The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان و نوزادان چیست ؟

شاید شما هم جزو آن دسته از والدینی باشید که احساس می کنید کوچولوی دلبندتان مدام مریض است و در تمام طول زمستان به صورت پشت سر هم، یکی پس از دیگری، سرما می خورد به همین جهت به دنبال بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان باشید. علت سرماخوردگی مکرر کودکان است که بدن بچه های خردسال هنوز در مقابل بیش از 100 نوع ویروس مختلف سرماخوردگی، ایمنی کافی را ایجاد نکرده است و بنابراین به همین دلیل است که آن ها تا قبل از 2 سالگی هر ساله می توانند برای 8 تا 10 بار سرماخوردگی را تجربه کنند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان چیست. بنابراین اگر می خواهید بدانید که بهترین درمان خانگی سرماخوردگی کودکان چیست تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین راه درمان سرماخوردگی در کودکان چیست؟

این کاملا قابل درک است که بخواهید حال فرزندتان هر چه زودتر خوب شود و به دنبال بهترین دارو برای سرماخوردگی کودکان باشید، اما در واقع سرماخوردگی هیچ درمانی ندارد. سرماخوردگی معمولاً حدود 1 هفته طول می کشد اما گاهی نیز می تواند تا 2 هفته ادامه یابد. این بیماری در اغلب موارد به صورت خود به خود از بین می رود و فرزندتان بهبود خواهد یافت. به علاوه عمل کردن به توصیه های آورده شده در زیر در مورد بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان، می تواند به تسریع این روند و بهبود هرچه سریعتر حال کوچولوی دوست داشتنی شما کمک کند:

 بهترین درمان برای سرماخوردگی کودکان استراحت کردن است. فرزند خود را تا حد ممکن راحت نگه دارید و اجازه دهید تا حسابی استراحت کند. به او مایعات فراوان و وعده های غذایی کوچک و مقوی ارائه دهید.

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان استفاده از استامینوفن برای کنترل تب

درجه حرارت بدن دلبند خود را بررسی کنید. برای تسکین درد، احساس تیر کشیدن و یا تب با دمای بالاتر از 38.5 درجه سانتیگراد، می توانید از استامینوفن استفاده کنید. ایبوپروفن نیز می تواند براینوزادان بالای 6 ماه استفاده شود. مگر اینکه دکتر فرزندتان خلاف این را گفته باشد. برای دادن این داروها به فرزندتان، هر 4 ساعت به میزان دوز توصیه شده روی بسته به او بدهید تا دمای بدنش پایین بیاید. به یاد داشته باشید که هرگز به کودکان و نوجوانان مبتلا به سرماخوردگی، استیل سالیسیلیک اسید (ASA [به عنوان مثال آسپرین]) یا هر نوع داروی حاوی این ماده را ندهید، زیرا در صورت ابتلای فرد به آنفولانزا، می تواند منجر به آسیب مغزی و کبدی (سندرم ری) شود که بسیار خطرناک و حتی کشنده است.

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان، تمیز کردت ترشحات بینی

اگر شیرخوار یا کودک نوپای شما به دلیل پر شدن بینی، در شیر خوردن دچار مشکل شده است، می توانید از یک پوار بینی برای مکش و در نتیجه پاک کردن مخاط از بینی استفاده کنید. اگر مخاط بینی بسیار غلیظ است، از قطره های نمکی بینی یا اسپری بینی حاوی نمک استفاده کنید تا این مشکل حل شود. از آنجا که اسپری به خوبی به مجاری بینی وارد می شود، ممکن است بسیار بهتر از قطره عمل کند.

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان، داروهای مجاز

بهترین دارو سرماخوردگی کودکان چیزی است که متخصص اطفال تجویز می کند. به کودکان زیر 6 سال داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه (بدون تجویز پزشک) ندهید، مگر اینکه پزشک آن ها را تجویز کرده باشد.

- قبل از دادن داروهای بدون نسخه (OTC) به بچه ها یا هر کسی که داروهای دیگری را مصرف می کند و یا به بیماری مزمنی مبتلا است، با پزشک یا داروساز صحبت کرده و در این مورد نظرخواهی کنید. به علاوه دستورالعمل های برچسب مندرج بر روی داروها را با دقت بخوانید و به هیچ عنوان بیش از حد توصیه شده از آن ها استفاده نکنید.

