The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پای پرانتزی ، راه های تشخیص و درمان پای پرانتزی نوزاد چیست؟

بلند شدن و راه رفتن کودک، ‌نقطه عطفی برای والدین است. هرچند برخی کودکان دارای پای پرانتزی و پاهای ضربدری (برعکس پرانتزی) هستند ممکن است با مشکلاتی در این زمینه مواجه شوند. اگر کودک دچار مشکل پای پرانتزی است، در این مقاله، به تمام موارد از جمله بهترین راه های تشخیص، درمان و ...‌ اشاره شده است.

پای پرانتزی چیست؟

پای پرانتزی درکودکان به این معناست که پاها و قوزک بهم می‌رسد اما زانوها یکدیگر را لمس نمی‌کنند. هنگامی‌که کودک می‌ایستد،‌ این مشکل واضح‌تر می‌شود.

آیا پای پرانتزی در کودکان طبیعی است؟

خمیدگی پا در کودکان طبیعی است، مخصوصا هنگامی‌که کودک یاد می‌گیرد راه برود. اما اگر این مشکل طولانی‌‌شود، باعث نگرانی است. پای پرانتزی نوزاد تا حدی طبیعی است زیرا اغلب نوزادان به دلیل وضعیت خود داخل رحم دارای پاهایی پرانتزی هستند،‌ اما به مرور زمان این مشکل برطرف می‌شود. زمانی‌که ماهیچه‌های کودک قوی می‌شود و ایستادن و راه رفتن را فرا می‌گیرد، پاهای او نیز صاف می‌شود.

نشانه‌‌های پای پرانتزی در کودکان

پاهای پرانتزی به راحتی درکودکان قابل تشخیص است. هنگامی‌که پاهای کودک حتی پس از دوران نوپایی نیز صاف کنار هم قرار نمی‌گیرد، باید نگران بود.نشانه‌‌های پاهای پرانتزی در کودکان، شامل موارد زیر است:

• الگوی ناشیانه راه رفتن (یعنی مستقیم و رو به جلو راه نمی‌رود). انگشتان پا ممکن است به داخل یا خارج متمایل باشند. پاها در هنگام راه رفتن یا دویدن به جای این‌که مستقیم باشد، به راست یا چپ منحرف می‌شود.

• نداشتن تعادل در حرکت

• درد متوسط و احساس ناراحتی در پاها

همان‌طور که اشاره شد، داشتن پاهای منحنی به دلیل نحوه قرار گرفتن جنین داخل رحم، در ابتدا طبیعی است. پاهای آن‌ها وقت کافی برای صاف شدن نداشته‌اند. دلایل دیگر برای انحنای پاها شامل موارد زیر است:

1. مشکل فیزیکی ژنوواروم

تغییر در ظاهر طبیعی پای کودک که باعث می‌شود نسبت به کودکان دیگر بیشتر حالت خمیدگی داشته باشد. پاها متقارن هستند و کودک دردی احساس نمی‌کند و به مرور زمان با رشد طبیعی کودک برطرف خواهد شد.

2. بیماری بلانت

بیماری که در نتیجه رشد غیرطبیعی استخوان درشت‌نی به وجود می‌آید.

3. نرمی استخوان

اختلال متابولیسمی که بر رشد کودک تاثیر می‌گذارد.

4. دیسپلازی (بدریختی) استخوان

شرایط نادری که در آن رشد استخوان‌‌ها و مفاصل غیرطبیعی خواهد بود.

5. کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث ضعیف شدن پاهای کودک و علت پرانتزی شدن آن است.

6. شکستگی‌های کمان

بر اثر جراحتی اتفاق می‌ا‌فتد که در آن استخوان شکسته نمی‌شود اما خم و دچار ورم یا درد می‌شود.

7. مسمومیت با سرب یا فلوراید

شرایط نادری است که در آن سرب یا فلوراید، باعث مسمومیت بافت‌های استخوانی شده و موادی غیرمعدنی در استخوان باعث ضعف و خمیدگی آن می‌شود.

