The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آموزش تفاوت جنسیت به کودکان چگونه باید باشد؟

هدف از آموزش تفاوت جنسیت به کودکان کمک به آنها در ایجاد یک دیدگاه بدون کلیشه های جنسیتی نسبت به خودشان و همسالانشان است. موقعیتی را تصور کنید که یک پسر چهار ساله با یک کیف زنانه پر از وسایل از خانه بیرون می آید و دوستش می گوید که دخترها و یا مادرها از این کیف استفاده می کنند و آن پسر فریاد می زند که من یک پسر هستم. اما حقیقتا هنگام آموزش تفاوت جنسیت به کودکان چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد آموزش تفاوت جنسیت به کودکان برای شما شرح دهیم.

آموزش تفاوت جنسیت به کودکان

در سال های پیش دبستانی، کودکان احساس قوی از خود و هویت خود به عنوان دختر و پسر دارند. کاملا طبیعی است که یک پسر بخواهد در فعالیت های پسرانه شرکت کند و یک دختر تمایل به شرکت در فعالیت های دخترانه داشته باشد، اما باید به کودکان کمک کرد تا درک کنند که فعالیت ها به جنسیت محدود نمی شوند.

سن آموزش تفاوت جنسیت به کودکان

تا سن حدودا سه سالگی بچه ها درک می کنند که پسر هستند یا دختر. با توجه به اینکه تفکر بچه ها عینی است، درک آنها از جنسیت محدود به رفتار و شکل ظاهری است. به عنوان مثال، از نوع لباس و طول مو برای تشخیص جنسیت استفاده می کنند. در این سن، کودکان هنوز ممکن است در مورد جنسیت اطمینان نداشته باشند. به عنوان مثال، آنها مطمئن نیستند که تا آخر عمر پسر می مانند و یا با بزرگ شدن تبدیل به دختر می شوند.

به نظر می رسد بعد از چهار و پنج سالگی کودکان متوجه می شوند که از نظر فیزیکی تغییر ناپذیر هستند و آنها برای همیشه مرد یا زن باقی می مانند. این موضوع اغلب منجر به کنجکاوی طبیعی در مورد اعضای خصوصی بدن می شود.

تفاوت های رشدی در دخترها و پسرها

سطح رشد کودکان بر نگرش آنها نسبت به نقش ها و فعالیت های جنسیتی تأثیر می گذارد. در حدود سه سالگی بچه ها اهمیتی نمی دهند که یک پسر با عروسک بازی کند و یا یک دختر با بلوک های خانه سازی. اما با بزرگتر شدن در حدود چهار سالگی بچه ها ترجیح می دهند که با همسالان خود بازی کنند و می توانند به شدت تحت تأثیر لباس، لوازم و اسباب بازی های همبازی های خود قرار بگیرند.

به همین دلیل، حتی در بازی های نمایشی نیز ممکن است رفتار آنها سفت و سخت به نظر برسد. دختران می توانند خانه را تمیز کنند، اما نمی توانند سرباز باشند. پسران می توانند مهندس قطار باشند اما نمی توانند کوکی بپزند یا کیف دستی دارند. بنابراین کودکان سعی دارند که تفاوت های جنسیتی را با تعریف مرد یا زن درک کنند. با قرار دادن بچه ها در معرض الگوهای غیرکلیشه ای می توانید به آنها کمک کنید تا به تفاوت های فردی احترام بگذارند.

والدین چه کارهایی می توانند در مورد آموزش تفاوت جنسیت به کودکان انجام دهند؟

• مواردی که از نظر جنسی خنثی هستند را ارائه دهید.

در هنگام بازی های نمایشی، پارچه هایی تهیه کنید که کودکان را تشویق به بازی خیالی و غیرکلیشه ای کنند.

برای بلوک بازی، وسایلی را تهیه کنید که هم برای دختر و هم برای پسر جذاب باشند.

• محیط خانه را جوری تزئین کنید که همه اعضای خانواده فرصتی برای استفاده از وسایل را داشته باشند.

مناطقی را که اغلب تحت سلطه دختران و پسران هستند، مانند خانه داری و بلوک سازی، را در کنار یکدیگر قرار دهید تا با هم وسایل، ایده ها و فعالیت ها را به اشتراک بگذارند.

• نقطه نظر های خود را در نظر بگیرید.

آیا پیش آمده که یک دختر کوچولوی مسئولیت پذیر را از کاری که انجام می دهد دلسرد کنید؟

آیا به یک پسر پر سروصدا بیشتر از یک دختر آرام توجه می کنید؟

سعی کنید با رفتارهای خود پیام هایی به کودکانتان بدهید که کاملا غیرجنسی و غیرکلیشه ای باشند و از فعالیت ها و نقشی که کودک هنگام کشف هویت جنسی خود دارد، حمایت کنید.

