The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان سریع چاقی کودکان،روش صحیح برای درمان سریع چاقی چیست؟

چاقی کودکان یکی از دغده های امروز تعداد بسیار زیادی از والدین است. اگر کودک اضافه وزن دارد یا چاق است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، کمک به او در رسیدن به وزن سالم است. این کار هم به نفع حال و هم آینده کودک است. اما روش صحیح برای درمان سریع چاقی کودکان چیست؟ باید بگوییم که بهترین روش درمان سریع چاقی کودکان معمولا به سن کودک ربط دارد.

راه‌کارهای درمان سریع چاقی کودکان

عدد مشخصی روی ترازو برای وزن سالم کودک وجود ندارد. رقم درست بستگی به قد، جنسیت و سن کودک دارد. در حقیقت، کودک نباید وزن از دست بدهد. باید وزن او ثابت بماند تا از لحاظ قد رشد کند یا به کندی وزن اضافه کند.

چگونه می‌توانید تشخیص دهید کودک نیاز به کاهش وزن دارد؟ با متخصص اطفال صحبت کنید. پزشک به شما در پیش گرفتن یک برنامه غذایی بی‌ضرر کمک می‌کند. همچنین برخی متخصصان به شما کمک می‌کنند تا بدون در نظر گرفتن سن کودک، کمک کنند تا به وزن سالم خود برسد.

درمان سریع چاقی کودکان در سن ۱ تا ۶ سالگی

هدف: در اغلب موارد، کودک در این سن باید در وزن ثابت خود باقی بماند یا افزایش وزن کندتری داشته باشد.

چه کاری می‌توانید انجام دهید: هنگامی‌که کودک بسیار کوچک است،‌ درگیر برنامه روتین او هستید. مطمئن شوید در برنامه روزانه کودک زمانی برای انجام فعالیت (حداقل ۶۰ دقیقه) وجود داشته باشد. کودک می‌تواند از وسایل بازی پارک‌ها استفاده کند، گرگم به هوا بازی کند یا در اتاق پذیرایی فعالیت کند. لازم نیست تمام فعالیت‌ها را در یک زمان انجام دهد. فعالیت‌های کوتاه مدتی که یک ساعت ادامه داشته باشد، ‌خوب است.هنگام صرف وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها، مواد غذایی مختلفی در اختیار او قرار دهید. کودک و کل خانواده می‌توانند با چند اقدام ساده، غذاهای سالم‌تری مصرف کنند.

• غذاهای فراوری‌شده و فست‌فودها را حذف کنید. این غذاها کالری و چربی بالایی دارند. به جای آن بشقاب کودک را از میوه و سبزیجات پر کنید و نان، برنج و ماکارونی را از نوع غلات کامل انتخاب کنید. این مواد غذایی سرشار از فیبر است و کودک را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اگر کودک در ابتدا نسبت به این تغییرات احساس رضایت نداشت، تسلیم نشوید. تحقیقات نشان داده است کودکان اگر چیزی را در بشقاب خود به دفعات ببینند، بیش‌تر به خوردن آن ترغیب می‌شوند.

• به کودک نوشیدنی‌های شیرین ندهید. به جای دادن نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی‌های ورزشی، از آب و شیر کم ‌چرب استفاده کنید.

• عادات درست غذا خوردن را در کودک تشویق کنید. سه وعده غذا و دو میان‌وعده در روز باعث می‌شود کودک گرسنگی شدید را تجربه نکند و از خوردن بیش از حد پرهیز کند.

• از تغییرات کوچک شروع کنید. تغییرات ناگهانی ممکن است باعث ناراحتی یا سردرگمی کودک شود. هر هفته با چند تغییر کوچک شروع کنید. دکتر مولی گریوز، متخصص اطفال در بیمارستان سیاتل می‌گوید: «درمورد انتخاب‌های خود با کودک صحبت کنید. برای مثال به او بگویید برخی غذاها انرژی بیش‌تری برای بازی به او می‌دهند».

درمان سریع چاقی کودکان در سن ۷ تا ۱۰ سالگی

هدف: در اغلب موارد، هدف ماندن در همان وزن یا افزایش وزن با سرعت پایین است.

چه کاری می‌توانید انجام دهید: کودک در این سن عقاید خود را دارد. اما هنوز محتاج کمک والدین است. اکنون وقت آن است به کودک خود ابزار و تعالیمی‌ را که برای یک زندگی سالم نیاز دارد،‌ یاد بدهید. راهکارهای زیر می‌توانند کمک کند:

• آشپزخانه خود را با غذاهای مقوی پر کنید. هم‌اکنون کودک می‌تواند در تهیه میان وعده کمک کند. با دور کردن غذاهای بی‌ارزش، کار را برای کودک آسان‌تر خواهید کرد. به گفته دکتر جورج داتو، مدیر بخش کنترل وزن کودکان در بیمارستان دوپونت: «برای شما راحت‌تر است که کودک بین سیب یا موز حق انتخاب داشته باشد،‌ تا بین سیب یا کلوچه».

