The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایش هورمون LH و چه نیازی به انجام آزمایش هورمون LH است؟

هورمون LH و یا هورمون لوتئینی کننده توسط غذه هیپوفیز آزاد می شود. این هورمون در طی تخمک گذاری افزایش یافته و منجر به آزاد سازی تخمک خواهد شد. سطح این هورمون توسط آزمایش هورمون LH اندازه گیری شده و برای بررسی عملکرد تخمدانها، بیضه ها، وضعیت بلوغ در دختران و پسران و ... کمک کننده خواهد بود.

آزمایش هورمون lh چیست؟

این آزمایش میزان هورمون لوتئینه‌کننده در خون را‌ اندازه‌گیری می‌‌کند. این هورمون توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود و در خانم‌ها در طول‌ تخمک‌گذاری در خون آزاد شده تا با ارسال پیام به تخمدان‌ها سبب‌ آزادسازی تخمک شود. در مردان تولید این هورمون سبب تولید تستوسترون در بیضه‌ها می‌شود.

انجام این آزمایش در یافتن علل ناباروری در زنان و مردان‌ کمک‌کننده است. سطح بالاتر این هورمون می‌تواند به خانم‌ها در یافتن زمان‌ تخمک‌گذاری و بهترین وقت برای بارداری کمک کند. همچنین روشی برای تشخیص اختلالات غده هیپوفیز محسوب می شود.

چه نیازی به انجام آزمایش هورمون LH است؟

در صورت ناباروری برای یافتن علل آن باید این آزمایش انجام شود. در صورت بروز علائم اختلالات هیپوفیزی مانند پرولاکتینوما یا تومور خوش خیم در غده هیپوفیز نیز ممکن است این آزمایش را انجام دهید. علائم این اختلالات شامل ناتوانی جنسی یا کاهش میل جنسی در مردان، خروج شیر در خانم‌هایی که باردار یا شیرده نیستند و قاعدگی نامنظم است.

چه تست‌‌‌های دیگری ممکن است در کنار آزمایش هورمون LH تجویز شود؟

سایر آزمایشات مربوط به ناباروری مثل‌ اندازه‌گیری هورمون‌‌های مختلف‌، آزمایش مایع منی‌، آزمایش‌‌‌های ژنتیکی، آزمایش دیگر ترکیبات خون در مردان و‌ اندازه‌گیری سطوح هورمون‌‌های خونی و دمای پایه بدن همراه با سونوگرافی لگن و هیستروسکوپی در زنان ممکن است تجویز شود.

تفسیر آزمایش هورمونی lh چگونه خوانده می‌شود؟

نتایج آزمایش بسته به سن‌، جنس‌، سابقه سلامتی‌، روش آزمایش و سایر موارد ممکن است متفاوت باشد. از پزشک خود بخواهید در رابطه با نتایج آن برایتان توضیح دهد. نتایج ذکر شده در زیر در واحد‌‌‌های بین‌المللی در هر لیتر (IU / L) آورده شده است. دامنه طبیعی‌ اندازه‌گیری هورمون لوتئینه‌کننده برای زنان بسته به چرخه قاعدگی آنها متفاوت است. در اینجا سطح طبیعی این هورمون نوشته شده است:

  • مردان: 1.24 تا 7.8 IU / L
  • زنان در فاز فولیکولار چرخه قاعدگی: 1.68 تا 15 IU / L
  • زنان در اواسط دوره قاعدگی: 21.9 تا 56.6 IU / L
  • زنان در مرحله لوتئال: 0.61 تا 16.3 IU / L
  • زنان در دوره یائسگی: 14.2 تا 52.3 IU / L
  • دختران‌، سنین 1 تا 10 سال: 0.03 تا 3.9 IU / L

در زنان سطح غیرطبیعی هورمون لوتئینه‌کننده در زمان عدم‌ تخمک‌گذاری در دوره قاعدگی، به معنای یائسگی، اختلال هیپوفیز یا سندرم تخمدان پلی کیستیک است. سطح پایین این هورمون ممکن است به معنای اختلال در هیپوفیز‌، بی‌اشتهایی‌، سوء تغذیه یا استرس باشد.

در مردان سطح غیرطبیعی هورمون لوتئینه‌کننده به همراه سطح پایین تستوسترون ممکن است به معنای عدم پاسخ‌دهی بیضه‌ها به پیام هورمون لوتئینه‌کننده برای تولید تستوسترون بیشتر باشد. سطح پایین این هورمون نشانه عدم تولیدکافی این هورمون توسط غده هیپوفیز است که منجر به تولید تستوسترون پایین می‌گردد.

آزمایش هورمونی lh چطور انجام می‌شود و چه عوارض جانبی دارد؟

آزمایش با گرفتن نمونه خون انجام می‌‌شود و عوارض خون‌گیری با سوزن شامل خونریزی‌، عفونت‌، کبودی و احساس سرگیجه است. ممکن است در محل خون‌گیری موقع وارد و خارج شدن سوزن احساس سوزش کنید و ناحیه پس از اتمام کار کمی بی‌حس شود.

چه چیزی می‌‌تواند بر جواب آزمایش هورمون lh تأثیر بگذارد؟

در خانم‌ها نتایج آزمایش به روزی از قاعدگی که برای گرفتن آزمایش در آن مراجعه کرده‌اید وابسته است.

بهتر است پیش از خون دادن برای آزمایش هورمون LH، درباره تمام داروها‌، گیاهان دارویی‌، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که مصرف می‌‌کنید با پزشک صحبت کنید.

https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=167&ContentID=luteinizing_hormone_blood