The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بوی بد دهان در نوجوانان در سن بلوغ به چه علت است؟

بزرگسالان تنها کسانی نیستند که تحت تأثیر بوی بد دهان قرار می گیرند، کودکان و نوجوانان نیز می توانند به آن مبتلا شوند. علت بوی بد دهان در نوجوانان معمولا تجمع پلاک های ناشی از بهداشت نامناسب دهان است. پلاک یک لایه نازک و شفاف از باکتری است که تمایل دارد بین دندان ها و روی زبان ایجاد شود و به علت وجود ترکیبات گوگرد دار، باعث تولید بوی بد می شوند که به عنوان عامل اصلی بوی بد دهان در نظر گرفته می شوند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علتهای بوی بد دهان در کودکان و نوجوانان چیست و برای درمان بوی بد دهان در کودکان و نوجوانان چه باید کنید.

بوی بد دهان در نوجوانان در سن بلوغ

ممکن است برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث ایجاد بوی بد دهان در کودکان و نوجوانان شوند. به عنوان مثال، کودکان ممکن است گاهی از مصرف زیاد شیر و سایر محصولات لبنی دچار بوی بد دهان شوند. آب نبات های قندی، تنفس دهانی و التهاب لوزه نیز می تواند در ایجاد بوی بد دهان در کودکان نقش داشته باشد.

دلایل بوی بد دهان در نوجوانان چیست؟

در دوران نوجوانی بدن کودکان تغییرات زیادی را تجربه می کند، برخی از آنها می توانند نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهند. درست مثل نوسانات سطح هورمون ها که اغلب باعث التهاب لثه و بوی بد دهان در دوران بارداری می شود، می تواند محیط دهان نوجوان شما را تغییر دهد و باعث رشد پلاک شود.سیگار کشیدن، رژیم گرفتن و نوشیدن نوشابه های گازدار شیرین از دیگر عواملی هستند، که می تواند در ایجاد بوی بد دهان در سال های نوجوانی نقش داشته باشد.همچنین ممکن است زنان جوانان هنگام شروع دوره قاعدگی یا مصرف قرص های ضد بارداری، دچار تورم لثه، خونریزی و التهاب لثه ها شوند که به نوبه خود باعث دلایل بوی بد دهان در نوجوانان می شود.

سال های نوجوانی به دلایل زیادی می تواند ناخوشایند باشد، اما لزومی ندارد که بوی بد دهان یکی از آنها باشد. به عنوان یک والد، می توانید با ایجاد عادت های خوب از سال های اولیه زندگی و کمک به آنها در حفظ سلامت دهان و دندان در دوره بلوغ، از بروز بوی بد دهان در کودکان جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از بوی بد دهان در نوجوانان، فرزند خود را به داشتن یک رژیم غذایی سالم تشویق کنید و در صورت لزوم، کاهش محصولات لبنی را در نظر بگیرید. وعده های غذایی را با استفاده از یک میوه ترد مانند سیب به پایان برسانید، تا باقی مانده مواد غذایی را دفع کرده و مصرف آب نبات های شیرین را نیز محدود کنید.

شما باید در مسواک زدن به کودکان خود کمک کنید تا جایی که آنها خودشان بتوانند به درستی این کار را انجام دهند، معمولا در حدود 7 سالگی اکثر کودکان این توانایی را خواهند داشت. همچنین باید حداقل یک بار در سال به یک دندانپزشک برای بررسی و تمیز کردن حرفه ای دندان های کودک مراجعه کنید.

کمک به از بین بردن بوی بد دهان در نوجوانان

آیا پدر و مادری را می شناسید که در زمان آغوش گرفتن فرزند نوجوان خود متوجه بوی بد دهان او نشده باشد؟ ممکن است کودک شما به محض اینکه بتواند مسواک را کنترل کند، سلامت دهان و دندان خود را به دست بگیرد، اما فقط به این دلیل که او می تواند مسواک بزند و نخ دندان بکشد، به معنای انجام درست این کار نیست.

اگر با کودکی زندگی می کنید که فقط با یک خمیازه می تواند بوی بدی را در ماشین پر کند، یا بدتر از آن، توسط همسالان خود به دلیل آزاردهنده بودن بوی دهانش، مورد بی مهری قرار گرفته است، در اینجا چند نکته عملی برای کمک به رفع بوی بد دهان در نوجوانان و بهبود این وضعیت ارائه می کنیم.

قبل از اینکه موضوع بوی بد دهان را با نوجوان خود مطرح کنید، به دقت فکر کنید. هیچ کس مانند شما او را نمی شناسد، بنابراین اگر بسیار حساس است، باید برای شروع صحبت در این مورد راهی را پیدا کنید تا به غرور او لطمه نزنید.

نوجوانان با مسائل بی شماری در ارتباط با تغییر در بدن خود سر و کار دارند و می توانند به همان اندازه که از جوانه زدن سینه ها یا کلفت شدن صدا آگاه هستند، نسبت به بوی بد دهان خود نیز آگاه باشند. یک روش این است که به او اطمینان دهید که گاهی همه ممکن است دهانشان بوی بدی دهد و این معمولا یک مسئله ساده است و به راحتی می توان با آن کنار آمد.