در این کار اسراف نکنید زیرا نتیجه عکس خواهد داشت. تحقیقات نشان داده است، منع کردن کودک از ماده‌ای غذایی باعث می‌شود کودک بیش‌تر به خوردن آن ترغیب شود.

• برای زمان تلویزیون و کامپیوتر قوانینی اساسی وضع کنید. زمانی که کودک پشت صفحه نمایش می‌نشیند،‌ زمانی است که فعالیت ندارد. اگر این کار به عادت تبدیل شود، باعث افزایش وزن خواهد شد. مطمئن شوید کودک می‌داند زمان مشخصی برای تماشای تلویزیون،‌ استفاده از تلفن همراه و بازی‌های کامپیوتری وجود دارد.

هنگامی‌که زمان تماشای تلویزیون به پایان می‌رسد، کودک را تشویق کنید تا بازی کند. کودکان در این سن نیاز دارند حداقل ۶۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند. می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند، شنا کنند، بیس‌بال یا بسکتبال بازی کنند.

• کودک را به آشپزخانه راه دهید. دکتر گرو می‌گوید: « هم‌اکنون زمان مناسبی است که به کودک در مورد تغذیه سالم بگویید. اجازه دهید کودک به شما در تنظیم منوی غذایی کمک کند، با یکدیگر به خرید مواد غذایی بروید و غذا درست کنید. اگر کودک در تهیه یک غذای سالم مشارکت داشته باشد،‌ هیجان‌زده‌تر خواهد شد».

• همه اعضای خانواده را در این رژیم غذایی شریک کنید. اگر می‌خواهید کودک به دلیل این‌که اضافه وزن دارد، در خانواده احساس تنهایی نکند، با کل اعضای خانواده در مورد رژیم غذایی صحبت کنید و از اهمیت غذاهای سالم بگویید. به خاطر داشته باشید،‌ کودکان از عادات والدین الگوبرداری می‌کنند. به این معنا که اگر می‌خواهید کودک بیش‌تر از سبزیجات استفاده کند، خود شما نیز باید این کار را انجام دهید.

درمان سریع چاقی کودکان در سن ۱۱ تا ۱۷ سالگی

هدف: بسیاری از کودکان در این سن احتیاج دارند وزن خود را ثابت نگه دارند، همراه با رشد قد. سرعت افزایش وزن آن‌ها کندتر باشد. پس از بلوغ کودک می‌تواند در هفته ۵۰۰ گرم تا ۱ کیلو وزن کم کند. با پزشک مشورت کنید تا به شما بگوید کدام راه درست است.

چه کاری می‌توانید انجام دهید: نونهالان و نوجوانان به قدری بزرگ هستند که برای سلامتی خود تصمیم بگیرند. اما راهنمایی‌های شما نیز همچنان اهمیت دارد. با کمک کودک تصمیمی هوشمندانه و حتی بهتر بگیرید. برنامه‌ای تهیه ببینید که در آن کل خانواده در مسیر درست غذا خوردن، ‌ورزش کردن و استفاده کم‌تر از صفحات نمایش داشته باشند.

سلامتی هدف اصلی باشد. اظهارنظر اشتباه در مورد وزن کودک باعث تخریب اعتماد به نفس او می‌شود. دکتر ناتالی ماث، متخصص تغذیه اطفال می‌گوید: «فشار خود را بر روی کاهش وزن کم کنید. تمرکز باید بر روی سلامتی و فعال بودن باشد، نه بر روی اعداد روی ترازو».

• با خانواده غذا بخورید. نوجوانان برنامه شلوغی دارند. اما مهم است هر چند وقت یک‌بار با خانواده سر سفره بنشینند و غذا بخورند. مطالعه نشان می‌دهد کودکانی که حداقل سه بار در هفته با خانواده غذا می‌خورند، ۲۴ درصد بیش‌تر از بقیه نوجوانان که غذای خانوادگی نمی‌خورند، غذاهای سالم مصرف می‌کنند.

