The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان چگونه است؟

آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. آیا می دانید بیش از 90٪ از کسانی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند از دوستان و آشنایان مورد اعتماد والدین کودک هستند؟ بنابراین عبارت " خطر غریبه ها " از کجا آمده است، زمانی که متوجه می شویم بیشتر از 90 درصد تجاوزات جنسی توسط افراد غریبه صورت نمی گیرد؟! دیگر وقت آن رسیده است که تفکر خود را در مورد این موضوع تغییر داده و به این فکر کنیم که چگونه می توانیم فرزندان خود را ایمن نگه داشته و به آنها بیاموزیم که از خود محافظت کنند. به دلیل اینکه ما در 100 درصد مواقع نمی توانیم کنار کودکمان باشیم و از او محافظت کنیم، بنابراین اهمیت خود مراقبتی کودکان بیشتر می شود. اما ما به عنوان والدین می توانیم مواردی را به آنها بیاموزیم که امیدواریم در صورت نبودن ما به کودکانمان کمک کنند تا از خود مراقبت کنند.

چهار روش برای آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی

امروزه فرزندان ما در یک محیط دقیق و محتاط بزرگ می شوند، جایی که توانایی آنها در رسیدن به استقلال فردی را مختل می کند. در مورد این موضوع ما نمی توانیم انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه بگیریم، اگر چه به طور کلی وقتی صحبت از تربیت کودکان می شود، جامعه تمایل دارد مادران را متهم جلوه دهد. عقیده اکثر مردم جامعه این است که در تمام مشکلات مربوط به فرزندپروری باید مادر را مقصر بدانیم.

در واقع جامعه همه ما را با پیام های گیج کننده زیادی در مورد تربیت کودکان بمباران کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که همه ما فقط برای محافظت فرزندانمان از دنیای اطرافشان تلاش می کنیم. مسئله این است که، جهان جایی است که فرزندان ما این استقلال و احساس خود، علاقه، توانایی و ظرفیت خود را رشد و پرورش می دهند و ما همیشه نمی توانیم از کودکان خود در 100٪ مواقع محافظت کنیم.

اما چه کارهایی برای آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی می توانیم انجام دهیم؟

ما می توانیم مهارت ها و دانش لازم برای محافظت از خودشان را به آنها بیاموزیم. اما به طور کلی کنار گذاشتن برخی موارد آسان است و باعث می شود اعتماد به نفس در کودکان ما رشد کند، مانند اجازه استفاده از یک چاقوی تیز، اجازه تنها ماندن در خانه زمانی که سرکار می رویم و یا اجازه پریدن روی آب و گل در یک روز بارانی.

بعضی از والدین ممکن است از آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان و بیان مسائل جنسی ناراحت و ناخشنود باشند. مانند: آموزش نام واقعی اعضای بدن، یا اینکه کسی اجازه ندارد آن اعضای بدن را لمس کند، یا "نه گفتن" وقتی که صحبت از حریم خصوصی و بدن کودک باشد. روانشناسان معتقدند برای محافظت از کودکانمان باید سه چیز را به آن ها آموزش دهیم:

  • درک کردن و شناختن
  • مقاومت کردن
  •  گزارش دادن

• آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی، درک کردن.

وقتی کسی از حد و مرز حریم خصوصی کودک عبور می کند، هیچ فرقی نمی کند که او چه کسی باشد، باید کودک شما متوجه این موضوع بشود و این موقعیت را تشخیص دهید.

• آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی، مقاومت کردن.

کودک مجاز به مقابله و حمله است، نه بگوید، ضربه بزند، فریاد بزند و هر کاری که برای مقاومت کردن نیاز است را مجاز است که انجام دهد.

• آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی، گزارش دادن.

آنچه را که اتفاق افتاده باید کودک بلافاصله به والدینش بگوید، والدین در آن لحظه باید خشم خود را کنترل کنند و از کودک حمایت کنند.یادآوری این سه مورد هنگام صحبت در مورد توانمندسازی کودکان برای داشتن توانایی محافظت از خود در برابر افراد یا موقعیت های ناامن بسیار مهم است.در این بخش چهار روش برای آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی که می توانید به فرزندان درباره محافظت از خود در برابر سوء استفاده های جنسی یاد دهید را ارائه می کنیم:

1. هنگام صحبت در مورد اعضای بدن از اصطلاحات و کلمات واقعی استفاده کنید.

البته ممکن است این مورد برای برخی از والدین یک گفت و گوی نامناسب و ناراحت کننده باشد. اما برای توانمند سازی کودکان ما به اسامی واقعی اعضای تناسلی نیاز داریم (مانند: آلت تناسلی مرد، واژن، سینه، ...)

در بخشی از فرآیند تجاوز، فرد متجاوز از کلمات عامیانه به جای اسامی درست اعضای تناسلی استفاده می کند که به نوعی کلمه رمز یا کلمه ای جالب برای کودک باشد. اما زمانی که شما اسامی درست و واقعی را به فرزند خود آموزش می دهید، اگر در موقعیتی متوجه شدید که کودکتان از کلمات رمزی برای اعضای تناسلی استفاده می کند، شما سریعا متوجه می شوید که یک اتفاقی افتاده است.

2. بر روی اصطلاح "خطر غریبه" تمرکز نکنید.

