The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم دیابت در کودکان چیست و چگونه دیابت درمان می شود؟

دیابت در کودکان باعث می شود که قند خون کودک بیش از حد بالا رود و این یک بیماری مادام العمر است، یعنی اگر کودکی به این بیماری مبتلا شود تا پایان عمرش با آن درگیر بوده و به طور کامل درمان نمی شود و فقط با مصرف بعضی داروها می تواند آن را کنترل کند و از بدتر شدن علائم و عوارض جانبی آن پیشگیری کند. متاسفانه دیابت بیماری است که امروزه زندگی بسیاری از کودکان را تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علائم دیابت در کودکان سه ساله چیست و برای پیشگیری از دیابت در کودکان زیر دو سال چه کارهایی می توان انجام داد.

انواع دیابت در کودکان و نوجوانان

به طور کلی دو نوع دیابت وجود دارد:

  • نوع یک- به عنوان دیابت وابسته به انسولین هم شناخته شده است. این بیماری معمولا در کودکان 5 تا 12 سال شروع می شود، اما امکان دارد در سن کمتر از 5 سال و یا بیشتر از 12 سال هم شروع شود.
  • نوع دو- معمولا در افراد بزرگسال دیده می شود، اگر چه برخی از کودکان و افراد جوان نیز مبتلا به این بیماری هستند.

مانند  یک اتومبیل که برای تأمین انرژی خود برای ادامه کار به سوخت نیاز دارد، بدن ما نیز به سوخت نیاز دارد. زمانیکه ما غذایی را مصرف می کنیم، بدن آن  مواد غذایی را به سوخت مورد نیاز خودش که گلوکز می باشد، تبدیل می کند و این گلوکز درون خون به محل های مختلفی که به آن نیاز دارند حمل می شود. انسولین کلیدی است که به بدن ما اجازه می دهد، گلوکز از دیواره سلول به درون آن وارد شود و تبدیل به انرژی شود. انسولین هورمونی است که توسط پانکراس تولید و به درون خون رها می شود.

در واقع دیابت زمانی اتفاق می افتد که بدن برای کنترل میزان گلوکز در خون انسولین کافی تولید نمی کند. اگر انسولین درون خون کافی نباشد، مقدار زیادی گلوکز در خون وجود خواهد داشت. این به این معنی است که سلولهای بدن انرژی کافی برای عملکرد درست ندارند و این امر باعث احساس خستگی و ناراحتی در افراد مبتلا به دیابت می شود.

دیابت در کودکان چه علائمی دارد؟

ممکن است فرد احساس خستگی بیش از حد معمول داشته باشد و یا متوجه شود که به دلیل تشنگی، بسیار بیشتر از قبل آب می نوشد. همچنین ممکن است متوجه اندکی افزایش وزن و یا حتی کاهش وزن شوید. اگر فرد، هر یک از علائمی که گفته شد را داشت، باید به پزشک مراجعه کند، زیرا تشخیص دقیق و شروع زودتر درمان بسیار مهم است.

چگونه دیابت درمان می شود؟

دیابت نوع یک فقط با تزریق انسولین کنترل می شود و شما باید یاد بگیرید که سطح گلوکز خون خود را بررسی و کنترل کنید.

اگر مبتلا به دیابت هستید، بهتر است تحت نظر انجمن های دیابت که در تمام شهرها فعالیت می کنند، باشید. این انجمن ها تیم خاصی از پزشکان، پرستاران و متخصصان رژیم درمانی دارند که به شما و خانواده شما آموزش می دهند تا همه چیز را در مورد زندگی با دیابت بیاموزید. شما باید به طور مرتب به این انجمن مراجعه کنید تا از جنبه های مختلف بدن شما بررسی شود و اگر با عوارض دیابت روبرو شدید سریعا تشخیص داده شوند و از پیشرفت آنها جلوگیری شود. درمان های مختلفی برای دیابت نوع دو وجود دارد. این موارد ممکن است شامل تغییر در سبک زندگی مانند تغذیه سالم و افزایش فعالیت های ورزشی باشد. قرص های کاهش دهنده قند خون و انسولین نیز ممکن است لازم باشد.

مدرسه رفتن کودک مبتلا به دیابت در کودکان چگونه است؟

اگر فرزند شما به دیابت مبتلا است، بسیار مهم است که به کارمندان مدرسه و یا مربی که از او مراقبت می کند اطلاع دهید. تا در مواقعی که کودک دچار مشکل شد آنها بدانند که چطور به فرزند شما کمک کنند. همچنین:

  • باید کودک عزیز شما یک کیف دیابت مخصوص داشته باشد و در مدرسه همراه او باشد. پزشک به شما توضیح خواهد داد که چه چیزهایی درون آن کیف قرار داده شود.
  • فرزند شما باید یاد بگیرد که چطور در مدرسه سطح گلوکز خون خود را بررسی کند.
  • ممکن است لازم باشد کودکتان در کلاس میان وعده بخورد.
  • فرزند دلبند شما می تواند در تمام فعالیت های مدرسه، از جمله اردوهای علمی و تفریحی شرکت کند.
  • یک طرح مراقبتی باید توسط پزشک و یا پرستار برای کودک شما برنامه ریزی شود.
  • اگر هر تغییری در رابطه با دیابت فرزندتان به وجود آمد باید این تغییرات را به مراقب او و یا کارکنان مدرسه اطلاع دهید. 