موقعیتی را تصور کنید که پسری مشغول ماشین بازی است و یک دختر حدود 6 ساله به او نزدیک می شود که بازی کند:

پسر: تو یک دختر هستی و نمی توانی ماشین بازی کنی.

دختر: اما مادر من می گوید که ما حقوق برابری با مردها داریم.

پسر: این حرف یعنی چه؟

دختر: یعنی من هم می توانم ماشین بازی کنم.

زمانی که بچه ها نقش های جنسیتی را می شناسند و از کلیشه های جنسی برای دوری از سایر افراد استفاده می کنند، می توانید این مکالمه را بین آنها و دوستانشان بشنوید.

علی رغم تلاش والدین و معلمان برای جلوگیری از کلیشه های جنسیتی، تقریبا همه کودکان مرحله ای از طبقه بندی فعالیت ها و سبک های شخصی را بر اساس جنسیت خواهند داشت.

با این حال، این رفتار بچه ها بیشتر مربوط به نیازهای توسعه ای مهد کودک ها است که دنیای آنها را دسته بندی می کنند و مربوط به اعتقادات اجتماعی طولانی مدت نیست.

آموزش تفاوت جنسیت به کودکان، تعریف نقش های جنسیتی

در مهد کودک ها، بیش از هر زمان دیگر، کودکان هویت خود را با ظاهر خود تعریف می کنند و نحوه نگاه آنها نه تنها تحت تأثیر سلیقه، بلکه توسط نقش های جنسیتی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. بعضی از دختران فقط لباس و لوازمی با رنگ خاص را استفاده می کنند. متأسفانه بسیاری از دختران جوان معتقدند که زیبا به نظر رسیدن و لاغر بودن بخشی از زن بودن است.

پسران هم از جذابیت های ظاهری آگاه هستند. پوشیدن کفش های ورزشی یا تی شرت مناسب و استفاده از مدل موی خاصی باعث می شود که آنها خود را عضوی از گروه مردانه بدانند.

در مهد کودک، کودکان شروع به ایجاد تعریف واضح تری از آموزش تفاوت جنسیت به کودکان برای خود می کنند، به عنوان مثال، آنها به عنوان همبازی، آموزش دهنده، کمک کننده، پسر یا دختر هستند. این زمانی است که اکثر کودکان از نقش های جنسی در رابطه با بازی، کار و یکدیگر آگاه می شوند.

آنها اغلب هنر، موسیقی و بازی های نمایشی را به عنوان فعالیت های کلیشه ای "دخترانه" و بلوک سازی، دستکاری اسباب بازی ها و بازی در فضای باز را به عنوان فعالیت های "پسرانه" دسته بندی می کنند.

در سنین پایین، کاملا قابل قبول بود که پسران دامن و کلاه بپوشند یا دختران فرمانده بلوک سازی باشند. اما كودكان مهد كودک، نسبت به تعاریف جامعه، از رفتار و ظاهر قابل قبول پسران و دختران آگاهی بیشتری دارند.

کودکان حدود 5 یا 6 ساله کلیشه های جنسیتی را در رسانه ها و جامعه می بینند و برای درک آنها تلاش می کنند و نقش های جنسیتی را در بازی تجربه می کنند.

بچه ها نقش های مختلف را امتحان می کنند تا ببینند پسر یا دختر بودن چه حسی دارد و تعاریف سنتی زن و مرد را به کار می برند.

آموزش تفاوت جنسیت به کودکان، آگاهی از آناتومی ( ساختار فیزیکی) بدن

از نظر رشد، کودکان 5 و 6 ساله در مرحله ای هستند که می دانند پسر هستند یا دختر و از آناتومی بدن خود آگاه می شوند. آنها در مورد تفاوت های ساختاری بدن خود کنجکاو هستند و برای جلب توجه یا ابراز کنجکاوی خود از نام اعضای بدن به روش های ساده و بچگانه استفاده می کنند. به طور کلی بچه ها سعی می کنند "دکتر بازی" کنند و در حین بازی یا در توالت از هم می خواهند که " آن قسمت از بدنت را به من نشان بده".

با صحبت شفاف و واضح درباره ساختار بدن و مرزهای بازی و حریم خصوصی که به وضوح مشخص شده است، می توانید به کودکان کمک کنید تا از این مرحله به سرعت و راحت عبور کنند.

آنچه در مدرسه می توانید انجام دهید

به عنوان یک معلم، یکی از مهمترین کارهای شما ارائه الگوها و اطلاعات متنوع درباره نقش های جنسیتی است. برخی از این ایده های ارائه شده در این بخش را امتحان کنید:

• برای بازی های نمایشی انواع لباس ها را تهیه کنید.

