The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای تقویت استخوان بندی نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟

نوزادان با ماهیچه‌ها و استخوان‌هایی ضعیف به دنیا می‌آیند. قوی کردن ماهیچه‌های آن‌ها در سال‌های اول زندگی بسیار مهم است. طبق نظر متخصصان، والدین لازم است با استفاده از برنامه‌هایی منظم و مناسب با سن نوزاد، به انعطاف پذیری، تعادل و قدرت او کمک کنند. این کار کمک می‌کند کودک با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری شروع به قدم برداشتن کند! در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که برای تقویت استخوان بندی نوزاد در هر ماه چه کاری می توانید انجام دهید.

تقویت استخوان بندی کودک

عضلات و استخوان‌های سالم نشانه سلامت کلی بدن هستند. اگر کودک عضلات و استخوان‌های خوبی داشته باشد، چهاردست و پا رفتن، راه رفتن و دویدن را سریع‌تر یاد می‌گیرد! هنگامی‌که کودک را از شیر گرفتید، می‌توانید با غذاهای سرشار از کلسیم، ویتامین D و پروتئین او را تقویت کنید. برخی از این مواد غذایی شامل، مرغ، اسفناج، پنیر و میوه‌ها است. (در زیر به غذاهای سرشار از کلسیم برای نوزادان اشاره شده است).

برای تقویت استخوان بندی نوزاد تنها به رژیم غذایی سالم تکیه نکنید بلکه، باید برخی حرکات ورزشی مهم را نیز از دوران نوزادی شروع کنید. بله حتی نوزادان دو ماهه نیز نیاز به انجام کمی فعالیت ورزشی دارند تا قوی‌تر شوند!

ورزش هایی برای تقویت استخوان بندی نوزادان

در زیر پزشکان به ۷ تمرین برای تقویت استخوان بندی نوزادان و  کودکان اشاره کرد‌ند. می‌توانید ببینید کوچولوی شما به چه زودی قدم‌های اول خود را خواهد برداشت!

1. برای تقویت استخوان بندی نوزاد، مدتی کودک را روی شکم بگذارید

سن: ۰ ماهگی تا بعد (از بدو تولد به بعد)

این شایع‌ترین تمرین برای قوی کردن عضلات برای کودک است. متخصصان اطفال توصیه می‌کنند پس از هر بار شیر خوردن کودک را روی شکم قرار دهید. این کار باعث تقویت ماهیچه مرکزی شکم کودک می‌شود. این تمرین تنوع زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

• کودک را روی پتویی روی شکم قرار دهید. بنابراین کودک فرصت دارد مدتی روی زمین باشد و محیط اطراف خود را کشف کند.

• کودک را روی شکم و بین دو زانوی خود قرار دهید. این کار به خروج گاز معده کودک کمک می‌کند.

• کودک را روی شکم پدر قرار دهید! این نوع قرار گرفتن روی شکم بسیار سرگرم کننده و مفید است. می‌تواند پس از انجام شیردهی یا در بعدازظهر و قبل از خواب کودک باشد. توصیه می‌کنیم از همسر خود بخواهید این کار را انجام دهد، زیرا باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین پدر و کودک می‌شود!

توصیه: یادتان باشد هر زمان که کودک به پشت نخوابیده تلاش می‌کند سر خود را بالا بگیرد و گردنش را تقویت کند. بنابراین پس از ۲-۳ ماهگی زمان درازکشیدن را به‌حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که به‌اندازه کافی فعالیت فیزیکی داشته باشد.

2. برای تقویت استخوان بندی نوزاد؛ به کودک کمک کنید تا بنشیند

سن: ۴ ماهگی (یا زمانی‌که کودک قادر به نگه داشتن سر خود باشد)

به این روش انجام دهید: پتویی روی تخت قرار دهید و کودک را روی آن بگذارید. دو طرف پتو را در حالی‌که کودک را میان بازوان خود گرفته‌اید، کمی بالاتر از سر کودک نگه دارید. سپس پتو را به‌آرامی بلند کنید تا کودک بنشیند. سپس دوباره پتو را به حالت اول بازگردانید. این روشی سالم برای تقویت قسمت بالایی بدن کودک است. این تمرین‌ها را به کودک یاد بدهید:

• این تمرین‌های ساده ماهیچه مرکزی، به کودک در چهاردست و پا رفتن، ایستادن و راه رفتن کمک می‌کند.

• کودک را به پشت بخوابانید و اجازه دهید خودش را بالا بکشد و دوباره او را به پشت بخوابانید.

• اجازه دهید وقتی ماهیچه‌ مرکزی کودک تقویت شد خودش این تمرین را انجام دهد.

• پس از انجام این تمرین کودک بهتر می‌تواند بنشیند.

