The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد انبه بدهیم؟ فواید دادن انبه به نوزاد

انبه رسیده، آبدار و نرم طعمی شیرین و گوشتی نرم دارد که رنگ آن بسته به نوع از طلایی به نارنجی و زرد کم‌رنگ متغیر است. با کمی فشار دادن انبه، مانند هلو متوجه رسیده بودن آن خواهید شد. این میوه طعم شیرینی دارد و بیشتر نوزادان و کودکان آن را دوست دارند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که دادن انبه به نوزاد از چند ماهگی مجاز است؟ آیا دادن انبه به نوزاد خطری دارد یا نه؟ 

چه زمانی کودک می‌تواند انبه بخورد؟

معمولا حدود 8 ماهگی که کودک آماده خوردن بیشتر میوه ها است و می‌توان به او انبه داد. انبه بسیار لغزنده است (و از مشت‌های گره کرده کودک بیرون می‌پرد!). با وجود این میوه خوشمزه و غذای جالبی برای دلبند شماست.

انبه میوه‌ای هسته‌دار است که زادگاه آن در جنوب آسیا بوده و در بسیاری از مناطق گرمسیری دنیا کشت می‌‌شود. بیش از ۵۰۰ نوع مختلف انبه در دنیا وجود دارد، اما معروف‌ترین نوع انبه در بازارهای آمریکایی، «تامی اتکینز» است که درشت‌تر و دارای پوستی قرمز و سبز است و گوشتی طلایی دارد.

آیا دادن انبه به نوزاد هشت ماهه مفید است؟

بله! انبه حاوی ویتامین‌های زیادی است. همچنین سرشار از بتاکاروتن است که بدن برای تولید ویتامین A‌ به آن نیاز دارد. این ویتامین به سلامت چشم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. انبه سرشار از ویتامین C است،‌ آنتی‌اکسیدانی قوی که رشد استخوان‌ها و عملکرد هورمون‌ها را تقویت می‌کند و به بدن در جذب آهن برای داشتن خون سالم کمک می‌کند. در آخر، انبه سرشار از ویتامین‌های گروه B است از جمله مقدار زیادی اسید فولیک (برای رشد سلولی) و ویتامین B6 که بسیاری از عملکردهای مغز و بدن ما را تقویت می‌کند و اغلب کمبود این ویتامین در کودکان دیده می‌شود.

انبه، در مقایسه با میوه‌های دیگر، شامل مقدار زیادی قند طبیعی است. بنابراین قرار دادن این میوه در فهرست غذایی کودک در مقدار متعادل بهترین گزینه است.

آیا دادن انبه به نوزاد نه ماهه خطر خفگی دارد؟

بله. انبه سفت و لیز است؛ دو عاملی که خطر خفگی را در کودکان افزایش می‌دهد و گاهی دارای بافتی ریشه‌دار است که خوردن آن برای کودکان کم‌سن چالش‌برانگیز می‌شود. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد کاهش خطر خفگی و نحوه آماده کردن میوه بر اساس سن کودک، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا دادن انبه به نوزاد ۱۰ ماهه حساسیت‌زاست؟

خیر. حساسیت به انبه شایع نیست، هرچند رخ می‌دهد. توجه کنید، انبه از خانواده بادام‌هندی و پسته است. بنابراین اگر کودکی به یکی از این مواد غذایی حساسیت داشته باشد، ممکن است به دیگری نیز واکنش نشان دهد.

چگونه انبه را برای کودکی که از شیر گرفته‌اید، آماده کنید؟

هر کودک دارای رشد مخصوص به خود است. اطلاعاتی که در زیر می‌خوانید، تنها هدف اطلاع‌رسانی دارد و نباید جایگزین توصیه‌‌های حرفه‌ای شود. لازم است به توصیه‌های پزشک متخصص اطفال، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توجه کنید. اینکه مقاله‌ای در اینجا می‌خوانید و می‌بینید، نباید باعث شود توصیه‌های پزشک خود را نادیده بگیرید.

کودک 8 تا ۹ ماهه: انبه را پوست بکنید و هسته آن‌‌‌را خارج کنید. به قطعاتی برش دهید که به اندازه دو بند انگشت بزرگسال پهنا داشته باشد. همچنین می‌توانید انبه را خوب له کرده و در ماست بریزید یا هسته آن ‌را به کودک بدهید تا بمکد و مزه‌مزه کند.

کودک ۹ تا ۱۲ ماهه: اگر کودک مهارت گرفتن اشیا با انگشتانش را یاد گرفته باشد، می‌توانید تکه‌های خرد شده انبه را به عنوان غذای انگشتی در اختیار کودک قرار دهید. اگر این مهارت را فرا نگرفته، تکه‌های بزرگ انبه را به او بدهید یا با غذاهای دیگر مخلوط کنید. زمانی که مهارت‌های کودک تکامل پیدا کرد، تکه‌های کوچک‌تر انبه در اختیار او بگذارید که خطر خفگی را کاهش و مقدار مصرف ماده غذایی بالا رود.