- سرفه کردن به پاکسازی و خروج مخاط از قفسه سینه کمک می کند. بسیاری از محصولات بدون نسخه ی ضد سرفه و سرماخوردگی حاوی داروهایی هستند که برای تسهیل سرفه کمک می کنند. این داروها معمولا شامل دکسترومتورفان (که به آن DM نیز گفته می شود) و یا دیفن هیدرامین هستند. اگرچه متاسفانه بیشتر مطالعات در مورد این داروها و اثرات و عوارضشان بر روی جامعه بزرگسالان انجام شده است ولی آن دسته از مطالعات معدودی که بر روی بچه ها انجام شده اند نیز، هیچ منفعتی را برای این داروها نشان نداده اند.

- داروهای ضد احتقان و آنتی هیستامین ها (دارویی برای رفع گرفتگی بینی و سینوس) به بهبود سرفه کمکی نمی کنند. ضد احتقان هایی که از طریق دهان مصرف می شوند، خیلی خوب عمل نمی کنند و اغلب باعث می شوند ضربان قلب کوچولوی شما سریع شده و یا در خواب دچار مشکل شود. به علاوه آنتی هیستامین ها برای بهبود سرماخوردگی نیز موثر نیستند.

- قطره ها یا اسپری های دارویی بینی، قدرت تسکین مختصری دارند و نباید بیش از 2 تا 3 روز استفاده شوند. در واقع استفاده از این محصولات ممکن است گرفتگی و احساس پر شدگی بینی را بدتر کند. به خاطر داشته باشید که هرگز از این محصولات در کودکان زیر 6 سال استفاده نکنید.

آیا استفاده از دستگاه بخور به درمان سرماخوردگی کودکان کمکی می کند؟

به خاطر خطر آلودگی باکتری ها و کپک ها، استفاده از دستگاه های بخور مرطوب و خنک توصیه نمی شود. اگر از این دستگاه ها استفاده می کنید، فراموش نکنید که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، روزانه آن را ضدعفونی کنید. 

بهترین داروی درمان سرماخوردگی کودکان کدام است؟

آنتی بیوتیک ها به رفع سرماخوردگی کمکی نمی کنند. داورهای آنتی بیوتیکی فقط در مواردی که بچه ها به بیماری جدی تری مانند عفونت گوش و یا ذات الریه که توسط باکتری ها ایجاد شده باشد، مبتلا می شوند، باید مورد استفاده قرار گیرند.

در صورتی که فرزندتان حال خوبی داشته باشد، می تواند به فعالیت های عادی خود ادامه دهد. اما اگر دچار تب یا عارضه دیگری شده باشد، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از تشدید بیماری، چند روز را در منزل استراحت کند. اگر حال کوچولوی شما برای شرکت در فعالیت ها به اندازه کافی خوب باشد، حتی می توانید به او اجازه بدهید که به مدرسه برود. کودکان مبتلا به سرماخوردگی هنوز هم می توانند در محیط بیرون از منزل بازی کنند. آن ها را محدود نکنید.

چگونه می توانم از ابتلای فرزندم به سرماخوردگی جلوگیری کنم؟

بعد از شرح بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان نوبت به توضیح روش های پیشگیری می رسد. از قدیم شنیده ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. قطعا اینکه بتوانید مانع بیمار شدن جگرگوشه خود شوید، بسیار بهتر از آن است که شاهد رنج و ناراحتی او تا زمان بهبودی و رفع کامل بیماری باشید. اما برای جلوگیری از وقوع سرماخوردگی چه باید کرد؟ مطالعه این نکات به شما برای یافتن پاسخ و رسیدن به هدفتان کمک می کند:

شستن دست ها مهم ترین راه برای کاهش شیوع سرماخوردگی و جلوگیری از این بیماری است:

دستان خود را پس از سرفه، عطسه یا پاک کردن بینی بشویید.

پس از تماس با شخصی که سرما خورده است، دستان خود را بشویید.

پس از پاک کردن بینی فرزندتان، دستان او و خودتان را بشویید.