به عبارت دیگر، ابتلا به بیماری بوی بد دهان (هالیتوز) یک نقص فردی نیست و ممکن است ناشی از خوردن برخی غذاها باشد، زیرا بوی این غذاها پس از جذب در خون از ریه ها خارج می شود ( سیر، پیاز، کلم و قهوه از این نظر مورد اتهام هستند).

بیماری های زمینه ای دندانپزشکی یا پزشکی، به عنوان مثال بیماری های لثه، خشکی دهان، سرطان دهان و برخی از شیوه های زندگی مانند سیگار کشیدن نیز عامل این بوی بد هستند.

زمانی که بهداشت دهان و دندان ضعیف مورد سرزنش قرار می گیرد.

طبق گفته پزشکان، علت اصلی بوی بد دهان عدم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم است. به این دلیل که باکتری های ذرات غذا که روی دندان ها یا بین آنها و روی زبان می مانند، فاسد شده و بوی بدی را در دهان و هوا پخش می کنند. بنابراین هنگامی که سایر علل احتمالی مشکل نوجوان خود را رد کردید، ممکن است نیاز به یک دوره برای آموزش صحیح در مورد نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و دو برابر شدن مراقبت از دندان انجام شود. هنگام راهنمایی کودک برای تمیز کردن دندان ها و حفظ بهداشت فردی، برخی از موارد را باید به خاطر بسپارید:

• استفاده از محلول های دهانشویه، آدامس و قرص های نعناع فقط بوی بد دهان را می پوشانند، در واقع این محصولات بو را از بین نمی برند. تنها راه برای پاک کردن دهان از باکتری های بد بو، دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز است.

• سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات توتون و تنباکو نه تنها در کوتاه مدت باعث بوی بد نفس و خراب شدن دندان ها می شوند، بلکه خطر سرطان دهان را که دلیل احتمالی بوی بد دهان است را نیز افزایش می دهند.

• خوردن غذاهایی که برای شما مفید هستند و اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند، برای حفظ بوی دهان مهم هستند. شکر و کربوهیدرات ها (که به قند تجزیه می شوند) از علل شناخته شده پوسیدگی دندان هستند.

• سیم های مخصوص ارتودنسی دندان ها یک چالش اضافی برای نوجوانان به حساب می آیند، زیرا غذا به راحتی در فلزات و سیم ها گیر می کند. فرزند خود را تشویق کنید که دستورالعمل های متخصص ارتودنسی را رعایت کند تا بهداشت دهان و دندان او در این دوره حفظ شده و دچار مشکل بوی بد دهان در نوجوانان نشوند. به این ترتیب، وقتی دوره ارتودنسی تمام شد، دندان های او بسیار تمیز، براق و سفید باقی می مانند.

 مطالعه بیشتر:

از بین بردن بوی بد دهان کودکان چگونه امکان پذیر است؟

9 قدم تا پیشگیری از بدخلقی کودکان در حین مسواک زدن!

علت بوی بد دهان کودکان چیست و برای رفع آن چه می توان کرد؟

مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم وآیا باید لثه‌‌‌نوزاد را هم تمیز کرد؟

?پرسش و پاسخ های بوی بد دهان در نوجوانان

مصرف کدام نوشیدنی ها می تواند سبب بوی بد دهان شود؟

ممکن است برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث ایجاد بوی بد دهان در کودکان و نوجوانان شوند. به عنوان مثال، کودکان ممکن است گاهی از مصرف زیاد شیر و سایر محصولات لبنی دچار بوی بد دهان شوند. آب نبات های قندی، تنفس دهانی و التهاب لوزه نیز می تواند در ایجاد بوی بد دهان در کودکان نقش داشته باشد.

دلایل بوی بد دهان در نوجوانان چیست؟

در دوران نوجوانی بدن کودکان تغییرات زیادی را تجربه می کند، برخی از آنها می توانند نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهند. درست مثل نوسانات سطح هورمون ها که اغلب باعث التهاب لثه و بوی بد دهان در دوران بارداری می شود، می تواند محیط دهان نوجوان شما را تغییر دهد و باعث رشد پلاک شود. سیگار کشیدن، رژیم گرفتن و نوشیدن نوشابه های گازدار شیرین از دیگر عواملی هستند، که می تواند در ایجاد بوی بد دهان در سال های نوجوانی نقش داشته باشد.

علت بوی بد دهان در دختران جوان چیست؟

ممکن است زنان جوانان هنگام شروع دوره قاعدگی یا مصرف قرص های ضد بارداری، دچار تورم لثه، خونریزی و التهاب لثه ها شوند که به نوبه خود باعث دلایل بوی بد دهان در نوجوانان می شود.

برای رفع بوی بد دهان در نوجوانان چه کنیم؟

برای جلوگیری از بوی بد دهان در نوجوانان، فرزند خود را به داشتن یک رژیم غذایی سالم تشویق کنید و در صورت لزوم، کاهش محصولات لبنی را در نظر بگیرید. وعده های غذایی را با استفاده از یک میوه ترد مانند سیب به پایان برسانید، تا باقی مانده مواد غذایی را دفع کرده و مصرف آب نبات های شیرین را نیز محدود کنید.

منبع: verywellhealth