The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی ممکن است؟

وازکتومی یکی از روش های تقریبا دائمی کنترل بارداری است که در طی آن با بریدن مجاری اسپرم بر، از ورود اسپرم ها به درون مایع منی جلوگیری می شود. یکی از نگرانی های اغلب مردان در مورد این روش ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی است. اما آیا واقعا ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی ممکن است؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم آیا ممکن است دچار ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی شوید یا نه؟

ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی

طبق اعلام انجمن اورولوژی آمریکا، حدود 500000 مرد سالانه در ایالات متحده تحت عمل وازکتومی قرار می گیرند. وازکتومی روشی است که باعث می شود اسپرم با مایع منی مخلوط نشود. بدون اسپرم، یک زن نمی تواند باردار شود.

یکی از نگرانی های رایج در مورد افرادی که وازکتومی می کنند یا تصمیم به انجام آن دارند، ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ است که فکر می کنند بعد از وازکتومی ممکن است رخ دهد. با این حال، خطر ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی بسیار نادر است. طبق فدراسیون بین المللی زنان و زایمان (FIGO) برخی از مردان حتی بهتر بودن رابطه جنسی را پس از وازکتومی گزارش می کنند.

وازکتومی چگونه انجام می شود؟

وازکتومی یک عمل سریع و سرپایی است، به این معنی که شما مجبور نیستید که در بیمارستان بستری شوید و می توانید همان روز به خانه بروید. پزشک ممکن است توصیه کند دو یا سه روز از کار خود مرخصی بگیرید و به مدت یک هفته از وزنه برداری، بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت جنسی خودداری کنید.روش وازکتومی به طور معمول:

• حدود 20 دقیقه یا کمتر طول می کشد

• در مطب پزشک یا محیط پزشکی انجام می شود

• بخیه ندارد

• شامل استفاده از بی حسی موضعی است تا درد نداشته باشید

اغلب درد جزئی توسط کسانی که این کار را انجام داده اند توصیف می شود. طبق FIGO، فقط 2 تا 3 درصد از مردان درد مزمن یا ناراحتی را پس از عمل گزارش می دهند.

چرا ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی رخ نمی دهد؟

متداول ترین روش، وازکتومی از طریق پوست و بدون جراحی است. جراح مجرایی در زیر کیسه بیضه، معروف به وازدفرانس را پیدا خواهد کرد. مجرای وازدفران یا اسپرم بر حامل اسپرم ها هستند که با مایع انزالی مخلوط می شوند. در طی عمل وازکتومی جراح این مجرا را برش می دهد تا از مخلوط شدن اسپرم ها با مایع منی جلوگیری شود. این روند بر نعوظ و توانایی جنسی شما تأثیر نمی گذارد.

نعوظ و اوج لذت جنسی شامل موارد زیر است:

• اعصاب تحریک کننده

• افزایش جریان خون به آلت تناسلی مرد

• ایجاد انقباضات عضلانی

• تحریک ذهنی

بریدن مجرای وازدفران فقط بر اسپرم ها تأثیر می گذارد و مابقی موارد رابطه جنسی همانند قبل همچنان ادامه خواهد داشت. از آنجا که اسپرم ها همانند سایر سلوها های بدن هستند، بعد از تجمع در صورت عدم تخلیه، بدن شما آنها را به طور طبیعی جذب می کند.

لازم به ذکر است که این روش محافظت در برابر بارداری فوری نیست. سه ماه یا حدود 20 انزال طول می کشد تا انزال عاری از اسپرم باشد. برای بررسی صفر شدن تعداد اسپرم ها در مایع منی، باید بعد از سه ماه به مطب دکتر مراجعه کنید.

آیا خطر ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی وجود دارد؟

خطر ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی بسیار نادر است. قوی ترین ارتباط بین ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی بیشتر روانی است. افسردگی و استرس می تواند احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی را افزایش دهد. ناراحتی، اضطراب و افسردگی می تواند در احساسات جنسی تداخل ایجاد کند. اگر نگران ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی هستید با متخصص اورولوژیست مشورت کنید تا برای شما شرح دهد که چگونه این جراحی هیچ تاثیری بر روی توانایی و عملکرد جنسی شما نخواهد گذاشت.

زیرا که وازکتومی آلت تناسلی مرد، بیضه ها یا سایر اندام های داخلی را درگیر نمی کند.

چه اتفاقی بعد از وازکتومی می افتد؟

در مورد وازکتومی و عوارض جانبی غالباً نگرانی هایی وجود دارد. وازکتومی فقط به این معنی است که انزال اسپرم نخواهد داشت و نمی تواند تخمک را بارور کند. اسپرم کمتر از 3 درصد از حجم انزال شما را تشکیل می دهد. بعد از وازکتومی تغییری در شکل، طعم و مقدار مایع منی ایجاد نمی شود. بعلاوه وازکتومی هیچ تاثیری بر روی موارد زیر نخواهد داشت:

• روی مردانگی یا رابطه جنسی تأثیر نمی گذارد

• بر سطح تستوسترون شما تأثیر نمی گذارد

• حجم انزال خود را تغییر نمی دهد

• آسیب به اعضای دیگر جنسی نمی رساند

• باعث درد شدید نمی شود

• جلوگیری از عفونت های مقاربتی (STI) نمی کند

آیا وازکتومی می تواند احتمال سرطان پروستات را افزایش دهد؟

خیر. طبق گفته دانشگاه آیووا، گزارش ارتباط سرطان پروستات و وازکتومی نیز رد شده است.