علت بیماری دیابت در کودکان چیست؟

علت دقیق اینکه یک فرد چرا به دیابت مبتلا می شود هنوز دقیقا مشخص نیست، اما افرادی که سابقه خانوادگی دارند با احتمال بیشتری به دیابت مبتلا می شوند. عواملی که باعث می شود یک فرد به دیابت نوع دو مبتلا شود، شامل: داشتن سابقه خانوادگی، اضافه وزن و سن بالای 40 سال می باشد.

چگونه دیابت درمان می شود؟

دیابت نوع یک فقط با تزریق انسولین کنترل می شود و شما باید یاد بگیرید که سطح گلوکز خون خود را بررسی و کنترل کنید. اگر مبتلا به دیابت هستید، بهتر است تحت نظر انجمن های دیابت که در تمام شهرها فعالیت می کنند، باشید. این انجمن ها تیم خاصی از پزشکان، پرستاران و متخصصان رژیم درمانی دارند که به شما و خانواده شما آموزش می دهند تا همه چیز را در مورد زندگی با دیابت بیاموزید. شما باید به طور مرتب به این انجمن مراجعه کنید تا از جنبه های مختلف بدن شما بررسی شود و اگر با عوارض دیابت روبرو شدید سریعا تشخیص داده شوند و از پیشرفت آنها جلوگیری شود. درمان های مختلفی برای دیابت نوع دو وجود دارد. این موارد ممکن است شامل تغییر در سبک زندگی مانند تغذیه سالم و افزایش فعالیت های ورزشی باشد. قرص های کاهش دهنده قند خون و انسولین نیز ممکن است لازم باشد.

مواردی که می تواند به زندگی با دیابت کمک کند:

  • به فرزند خود بگوئید که به دوستانش در رابطه با بیماری دیابتی که مبتلا است بگوید تا در صورتی که دچار مشکلی شد، دوستانش سریعا به افراد بزرگسال در مدرسه اطلاع دهند.
  • حتما رژیم غذایی سالمی را برای فرزند خود مهیا کنید.
  • کودک خود را تشویق کنید تا در تمامی فعالیت های مدرسه شرکت کند و تا جایی که ممکن است او را درگیر فعالیت های ورزشی کنید.

دیابت در کودکان آنقدرها هم جای نگرانی ندارد. بسیاری از کودکانی که مبتلا به دیابت هستند می توانند دقیقاً همان فعالیت هایی که دوستانشان انجام می دهند را داشته باشند. هیچ منعی برای مسافرت ندارند و حتی می توانند شب را در خانه دوستان و اقوام بمانند و در تمام کارها با آنها مشارکت داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

کم خوابی عامل ابتلا کودکان به دیابت نوع دو

هیپوگلیسمی یا افت قند خون نوزاد چه درمانی دارد؟

افتادن قند خون نوزاد و عوارض افتادن قند خون نوزاد چیست؟

افت قند نوزاد وعلائم افت قند در نوزادان تازه متولد شده چیست؟ 

?پرسش و پاسخ های دیابت در کودکان

دیابت در کودکان چه علائمی دارد؟

ممکن است فرد احساس خستگی بیش از حد معمول داشته باشد و یا متوجه شود که به دلیل تشنگی، بسیار بیشتر از قبل آب می نوشد. همچنین ممکن است متوجه اندکی افزایش وزن و یا حتی کاهش وزن شوید. اگر فرد، هر یک از علائمی که گفته شد را داشت، باید به پزشک مراجعه کند، زیرا تشخیص دقیق و شروع زودتر درمان بسیار مهم است.

علت بیماری دیابت در کودکان چیست؟

علت دقیق اینکه یک فرد چرا به دیابت مبتلا می شود هنوز دقیقا مشخص نیست، اما افرادی که سابقه خانوادگی دارند با احتمال بیشتری به دیابت مبتلا می شوند. عواملی که باعث می شود یک فرد به دیابت نوع دو مبتلا شود، شامل: داشتن سابقه خانوادگی، اضافه وزن و سن بالای 40 سال می باشد

درمان دیابت در کودکان چیست؟

درمان های مختلفی برای دیابت نوع دو وجود دارد. این موارد ممکن است شامل تغییر در سبک زندگی مانند تغذیه سالم و افزایش فعالیت های ورزشی باشد. قرص های کاهش دهنده قند خون و انسولین نیز ممکن است لازم باشد.

دیابت چگونه بدن کودک را درگیر می کند؟

در واقع دیابت زمانی اتفاق می افتد که بدن برای کنترل میزان گلوکز در خون انسولین کافی تولید نمی کند. اگر انسولین درون خون کافی نباشد، مقدار زیادی گلوکز در خون وجود خواهد داشت. این به این معنی است که سلولهای بدن انرژی کافی برای عملکرد درست ندارند و این امر باعث احساس خستگی و ناراحتی در افراد مبتلا به دیابت می شود.

منبع: healthforkids.co.uk