چه چیزی باعث می‌شود پاهای کودک پرانتزی شود؟

خمیدگی پای کودکان و کودکان بزرگ‌تر، اغلب به دلیل بیماری بلانت است. بیماری بلانت در کودکانی شایع است که:

• اضافه وزن دارند

• در سن پایین شروع به راه رفتن کرده‌اند

• سابقه خانوادگی خمیدگی استخوان دارند

تا چه مدت این شرایط ادامه دارد؟

پاهای پرانتزی معمولا تا ۲۴ ماه پس از زمانی که کودک شروع به راه رفتن می‌کند، ادامه دارد. پای پرانتزی خفیف معمولا تا سه سالگی، برطرف می‌شود. اگر به نظر می‌رسد انحنای پای کودک بسیار شدید است،‌ با پزشک متخصص مشورت کنید.

تشخیص پاهای پرانتزی در نوزادان

پزشک آزمونی ساده انجام می‌دهد تا شدت انحنای پای نوزاد را تشخیص دهد. سپس سابقه پزشکی کودک را بررسی می‌کند و آزمایشی انجام می‌دهد تا مشکل را تشخیص دهد.

در اغلب موارد، تشخیص به صورت زیر خواهد بود:

1. معاینه فیزیکی

پزشک به صورت فیزیکی پاهای کودک را معاینه می‌کند تا شدت خمیدگی پاهای کودک را تشخیص دهد.

2. آزمایش خون

آزمایش خون به منظور تشخیص کمبود ویتامین D انجام می‌شود.

3. اشعه ایکس

اشعه ایکس، بیماری بلانت را تشخیص خواهد داد.

4. آزمایش‌های دیگر

پزشک ممکن است بیماری‌های دیگری که بر پاها تاثیرگذار هستند، مانند نرمی استخوان را بررسی کند.

آیا پای پرانتزی درمان دارد؟

پرانتزی بودن پاها به ندرت درمان می‌شود، مخصوصا در کودکان. خمیدگی شدید پاها نیاز به جراحی دارد. اما این عمل زمانی انجام می‌شود که کودک بزرگ‌تر شده باشد. آتل‌ها و کفش‌هایی که در گذشته استفاده می‌شد، دیگر تجویز نمی‌شود.

درمان‌های بدون جراحی

• کودکانی که پاهای پرانتزی دارند،‌ تا زمان درمان، اغلب هر ۶ ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه می‌شوند.

• به‌منظور پیگیری منظم و محدود کردن مشکلاتی نظیر ناهنجاری‌ در راه رفتن، بی‌ثباتی مفصل زانو، پارگی منیسک و بیماری‌های مفصل، با متخصص مشورت کنید.

درمان از طریق جراحی

• جراحی تطابق رشد

وسیله‌ای مخصوص به شکل ۸ انگلیسی به منظور اصلاح بدشکلی استخوان به کار می‌رود. پیچ‌هایی وجود دارد که به بافت و استخوان وصل می‌شود و فشار وارد شده به بافت را کاهش می‌دهد و انعطاف‌پذیری آن را بیشتر می‌کند. بافت در حال رشد، از رشد نافرم استخوان در یک جهت جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد استخوان، به مرور زمان سر جای خود قرار بگیرد.

• استئوتومی درشت‌نی

در این مورد، جراحی بر روی درشت‌نی و دقیقا زیر زانو انجام می‌شود. سپس درشت نی اصلاح می‌شود تا به شکل متعادل برسد. در دوره نقاهت، استخوان به وسیله پیچ یا نوعی بافت به صورت طبیعی در جای خود قرار می‌گیرد.

