The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خس خس نوزاد نشانه چیست و علل احتمالی خس خس نوزاد چیست؟

شنیدن صدای خس خس نوزاد در خواب و یا هنگام بیداری می تواند برای والدین به شدت نگران کننده باشد. معمولا اولین فکری که باشنیدن خس خس نوزاد یک ماهه به ذهنتان می رسد این است که احتمالا بینی او گرفته و یا عفونتی در دستگاه تنفسی او ایجاد شده است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علت خس خس نوزادان چیست و چه زمانی باید برای خس خس نوزاد چند روزه نگران بوده و به متخصص مراجعه کنیم؟

خس خس سینه نوزاد نشانه چیست؟

هنگامی که نوزاد شما خس خس می کند، ممکن است تنفس های کوتاهی همراه با صدای سوت کشیدن و خرخر کردن داشته باشد. به دلیل کوچک بودن مجاری تنفسی نوزاد و نیز بسیاری از موارد دیگر باعث می شود که هنگام نفس کشیدن صدای خس خس ایجاد شود. در برخی موارد خس خس نوزاد دو ماهه کاملاً طبیعی، در حالی که برخی دیگر باعث نگرانی می شوند.

صداهای طبیعی تنفس برای نوزادان مختلف ممکن است متفاوت باشد. هنگامی که نوزاد شما می خوابد، ممکن است آرام تر و عمیق تر از بیداری نفس بکشد. اما خس خس نوزاد هنگام خواب همان تنفس عمیق نیست. صدای غرغر یا ناله نیز در نوزادان رایج است و با خس خس فرق دارد.

علت خس خس نوزاد چیست؟

خس خس سینه معمولا در حین بازدم و هنگامی اتفاق می افتد که چیزی مجاری تحتانی راه هوایی ریه ها را مسدود یا تنگ کند. به عنوان مثال، هنگامی که نوزاد شما نفس می کشد، تکه های ریز مخاط خشک گیر کرده در مجاری هوایی می تواند صدای سوت کوتاه ایجاد کند. اگرچه بسیاری از موارد باعث می شود که نوزاد شما صدای خس خس داشته باشد، اما تشخیص علت دقیق و محل ایجاد کننده خس خس سینه، بدون استتوسکوپ اغلب دشوار است. اگر به هردلیلی نوزاد شما دچار خس خس سینه شده باید به دنبال پیدا کردن علت دقیق آن باشید.

علل احتمالی خس خس نوزاد

خس خس سینه نوزاد علل گوناگونی می تواند داشته باشد که برخی از آنها خطری ندارد در حالی که برخی دیگر باید هرچه سریعتر تحت درمان قرار بگیرند.

آلرژی: آلرژی می تواند باعث ایجاد ترشحات اضافی در مجاری هوایی نوزاد شما شود. از آنجا که نوزاد شما نمی تواند فین کرده و بینی خود را پاک کند یا گلویش را پاک کند، این ترشحات مخاطی در مجاری باریک بینی و گلوی او باقی مانده و سبب خس خس نوزاد می شود. اگر نوزادتان در معرض آلاینده هوا قرار دارد یا غذای جدیدی را به تغذیه کمکی او اضافه کرده اید و یا شیر خشک او را عوض کردید، آلرژی به مورد جدید ممکن است باعث ایجاد صدای خس خس در او شود. لازم به ذکر است که آلرژی در نوزادانی که کمتر از یک سال دارند نیز رخ می دهد.

برونشیولیت: برونشیولیت یک عفونت دستگاه تنفسی تحتانی است که ممکن است نوزادان را هم درگیر کند. این عارضه به خصوص در نوزادان در ماه زمستان شایع است. برونشیولیت به طور معمول توسط ویروس ایجاد می شود و این زمانی است که برونشیول ها در ریه ها ملتهب شده و ترشحات در آنها جمع می شوند. اگر نوزاد شما مبتلا به برونشیولیت باشد، ممکن است علاوه بر خس خس سینه دچار سرفه شود.

مدتی طول می کشد تا خس خس ناشی از برونشیولیت برطرف شود. بیشتر نوزادان در خانه با درمان زیر نظر متخصص بهتر می شوند. در درصد کمی از موارد، نوزادان باید در بیمارستان بستری شوند.

آسم: گاهی اوقات خس خس در نوزادان نشانه ای از ابتلا به آسم است. اگر والدین نوزاد سیگار بکشند یا خودشان سابقه آسم داشته باشند یا اگر مادر نوزاد هنگام بارداری سیگار کشیده باشد این احتمال بیشتر است که نوزاد نیز به آسم مبتلا شود. یک مورد خس خس به این معنی نیست که نوزاد شما آسم دارد. اما اگر نوزاد شما به طور مداوم دچار خس خس سینه می شود، ممکن است پزشک متخصص اطفال آزمایشات تشخیصی را درخواست کند. آنها همچنین ممکن است داروهای آسم را برای بهبود وضعیت نوزادتان توصیه کنند.

سایر علل خس خس نوزاد

در موارد نادر، صداهای خس خس سینه نوزاد ممکن است وجود یک بیماری مزمن یا مشکل مادرزادی، مانند فیبروز کیستیک را نشان دهد. همچنین ممکن است نشان دهنده ذات الریه یا سیاه سرفه باشد. اگر بیماری جدی باشد احتمالا علائم دیگری نیز در نوزاد علاوه بر خس خس سینه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که تب بالای 38 و نیم درجه در هر شرایطی طبیعی نیست و باید علت یابی شده و درمان گردد.