زمانی که بدانید، بیشتر از 90 درصد متجاوزان آشنا هستند، استفاده از این اصطلاح موثر نیست. بلکه باید به کودکانمان بیاموزیم که هیچ کس حق ندارد بدن آنها را لمس کند و همچنین کسی حق ندارد به بدن آنها دست بزند، اگر کودکمان به او "نه" بگوید.

3. به حریم خصوصی فرزندتان احترام بگذارید.

به عنوان مثال زمانی که کودکمان تمایلی ندارد که کسی او را بغل بگیرید، پس نباید او را وادار به این کار کنیم، زیرا با این کار به او می گوییم که حس آنها (که می گوید من به این شخص اعتماد ندارد)، مهم نیست. به دلیل اینکه کودک فکر می کند پدر و مادرم یا عمو و خاله ها می گویند این فرد مورد اعتماد است، پس اگر کنار او باشم در امان هستم.

ما باید به "نه گفتن" کودکانمان احترام بگذاریم و زمانی که کودک حس خوبی نسبت به کسی ندارد، او را مجبور به نزدیک شدن به آن فرد نکنیم، حتی اگر آن فرد آشنا باشد و از کودک درخواست کرده باشد که به بغل او برود.

4. واکنش های احساسی خود را مدیریت کنید.

معمولا کودکانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند از فاش سازی آن چیزی که اتفاق افتاده دچار تردید می شوند و نمی دانند که آیا گفتن آن اتفاق کار درستی است یا خیر.

معمولا در این مواقع ما بسیار عصبانی می شویم و می خواهیم که سریعا حالت تدافعی بگیریم. اما بهتر است به عنوان والد کودک بدانید که با این کار کودک را دچار تردید کرده و اعتماد او نسبت به خودتان را ازبین می برید.

بنابراین بهتر است تا جای ممکن آرام باشید و به آن چیزی که فرزندتان می گوید به دقت گوش دهید و متوجه شوید که واقعا چه اتفاقی افتاده است. برای آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودک می توانید از فیلم های کودکانه در مورد این موضوع استفاده کنید و توانایی "نه گفتن" کودک را تقویت کنید.

مطالعه بیشتر:

7 راه پیشگیری از آزار جنسی کودکان

پدیده خشونت گرایی و رفتار قلدری در کودکان

قلدری در کودکان، برای از بین بردن عادت قلدری چه باید کرد؟

پرخاشگری در کودکان (سن ۳ تا ۸ سالگی) وعلت این پرخاشگری چیست؟

?پرسش و پاسخ های آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی

چگونه به حریم خصوصی فرزندتان احترام بگذاریم؟

به عنوان مثال زمانی که کودکمان تمایلی ندارد که کسی او را بغل بگیرید، پس نباید او را وادار به این کار کنیم، زیرا با این کار به او می گوییم که حس آنها (که می گوید من به این شخص اعتماد ندارد)، مهم نیست. به دلیل اینکه کودک فکر می کند پدر و مادرم یا عمو و خاله ها می گویند این فرد مورد اعتماد است، پس اگر کنار او باشم در امان هستم.

چگونه به کودکانمان یاد بدهیم در برابر آزار جنسی از سوی افراد آشنا از خود مراقبت کنند؟

بر روی اصطلاح خطر غریبه تمرکز نکنید. زمانی که بدانید، بیشتر از 90 درصد متجاوزان آشنا هستند، استفاده از این اصطلاح موثر نیست. بلکه باید به کودکانمان بیاموزیم که هیچ کس حق ندارد بدن آنها را لمس کند و همچنین کسی حق ندارد به بدن آنها دست بزند، اگر کودکمان به او نه بگوید.

چگونه خودمراقبتی درمورد آزار جنسی را به کودک یاد بدهیم؟

هنگام صحبت در مورد اعضای بدن از اصطلاحات و کلمات واقعی استفاده کنید. البته ممکن است این مورد برای برخی از والدین یک گفت و گوی نامناسب و نارحت کننده باشد. اما برای توانمند سازی کودکان ما به اسامی واقعی اعضای تناسلی نیاز داریم (مانند: آلت تناسلی مرد، واژن، سینه، ...) در بخشی از فرآیند تجاوز، فرد متجاوز از کلمات عامیانه به جای اسامی درست اعضای تناسلی استفاده می کند که به نوعی کلمه رمز یا کلمه ای جالب برای کودک باشد. اما زمانی که شما اسامی درست و واقعی را به فرزند خود آموزش می دهید، اگر در موقعیتی متوجه شدید که کودکتان از کلمات رمزی برای اعضای تناسلی استفاده می کند، شما سریعا متوجه می شوید که یک اتفاقی افتاده است.

روش صحیح آموزش خود مراقبتی در برابر آزار جنسی به کودک چیست؟

بعضی از والدین ممکن است از آموزش مراقبت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان و بیان مسائل جنسی نارحت و ناخوشنود باشند. مانند: آموزش نام واقعی اعضای بدن، یا اینکه کسی اجازه ندارد آن اعضای بدن را لمس کند، یا نه گفتن وقتی که صحبت از حریم خصوصی و بدن کودک باشد. روانشناسان معتقدند برای محافظت از کودکانمان باید سه چیز را به آن ها آموزش دهیم: درک کردن و شناختن. مقاومت کردن. گزارش دادن

منبع: eternacounselling