The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد آلو بدهیم؟ فواید دادن آلو به نوزاد

آلوها انواع مختلفی دارند و یکی از میوه های خوشمزه فصل تابستان هستند. با توجه به تاثیری که این میوه های شیرین در نرم کردن مدفوع دارند، بسیاری از مادران از ترس ابتلای دلبندشان به اسهال، آلو را در وعده های غذایی یا میان وعده های او قرار نمی دهند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که زمان دادن آلو به نوزاد چند ماهگی است و آیا دادن آلو به نوزاد خطری دارد یا نه؟

چه زمانی نوزاد می‌تواند آلو بخورد؟

آلو در صورتی‌که رسیده، بدون پوست و نرم (یا پخته) باشد، می‌تواند از 8 ماهگی مصرف شود. آلوها و میوه‌های دیگر که سفت و لیز هستند، خطر خفگی دارند. بنابراین به توصیه‌‌هایی که در مورد آماده کردن این میوه‌ برای نوزادان می‌دهیم، دقت کنید.برای نوزاد ۶ ماهه، اندازه بزرگ‌تر این میوه بی‌خطرتر است. زیرا نوزاد میوه را می‌مکد و آن‌را به‌آسانی در دست می‌گیرد. نوزاد در ۱۲ ماهگی، می‌تواند تکه‌‌های کوچک‌تر را بخورد. حدود ۹ تا ۱۲ ماهگی توانایی برداشتن اشیا با انگشتان تقویت می‌شود و در این سن می‌توانید از تکه‌های کوچک‌تر میوه استفاده کنید.

آیا دادن آلو بخارا به نوزاد برای سلامتی او مفید است؟

بله. آلو حاوی مقداری پتاسیم و همچنین ویتامین‌های A، Cو K است. آن‌ها همچنین شامل آنتی‌اکسیدان و فیبر قابل حل است که به سیستم گوارش نوزاد و به باکتری‌های مفید روده بزرگ کمک می‌کند. در حقیقت دادن کمی آب آلو به نوزاد درمان کننده یبوست است. آلوها در رنگ‌های متفاوت موجود هستند و هر کدام فواید مخصوص به خود را دارند. برای مثال، آلوی قرمز حاوی لیکوپن (آنتی‌اکسیدانی قوی)، آلوی سبز حاوی مواد شیمیایی ضدسرطان و آلوی آبی و بنفش شامل آنتوسیانین،‌ ماده مغذی ضدپیری است که به سلامت خون کمک می‌کند. تنها نکته منفی این است که اغلب مواد مغذی در پوست میوه است و به دلیل وجود آفت‌کش‌ها پوست میوه باید برای نوزادان زیر ۱۲ ماه گرفته شود.

آیا دادن آلو به نوزاد حساسیت‌زاست؟

آلو حساسیت‌زا نیست. اما افرادی که به میوه‌های هسته‌دار حساسیت دارند، ممکن است به آلو نیز حساسیت داشته باشند. افرادی که دارای سندروم حساسیت اورال هستند یا به عبارتی حساسیت غذایی دارند،‌ ممکن است بدن‌شان به این میوه واکنش نشان دهد. پختن میوه به کاهش این واکنش‌ها کمک می‌کند.

آیا دادن آلو به نوزاد خطر خفگی دارد؟

بله می‌تواند خطرناک باشد. پختن و نرم شدن میوه خطر را کم‌تر می‌کند. به توصیه‌های ما در مورد آماده کردن میوه بر اساس سن نوزاد، توجه کنید.

چگونه آلو را برای نوزادی که از شیر گرفته‌اید، آماده کنید؟

هر نوزاد رشد مخصوص به خود را دارد. اطلاعاتی که در زیر ارائه می‌شود، تنها هدف اطلاع‌رسانی دارد و جایگزین توصیه‌‌های حرفه‌ای نیست. باید به تمام توصیه‌های پزشک متخصص، پزشک اطفال، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توجه کنید. اینکه مقاله‌ای در اینجا دیده‌اید یا خوانده‌اید، نباید باعث شود توصیه‌های پزشک خود را فراموش کنید.

نوزاد 8 تا ۹ ماهه: می‌توانید نیمی از آلوی رسیده نرم و تازه را به نوزاد بدهید. می‌توانید آلو را بپزید و نیمی از آن را بدون پوست به نوزاد بدهید. هنگامی‌که نوزاد توانایی گرفتن با انگشتانش را پیدا کرد،‌ می‌توانید میوه را به تکه‌‌های کوچک‌تر خرد کنید.

نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه: آلوها را با پوست یا بدون پوست به اندازه‌‌های کوچک خرد کنید. می‌توانید آلوی پخته شده را بدون پوست از وسط نصف کنید و به نوزاد بدهید. هنگامی‌که نوزاد مهارت برداشتن با انگشتانش را فرا گرفت، میوه را در اندازه‌‌های کوچک‌تر خرد کنید.

نوزاد ۱۲ تا ۲۴ ماهه: آلوهای تازه و رسیده را از وسط ببرید و اگر احساس راحتی می‌کنید آن را با پوست به نوزاد بدهید. هنگام خوردن مراقب نوزاد باشید. نوزاد ممکن است تلاش کند،‌ پوست آلو را با ناخنش بردارد. می‌توانید تکه‌‌های بزرگ پوست را جدا کنید.

دستور تهیه: آلوهای پخته

مواد لازم:

• دارچین

• لیمو

• آلو

دستور تهیه:

1. یک فنجان آب در قابلمه‌ای متوسط بریزید تا به جوش آید. کمی دارچین و مقداری لیمو داخل آن بریزید.

2. تا زمانی که آب بجوشد، ‌۴ آلو را از وسط نصف کرده‌ و هسته آن را خارج کنید.

3. آلوهای نصف شده را داخل قابمه بریزید و ۴ تا ۵ دقیقه بپزید تا نرم شود، اما له نشود.

4. قابلمه را از روی اجاق بردارید و بگذارید آلوها کاملا خنک شود.

5. وقتی آلوها خنک شد، پوست آن‌ها را جدا کنید و آلوها را بر اساس دستورالعملی که در بالا ارائه دادیم، مناسب با سن نوزاد قطعه‌قطعه کنید.

6. برای تنوع در طعم،‌ مقداری تخم هل یا بادیان ختایی به آب در حال جوش اضافه کنید. برای دادن آلو به نوزاد عجله نکنید، اگر با خوردن کمی آلو نوزاد دچار اسهال شد، چند ماه دیگر صبر کنید.

مطالعه بیشتر:

1- چگونه غذای کودک را مقوی و مغذی کنیم؟

2- از چند ماهگی به نوزاد انار بدهیم؟ فواید دادن انار به نوزاد

3- آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است و فواید میوه خشک چیست؟

4- از چند ماهگی می توانیم به نوزاد تمشک بدهیم؟ فواید دادن تمشک به نوزاد

?پرسش و پاسخ های دادن آلو به نوزاد

چه زمانی نوزاد می‌تواند آلو بخورد؟

آلو در صورتی‌که رسیده، بدون پوست و نرم (یا پخته) باشد، می‌تواند از 8 ماهگی مصرف شود. آلوها و میوه‌های دیگر که سفت و لیز هستند، خطر خفگی دارند. بنابراین به توصیه‌‌هایی که در مورد آماده کردن این میوه‌ برای نوزادان می‌دهیم، دقت کنید.برای نوزاد ۶ ماهه، اندازه بزرگ‌تر این میوه بی‌خطرتر است. زیرا نوزاد میوه را می‌مکد و آن‌را به‌آسانی در دست می‌گیرد. نوزاد در ۱۲ ماهگی، می‌تواند تکه‌‌های کوچک‌تر را بخورد. حدود ۹ تا ۱۲ ماهگی توانایی برداشتن اشیا با انگشتان تقویت می‌شود و در این سن می‌توانید از تکه‌های کوچک‌تر میوه استفاده کنید.

آیا دادن آلو به نوزاد برای سلامتی او مفید است؟

بله. آلو حاوی مقداری پتاسیم و همچنین ویتامین‌های A، Cو Kاست. آن‌ها همچنین شامل آنتی‌اکسیدان و فیبر قابل حل است که به سیستم گوارش نوزاد و به باکتری‌های مفید روده بزرگ کمک می‌کند. درحقیقت دادن کمی دادن آب آلو به نوزاد درمان کننده یبوست است.

آیا دادن آلو به نوزاد حساسیت‌زاست؟

آلو حساسیت‌زا نیست. اما افرادی که به میوه‌های هسته‌دار حساسیت دارند، ممکن است به آلو نیز حساسیت داشته باشند. افرادی که دارای سندروم حساسیت اورال هستند یا به عبارتی حساسیت غذایی دارند،‌ ممکن است بدن‌شان به این میوه واکنش نشان دهد. پختن میوه به کاهش این واکنش‌ها کمک می‌کند.

آیا دادن آلو به نوزاد خطر خفگی دارد؟

بله می‌تواند خطرناک باشد. پختن و نرم شدن میوه خطر را کم‌تر می‌کند. پوست آلو لیز و چسبنده است و هرگز نباید آن را به به نوزاد بدهید.

منبع: solidstarts