The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فحش دادن کودک،نحوه برخورد با فحش دادن کودکان چگونه بایدباشد؟

کاملا شوکه کننده است، وقتی برای اولین بار می شنوید که کودک شما فحش می دهد. شاید از خود بپرسید که فرزند شما این کلمات را از کجا یاد گرفته است و آیا او معنای این فحش ها را متوجه می شود؟ بدانید که نحوه برخورد با فحش دادن کودکان بر رفتارهای آینده او تاثیر می گذارد. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که با فحش دادن کودک چه کنیم؟

چرا کودکان فحش می دهند؟

کودکان خردسال معمولا به دلیل کشف زبان شروع به فحش دادن می کنند. آنها ممکن است یک فحش را به کار ببرند تا معنای واقعی آن را درک کنند.بعضی اوقات کودک کاملا به صورت اتفاقی کلمه بدی را به زبان می آورد، زیرا به تازگی آن کلمه را شنیده و می خواهد از آن استفاده کند.

بعضی اوقات کودکان برای بیان احساس ناامیدی خود کلمه بدی را به کار می برند و یا فقط به دلیل اینکه آن کلمه خنده دار است و یا باعث واکنشی از طرف اطرافیان می شود. همچنین ممکن است کودکان فحش دادن را از افراد دیگری تقلید می کنند.

در این مواقع چه باید کرد؟ اقدام فوری در برابر فحش دادن کودک پنج ساله چیست؟

موثرترین راه برای مقابله با فحش دادن های کودک خود، نادیده گرفتن کامل آن حرف است. حتی نباید در آن لحظه صحبت کنید و یا تماس چشمی با او برقرار کنید. اگر این رفتار کودک برای جلب توجه شما باشد این بهترین روش برای ترک رفتار است. واکنش شما بر تکرار دوباره فحش دادن بسیار تاثیرگذار است.نکته اصلی حفظ آرامش است. آرامش شما در این مواقع مانع از فحش دادن های بیشتر می شود.

اگر کودک شما همچنان به فحش دادن ادامه می دهد، یا احساس می کنید فرصت خوبی برای تربیت او است، سعی کنید با او در مورد انتخاب کلمات مناسب صحبت کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید نباید از کلماتی استفاده کند که باعث ناراحتی اطرافیان شود.

کودکان پیش دبستانی ممکن است معنای کلماتی را که به کار می برند کاملاً درک نکنند، اما درک می کنند که فحش می تواند دیگران را آزار دهد یا آنها را نارحت کند. اگر کودک دلبند شما سعی می کند کلمات جدید را بیان کند، ممکن است این کلمات را درست تلفظ نکند و شما گمان کنید که او دارد فحش می دهد. بنابراین بهتر است تلفظ صحیح کلمات را به او آموزش دهید.

آیا باید معنی این کلمه را که کودک به عنوان فحش بکار می برد، توضیح دهید؟

به طور کلی، نیازی نیست که به کودکان نوپا معنای آن کلمه را توضیح دهید. به دلیل اینکه آنها خیلی کوچک هستند و معنای برخی فحش ها را درک نمی کنند. فقط کافی است که بگویید این کلمه خوبی نیست و نباید از آن استفاده کنیم.

اما کودکانی که بیشتر از چهار سال سن دارند، می توانند با یک توضیح ساده به خوبی نتیجه بگیرند. اگر فکر می کنید ممکن است کودک شما معنی آن کلمه را درک کند، می توانید از او بپرسید که این کلمه به چه معنی است. سپس با استفاده از برخی کلمات ساده، دلیل اینکه چرا آن کلمه خوب نیست را به او توضیح دهید.

در مورد فحش دادن کودک در بلند مدت چه باید کرد؟

سعی کنید همراه تمام اعضای خانواده در مورد زبان و کلمات قابل قبول بحث و توافق کنید و این موضوع را با کودک نیز درمیان بگذارید. به عنوان مثال بگویید: در مواقع تعجب یا ... می توانید از جمله "اوه خدای من" استفاده کنید و کلمات نامناسب را به کار نبرید.

اگر خانواده شما قوانینی در مورد فحش دادن دارد، وقتی کودک شما از زبان غیرقابل قبول استفاده می کند، راحت تر می توانید به او قوانین را گوشزد کنید.به عنوان مثال، بهتر است بگویید: "لطفا از یک کلمه بهتر استفاده کن" یا "ما از چنین کلماتی استفاده نمی کنیم".