کودک ۱۲ تا ۲۴ ماهه: انبه را به عنوان غذای انگشتی یا با چنگال به کودک بدهید تا مهارت استفاده از ابزار غذاخوردن را فرا گیرد. در مورد کودکانی که استفاده از چنگال را فرا گرفته‌اند، تکه‌های انبه را سر چنگال بزنید و آن را روی میز قرار دهید تا کودک خودش چنگال را بردارد و به دهان بگذارد.

نکته‌ای حرفه‌ای: با غلتاندن انبه‌ در غلات خرد شده (که اطمینان دارید بدون شکر است!) یا نارگیل کاملا چرخ‌شده، خاصیت چسبندگی به انبه بدهید با کودک آن‌را راحت‌تر در دستش نگه دارد.

روش تهیه: برش‌های نارگیل و انبه برای دادن انبه به نوزاد یازده ماهه

مواد لازم:

• انبه

• نارگیل کاملا خرد شده

طرز تهیه:

1. انبه را پوست بکنید و هسته را از گوشت آن جدا کنید. میوه را در حالت ایستاده قرار دهید و به وسیله یک چاقوی تیز برش‌های عمودی بزنید. هم‌اکنون چهار تکه انبه دارید.

2. همچنین می‌توانید از لبه یک لیوان محکم استفاده کنید و آن را داخل نیمه انبه قرار دهید و با حرکتی آرام، گوشت را از پوست جدا کنید.

3. انبه‌ها را به اندازه دو بند انگشت برش بزنید. مقداری نارگیل خرد شده روی بشقاب بریزید و انبه‌ها را در آن بغلتانید و سرو کنید.

برای دادن انبه به نوزاد عجله نکنید اگر نشانه های حساسیت را در 8 ماهگی پس از دادن انبه به نوزاد مشاهده کردید، افزودن این میوه خوشمزه به برنامه غذایی نوزادتان را به بعد از یکسالگی موکول کنید.

مطالعه بیشتر:

1- آیا دادن آووکادو به نوزاد مجاز است و فواید آن چیست؟

2- از چند ماهگی به نوزاد آلو بدهیم؟ فواید دادن آلو به نوزاد

3- از چند ماهگی به نوزاد پسته بدهیم؟ فواید دادن پسته به نوزاد

4- از چندماهگی به نوزاد آناناس بدهیم؟فواید دادن آناناس به نوزاد

?پرسش و پاسخ های دادن انبه به نوزاد

چه زمانی کودک می‌تواند انبه بخورد؟

معمولا حدود 8 ماهگی که کودک آماده خوردن بیشتر میوه ها است و می‌توان به او انبه داد. انبه بسیار لغزنده است (و از مشت‌های گره کرده کودک بیرون می‌پرد!). با وجود این میوه خوشمزه و غذای جالبی برای دلبند شماست.

آیا دادن انبه به نوزاد مفید است؟

بله! انبه حاوی ویتامین‌های زیادی است. همچنین سرشار از بتاکاروتن است که بدن برای تولید ویتامین A‌به آن نیاز دارد. این ویتامین به سلامت چشم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. انبه سرشار از ویتامین C است،‌ آنتی‌اکسیدانی قوی که رشد استخوان‌ها و عملکرد هورمون‌ها را تقویت می‌کند و به بدن در جذب آهن برای داشتن خون سالم کمک می‌کند. در آخر، انبه سرشار از ویتامین‌های گروه B است از جمله مقدار زیادی اسید فولیک (برای رشد سلولی) و ویتامین B6 که بسیاری از عملکردهای مغز و بدن ما را تقویت می‌کند و اغلب کمبود این ویتامین در کودکان دیده می‌شود.

آیا دادن انبه به نوزاد خطر خفگی دارد؟

بله. انبه سفت و لیز است؛ دو عاملی که خطر خفگی را در کودکان افزایش می‌دهد و گاهی دارای بافتی ریشه‌دار است که خوردن آن برای کوکان کم‌سن چالش‌برانگیز می‌شود. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد کاهش خطر خفگی و نحوه آماده کردن میوه بر اساس سن کودک، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا دادن انبه به نوزاد حساسیت‌زاست؟

خیر. حساسیت به انبه شایع نیست، هرچند رخ می‌دهد. توجه کنید، انبه از خانواده بادام‌هندی و پسته است. بنابراین اگر کودکی به یکی از این مواد غذایی حساسیت داشته باشد، ممکن است به دیگری نیز واکنش نشان دهد.

منبع: solidstarts