اگر پاهای پرانتزی درمان نشود، چه اتفاق رخ می‌دهد؟

داشتن پاهای پرانتزی در آینده مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند،‌ که شامل موارد زیر است:

• آرتروز

• فشار روی زانو و باسن

• مشکلات استخوان و مفاصل

• مشکل در راه رفتن

چه زمان باید نگران باشید؟

اگر انحنای پای کودک تا ۳ سالگی ادامه داشت، لازم است با متخصص مشورت کنید. همچنین به دنبال نشانه‌های زیر باشید:

• مشکل در راه رفتن

• مشکل در حرکتی پیشرفته مانند دویدن

• ناتوانی در ایستادن

• مشکلات مربوط به ماهیچه و استخوان

نکاتی که باید در مورد کودکانی که پاهای پرانتزی دارند، در نظر گرفت:

اگر کودک شما پاهای پرانتزی شکل دارد، باید کارهای زیر را انجام دهید:

• تحقیق کنید: در اینترنت در مورد مشکل کودک بخوانید تا بفهمید چه چیزی بر مشکل کودک اثر می‌گذارد و چگونه باید به دنبال کمک باشید.

• کفش مناسب تهیه کنید: پوشیدن کفش مناسب کمک می‌کند تا مشکل انحنای پای کودک برطرف شود.

• مطمئن شوید غذاهای مناسب مصرف می‌کند: رفع مشکلات تغذیه کودک مانند کمبود ویتامین D احتمال صاف شدن پای کودک را افزایش می‌دهد.

• برای کودک از متخصص وقت بگیرید: کودک را نزد متخصص ببرید و وقت معاینه را فراموش نکنید!

• کلام مثبت داشته باشید: مشکل کودک را بیش از حد بزرگ نکنید و رفتار حمایت‌گر و ثابتی داشته باشید.

• به کودک حرکات یوگا بیاموزید: بگذارید کودک روزانه کمی حرکات کششی انجام دهد.

• به وزن کودک توجه کنید: اگر بالا رفتن وزن کودک شرایط پاهای او را بدتر می‌کند، سعی کنید وزن کودک را ثابت نگه دارید. پای پرانتزی معمولا تا دو سالگی برطرف می‌شود. این مشکل، به ندرت نیاز به جراحی دارد.

مطالعه بیشتر:

1- كودك در چند ماهگي راه ميرود؟

2- خزیدن کودک و نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود؟

3- بیماری کوتولگی چیست و علت و راه های درمان آن کدامند؟

4- دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد از علت تا علائم و روش پیشگیری

?پرسش و پاسخ های پای پرانتزی

آیا پای پرانتزی درمان دارد؟

پرانتزی بودن پاها به ندرت درمان می‌شود، مخصوصا در کودکان. خمیدگی شدید پاها نیاز به جراحی دارد. اما این عمل زمانی انجام می‌شود که کودک بزرگ‌تر شده باشد. آتل‌ها و کفش‌هایی که در گذشته استفاده می‌شد، دیگر تجویز نمی‌شود.

پای پرانتزی چیست؟

پای پرانتزی درکودکان به این معناست که پاها و قوزک بهم می‌رسد اما زانوها یکدیگر را لمس نمی‌کنند. هنگامی‌که کودک می‌ایستد،‌ این مشکل واضح‌تر می‌شود.

آیا پاهای پرانتزی در کودکان طبیعی است؟

خمیدگی پا در کودکان طبیعی است، مخصوصا هنگامی‌که کودک یاد می‌گیرد راه برود. اما اگر این مشکل طولانی‌‌شود، باعث نگرانی است. پای پرانتزی نوزاد تا حدی طبیعی است زیرا اغلب نوزادان به دلیل وضعیت خود داخل رحم دارای پاهایی پرانتزی هستند،‌ اما به مرور زمان این مشکل برطرف می‌شود. زمانی‌که ماهیچه‌های کودک قوی می‌شود و ایستادن و راه رفتن را فرا می‌گیرد، پاهای او نیز صاف می‌شود.

نشانه‌‌های پای پرانتزی در کودکان چیست؟

پاهای پرانتزی به راحتی درکودکان قابل تشخیص است. نشانه‌‌های پاهای پرانتزی در کودکان، شامل موارد زیر است:• الگوی ناشیانه راه رفتن (یعنی مستقیم و رو به جلو راه نمی‌رود). • نداشتن تعادل در حرکت • درد متوسط و احساس ناراحتی در پاها

منبع: parenting.firstcry