بسیار مهم است که قوانین مربوط به فحش دادن برای افراد بزرگسال خانواده هم به کار برده شوند و فقط مختص کودکان نباشند، زیرا به این روش قوانین برای کودک گیج کننده نخواهد بود. فراموش نکنید که کودکان از بزرگتر ها الگو می گیرند، اگر واقعا نمی خواهید او کلمات نامناسبی را به کار ببرد، اول باید خودتان از آنها استفاده نکنید.

درمان فحش دادن کودک

در این بخش سعی کرده ایم چند ایده برای تشویق کودکان به صحبت محترمانه و کاهش فحش در خانواده ارائه کنیم:

• در مواقعی که عصبانی هستید و مدیریت شرایط برای شما سخت است، به جای فحش می توانید از کلمات دیگری استفاده کنید. به عنوان مثال، در این مواقع برای بیان احساسات خود می توانید بگویید: "من واقعا ناامید یا عصبانی هستم". به این ترتیب شما روش های بهتری برای ابراز احساسات را برای کودکتان الگوسازی می کنید.

• وقتی متوجه می شوید که فرزند عزیزتان در حال تلاش برای بیان حس عصبانیت یا ناراحتی است او را تشویق کنید. به عنوان مثال، اگر فرزندتان به شما گفت كه یکی از همبازی هایش از کلمات زشتی برای اذیت کردن بقیه بچه ها استفاده می کند، کودکتان را تشویق کنید که از آن محل دور شود و به این کلمات زشت گوش ندهد.

• به دقت برنامه های تلویزیونی، بازی های کامپیوتری و موسیقی های مورد علاقه فرزند خود را بررسی کنید. و همیشه بر تمام ابزارهای ارتباطی و سایر برنامه های کودک نظارت مستقیم داشته باشید. برای این کار بهتر است تلویزیون، کامپیوتر و سایر دستگاه های خود را در بخشی از خانه قرار دهید که بتوانید به راحتی کودک خود را ببینید.

کودکان پیش دبستانی (و برخی کودکان نوپا) می توانند توسط اعضای خصوصی بدن و عملکردهای آن جذب شوند و شروع به استفاده از کلمات مربوط به اعضای تناسلی کنند. درست است که به کار بردن این کلمات اصلا مناسب نیست، اما بدانید که این یک مرحله از رشد کودک است. بهتر است در این مواقع این کلمات را نادیده بگیرید و یا یک توضیح ساده بدهید که اینها کلمات خوبی نیستند، اینطور کمک می کنید تا کودک درگیر این فحش ها نشود.

علت فحش دادن کودک چیست؟

اگر دلیل اینکه کودک شما فحش می دهد را بدانید، برای تصمیم گیری در مورد واکنش مناسب بسیار کمک کننده خواهد بود.

1. فحش دادن برای جلب توجه: اگر فکر می کنید که دلیل فحش این است که توجه شما را به سمت خود جلب کند و یا واکنش خوبی را از جانب شما دریافت کند، بهتر است در هنگام فحش دادن هیچ عکس العملی نشان ندهید. به هیچ وجه نخندید و یا عصبانی نشوید. فقط سعی کنید آرام باشید و این رفتار کودک را کاملا نادیده بگیرید. زمانی که کودک شما سعی می کند از کلمات مودبانه استفاده کند او را تشویق کنید.

2. فحش دادن از روی ناراحتی یا عصبانیت: اگر فحش دادن به دلیل عصبانیت یا ناراحتی است، می توانید به کودک خود کمک کنید تا این احساسات را نامگذاری کند، به عنوان مثال بگویید: "انگار عصبانی یا ناراحت هستی!" همچنین بسیار مهم است که کودک شما بداند این احساسات طبیعی و درست است. اما بهتر است کودک احساسات خود را با استفاده از کلمات مناسب تری بیان کند.

در مواقع عصبانیت، بهتر است کودکتان از عامل ایجاد کننده عصبانیت دور شود. به عنوان مثال، زمان بازی ممکن است دوستش او را عصبانی کند، بهتر است به کودکتان بگویید که از آن بچه دور شود یا از یک فرد بزرگسال بخواهد که برای بهتر کردن اوضاع کمک کند.

