The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بخور پونه در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

برای افرادی که باردار نیستند، بیماری هایی مانند سرماخوردگی، ساده به نظر می رسند، چرا که به راحتی با مصرف دارو، می توانند آن را درمان کنند، اما برای مادران باردار ماجرا به همین سادگی ها هم نیست. محدودیت مصرف داروها در این دوران باعث شده تا اغلب خانم های باردار دست به دامن راهکارهای مختلف طب سنتی مانند بخور گیاهان دارویی همچون اکالیپتوس، پونه و ... شوند. در این مقاله به فواید و عوارض بخور پونه در بارداری، پرداخته شده است. پس اگر دوست دارید تا در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

در مورد بخور دادن چه می دانید؟

بخور دادن، روشی است که در طی آن تلاش می شود تا بیمار، بخار آبی که به آن گیاهان دارویی (اجزای خود گیاه و یا پودر، عصاره و اسانس آن ها)، اضافه شده اند، را استنشاق کرده تا از فواید درمانی آن ها بهره مند شود. این روش نه تنها در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد، بلکه به مرور در طب نوین نیز راه یافته و در بسیاری از کشورهای جهان، از فواید آن برای اهداف درمانی مختلف استفاده می شود، از جمله:

- درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا،

- کمک به درمان سینوزیت،

- رفع گرفتگی بینی،

- پاکسازی پوست،

- درمان جوش و آکنه،

- درمان عفونت های ریوی،

- درمان سردرد،

- رفع خشکی بینی،

- رفع سرفه های ناشی از خشکی هوا،

- سم زدایی بدن و ...

در واقع بسته به اینکه از چه گیاهان دارویی برای بخور دادن استفاده می شود، خواص و فواید آن نیز متفاوت و متغیر خواهد بود. پونه، یکی از گیاهانی است که به دلیل خواص بی نظیر خود در درمان سرماخوردگی، پزشکان بخور آن را توصیه می کنند.

بخور پونه در طب سنتی

اگر در هنگام گشت و گذار در طبیعت، به حاشیه رودخانه ها و جوی های آب دقت کنید، احتمالا می توانید گیاه پونه را که با برگ های بسیار معطر و گل های صورتی و بنفش خودنمایی می کند، ببینید. پونه (Pennyroyal)، گیاهی خودرو و وحشی از تیره نعناعیان بوده که می توان آن را هم به صورت تازه و هم خشک شده مورد استفاده قرار داد.

گیاه پونه که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نعناع و ریحان دارد و به دلیل عطر و طعم قوی و منحصر به فرد خود به خوبی قابل تشخیص است، مملو از مواد ارزشمندی همچون فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، ویتامین های ث و آ بوده که باعث خواص دارویی ارزشمند آن می شوند. بر اساس نظر پزشکان طب سنتی، اگرچه برای بهره مندی از بیشتر این خواص، باید خود پونه را به صورت تازه و یا دمنوش استفاده کرد، اما بخور پونه نیز خالی از فایده نبوده و می تواند مزایای مختلفی را به دنبال داشته باشد، از جمله:

- بهبود سردرد،

- رفع گرفتگی بینی و قفسه سینه،

- کمک به کاهش تنگی نفس،

- کاهش شدت مشکل آسم،

- ضد عفونی فضای منزل،

- کمک به بسته شدن منافذ پوست و پاکسازی عمقی آن ها،

- کاهش چربی پوست و در نتیجه درمان انواع جوش و آکنه،

- شفاف شدن پوست،

- کاهش خلط سینه،

- کاهش التهاب و عفونت در مجاری تنفسی،

- تسکین درد گلو،

- کاهش تب،

و از همه مهم تر درمان بیماری سرماخوردگی و کاهش علائم ناشی از آنفولانزا، که باعث می شود تا بسیاری از مادران باردار به استفاده از بخور پونه در بارداری برای درمان مشکلات خود ترغیب شوند. اگرچه این فواید غیرقابل انکار هستند، اما سوال اینجا است که آیا استفاده از بخور پونه در بارداری ایمن و بی خطر است؟

آیا بخور پونه در بارداری بی خطر است؟

اگرچه استفاده بیش از حد از پونه به صورت خوراکی در بارداری، ممنوع بوده و به دلیل تحریک انقباضات رحمی می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، اما در مورد بخور پونه در بارداری، مورد نگران کننده ای ذکر نشده است و به نظر نمی رسد که خطری برای سلامت بارداری و جنین داشته باشد.

عوارض بخور پونه در بارداری

به صورت کلی بخور دادن، یک روش نسبتا ایمن و بی خطر است و مشکلی را ایجاد نمی کند. البته در صورت بخور مستقیم، قرمز شدن پوست و یا احساس تنگی نفس ممکن است بعضی از افراد را اذیت کند. در مورد عوارض بخور پونه در بارداری نیز یافته خاصی در دست نبوده و فقط این احتمال وجود دارد که به دلیل عطر قوی پونه، حالت تهوع و یا سردرد تشدید شود. خوشبختانه این موارد جای نگرانی نداشته و با تهویه هوای منزل به مرور برطرف خواهند شد.

مطالعه بیشتر:

سرماخوردگی و بارداری و راهکارهای درمان خانگی

بخور اکالیپتوس در بارداری آیا مجاز و بی خطر است؟

درمان سینوزیت در بارداری، از راهکارهای خانگی تا دارو

13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های بخور پونه در بارداری

بخور چه فوایدی دارد؟

- درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا - کمک به درمان سینوزیت - رفع گرفتگی بینی - پاکسازی پوست - درمان جوش و آکنه - درمان عفونت های ریوی،

فواید بخور پونه در طب سنتی چیست؟

بخور پونه نیز خالی از فایده نبوده و می تواند مزایای مختلفی را به دنبال داشته باشد، از جمله: بهبود سردرد - رفع گرفتگی بینی و قفسه سینه - کمک به کاهش تنگی نفس - کاهش شدت مشکل آسم - ضد عفونی فضای منزل - کمک به بسته شدن منافذ پوست و پاکسازی عمقی آن ها،

عوارض بخور پونه در بارداری چیست؟

در مورد عوارض بخور پونه در بارداری نیز یافته خاصی در دست نبوده و فقط این احتمال وجود دارد که به دلیل عطر قوی پونه، حالت تهوع و یا سردرد تشدید شود. خوشبختانه این موارد جای نگرانی نداشته و با تهویه هوای منزل به مرور برطرف خواهند شد.

آیا بخور پونه در بارداری بی خطر است؟

اگرچه استفاده بیش از حد از پونه به صورت خوراکی در بارداری، ممنوع بوده و به دلیل تحریک انقباضات رحمی می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، اما در مورد بخور پونه در بارداری، مورد نگران کننده ای ذکر نشده است و به نظر نمی رسد که خطری برای سلامت بارداری و جنین داشته باشد.