The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اسکولیوز در کودکان و درمان اسکولیوز خفیف در کودکان چیست؟

اسکولیوز در کودکان وجود یک انحنا در ستون فقرات آنها است. علائم اسکولیوز در کودکان معمولا در کودکی یا نوجوانی نشان داده می شود. مقدار انحنای ستون فقرات ممکن است کوچک، بزرگ یا متوسط باشد. اما هر انحنایی که درجه آن با اشعه ایکس بیش از 10 درجه اندازه گیری شود، اسکولیوز در نظر گرفته می شود. پزشکان ممکن است از حروف "C" و "S" برای توصیف شکل انحنا استفاده کنند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که اسکولیوز در کودکان چیست و درمان اسکولیوز خفیف در کودکان چگونه انجام می شود؟

علائم و نشانه های بیماری اسکولیوز در کودکان چیست؟

اگر کودک شما اسکولیوز داشته باشد، ممکن است هنگام ایستادن کمی خم شود. سایر علائم این عارضه شامل:

• یک منحنی قابل مشاهده در پشت کودک

• شانه ها، کمر یا باسن کودک ناهموار به نظر می رسند

• یک شانه کودک بزرگتر به نظر می رسد

• دنده های دو طرف نسبت به یکدیگر متقارن نیستند

علاوه بر علائم قابل مشاهده، اسکولیوز در کودکان ممکن است منجر به موارد زیر شود:

• کمر درد

• سفتی عضلات پشت

• درد و بی حسی در پاها

• خستگی به دلیل کشیدگی عضلات

تشخیص اسکولیوز در کودکان چگونه انجام می شود؟

برای بررسی اسکولیوز در کودکان، ابتدا پزشک از کودک شما می خواهد از کمر خم شود تا بتواند ببیند ستون فقرات کودک خمیدگی غیرطبیعی دارد یا نه. متخصصان اطفال اغلب این نوع معاینه را روی کودکان انجام می دهند.

اگر کمر کودک خمیده به نظر برسد، پزشک عکس برداری می کنند تا ببینند این خمیدگی ستون فقرات ناشی از اسکولیوز است یا خیر. پزشک شما همچنین ممکن است انجام MRI را توصیه کند تا مواردی مانند تومور را که باعث انحنای ستون فقرات می شود را رد کند.

انواع اسکولیوز در کودکان

اسکولیوز ایدیوپاتیک: اسکولیوز بدون علت مشخص است. در حدود 80٪ موارد، پزشکان دلیل دقیق انحنای غیرطبیعی ستون فقرات را پیدا نمی کنند.اسکولیوز مادرزادی با اختلال در رشد ستون فقرات جنین قبل از تولد آغاز می شود. مشکلات استخوان های کوچک پشت، که مهره ها نامیده می شوند، می توانند باعث انحنای مادرزادی ستون فقرات شوند. مهره ها ممکن است ناقص باشند یا نتوانند به درستی تقسیم شوند. پزشکان ممکن است هنگام تولد کودک این وضعیت نادر را تشخیص دهند یا این که مشکل تا سال های نوجوانی مخفی بماند.

اسکولیوز عصبی عضلانی: به دلیل اختلالاتی همچون اسپینا بیفیدا، فلج مغزی یا آسیب نخاعی ایجاد می شود.

اسکولیوز دژنراتیو: بزرگسالان را درگیر می کند. معمولاً با تحلیل رفتن دیسک ها و مفاصل بین ستون فقرات در کمر ایجاد می شود.

علت ایجاد اسکولیوز در کودکان چیست؟

بعضی از انواع اسکولیوز در کودکان دلایل واضحی دارد. پزشکان این انحناهای غیرطبیعی ستون فقرات را به دو دسته ساختاری و غیرساختاری تقسیم می کنند.در اسکولیوز غیرساختاری، ستون فقرات به طور طبیعی تشکیل شده و کار می کند اما با این حال به نظر منحنی می رسد. این امر به چند دلیل اتفاق می افتد، مانند بلندتر بودن یک پای کودک از پای دیگر، اسپاسم عضلات و التهابات مزمن. وقتی این مشکلات برطرف می شود، اغلب اسکولیوز نیز از بین می رود.در اسکولیوز ساختاری، انحنای ستون فقرات قابل برگشت نیست. علل ایجاد کننده آن عبارتند از:

• فلج مغزی

دیستروفی عضلانی

• نقائص هنگام تولد

• عفونت ها

• تومورها

• شرایط ژنتیکی مانند سندرم مارفان و سندرم داون

برای اسکولیوز ایدیوپاتیک، سابقه خانوادگی و ژنتیک می تواند از عوامل خطر آن باشد. اگر شما یا یکی از فرزندانتان به این بیماری مبتلا هستید، مطمئن شوید که بقیه بچه هایتان مرتباً چک می شوند.

اسکولیوز در کودکان در چه سنی تشخیص داده می شود؟

اسکولیوز غالباً در هنگام جهش رشد خود را نشان می دهد یعنی وقتی بچه ها بین 10 تا 15 سال دارند. اسکولیوز تشخیص داده شده در سال های نوجوانی می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه یابد. هرچه ستون فقرات شما بیشتر خم شود، انحنا به مرور زمان بدتر می شود. اگر در گذشته اسکولیوز داشتید، از پزشک بخواهید که مرتبا کمر شما را چک کند.

