوزاد مشاهده نشد در اسرع وقت به یک پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان و نشانه های عفونت گوش کودکان

2- عفونت گوش در نوزادان

3- علت ترشحات زرد رنگ گوش نوزاد (واکس گوش) چیست؟

4- پرسش های مهم مادران درباره نوزاد!

منبع: healthline