The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه برخورد با کودکان چاق چگونه باید باشد؟

در فرهنگ امروز، وزن می تواند موضوعی حساس به خصوص برای کودکان و نوجوانان باشد. امروزه تمایل به لاغری در کودکان سنین مدرسه نیز دیده می شود، دخترانی که حدود شش سال سن دارند نیز در مورد افزایش وزن و شکل بدن خود ابراز نگرانی می کنند. تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با کودکان چاق و نیز در مورد مسائل مربوط به وزن، نیازمند توجه بسیار زیادی می باشد. در این قسمت نکاتی درمورد نحوه برخورد با کودکان چاق آورده شده است و اینکه اگر کودکی موضوع چاقی را مطرح کرد چه باید کرد.

نحوه برخورد با کودکان چاق

به یاد داشته باشید که کودکان موجودات حساسی هستند. نحوه برخورد با موضوع می تواند پیامدهای جدی و مادام العمر داشته باشد. درادامه این متن نکاتی را در مورد نحوه برخورد با کودکان چاق برای شما شرح داده ایم که باید حتما آنها را مدنظر قرار دهید:

• گفتگوی آزاد را تشویق کنید.

در مورد وزن با کودکان خود صحبت کنید و آنها را تشویق کنید تا در هر فرصتی نظرات و احساسات خود را در مورد تصور خودش از بدنش را با شما در میان بگذارد.

هنگامی که کودک احساسات مربوط به افزایش وزن را با شما در میان می گذارد، حتما گوش دهید و احساسات او را تأیید کنید. اگر تجربه مشابهی داشته اید، بهتر است شما هم آن تجربه و احساس خود را به فرزند خود بگویید. به کودک خود توضیح دهید که انسان ها وزن و شکل بدنی مختلفی دارند و برای شما هیچ فرقی نمی کند که اگر او چاق است باز هم او را دوست دارید.

• نظرات منفی ندهید.

نحوه برخورد با کودکان چاق  نباید با قضاوت منفی همراه باشد. قضاوت درباره بدن خود یا فرزندتان می تواند اثرات مخرب و پایداری بر تصور کودک از بدنش و رابطه او با غذا داشته باشد. هنگام صحبت کردن در مورد بدن خود و همچنین دیگران به خوبی رفتار کنید، تا الگوی خوبی برای کودکتان باشید. به هیچ وجه تحت تاثیر رژیم هایی که مدل ها دارند قرار نگیرید.

• اقدام کنید.

به طور کلی کودکان سریع یاد می گیرند و با مثال حتی بهتر می آموزند. به کودکان عادت هایی بیاموزید که به سلامتی آنها در زندگی کمک می کند. به طور کلی، اگر کودک شما در سن مدرسه یا کوچکتر است و شما برخی از مشکلات مربوط به وزن را دارید، هرگز جلوی بچه ها در مورد آن صحبت نکنید.

فقط به عنوان یک خانواده تغییر سبک زندگی را شروع کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کودکان را تشویق کنید تا هوشمندانه غذا بخورند و فعالیت بدنی نیز داشته باشند. سعی کنید وعده های غذایی و میان وعده های منظم و متعادل خانوادگی داشته باشید. زمانی را که کودک شما برای تماشای تلویزیون یا بازی های کامپیوتری اختصاص می دهد را محدود کنید. به دنبال راه هایی برای گذراندن اوقات سرگرم کننده و فعال در کنار هم باشید.

• درگیر بازی سرزنش مداوم کودک نشوید.

هرگز کودکان را در مورد وزن، غذا یا فعالیت بدنی سرزنش نکنید و هم چنین فریاد نزنید، رشوه ندهید، تهدید و مجازات نکنید. اگر این مسائل را به میدان جنگ والدین و کودک تبدیل کنید، نتایج می تواند مضر باشد. ایجاد احساس شرم، سرزنش کردن و عصبانی شدن مجموعه ای برای شکست است. هرچه بچه ها احساس بدتری نسبت به وزن خود داشته باشند، احتمال پرخوری یا ایجاد اختلال در خوردن بیشتر است.

• یک جبهه متعهد داشته باشید.

مانند هر مسئله مهم دیگر، اطمینان حاصل کنید که والدین و سایر بستگان مهم در این مورد هم عقیده هستند. به دلیل اینکه پیام های مختلف و ضد و نقیص در مورد وزن می تواند عواقب بسیار بدی برای کودک به همراه داشته باشند.

• با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید.

اگر در جلسه مشاوره با متخصص تغذیه او هم در مورد افزایش وزن کودکتان ابراز نگرانی کرد، سعی کنید به طور خصوصی صحبت خود را ادامه دهید.در مورد نگرانی های خاص در مورد الگوی رشد فرزند خود بحث کنید و در مورد ایجاد تغییرات مثبت در عادات غذایی و سطح فعالیت خانواده خود پیشنهاداتی را بخواهید.

• راهنمایی بخواهید.

برای کودکان و نوجوانان، برنامه های محلی و متخصصانی که در رژیم غذایی کودکان تخصص دارند را پیدا کنید. به دنبال یک متخصص تغذیه با تخصص رژیم درمانی کودکان باشید. بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک ها و یا مراکز بهداشتی محلی برنامه های جامعی را برای آموزش و فعالیت کودکان و اعضای بزرگسال خانواده دارند. بسیاری از این برنامه ها ممکن است به طور کامل رایگان باشند.

• بر سلامتی بیش از وزن تمرکز کنید.