• حمایت‌گر باشید. اگر کودک می‌گوید دوست دارد لاغر شود،‌ لازم است از انگیزه او مطلع شوید. آیا کودکان دیگر او را به دلیل چاقی مسخره می‌کنند؟ آیا علاقه دارد به اندام سلبریتی مورد علاقه خود نزدیک شود؟ این‌ها دلایل مناسبی برای وزن کم کردن نیست. به کودک بیاموزید ظاهر آنقدر که فکر می‌کند مهم نیست، بلکه هدف اصلی انتخاب سالم است که بتوانیم بهتر فکر کنیم و سالم‌تر زندگی کنیم.

سپس می‌توانید از روش‌های بخصوصی برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی برنامه‌ها مناسب کودکان بزرگ‌تر است. ممکن است بی‌خطر و موثر باشد، اما قبل از شروع آن با پزشک متخصص مشورت کنید.

• کودک را تشویق به فعالیت کنید. نوجوانان،‌ مانند کودکان و نونهالان، علاقه‌ای به فعالیت‌های بدنی هر روزه ندارند. مجبور نیستند همه این کارها را هم‌زمان انجام دهند. فعالیت‌های کوتاه نیز خوب است. در این سن نوجوان دوست ندارد دور زمین بازی بدود، ‌ورزش‌هایی مانند رقص یا ورزش‌هایی خاص که به آن‌ها علاقه دارد، ‌مناسب اوست.

به خاطر داشته باشید داشتن فعالیت همواره بهترین راه برای درمان سریع چاقی کودکان است،‌ نوجوان هر چه زمان بیش‌تری فعالیت داشته باشد، یعنی کم‌تر پشت تلویزیون و مشغول تلفن همراه است. سعی کنید استفاده نوجوان از صفحات نمایشی را به حداقل برسانید. یک راه عالی این است که شما نیز موبایل خود را کنار بگذارید و بیش‌تر با او وقت بگذرانید.

مطالعه بیشتر:

تاثیر رژیم غذایی مردان بر اضافه وزن و چاقی کودکان

بهترین مواد غذایی چاق کننده برای کودکان کدام است؟

همه چیز درباره تبعات چاقی کودکان؛ چرا باید نگران باشیم؟

عوارض چاقی در کودکان و نشانه‌‌های چاقی در کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های درمان سریع چاقی کودکان

برای درمان سریع چاقی کودکان در سن ۱ تا ۶ سالگی چه کنیم؟

هنگامی‌که کودک بسیار کوچک است،‌ درگیر برنامه روتین او هستید. مطمئن شوید در برنامه روزانه کودک زمانی برای انجام فعالیت (حداقل ۶۰ دقیقه) وجود داشته باشد. کودک می‌تواند از وسایل بازی پارک‌ها استفاده کند، گرگم به هوا بازی کند یا در اتاق پذیرایی فعالیت کند. لازم نیست تمام فعالیت‌ها را در یک زمان انجام دهد. فعالیت‌های کوتاه مدتی که یک ساعت ادامه داشته باشد، ‌خوب است.

بهترین راه برای درمان چاقی کودکان چیست؟

غذاهای فراوری‌شده و فست‌فودها را حذف کنید. این غذاها کالری و چربی بالایی دارند. به جای آن بشقاب کودک را از میوه و سبزیجات پر کنید و نان، برنج و ماکارونی را از نوع غلات کامل انتخاب کنید. این مواد غذایی سرشار از فیبر است و کودک را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اگر کودک در ابتدا نسبت به این تغییرات احساس رضایت نداشت، تسلیم نشوید. تحقیقات نشان داده است کودکان اگر چیزی را در بشقاب خود به دفعات ببینند، بیش‌تر به خوردن آن ترغیب می‌شوند.

درمان سریع چاقی کودکان در سن ۷ تا ۱۰ سالگی چیست؟

آشپزخانه خود را با غذاهای مقوی پر کنید. هم‌اکنون کودک می‌تواند در تهیه میان وعده کمک کند. با دور کردن غذاهای بی‌ارزش، کار را برای کودک آسان‌تر خواهید کرد. به گفته دکتر جورج داتو، مدیر بخش کنترل وزن کودکان در بیمارستان دوپونت: «برای شما راحت‌تر است که کودک بین سیب یا موز حق انتخاب داشته باشد،‌ تا بین سیب یا کلوچه».

درمان سریع چاقی کودکان در سن ۱۱ تا ۱۷ سالگی چیست؟

نونهالان و نوجوانان به قدری بزرگ هستند که برای سلامتی خود تصمیم بگیرند. اما راهنمایی‌های شما نیز همچنان اهمیت دارد. با کمک کودک تصمیمی هوشمندانه و حتی بهتر بگیرید. برنامه‌ای تهیه ببینید که در آن کل خانواده در مسیر درست غذا خوردن، ‌ورزش کردن و استفاده کم‌تر از صفحات نمایش داشته باشند.

منبع: webmd