The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم و علت بوی بد دهان چیست؟

بارداری گاهی می‌تواند شما را معذب و خجالت زده کند. اما هیچ چیزی عذاب آورتر از بوی بد دهان نیست. اگرچه این مشکل در میان مردم، چه باردار و یا غیرباردار شایع است، اما بوی بد دهان برای هیچکس خوشایند نیست. به همین سبب اگر شما نیز درگیر این مشکل هستید، احتمالا می خواهید بدانید که برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم؟

 

بوی بد دهان به وضعیتی گفته می‌شود که تنفس فرد بوی ناخوشایندی دارد. باکتری در تماس با ذرات غذای موجود در دهان قرار می‌گیرد و این عمل باعث تولید گوگرد می‌شود. ترکیبات گوگرد منجر به تنفس بد بو می‌شود و دهان را بد بو می‌کند. اگرچه تنفس بد بو در دوران بارداری بی ضرر است، اما ناخوشایند تلقی می شود.

علت بوی بد دهان در بارداری چیست؟

قبل از آنکه به شما بگوییم برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم، مرور کلی بر روی علل ایجاد کننده بوی بد دهان در بارداری خواهیم داشت. این مساله علل گوناگونی می تواند داشته باشد. همانند بیشتر مشکلات بارداری مقصر اصلی تغییرات هورمونی است، افزایش هورمون پروژسترون می تواند منجر به ایجاد پلاک دندانی، التهاب لثه ها و ... شود که به نوبه خود یکی از مهمترین علل ایجاد بوی بد دهان در بارداری است. 

شاید دور از ذهن باشد اما علت دیگر بوی بد دهان در بارداری کم آبی بدن است. به همین سبب توصیه می شود که مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب را جدی بگیرید. از دیگر علل ایجاد بوی بد دهان در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهوع صبحگاهی
  • کمبود کلسیم
  • تغییر سبک زندگی
  • بیماری های گوارشی
  • کند شدن روند هضم غذا

برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم؟

برخی از درمان‌ها به شما در رفع بوی بد دهان در بارداری کمک خواهد کرد. این راهکارها به شرح زیر است:

۱- حفظ بهداشت دهان:

وقتی می پرسید که برای درمان بوی بد دهان چکار کنیم، اولین و مهمترین نکته حفظ بهداشت دهان است. بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری بسیار مهم است. اگر احساس می‌کنید نفس شما دارای بوی بدی است، باید دندان‌ها را بیشتر از معمول مسواک بزنید و نخ بکشید. از یک مسواک با موی نرم استفاده کنید و دوبار در روز مسواک بزنید. همچنین، زبانتان را با یک تمیز کننده مخصوص زبان تمیز کنید. این کار ذراتی را که روی زبان باقی مانده‌اند  پاک می کند.

مشکلات دندان بر روی جنین در حال رشد تاثیر می‌گذارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیماری‌های لثه باعث افزایش خطر تولد نوزاد نارس و یا نوزاد با وزن کم می‌شود.

۲- غذاهای با بوی قوی مصرف نکنید:

از خوردن مواد غذایی با بوی قوی مانند پیاز و سیر که بوی دهان را تشدید می‌کند خودداری کنید. همچنین، مصرف قهوه و چای را قطع کنید. حتی اگر چای یا قهوه به مقدار کم مصرف می‌کنید. دهانتان را به طرز صحیح بشوئید. همچنین، غذاهایی که ممکن است منجر به تنفس بد بو نباشد می‌توانند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کنند. شما باید یک لیست از غذاهای نامناسب تهیه کنید. بعضی از فرآورده‌های گوشتی و ادویه‌جات می‌توانند در هنگام بارداری بوی بد دهان را تشدید کنند.

۳- بررسی (چکاپ) منظم دندان:

هر چند گاه به دندانپزشک تان مراجعه کنید تا ازهرگونه پوسیدگی و خرابی دندان پیشگیری کنید. شما باید در اوایل بارداری برای معاینه دهان و دندان مراجعه کنید تا از عوارض احتمالی برای مادر و جنین جلوگیری کنید.

۴- غذاهای حاوی کلسیم مصرف کنید:

کمبود کلسیم می‌تواند سبب خرابی و پوسیدگی دندان‌ها شود. مادران باردار باید غذاهای غنی از کلسیم مثل شیر مصرف کنند. همچنین، می‌توانید از مکمل‌های کلسیم جهت دریافت مناسب کلسیم استفاده کنید.

۵- آب فراوان بنوشید:

مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن خود را از کم آبی حفظ کنید، زیرا کم آبی بدن می‌تواند یکی از دلایل بوی بد دهان و تنفس باشد. نوشیدن آب کافی همچنین باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. علاوه بر این، نوشیدن آب تولید بزاق دهان را افزایش می‌دهد که باعث کاهش باکتری در دهان می‌شود.

۶- درمان‌های طبیعی:

شما باید از مصرف هر گونه دارو که ممکن است جنین شما را تحت تاثیر قرار دهد اجتناب کنید. می‌توانید از مواد طبیعی خوشبو کننده دهان مانند آبنبات لیمویی و نعنایی که برای داشتن تنفس خوشبو موثر هستند استفاده کنید.

۷- شستن دهان:

برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم؟ ساده ترین کار این است که با آب لیموی تازه دهان خود را بشوئید زیرا به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند. هر روز دهان را با آب نمک بشوئید تا بوهای ناخوشایند از بین بروند.

۸- مسواک زدن با جوش شیرین و نمک:

جوش شیرین را با خمیر دندان مخلوط کنید یا از خمیر دندان حاوی جوش شیرین و نمک برای مسواک زدن استفاده کنید. این ماده باکتری‌ها را از بین می‌برد و اسید دهان را که منجر به بوی بد دهان شده خنثی می‌کند.

۹- جویدن آدامس پس از خوردن غذا:

جویدن آدامس باکتری‌های انباشته شده در دهان را پاک کرده و بزاق تولید می‌کند. از آدامس‌های بدون قند برای تمیز کردن ذرات باقیمانده غذا در بین دندان‌ها استفاده کنید. این یکی از آسان ترین راه‌ها برای خلاصی از بوی بد دهان در طول بارداری است.

 حال که می دانید برای رفع بوی بد دهان چیکار کنیم، راهکار های پیشنهادی را یک به یک امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شما موثرتر واقع می شود.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- حساسیت حس بویایی در دوران بارداری

2- تعریق زیاد در بارداری نشانه چیست ،علت عرق کردن زیاد در بارداری

3- بوی بد واژن، بدن و دهان در بارداری

4- بوی عرق در دوران بارداری، هر آنچه که لازم است بدانید