• تمرین‌های روزانه به کودک کمک می‌کند راحت‌تر بخوابد و در طول روز خوشحال‌تر باشد!

3. برای تقویت استخوان بندی نوزاد، ماساژ کودک و تمرین‌های پیچیده‌تر

سن: ۰ ماهگی به بعد (از بدو تولد به بعد)

ماساژ ترفندی است که هرگز شکست نمی‌خورد! هم‌اکنون، فواید ماساژ با روغن مورد تایید پزشکان قرار گرفته است. این کار به طور یقین باعث قوی شدن ماهیچه‌ها و استخوان‌های کودک می‌شود. می‌توانید ماساژ کودک را زودهنگام مثلا در یک یا دو هفتگی نوزاد شروع کنید. در زیر به چند حرکت و تمرین اشاره شده است که می‌توانید برای ماساژ دادن کودک و قوی کردن او به کار ببرید:

• مچ دست کودک را بگیرید و او را به آرامی و به اندازه چند سانتی‌‌متر از میز بلند کنید. این تمرین به رشد ستون فقرات او کمک می‌کند.

• کودک را روی شکم بگذارید، زانوهایش از هم باز و پاهایش به هم نزدیک است. پای کودک را با انگشت شست خود فشار دهید. کودک سعی می‌کند خود را به سمت جلو هل دهد. این تمرین برای رشد ماهیچه‌های پای کودک بسیار مفید است.

• پس از ماساژ، کف دست خود را روی قفسه سینه کودک قرار دهید و فشاری ضعیف وارد کنید. این کار گرفتگی ریه‌ها را از بین می‌برد و هوارسانی به ریه را افزایش می‌دهد. هر دو این‌کارها برای قدرت تنفسی مفید هستند.

توجه: مطمئن شوید که ضربه‌های شدید و قوی وارد نمی‌کنید. تنها ماساژی ملایم با استفاده از روغن‌های سازگار با پوست کودک به افزایش گردش خون کودک و همچنین قدرت بدنی کمک می‌کند. اگر در مورد ماساژ کودک دچار تردید هستید، در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.

4. برای تقویت استخوان بندی نوزاد، سر کودک را بچرخانید

سن: ۲ – ۳ ماهگی:

تقویت عضلات سر کودک از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه در ماه‌های اولیه تولد کودک بسیار ظریف هستند. به کودک کمک کنید تا در حالت خوابیده سر خود را به پهلو برگرداند. این کار به تقویت عضلات سر او کمک می‌کند. همچنین باید این دو تمرین ساده تقویت گردن کودک را برای تقویت عضلات سر کودک انجام دهید:

• استفاده از اسباب‌بازی: یک جغجغه جذاب و رنگی بردارید. آن‌را در زاویه دید کودک قرار دهید و به چپ و راست حرکت دهید. این کار کودک را تشویق می‌کند تا سرش را تکان دهد و به طور طبیعی ورزش کند.

• از وسایل روزمره استفاده کنید: وسایل سرگرم‌کننده اطراف کودک بگذارید. بنابراین کودک سر خود را به هر دو طرف تکان می‌دهد.

5. برای تقویت استخوان بندی نوزاد، حرکت پا دوچرخه را انجام دهید

سن: ۰ ماهگی به بعد (از بدو تولد به بعد)

رشد پای کودک نیز از مواردی است که باید به آن توجه داشت، خصوصا که عضلات پای کودک مشخص می‌کند چه زمانی آمادگی خزیدن و راه رفتن را خواهد داشت. متخصصان اطفال تمرین‌های تقویتی زیر را برای تقویت عضلات پای کودک توصیه می‌کنند:

کودک را به پشت بخوابانید و به آرامی مچ‌های او را بگیرید. به آرامی پاهایش را به حالت دورانی، گویی در حال رکاب زدن به دوچرخه است، حرکت دهید. در یک بازه زمانی می‌توانید ۴ تا ۵ بار این حرکت را انجام دهید. سپس استراحت دهید و دوباره آن‌را انجام تکرار کنید.

آیا می‌دانستید: انجام حرکت دوچرخه یکی از بهترین راه‌ها برای خروج گاز از معده کودک است!

متخصصان اطفال می‌گویند حرکت ‌دوچرخه به کودک کمک می‌کند تا گاز داخل معده خود را به سمت روده‌ها حرکت دهد و خارج کند. به این طریق دچار دل درد نخواهد شد.

چه زمانی این کار را انجام دهید: به شکم کودک دست بزنید، در صورتی‌که سفت است و نفخ کرده، این ورزش را انجام دهید، تا باعث آرامش او شود.اگر کودک از این کار پرهیز کرد، او را مجبور نکنید.

