The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خون دماغ در کودکان نشانه چیست و درمان خون دماغ چیست؟

خون دماغ در کودکان امری شایع است و معمولا جای نگرانی ندارد. اما به هر حال لازم است که بدانیم در صورت وقوع چه کارهایی باید انجام دهیم، در این مرحله با راهنمای قدم به قدم درمان خون دماغ در منزل با شما هستیم.

خون دماغ در کودکان نشانه ی چیست؟

خون دماغ یا اپیستاکسیک ظاهری ترسناک دارد اما چیز نگران کننده ای نیست و معمولاً به دلیل خشکی مخاط بینی و همچنین اصطکاک ناشی از تحریک بینی هنگام گرفتگی یا خارش رخ می دهد.

از آنجا که غشای بینی قبل از بلوغ بسیار نازک است، خون دماغ می تواند در هر سنی از کودکی اتفاق بیفتد به همین سبب نیز خون دماغ کودکان در سرماخوردگی نیز به کرات رخ می دهد. علاوه بر مالیدن یا تحریک بینی، تخلیه شدید و مکرر بینی نیز می تواند باعث خونریزی شود. خونریزی بینی در دوران کودکی بیشتر در کودکانی که آلرژی بینی دارند، مشاهده می گردد.

درمان خون دماغ در کودکان زیر سه سال

بسیاری از خون دماغ ها در منزل درمان می شوند. در ادامه راه حل هایی برای کمک به درمان سریع خون دماغ در کودکان زیر دو سال، سه سال و ... آورده شده است.

مرحله 1: کودک را به جلو خم کنید

کودک باید بنشیند و به جلو خم شود تا هیچ خونی بلعیده نشود. ظرفی را مقابل کودک بگیرید تا بتواند هر خونی را که وارد گلویش می شود، بیرون بریزد. حتماً از فرزند خود بخواهید به آرامی بینی را تخلیه کند. با این کار بینی لخته های بزرگ خون خارج شده و در مرحله بعدی درمان اختلال ایجاد نمی کنند.

مرحله 2: قسمت نرم بینی را فشار دهید

بالای قسمت نرم بینی کودک خود را به مدت 10 دقیقه به طرف تیغه های داخلی گرفته و بدون اینکه دست خود را بردارید، به آرامی فشار دهید. اگر خونریزی همچنان ادامه دارد، یعنی نقطه درست را فشار نداده اید، دقت کنید در مدت این 10 دقیقه راه بینی باید مسدود باشد و کودک از راه دهان تنفس کند.

مرحله 3: از قطره های بینی تنگ کننده عروق استفاده کنید

اگر خون دماغ متوقف نشد، از قطره های تنگ کننده عروق بینی استفاده کنید و یا وازلین را روی یک قطعه گاز استریل در داخل سوراخ بینی قرار دهید. بینی کودک خود را به مدت 10 دقیقه دوباره فشار دهید. وقتی دستتان را بر می دارید، گاز باید 10 دقیقه دیگر درون بینی بماند.

در صورت ادامه خونریزی، با اورژانس تماس بگیرید اما در این فاصله، فشار دست را از روی بینی بر ندارید، خون بلعیده شده معده را تحریک می کند و ممکن است باعث حالت تهوع و استفراغ کودک شود.

از انجام موارد زیر هنگام خون دماغ کودکان خودداری کنید:

• پارچه سرد روی پیشانی، پشت گردن، پل بینی یا زیر لب بالا قرار ندهید.

• به قسمت استخوانی بینی فشار وارد نکنید.

• از بستن بینی با هر چیزی خودداری کنید زیرا معمولاً پس از برداشتن، خون دماغ عود می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده مکرر خون دماغ در کودک یک ساله و نیز قطع نشدن خون دماغ کودک پس از 20 دقیقه فشار مستقیم روی ناحیه خونریزی، مشورت با پزشک ضروری است. می توانید با پشتیبانی اورژانس تماس بگیرید.

پیشگیری از خون دماغ در کودکان

• مالیدن کمی وازلین دو بار در روز بر روی تیغه بینی یعنی غضروف جدا کننده سوراخ های بینی، اغلب برای رفع خشکی و تحریک مفید است.

• استفاده از بخور سرد یا مرطوب در اتاق کودک مفید است.

• کودک خود را تشویق کنید قبل از تخلیه بینی، ابتدا با دو یا سه قطره آب گرم در هر سوراخ بینی ریخته و آن را نرم کند.

• در صورت مصرف آسپرین، آن را قطع کنید. زیرا تمایل به خونریزی در بدن را افزایش می دهد و ممکن است خون دماغ بیش از حد طول بکشد.

• اگر فرزند شما آلرژی بینی دارد، برای کمک به درمان خارش یا چرخه خونریزی بینی، با استفاده از آنتی هیستامین ها او را درمان کنید.

مطالعه بیشتر:

نحوه تمیز كردن بینی نوزاد

احتقان و گرفتگی بینی نوزاد و آبریزش بینی

آبریزش بینی در نوزادان و چگونه آبریزش بینی را متوقف کنیم؟

چطوری بینی نوزادم رو تمیز کنم ودلایل گرفتگی بینی نوزاد چیست؟

?پرسش و پاسخ های خون دماغ در کودکان

خون دماغ در کودکان نشانه ی چیست؟

خون دماغ یا اپیستاکسیک ظاهری ترسناک دارد اما چیز نگران کننده ای نیست و معمولاً به دلیل خشکی مخاط بینی و همچنین اصطکاک ناشی از تحریک بینی هنگام گرفتگی یا خارش رخ می دهد.

انجام چه کارهایی در هنگام خون دماغ کودکان ممنوع است؟

از انجام موارد زیر هنگام خون دماغ کودکان خودداری کنید: • پارچه سرد روی پیشانی، پشت گردن، پل بینی یا زیر لب بالا قرار ندهید. • به قسمت استخوانی بینی فشار وارد نکنید. • از بستن بینی با هر چیزی خودداری کنید زیرا معمولاً پس از برداشتن، خون دماغ عود می کند.

چه زمانی باید به پزشک برای درمان خون دماغ کودک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده مکرر خون دماغ در کودک یک ساله و نیز قطع نشدن خون دماغ کودک پس از 20 دقیقه فشار مستقیم روی ناحیه خونریزی، مشورت با پزشک ضروری است. می توانید با پشتیبانی اورژانس تماس بگیرید.

آیا خون دماغ شدن در کودکان خطرناک است؟

معمولا نه. از آنجا که غشای بینی قبل از بلوغ بسیار نازک است، خون دماغ می توان در هر سنی از کودکی اتفاق بیفتد به همین سبب نیز خون دماغ کودکان در سرماخوردگی نیز به کررات رخ می دهد. علاوه بر مالیدن یا تحریک بینی، تخلیه شدید و مکرر بینی نیز می تواند باعث خونریزی شود. خونریزی بینی در دوران کودکی بیشتر در کودکانی که آلرژی بینی دارند، مشاهده می گردد.

منبع: healthhub