درمان خس خس نوزاد

درمان خس خس سینه در نوزاد شما به علت آن بستگی دارد. اگر این اولین باری است که نوزاد شما دچار خس خس می شود، پزشک ممکن است به شما اجازه دهد علائم را قبل از تجویز دارو در خانه درمان کنید. شما می توانید درمان های خانگی زیر را امتحان کنید:

استفاده از دستگاه بخور یا رطوبت ساز

دستگاه بخور یا رطوبت ساز رطوبت را وارد هوا می کند. مرطوب کردن هوا به شما کمک می کند تا هرگونه احتقانی که باعث خس خس سینه نوزادتان شما شده، نرم و روان و خارج شود.

کمک گرفتن از فین گیر

اگر گرفتگی بینی نوزاد علت خس خس سینه است، با کمک یک دستگاه فین گیر که به مکیدن بخشی از مخاط متجمع در مجرای هوایی فوقانی کمک می کند، ترشحات را خارج کنید. به یاد داشته باشید که مجاری بینی و راه های هوایی ریه های نوزاد شما هنوز در حال رشد است. این کار ممکن است سبب آزرده شدن مخاط مجاری هوایی نوزاد شود پس آن را با دقت و ملایمت انجام دهید.

آبرسانی

اگر نوزاد شما به دلیل ابتلا به عفونت سخت نفس می کشد، مهم است که بدن او را مرطوب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات به آنها می دهید. آبرسانی به شل شدن مخاط و پاکسازی مجاری بینی کمک بسیار زیادی می کند.

استفاده از قطره بینی

همچنین ممکن است استفاده از قطره بینی نرمال سالین برای نوزاد شما تجویز شود. دارویی به نام آلبوترول گاهی اوقات مخلوط با سالین، برای باز کردن مجاری تنفسی استفاده می شود. آلبوترول بیشتر به درمان خس خس سینه ناشی از آسم کمک می کند.

دارو برای درمان خس خس نوزاد

داروهای سرماخوردگی یا سرفه مواردی نیستند که بتوانید خودسرانه آنها را به نوزاد خصوصا قبل از شش ماه بدهید. مصرف استامینوفن یا سایر محصولات مشابه برای رفع تب نوزاد به درمان سرفه یا خس خس سینه کمکی نمی کند.

آیا می توانم برای درمان خس خس سینه نوزاد به او شیرعسل بدهیم؟

خیر. به نوزاد شیر عسل ندهید تا سعی کند گلو را بپوشاند و خس خس سینه را تسکین دهد. دادن عسل به نوزادان و نوزادان قبل از دو سالگی خطر مسمومیت با بوتولیسم در نوزاد را به همراه دارد.

چه موقع برای خس خس نوزاد به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر فکر می کنید نوزاد شما خس خس دارد، هر چه زودتر او را نزد متخصص اطفال ببرید. برای تشخیص علت اصلی و بهترین روش درمانی تشخیص پزشک مناسب لازم است.

برخی از علائم خطرناک است و باید سریع درمان شود. اگر نوزادتان سخت نفس می کشد و یا اگر پوست او رنگ مایل به آبی پیدا کرده است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. این می تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک شدید یا یک بیماری جدی باشد. همچنین اگر نوزاد شما موارد زیر را دارد باید فوراً با پزشک تماس بگیرید:

• صدای تق تق در قفسه سینه

• سرفه شدید

• تب بالا و پایدار

• کمبود آب بدن

در این موارد پزشک می تواند مراقبت های مورد نیاز نوزاد را انجام دهد. اگر فکر می کنید خس خس نوزاد شما به درمان پزشکی نیاز دارد، تعلل نکنید بهترین کار این است که با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

مطالعه بیشتر: 

مشکلات تنفسی در نوزاد، از علائم تا درمان

علائم آسم در کودکان و نوزادان چگونه است؟

خرخر کردن نوزادان، از علت تا درمان آن چیست؟

نشانه های غیر طبیعی بودن تنفس نوزاد چیست؟

?پرسش و پاسخ های خس خس نوزاد

چه موقع برای خس خس نوزاد به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر فکر می کنید نوزاد شما خس خس دارد، هر چه زودتر او را نزد متخصص اطفال ببرید. برای تشخیص علت اصلی و بهترین روش درمانی تشخیص پزشک مناسب لازم است. همچنین اگر نوزاد شما موارد زیر را دارد باید فوراً با پزشک تماس بگیرید: • صدای تق تق در در قفسه سینه • سرفه شدید • تب بالا و پایدار • کمبود آب بدن

آیا می توانم برای درمان خس خس سینه نوزاد به او شیرعسل بدهیم؟

خیر. به نوزاد شیر عسل ندهید تا سعی کند گلو را بپوشاند و خس خس سینه را تسکین دهد. دادن عسل به نوزادان و نوزادان قبل از دو سالگی خطر مسمومیت با بوتولیسم در نوزاد را به همراه دارد.

آیا داروهای سرماخوردگی خس خس سینه نوزاد را برطرف می کند؟

داروهای سرماخوردگی یا سرفه مواردی نیستند که بتوانید خودسرانه آنها را به نوزاد خصوصا قبل از شش ماه بدهید. مصرف استامینوفن یا سایر محصولات مشابه برای رفع تب نوزاد به درمان سرفه یا خس خس سینه کمکی نمی کند.

علت خس خس نوزاد چیست؟

خس خس سینه معمولا در حین بازدم و زمانی هنگامی اتفاق می افتد که چیزی مجاری تحتانی راه هوایی ریه ها را مسدود یا تنگ کند. به عنوان مثال، هنگامی که نوزاد شما نفس می کشد، تکه های ریز مخاط خشک گیر کرده در مجاری هوایی می تواند صدای سوت کوتاه ایجاد کند.

منبع: HEALTHLINE