هنگامی که آب و صابون در دسترس نیست، از دستمال مرطوب دست و یا ضدعفونی کننده های دستی حاوی الکل استفاده کنید. البته فراموش نکنید که دستمال مرطوب و همچنین ضدعفونی کننده های دست را از دسترس فرزند خود دور کنید، زیرا این مواد در صورت بلعیده شدن ممکن است مضر و آسیب رسان باشند.

در صورت امکان نوزادان زیر 3 ماه را از افراد مبتلا به سرماخوردگی دور نگه دارید.

به فرزندان خود بیاموزید تا هنگام عطسه یا سرفه کردن، بینی و دهان خود را با دست بپوشانند و یا در آستین بالا یا آرنج خود سرفه کنند.

از به اشتراک گذاشتن اسباب بازی هایی كه كودكان خردسال آن ها را در دهان خود قرار می دهند، خودداری كنید. مگر اینکه آن ها را کاملا تمیز کرده باشید.

از لیوان ها، ظروف یا حوله ها به صورت مشترک با سایر افراد استفاده نکنید.

اگر کودک شما به مهد کودک می رود، تمام علائم او را به مسئول مهدکودک و مربی فرزندتان اطلاع داده و از او بپرسید که آیا کوچولوی شما اجازه دارد به مهدکودک برود و یا اینکه باید آن روز را در خانه بماند و استراحت کند.

آیا تزریق واکسن سرماخوردگی در کودکان ضروری است؟

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما تمام واکسیناسیون های توصیه شده را دریافت کرده است. اگرچه واکسن ها از سرماخوردگی پیشگیری نمی کنند، اما به جلوگیری از برخی از عوارض سرماخوردگی مانند عفونت های باکتریایی گوش یا ریه ها کمک می کنند. به علاوه واکسن آنفلوانزا از دلبند شما در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت می کند و بنابراین تحت نظر متخصص اطفال می توانید برای تزریق آن اقدام کنید اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این واکسن از فرزند شما در برابر سایر ویروس های تنفسی محافظت نکرده و بنابراین همچنان رعایت نکاتی که در بالا درمورد پیشگیری و بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان گفته شد، برای جلوگیری از بیمار شدن و شدید شدن عوارض بیماری در کوچولویتان الزامی است.

 مطالعه بیشتر:

سرما خوردگی و سرفه

نحوه استفاده داروهای سرماخوردگی در کودکان

شناخت علائم و روش های درمان سرماخوردگی و تب نوزاد

سرماخوردگی نوزاد و علائم سرماخوردگی نوزاد چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان

آیا استفاده از دستگاه بخور به درمان سرماخوردگی کودکان کمکی می کند؟

به خاطر خطر آلودگی باکتری ها و کپک ها، استفاده از دستگاه های بخور مرطوب و خنک توصیه نمی شود. اگر از این دستگاه ها استفاده می کنید، فراموش نکنید که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، روزانه آن را ضد عفونی کنید.

آیا باید به کودکی که سرماخورده آنتی بیوتیک بدهیم؟

آنتی بیوتیک ها به رفع سرماخوردگی کمکی نمی کنند. داورهای آنتی بیوتیکی فقط در مواردی که بچه ها به بیماری جدی تری مانند عفونت گوش و یا ذات الریه که توسط باکتری ها ایجاد شده باشد، مبتلا می شوند، باید مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین راه جلوگیری از سرماخوردگی در کودکان چیست؟

شستن دست ها مهم ترین راه برای کاهش شیوع سرماخوردگی و جلوگیری از این بیماری است: دستان خود را پس از سرفه، عطسه یا پاک کردن بینی بشویید. پس از تماس با شخصی که سرما خورده است، دستان خود را بشویید. پس از پاک کردن بینی فرزندتان، دستان او و خودتان را بشویید.

آیا تزریق واکسن سرماخوردگی در کودکان ضروری است؟

بله. واکسن ها از سرماخوردگی پیشگیری نمی کنند، اما به جلوگیری از برخی از عوارض سرماخوردگی مانند عفونت های باکتریایی گوش یا ریه ها کمک می کنند. به علاوه واکسن آنفلوانزا از دلبند شما در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت می کند.

منبع: caringforkids