The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه مصرف شربت ایبوپروفن برای کودکان چگونه است؟

ازجمله داروهایی که احتمالا تمامی مادران بچه دار در منزل خود دارند، استامینوفن و ایبوپروفن است. شربت ایبوپروفن برای کودکان یکی از اولین گام های کنترل تب و درد بوده و در مواقع اضطراری کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات مورد نیاز شما در این خصوص را ارائه دهیم.

آیا ایبوپروفن برای کودکان زیر یک سال مناسب است؟

ایبوپروفن برای نوزادان 6 ماه به بالا تأیید شده است، اما این تأییدیه به این معنی نیست که همیشه مفید است. پس نباید به نوزادان زیر شش ماه ایبوپروفن بدهید.

برای کسب اطلاعات در مورد استامینوفن های مخصوص کودکان نیازی نیست که حتما مادری با تجربه باشید. اگر چه هنوز دانشمندان در مورد چگونگی عملکرد استامینوفن اطلاعاتی ندارند اما چندین نظریه مختلف در این مورد وجود دارد، از جمله توانایی آن در تأثیر بر پیام رسان های شیمیایی که در مغز وجود دارند. با این حال این دارو برای تسکین تب و درد خفیف (مانند گوش درد) در نوزادان با سن کمتر از 12 هفته استفاده شده است.هنگامی که کودک شما به شش ماهگی می رسد، در مورد تسکین درد بدون نسخه برای نوزاد، گزینه جدیدی دارید که با نام ایبوپروفن شناخته شده است.

ایبوپروفن چگونه عمل می کند؟

ایبوپروفن از ایجاد موادی به نام پروستاگلاندین جلوگیری می کند که این ماده باعث ایجاد احساس درد، تورم و التهاب می شود. به همین دلیل این دارو برای تب و همچنین درد (مانند گوش درد و دندان درد) توصیه می شود. مانند استامینوفن، دوز دارو متناسب با وزن کودک است و ارتباطی با سن کودک ندارد، بنابراین دستورالعمل های دوز را با دقت بخوانید و ابتدا کودک را وزن کنید.

اغلب اوقات والدین بیان می کنند که دارو برای کودکشان مؤثر نبوده است، با بررسی پزشک مشخص می شود که از آخرین باری که به او ایبوپروفن داده اند کودک رشد کرده و با افزایش وزن دوز دارو نیز باید تغییر کند و با دوز قبلی نمی توانند باعث کاهش تب و درد شوند.

برای داشتن روش مناسب درباره وزن صحیح نوزاد، متخصصین اطفال پیشنهاد می کنند که کودکتان را درآغوش بگیرید و با هم بر روی ترازو بروید، سپس خود را به تنهایی وزن کرده و تفاوت را محاسبه کنید.

ایبوپروفن باید به همراه غذا مصرف شود تا از ناراحتی معده جلوگیری کند. فقط از قطره چکان یا فنجان مدرج که همراه دارو است برای اندازه گیری دقیق استفاده کنید. مسلما یک قاشق غذاخوری آشپزخانه مقدار دقیق را ارائه نمی دهد.

اگر دارو سریعا تأثیر نداشت، امید خود را از دست ندهید، زیرا ممکن است حدود 45 دقیقه طول بکشد تا دارو اثر گذاشته و کودکتان بهتر شود.

ایبوپروفن و تب

در هنگام بروز تب در کودکان، اولویت دادن دارو به کودک نیست، بلکه اطمینان از راحتی او است. فقط در صورتی که کودک کوچکتان به دلیل تب بسیار ناراحت است، باید به او مسکن بدهید. در این صورت، به نظر می رسد استامینوفن و ایبوپروفن تأثیر یکسانی داشته باشند. درمان ترکیبی این دو دارو، لزوما باعث کاهش بهتر تب نسبت به استفاده از یک دارو به تنهایی نمی شود. بعلاوه، این مورد می تواند خطر دوز نامناسب را افزایش دهد، بنابراین آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که این کار را به هیچ وجه انجام ندهید.

ایبوپروفن برای کودکان هر چند ساعت باید باشد؟

درهنگام مصرف ایبوپروفن کودکان برای تب، توجه داشته باشید که باید این سوسپانسیون (شربت) را هر 6 تا 8 ساعت به کودکتان بدهید.