درمان اسکولیوز در کودکان چگونه انجام می شود؟

برای اسکولیوز خفیف در کودکان، ممکن است نیازی به درمان وجود نداشته باشد. اما پزشک باید کودک شما را تحت نظر داشته باشد و هر چند سال یکبار از کمر کودک عکس بگیرد تا ببیند آیا انحنای ستون فقرات بدتر شده یا خیر. در بعضی از کودکان با بزرگتر شدن انحنای کمر شدیدتر می شود. اگر فرزندتان به درمان نیاز داشته باشد، پزشک ممکن است موارد زیر را پیشنهاد کند:

• بریس یا مهاربندها. در بچه هایی که هنوز در حال رشد هستند، استفاده از بریس در اطراف تنه می تواند از بدتر شدن انحنای ستون فقرات جلوگیری کند. این وسیله معمولاً از پلاستیک ساخته می شود. بسیاری از بچه ها 24 ساعته آنها را می پوشند. کودکان آنها را از زیر لباس می پوشند و مانع انجام کارهای روزمره نمی شوند.

• جراحی فیوژن ستون فقرات. در این عمل، پزشک شما تکه های استخوان یا ماده مشابهی را بین استخوان ها در ستون فقرات کودک قرار می دهد و به این ترتیب برای نگه داشتن استخوان ها در جای خود تا زمانی که رشد کامل شود کمک کننده خواهد بود. این جراحی می تواند انحنای ستون فقرات را کاهش دهد و همچنین از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

• عمل جراحی ستون فقرات و دنده ها. این جراحی برای اصلاح اسکولیوز جدی تر در کودکانی که هنوز در حال رشد هستند انجام می شود. پزشک با سخت افزار میله هایی را به ستون فقرات یا دنده های شما متصل می کند. با ادامه رشد، پزشک طول میله ها را مجددا  تنظیم خواهد کرد.

چگونه از اسکولیوز در کودکان پیشگیری کنیم؟

متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از اسکولیوز در کودکان وجود ندارد. بنابراین شایعاتی را که ممکن است شنیده باشید، مانند آسیب های ورزشی در دوران کودکی که باعث اسکولیوز می شوند، کیف های سنگین مدرسه و ... فراموش کنید.

به همین ترتیب، اگر بچه های شما در مدرسه هستند، ممکن است نگران وزن کتاب های درسی آنها باشید. اگرچه کوله پشتی های سنگین ممکن است باعث درد کمر، شانه و گردن شوند اما منجر به اسکولیوز نخواهند شد.

حالت بد وضعیتی بدن چطور؟

نحوه ایستادن یا نشستن فرد تاثیری در احتمال ابتلا به اسکولیوز در کودکان ندارد. اما ستون فقرات منحنی ممکن است باعث لاغری قابل توجه شود. اگر کودک شما قادر به ایستادن صاف به حالت ایستاده نیست، از پزشک خود بخواهید که ستون فقرات او را معاینه کند.

مطالعه بیشتر:

پیشگیری از اختلال اسپینا بیفیدا یا مهره شکاف دار

برای تقویت استخوان بندی نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟

سندروم انجلمن و روشهای کنترل و درمان سندروم انجلمن چیست؟

علائم سرطان استخوان در کودکان و درمان این نوع سرطان چیست؟

?پرسش و پاسخ های اسکولیوز در کودکان

آیا اسکولیوز خفییف باید درمان گردد؟

برای اسکولیوز خفیف در کودکان، ممکن است نیازی به درمان وجود نداشته باشد. اما پزشک باید کودک شما را تحت نظر داشته باشد و هر چند سال یکبار از کمر کودک عکس بگیرد تا ببیند آیا انحنای ستون فقرات بدتر شده یا خیر. در بعضی از کودکان با بزرگتر شدن انحنای کمر شدیدتر می شود

چگونه از اسکولیوز در کودکان پیشگیری کنیم؟

متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از اسکولیوز در کودکان وجود ندارد. بنابراین شایعاتی را که ممکن است شنیده باشید، مانند آسیب های ورزشی در دوران کودکی که باعث اسکولیوز می شوند، کیف های سنگین مدرسه و ... فراموش کنید. به همین ترتیب، اگر بچه های شما در مدرسه هستند، ممکن است نگران وزن کتاب های درسی آنها باشید. اگرچه کوله پشتی های سنگین ممکن است باعث درد کمر، شانه و گردن شوند اما منجر به اسکولیوز نخواهند شد.

اسکولیوز در کودکان در چه سنی شتخیص داده می شود؟

اسکولیوز غالباً در هنگام جهش رشد خود را نشان می دهد یعنی وقتی بچه ها بین 10 تا 15 سال دارند. اسکولیوز تشخیص داده شده در سال های نوجوانی می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه یابد. هرچه ستون فقرات شما بیشتر خم شود، انحنا به مرور زمان بدتر می شود. اگر در گذشته اسکولیوز داشتید، از پزشک بخواهید که مرتبا کمر شما را چک کند.

علائم و نشانه های بیماری اسکولیوز در کودکان چیست؟

اگر کودک شما اسکولیوز داشته باشد، ممکن است هنگام ایستادن کمی خم شود. سایر علائم این عارضه شامل: یک منحنی قابل مشاهده در پشت کودک. شانه ها، کمر یا باسن کودک ناهموار به نظر می رسند. یک شانه کودک بزرگتر به نظر می رسد. دنده های دو طرف نسبت به یکدیگر متقارن نیستند. علاوه بر علائم قابل مشاهده، اسکولیوز در کودکان ممکن است منجر به موارد زیر شود: کمر درد. سفتی عضلات پشت. درد و بی حسی در پاها

منبع: webmd