The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم عفونت واژن و علت عفونت واژن در بارداری چیست؟

عفونت مخمری واژن، یک عفونت قارچی است که باعث تحریک، ترشح غیرطبیعی و خارش شدید واژن و ولو (بخش خارجی در ناحیه تناسلی یک خانم و همچنین بافت های مدخل یا دهانه واژن)، می شود. عفونت مخمری واژینال که به عنوان کاندیدیازیس واژن نیز شناخته می شود، در میان زنان بسیار رایج است، به طوری که از هر 4 زن، 3 زن در هر دوره از زندگی خود این نوع از عفونت را تجربه می کنند. به علاوه بسیاری از خانم ها حداقل برای دو نوبت در عمر خود، به این عفونت مبتلا می شوند. در ادامه این متن علائم عفونت واژن را برای شما شرح خواهیم داد و می گوییم که هنگام مشاهده علائم عفونت واژن چه باید کنید.

آیا عفونت واژن از راه تماس جنسی منتقل می شود؟

اگرچه عفونت مخمری واژن، جزو عفونت های منتقل شونده از راه تماس جنسی محسوب نمی شود. اما خطر ابتلا به این عفونت در زمان اولین فعالیت جنسی منظم افزایش می یابد. همچنین برخی شواهد نشان می دهند که این عفونت ها ممکن است به ارتباط دهان با دستگاه تناسلی (رابطه جنسی دهان و دستگاه تناسلی) مرتبط باشند.خوشبختانه داروها می توانند به طور موثر عفونت های قارچی واژن را درمان کنند. البته اگر به طور مکرر و عود شونده، یعنی چهار بار و یا بیشتر در طی یک سال به عفونت های مخمری واژن مبتلا می شوید، ممکن است به یک دوره درمان طولانی تر و یک نوبت برنامه نگه دارنده نیاز داشته باشید. اگر دوست دارید در مورد این عفونت شایع بیشتر بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

علائم عفونت واژن چیست؟

علائم عفونت واژن قارچی می تواند از خفیف تا متوسط متغیر باشد و شامل موارد زیر است:

- احساس خارش و تحریک در واژن 

- احساس سوزش، به ویژه در هنگام مقاربت و یا ادرار کردن

- بروز قرمزی و تورم در ولو ( این مورد از شایعترین علائم عفونت واژن در دختران است)

- درد در ناحیه تناسلی و درد واژن

- بثورات واژن

- ترشحات غلیظ، سفید و بدون بو با ظاهر مشابه به تکه های پنیر در واژن

- ترشحات آبکی و رقیق واژن

علائم عفونت واژن شدید چیست؟

در برخی موارد عفونت مخمری واژن ممکن است شدید و پیچیده باشد. عفونت شما نیز از این نوع است، اگر:

- علائم و نشانه های شدیدی مانند قرمزی گسترده در نواحی تناسلی، تورم و خارش را تجربه می کنید که منجر به ایجاد پارگی، خراش، شکاف و یا زخم می شوند.

- در طی یک سال چهار بار و یا بیشتر به عفونت مخمر واژن مبتلا می شوید.

- عفونت شما توسط قارچی ایجاد شده که کمتر معمول است.

- شما باردار هستید.

- به دیابت کنترل نشده مبتلا هستید.

- سیستم ایمنی بدن شما به دلیل استفاده از داروهای خاص و یا درگیر شدن با شرایطی مانند عفونت اچ آی وی (HIV) ضعیف شده است.

علائم عفونت واژن در بارداری چیست؟

علائم عفونت واژن در بارداری همانند شرایط غیر بارداری شامل خارش و سوزش و ترشحات بدبو است. در نظر داشته باشید که تحت تاثیر هورمون استروژن در طول دوران بارداری ترشحات واژن افزایش می یابد. این ترشحات می توانند سفید، شفاف و یا ژله ای باشند و مادامی که بوی بدی ندارند و سبب خارش و سوزش دستگاه تناسلی نمی شوند علائم عفونت واژن محسوب نخواهند شد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

متاسفانه خیلی از خانم ها علائم عفونت واژن را جدی نگرفته و حتی دست به خود درمانی می زنند. اما ما توصیه می کنیم در چنین مواردی حتما به پزشک جهت درمان و حل مشکل مراجعه نمایید:

- اگر این اولین بار است که دچار علائم عفونت مخمری واژن شده اید.

- اگر مطمئن نیستید که به عفونت قارچی واژن مبتلا هستید یا خیر.

- اگر علائم شما پس از درمان با کرم ها یا شیاف های واژینال ضدقارچی که بدون نسخه تهیه کرده اید، از بین نمی روند.

- اگر با گذشت زمان، علائم دیگری بروز پیدا می کنند.

علت عفونت واژن

قارچ کاندیدا آلبیکانس مسئول بیشتر عفونت های مخمر واژن است. واژن شما به طور طبیعی حاوی ترکیبی متعادل از مخمرها، از جمله کاندیدا و باکتری ها است. باکتری های خاصی (لاکتوباسیلوس) که جزو فلور طبیعی واژن هستند، مانع از رشد بیش از حد مخمرها می شوند. اما همیشه شرایط باثبات نبوده و این تعادل ممکن است به هم بخورد. رشد بیش از حد کاندیدا یا نفوذ قارچ به لایه های عمیق تر سلولی واژن می تواند باعث ایجاد علائم و نشانه های عفونت مخمری شود. رشد بیش از حد مخمر در واژن می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

- استفاده از آنتی بیوتیک ها، که باعث بروز عدم تعادل در فلور طبیعی واژن می شود

- بارداری

- دیابت کنترل نشده

- نقص سیستم ایمنی بدن

- مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی و یا هورمون درمانی که سطوح استروژن را افزایش می دهد

کاندیدا آلبیکانس رایج ترین نوع قارچ است که سبب ایجاد علائم عفونت واژن شده و معمولا به خوبی به درمان پاسخ می دهد. اما درمان عفونت های مخمر ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا دشوارتر است و معمولاً به درمان های تهاجمی تر و جدی تری نیاز دارد.