ایبوپروفن برای کودکان چند سی سی باید بدهیم؟

از  شربت ایبوپروفن برای کودکان می توان به این صورت که 5 میلی گرم/کیلوگرم بر اساس وزن کودک مصرف کرد. اگر تب بیشتر از 39 درجه باشد مقدار 10 میلی گرم/کیلوگرم از ایبوپروفن استفاده کنید. حداکثر دوز روزانه ایبوپروفن برای کودکان 40 میلی گرم/کیلوگرم است. برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط کودکان از مقدار 10 میلی گرم/کیلوگرم از این دارو به صورت هر 6 تا 8 ساعت استفاده کنید.

چه زمانی باید ایبوپروفن را نسبت به استامینوفن ترجیح دهید؟

مانند هر دارویی، ایبوپروفن دارای مزایا و خطرات است. عوارض جانبی در نوزادان می تواند ناراحتی معده باشد و از آنجا که ایبوپروفن در کلیه ها متابولیزه می شود و پلاکت های خون را تحت تأثیر قرار می دهد، والدین کودکان مبتلا به بیماری های پزشکی مرتبط (مثلا بیماری کلیه، سرطان خون یا مشکل لخته شدن خون) باید با پزشک خود در مورد داروی مناسب صحبت کنند. در این موقعیت ها احتمالا استامینوفن توصیه شود.با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که ایبوپروفن ترجیح داده می شود، مانند:

• شما به تسکین درد به مدت طولانی تری نیاز دارید.

اثرات ایبوپروفن در مقایسه با استامینوفن که چهار تا شش ساعت است، شش تا هشت ساعت طول می کشد. بنابراین ایبوپروفن قبل از خواب می تواند خواب راحت تری را در شب ایجاد کند. وقتی در سفر هستید ممکن است به کار شما بیاید. در طول روز در خانه، والدین ممکن است بخواهند به استامینوفن وابسته باشند، بنابراین شما می توانید به طور مکرر وضعیت عمومی کودک را بین دوزهای دارو ارزیابی کنید.

• کودک از دردی متوسط تا شدید رنج می برد.

در حالی که استامینوفن برای دردهای خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرد، ایبوپروفن معمولا در دردهای شدید مؤثرتر است.

• اگر کودک شما از بیماری کبدی رنج می برد.

این مورد نادر است و چیزی است که احتمالا پزشک متخصص اطفال قبلا آن را به شما اطلاع داده است. از آنجا که استامینوفن در کبد متابولیزه می شود، ایبوپروفن برای کودکان معمولا ترجیح داده می شود، اما همیشه قبل از دادن هر دارویی برای فرزند خود، در مورد بهترین نوع درمان و دوز با پزشک متخصص صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

توصیه کاربردی درباره کاهش تب نوزاد

علائم و داروهای مجاز برای پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان

درمان خانگی تب کودکان و علت ایجاد کننده تب کودک چیست؟

قابل توجه والدین کودکان مبتلا به آسم؛ مصرف استامینوفن مجاز است!

?پرسش و پاسخ های ایبوپروفن برای کودکان

آیا ایبوپروفن برای کودکان زیر یک سال مناسب است؟

ایبوپروفن برای نوزادان 6 ماه به بالا تایید شده است، اما این تاییدیه به این معنی نیست که همیشه مفید است. پس نباید به نوزادان زیر شش ماه ایبوپروفن بدهید

ایبوپروفن برای کودکان هر چند ساعت باید باشد؟

درهنگام مصرف ایبوپروفن کودکان برای تب، توجه داشته باشید که باید این سوسپانسیون (شربت) را هر 6 تا 8 ساعت به کودکتان بدهید.

ایبوپروفن برای کودکان چند سی سی باید بدهیم؟

از شربت ایبوپروفن برای کودکان می توان به این صورت که 5 میلی گرم/کیلوگرم بر اساس وزن کودک مصرف کرد. اگر تب بیشتر از 39 درجه باشد مقدار 10 میلی گرم/کیلوگرم از ایبوپروفن استفاده کنید. حداکثر دوز روزانه ایبوپروفن برای کودکان 40 میلی گرم/کیلوگرم است. برای تسکین درد های خفیف تا متوسط کودکان از مقدار 10 میلی گرم/کیلوگرم از این دارو به صورت هر 6 تا 8 ساعت استفاده کنید.

چه زمانی باید ایبوپروفن را نسبت به استامینوفن ترجیح دهیم؟

• زمانی که شما به تسکین درد به مدت طولانی تری نیاز دارید. کودک از دردی متوسط تا شدید رنج می برد. اگر کودک شما از بیماری کبدی رنج می برد.

منبع: thebump