اگر سوال و نگرانی خاصی دارید از پزشک خود بپرسید. اگر قبل از جراحی نگرانی های خود را برطرف کنید اینکار احساس آرامش بیشتری به شما خواهد داد.

عوارض وازکتومی چیست؟

وازکتومی یک عمل سرپایی است، اما خطرات دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. در صورت وجود علائم عفونت مانند خونریزی یا افزایش درد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

برخی از مشکلات فوری پس از وازکتومی عبارتند از:

• خونریزی در کیسه بیضه یا از زخم

• وجود خون در منی

• کبودی در کیسه بیضه

• عفونت در اطراف محل بریدگی ها

• درد خفیف

• ورم

عوارض طولانی مدت وازکتومی اگرچه کمتر رخ می دهد، شامل موارد زیر است:

• درد مداوم

• تجمع مایعات در بیضه که باعث درد در هنگام انزال می شود

• بارداری به دلیل وازکتومی ناموفق

تورم کیسه بیضه

آیا عمل بازگشت وازکتومی می تواند سبب ناتوانی جنسی شود؟

همانطور که وازکتومی باعث ناتوانی جنسی نمی شود، عمل بازگشت وازکتومی هم چنین عارضه ای را ایجاد نخواهد کرد. در هر دو روش تولید تستوسترون تحت تاثیر جراحی قرار نمی گیرد.

بازگشت وازکتومی یک عمل جراحی است که شامل اتصال مجدد انتهای بریده شده از مجاری وازدفرنس خواهد بود.

این روش طولانی تر و پیچیده تر از عمل وازکتومی است زیرا مراحل بیشتری دارد. همانطور که در نظر گرفتن کامل مفاهیم انجام وازکتومی مهم است، فکر کردن در مورد عمل بازگشت وازکتومی نیز اهمیت زیادی دارد.

وازکتومی روشی برای کنترل بارداری است. اگرچه این یک روش کم خطر تلقی می شود، اما از جمله عوارض پس از وازکتومی می توان به عفونت، درد مزمن و سایر عوارض ناشی از جراحی اشاره کرد. با این حال، وازکتومی مستقیماً باعث ناتوانی جنسی نمی شود یا بر جنسیت شما تأثیر نمی گذارد. روند نعوظ و اوج لذت جنسی ارتباطی با این روش ندارد. و فکر نکنید که با انجام این روش ممکن است دچار ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی شده و مردانگی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر:

بارداری بعد از عمل بازگشت وازکتومی

آیا امکان برگشت عمل وازکتومی وجود دارد؟

عوارض وازکتومی در دراز مدت و کوتاه مدت چیست؟

چگونگی انجام آزمایش اسپرم در آزمایشگاه و بررسی نتایج آن

?پرسش و پاسخ های ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی

چرا ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی رخ نمی دهد؟

متداول ترین روش، وازکتومی از طریق پوست و بدون جراحی است. جراح مجرایی در زیر کیسه بیضه، معروف به وازدفرانس را پیدا خواهد کرد. مجرای وازدفران یا اسپرم بر حامل اسپرم ها هستند که با مایع انزالی مخلوط می شوند. در طی عمل وازکتومی جراج این مجرا را برش می دهد تا از مخلوط شدن اسپرم ها با مایع منی جلوگیری شود. این روند بر نعوظ و توانایی جنسی شما تأثیر نمی گذارد.

آیا خطر ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی وجود دارد؟

خطر ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی بسیار نادر است. قوی ترین ارتباط بین ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی بیشتر روانی است. افسردگی و استرس می تواند احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی را افزایش دهد. ناراحتی، اضطراب و افسردگی می تواند در احساسات جنسی تداخل ایجاد کند. اگر نگران ناتوانی جنسی بعد از وازکتومی هستید با متخصص اورولوژیست مشورت کنید تا برای شما شرح دهد که چگونه این جراحی هیچ تاثیری بر روی توانایی و عملکرد جنسی شما نخواهد گذاشت.

آیا وازکتومی می تواند احتمال سرطان پروستات را افزایش دهد؟

خیر. طبق گفته دانشگاه آیووا، گزارش ارتباط سرطان پروستات و وازکتومی نیز رد شده است. اگر سوال و نگرانی خاصی دارید از پزشک خود بپرسید. اگر قبل از جراحی نگرانی های خود را برطرف کنید اینکار احساس آرامش بیشتری به شما خواهد داد.

عوارض وازکتومی چیست؟

برخی از مشکلات فوری پس از وازکتومی عبارتند از: • خونریزی در کیسه بیضه یا از زخم • وجود خون در منی • کبودی در کیسه بیضه • عفونت در اطراف محل بریدگی ها • درد خفیف • ورم

منبع: healthline