در مواقع ناراحتی و نا امیدی کودکتان بهتر است از طریق دسته بندی مشکلات با او صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر اسباب بازی مورد علاقه اش را گم کرده است، به او پیشنهاد کنید آخرین محلی که با آن بازی کرده، اتاق خوابش و یا جاهای دیگر را نگاه کند. در هر دو حال ناراحتی و عصبانیت راه های دیگری وجود دارند که به کودک آموزش دهید تا با این احساسات کنار بیاید.

بعضی از این راهکارها شامل: شمردن تا 10، تنفس عمیق یا صحبت در مورد احساسات او می باشد.

همچنین می توانید کودک خود را به استفاده از کلمات جایگزین که توهین آمیز نیستند تشویق کنید. به عنوان مثال، می توانید از کلمات خنده دار یا کلماتی که خودتان ساخته اید در این مواقع استفاده کنید.

فرزندتان از کجا این کلمات را شنیده است؟

فحش دادن کودک همیشه نشان دهنده خشم نیست. کودکان اغلب دوست دارند کلماتی را که می شنوند استفاده کنند و ممکن است این کلمات همان کلماتی باشند که دیگران به عنوان فحش استفاده می کنند. کودکان از بسیاری از موقعیت ها، بیرون و یا افراد داخل خانه، فحش دادن را یاد می گیرند.

اینطور نیست که همه کودکان از پدر و مادر خود فحش دادن را یاد بگیرند. حتی تماشای یک برنامه تلویزیونی که در آن بازیگران بهم فحش می دهند، باعث می شود کودک این کلمات را استفاده کند. با بزرگتر شدن کودک، دوستان و همسالان او در انتخاب کلمات بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

مطالعه بیشتر:

والدین چگونه فرزند شاد تربیت کنند؟

چگونه حس قدردانی در کودکان را بالا ببریم؟

22 قدم تا تبدیل شدن به والدین خارق العاده!

بهترین روش برای تربیت فرزند در شرایط امروزی چیست؟

?پرسش و پاسخ های فحش دادن کودک

کودکان فحش دادن را از کجا یاد می گیرند؟

کودکان از بسیاری از موقعیت ها، بیرون و یا افراد داخل خانه، فحش دادن را یاد می گیرند. اینطور نیست که همه کودکان از پدر و مادر خود فحش دادن را یاد بگیرند. حتی تماشای یک برنامه تلویزیونی که در آن بازیگران بهم فحش می دهند، باعث می شود کودک این کلمات را استفاده کند.

بچم عصبانی میشه فحش میده چیکار کنم؟

در مواقع عصبانیت، بهتر است کودکتان از عامل ایجاد کننده عصبانیت دور شود. به عنوان مثال، زمان بازی ممکن است دوستش او را عصبانی کند، بهتر است به کودکتان بگویید که از آن بچه دور شود یا از یک فرد بزرگسال بخواهد که برای بهتر کردن اوضاع کمک کند.

علت فحش دادن کودکان چیست؟

اگر فکر می کنید که دلیل فحش این است که توجه شما را به سمت خود جلب کند و یا واکنش خوبی را از جانب شما دریافت کند، بهتر است در هنگام فحش دادن هیچ عکس العملی نشان ندهید. به هیچ وجه نخندید و یا عصبانی نشوید. فقط سعی کنید آرام باشید و این رفتار کودک را کاملا نادیده بگیرید. زمانی که کودک شما سعی می کند از کلمات مودبانه استفاده کند او را تشویق کنید.

بچم فحش های بد می دهد، چیکار کنم؟

کودکان پیش دبستانی (و برخی کودکان نوپا) می توانند توسط اعضای خصوصی بدن و عملکردهای آن جذب شوند و شروع به استفاده از کلمات مربوط به اعضای تناسلی کنند. درست است که به کار بردن این کلمات اصلا مناسب نیست، اما بدانید که این یک مرحله از رشد کودک است. بهتر است در این مواقع این کلمات را نادیده بگیرید و یا یک توضیح ساده بدهید که اینها کلمات خوبی نیستند، اینطور کمک می کنید تا کودک درگیر این فحش ها نشود.

منبع: raisingchildren.net.au