نکته اصلی درمورد نحوه برخورد با کودکان چاق در نظر گرفتن تصویر کلی کودک از سلامتی است، نه وزن او. اگر خانواده شما خوردن غذای سالم را شروع کنند و افزایش فعالیت بدنی داشته باشید، ممکن است فرزندان شما همزمان با افزایش قد به میزان وزن مناسبی هم برسد.

به فرزندان خود در مورد رفتارهای سبک زندگی سالم آموزش دهید، به عنوان مثال: به جای بازی های کامپیوتری می توانید او را برای بازی کردن به خارج از منزل ببرید تا کمی هم به کاهش وزن او کمک کنید.

اگر کودک شما بگوید: "من خیلی چاق هستم" چه باید کرد؟

در ابتدا سعی کنید دلیل این احساس را ریشه یابی کنید. دلایل احتمالی شامل:

• شاید یکی از دوستان یا همکلاسی ها بخاطر افزایش وزن او را مسخره کرده باشد.

• شاید یکی از اقوام به شکم بزرگ یا ران های چاق کودک اشاره کرده باشد.

• شاید خود کودک از پوشیدن لباس های چسبان با وجود اضافه وزن خجالت می کشد.

• شاید در تلویزیون برنامه ای مربوط به بچه های دارای اضافه وزن تماشا کرده باشد.

• شاید انجام برخی ورزش ها برای او سخت باشد و در مدرسه معلم او را به عنوان نفر آخر انتخاب می کند.

توجه داشته باشید که این مسائل ناامید کننده و دردناک برای همه خصوصا کودکان آزاردهنده هستند.

اگر کودک دیگر یا فرد بزرگسال دیگری کودک شما را اذیت می کند، مستقیماً و در اسرع وقت با او به طور مناسبی برخورد کنید.

اگر وزن، غذا خوردن و فعالیت کودک شما طبیعی و متناسب با سن او است، به کودک اطمینان دهید که وزن خوبی دارد و بهتر است دیگر بر روی وزن او تمرکز نکنید.

اگر کودک شما "اضافه وزن" دارد، چکار باید انجام دهید؟

کاهش وزن در کودکان می تواند در رشد آنها تداخل ایجاد کند و بر تصور آنها از بدن خود و ارتباط آنها با غذا تأثیر منفی بگذارد، بنابراین مهم است که با پزشک متخصص اطفال و یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

چند تغییر خاص را که می توانید در عادت های غذایی و فعالیتی خانواده انجام دهید انتخاب کنید، سپس اهداف واقع بینانه ای تعیین کنید. توجه داشته باشید که عادت های هر خانواده ای متفاوت است و تغییر به کندی اتفاق می افتد، بنابراین صبور باشید و در مورد نحوه برخورد با کودکان چاق به یاد داشته باشید که داشتن سلامت جسمی و روانی بیشتر از وزن ارزش دارند.

 مطالعه بیشتر:

همه چیز درباره تبعات چاقی کودکان؛ چرا باید نگران باشیم؟

رفتارهای نامناسبی که تندرستی فرزند را به خطر می اندازد!

عوارض چاقی در کودکان و نشانه‌‌های چاقی در کودکان چیست؟

درمان سریع چاقی کودکان،روش صحیح برای درمان سریع چاقی چیست؟

?پرسش و پاسخ های نحوه برخورد با کودکان چاق

نحوه برخوردمان با فرزندی که چاق است چگونه باید باشد؟

در مورد وزن با کودکان خود صحبت کنید و آنها را تشویق کنید تا در هر فرصتی نظرات و احساسات خود را در مورد تصور خودش از بدنش را با شما در میان بگذارد. هنگامی که کودک احساسات مربوط به افزایش وزن را با شما در میان می گذارد، حتما گوش دهید و احساسات او را تأیید کنید. اگر تجربه مشابهی داشته اید، بهتر است شما هم آن تجربه و احساس خود را به فرزند خود بگویید. به کودک خود توضیح دهید که انسان ها وزن و شکل بدنی مختلفی دارند و برای شما هیچ فرقی نمی کند که اگر او چاق است باز هم او را دوست دارید.

با کودک چاق چه کنیم؟

نحوه برخورد با کودکان چاق نباید با قضاوت منفی همراه باشد. قضاوت درباره بدن خود یا فرزندتان می تواند اثرات مخربی و پایداری بر تصور کودک از بدنش و رابطه او با غذا داشته باشد. هنگام صحبت کردن در مورد بدن خود و همچنین دیگران به خوبی رفتار کنید، تا الگوی خوبی برای کودکتان باشید. به هیچ وجه تحت تاثیر رژیم هایی که مدل ها دارند قرار نگیرید.

برای حل مشکل چاقی کودک چه کنیم؟

فقط به عنوان یک خانواده تغییر سبک زندگی را شروع کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کودکان را تشویق کنید تا هوشمندانه غذا بخورند و فعالیت بدنی نیز داشته باشند. سعی کنید وعده های غذایی و میان وعده های منظم و متعادل خانوادگی داشته باشید. زمانی را که کودک شما برای تماشای تلویزیون یا بازی های کامپیوتری اختصاص می دهد را محدود کنید. به دنبال راه هایی برای گذراندن اوقات سرگرم کننده و فعال در کنار هم باشید.

با کودکی که به چاق بودنش اهمیت نمی دهد چه کنیم؟

نکته اصلی درمورد نحوه برخورد با کودکان چاق در نظر گرفتن تصویر کلی کودک از سلامتی است، نه وزن او. اگر خانواده شما خوردن غذای سالم را شروع کنند و افزایش فعالیت بدنی داشته باشید، ممکن است فرزندان شما همزمان با افزایش قد به میزان وزن مناسبی هم برسد.

منبع: eatright