6. برای تقویت استخوان بندی نوزاد، کمک کنید کودک اجسام را بگیرد یا بردارد

سن: ۴-۶ ماهگی

در این سن احتمالا کودک علاقه زیادی به وسایل خانه دارد، مخصوصا وسایلی که شما نمی‌خواهید کودک به آن‌ها دست بزند! می‌توانید از این وسایل به عنوان یک تمرین عالی برای کودک استفاده کنید. پزشکان توصیه می‌کنند برداشتن اجسام توسط کودک، علاوه بر تقویت عضلات، توانایی گرفتن اشیا و هماهنگی بین دست و چشم را بالا می‌برد. در زیر به چگونگی انجام این تمرین‌‌ها اشاره شده است:

کودک را روی صندلی بلند یا صندلی کودک قرار دهید. تعدادی اسباب‌بازی یا وسایل خانه را جلوی کودک قرار دهید. او را تشویق کنید یکی را بلند کنند، آن‌را بررسی کند، پایین بگذارد و سپس دوباره (جسم دیگری) بلند کند. ممکن است مجبور باشید چند بار به آنها نشان دهید چگونه این کار را انجام دهند، اما اکثر نوزادان خیلی سریع یاد می گیرند و از این تمرین بسیار لذت می برند!

7. کمی برقصید!

سن: ۰ ماهگی به بعد (از بدو تولد به بعد)

شگفت‌زده نشوید! از شما نمی‌خواهیم به کودک رقص یاد بدهید! هرچند متوجه می‌شوید که کودک علاقه دارد او را بگردانید و روی انگشتان خود بایستد. از نظر پزشکان، این حرکت انگشتان و پاها به تقویت عضلات پا کمک می‌کنند. به آرامی زیر بازوان کودک را بگیرید و اجازه دهید انگشتان پای کودک زمین را لمس کند. در حالی‌که بیشتر وزن او را نگه می‌دارید، اجازه دهید کودک تعادل خود را حفظ کند. متوجه می‌شوید، کودک تکان می‌خورد، این طور به نظر می‌رسد که کودک در حال رقصیدن است!

بهتر است این تمرین را مدت طولانی انجام ندهید، زیرا کودک خسته می‌شود.

به عنوان نکته آخر درمورد تقویت استخوان بندی نوزاد به یاد داشته باشید: کودکان نیز همانند بزرگسالان، زمانی‌که «تمرین‌ها» و فعالیت‌های روزمره تکراری می‌شود، برایشان خسته‌کننده خواهد شد. بنابراین، بهتر است برای تقویت عضلات کودک، تمرین‌ها را با هم ترکیب و حرکاتی جدید اضافه کنید!

مطالعه بیشتر:

فواید مصرف ویتامین D برای کودکان

چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است!

فرم سر نوزاد تا چند ماهگی شکل میگیرد؟

چگونه ویتامین مورد نیاز کودک را تامین می کنید؟

?پرسش و پاسخ های تقویت استخوان بندی نوزاد

چگونه به نوزاد کمک کنیم تا بنشیند؟

دو طرف پتو را در حالی‌که کودک را میان بازوان خود گرفته‌اید، کمی بالاتر از سر کودک نگه دارید. سپس پتو را به‌آرامی بلند کنید تا کودک بنشیند. سپس دوباره پتو را به حالت اول بازگردانید. این روشی سالم برای تقویت قسمت بالایی بدن کودک است.

چگونه عضلات کودک را قوی کنیم؟

کودک را روی صندلی بلند یا صندلی کودک قرار دهید. تعدادی اسباب‌بازی یا وسایل خانه را جلوی کودک قرار دهید. او را تشویق کنید یکی را بلند کنند، آن‌را بررسی کند، پایین بگذارد و سپس دوباره (جسم دیگری) بلند کند. ممکن است مجبور باشید چند بار به آنها نشان دهید چگونه این کار را انجام دهند، اما اکثر نوزادان خیلی سریع یاد می گیرند و از این تمرین بسیار لذت می برند!

حرکت پا دوچرخه نوزاد چگونه انجام می شود؟

کودک را به پشت بخوابانید و به آرامی مچ‌های او را بگیرید. به آرامی پاهایش را به حالت دورانی، گویی در حال رکاب زدن به دوچرخه است، حرکت دهید. در یک بازه زمانی می‌توانید ۴ تا ۵ بار این حرکت را انجام دهید. سپس استراحت دهید و دوباره آن‌را انجام تکرار کنید.

برای تقویت عضلات سر کودک چه کنیم؟

یک جغجغه جذاب و رنگی بردارید. آن‌را در زاویه دید کودک قرار دهید و به چپ و راست حرکت دهید. این کار کودک را تشویق می‌کند تا سرش را تکان دهد و به طور طبیعی ورزش کند. وسایل سرگرم‌کننده اطراف کودک بگذارید. بنابراین کودک سر خود را به هر دو طرف تکان می‌دهد.

منبع: parenting.firstcry