عوامل خطر عفونت واژن

عواملی که خطر ابتلا به عفونت مخمر واژن را افزایش می دهند، عبارت هستند از:

- استفاده از آنتی بیوتیک ها: عفونت مخمری واژن، در میان زنانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، بسیار شایع است. استفاده از آنتی بیوتیک های طیف گسترده، که طیف وسیعی از باکتری ها را از بین می برند، باکتری های سالم واژن را نیز از بین برده و منجر به رشد بیش از حد مخمر و در نتیجه بروز عفونت قارچی واژن می شود.

- افزایش سطح استروژن: عفونت های مخمری واژن، بیشتر در زنانی دیده می شود که به نسبت سایر زنان سطح هورمون استروژن بالاتری دارند. مانند زنان باردار، زنانی که قرص های ضدبارداری با دوز بالای استروژن مصرف کرده و زنانی که با استروژن هورمون درمانی می شوند.

- دیابت کنترل نشده: زنانی که سطح قند خون آن ها به صورت ضعیف کنترل شده است، در مقایسه با زنانی قند خون کنترل شده دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت های مخمری واژن هستند.

- اختلال در سیستم ایمنی بدن: زنانی که سطح ایمنی پایین تری دارند، مانند افرادی که با داروهای کورتیکواستروئیدی تحت درمان بوده و یا مبتلا به عفونت HIV هستند، بیشتر از دیگران ممکن است درگیر عفونت های مخمری واژن شوند.

پیشگیری از عفونت واژن

یکی از مهم ترین نکاتی که برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های مخمر واژن می بایست رعایت کنید، این است که جنس لباس زیرتان نخی بوده و دقت کنید که این لباس تنگ و چسبان نباشد. رعایت کردن این نکته به ظاهر ساده، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عفونت های قارچی دارد. به علاوه با عمل نکردن به موارد زیر و اجتناب از آن ها، می توانید احتمال ابتلا به عفونت مخمری واژن را کاهش دهید:

- به پا کردن جوراب شلواری های تنگ

- دوش واژینال، زیرا شست و شوی واژن با دوش واژینال برخی از باکتری های طبیعی واژن که از شما در برابر عفونت محافظت می کنند، را از بین می برد.

- محصولات بهداشتی زنانه معطر، از جمله پد و تامپون معطر

- وان و حمام آب گرم و همچنین جکوزی

- استفاده غیرضروری و خودسرانه آنتی بیوتیک ها، مانند داروهای ضد سرماخوردگی یا سایر عفونت های ویروسی که به شدت احتمال بروز علائم عفونت واژن را افزایش می دهند.

- به تن داشتن لباس های مرطوب برای مدت طولانی، مانند لباس شنا، لباس تمرین و خصوصا لباس زیر مرطوب.

 مطالعه بیشتر:

انواع عفونت واژن و روش های درمان آن

آیا عفونت قارچی واژن در بارداری قابل پیشگیری و درمان است؟

عفونت واژن در بارداری و راه های جلوگیری از عفونت واژن چیست؟

عفونت رحم چیست و چه علائمی دارد و دلیل بروز عفونت رحم چیست؟

?پرسش و پاسخ های علائم عفونت واژن

آیا عفونت واژن از راه تماس جنسی منتقل می شود؟

اگرچه عفونت مخمری واژن، جزو عفونت های منتقل شونده از راه تماس جنسی محسوب نمی شود. اما خطر ابتلا به این عفونت در زمان اولین فعالیت جنسی منظم افزایش می یابد. همچنین برخی شواهد نشان می دهند که این عفونت ها ممکن است به ارتباط دهان با دستگاه تناسلی (رابطه جنسی دهان و دستگاه تناسلی) مرتبط باشند.

علائم عفونت واژن چیست؟

- احساس خارش و تحریک در واژن و ولو - احساس سوزش، به ویژه در هنگام مقاربت و یا ادرار کردن - بروز قرمزی و تورم در ولو ( این مورد از شایعترین علائم عفونت واژن در دختران است) - درد در ناحیه تناسلی و درد واژن - بثورات واژن - ترشحات غلیظ، سفید و بدون بو با ظاهر مشابه به تکه های پنیر در واژن - ترشحات آبکی و رقیق واژن

علائم عفونت واژن در بارداری چیست؟

علائم عفونت واژن در بارداری همانند شرایط غیر بارداری شامل خارش و سوزش و ترشحات بدبو است. درنظر داشته باشید که تحت تاثیر هورمون استروژن در طول دوران بارداری ترشحات واژن افزایش می یابد. این ترشحات می توانند سفید، شفاف و یا ژله ای باشند و مادامی که بوی بدی ندارند و سبب خارش و سوزش دستگاه تناسلی نمی شوند علائم عفونت واژن محسوب نخواهند شد.

چه کسانی بیشتر در معرض عفونت واژن هستند؟

- بارداری - دیابت کنترل نشده - نقص سیستم ایمنی بدن - مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی و یا هورمون درمانی که سطوح استروژن را افزایش می دهد

منبع: mayoclinic