نقش های مختلف را بازی کنید تا در پسران و دختران محدودیتی در بازی وجود نداشته باشد.

• در مورد مسائل جنسیتی صحبت کنید.

حتما کودکان را درگیر جرقه های فکری کنید تا در هنگام بروز مشکلات مربوط به جنسیت آن را برطرف کنند.

خواندن مطالبی که مسائل جنسیتی را مطرح می کنند یا با کلیشه ها مقابله می کنند، یک روش عالی برای شروع بحث های مربوط به مسائل هویت جنسی می باشد.

• از سخنرانان مهمان دعوت کنید.

والدین و سایر اعضای جامعه می توانند در مورد مشاغل و نقششان در خانه و جامعه، در کلاس شما صحبت کنند، به خصوص اگر کلیشه ای نباشند.

• رفتار خود را مشاهده کنید.

در طول کلاس از شخصی بخواهید از شما فیلم تصویری یا صوتی تهیه کند. شاید تعجب کنید که ببینید در بعضی مواقع نگاه های جنسیتی دارید.

به عنوان مثال، آیا شما برای انجام کارهای کلاس بیشتر از دخترها کمک می گیرید یا بالعکس؟

آیا زمانی که می بینید یک پسر گریه می کند، بیشتر با او همدردی می کنید؟

• نسبت به زمینه های قومی و فرهنگی گروه خود حساس باشید.

ارزش های شما یا مدرسه ممکن است با انتظارات جنسیتی که بچه ها در خانه خود دارند متضاد باشند.

با خانواده های بچه های کلاس در مورد روش صحیح آموزش تفاوت جنسیت به کودکان صحبت کنید و نظر آنها را بدانید و نقطه نظر خود را بیان کنید. سعی کنید در زمینه مسائل جنسیتی به یک مورد مشترک برسید، اما در حالیکه تلاش می کنید یک فضای برابر در کلاس ایجاد کنید از فرهنگ و سنت های خانوادگی آنها حمایت کنید.

مطالعه بیشتر:

22 قدم تا تبدیل شدن به والدین خارق العاده!

توضیح بچه دار شدن برای کودکان چگونه باید باشد؟

آموزش نقاط خصوصی به کودک در سنین مختلف چگونه است؟

آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های آموزش تفاوت جنسیت به کودکان

در چه سنی کودکان پسر یا دختر بودن خود را درک می کنند؟

تا سن حدودا سه سالگی بچه ها درک می کنند که پسر هستند یا دختر. با توجه به اینکه تفکر بچه ها عینی است، درک آنها از جنسیت محدود به رفتار و شکل ظاهری است. به عنوان مثال، از نوع لباس و طول مو برای تشخیص جنسیت استفاده می کنند. در این سن، کودکان هنوز ممکن است در مورد جنسیت اطمینان نداشته باشند. به عنوان مثال، آنها مطمئن نیستند که تا آخر عمر پسر می مانند و یا با بزرگ شدن تبدیل به دختر می شوند.

چه زمانی کودک آگاهانه از جنسیت خود رفتار می کند؟

در مهد کودک، کودکان شروع به ایجاد تعریف واضح تری از آموزش تفاوت جنسیت به کودکان برای خود می کنند، به عنوان مثال، آنها به عنوان همبازی، آموزش دهنده، کمک کننده، پسر یا دختر هستند. این زمانی است که اکثر کودکان از نقش های جنسی در رابطه با بازی، کار و یکدیگر آگاه می شوند.

چه زمانی کودکان تفاوت های جنسیتی فیزیکی خودشان را درک می کنند؟

از نظر رشد، کودکان 5 و 6 ساله در مرحله ای هستند که می دانند پسر هستند یا دختر و از آناتومی بدن خود آگاه می شوند. آنها در مورد تفاوت های ساختاری بدن خود کنجکاو هستند و برای جلب توجه یا ابراز کنجکاوی خود از نام اعضای بدن به روش های ساده و بچگانه استفاده می کنند. به طور کلی بچه ها سعی می کنند دکتر بازی کنند و در حین بازی یا در توالت از هم می خواهند که آن قسمت از بدنت را به من نشان بده.

چگونه از بازی های نامناسب در سن 4 تا 5 سالگی جلوگیری کنیم؟

با صحبت شفاف و واضح درباره ساختار بدن و مرزهای بازی و حریم خصوصی که به وضوح مشخص شده است، می توانید به کودکان کمک کنید تا از این مرحله به سرعت و راحت عبور کنند.

منبع: scholastic