The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع فلج چیست و فلج چگونه تشخیص داده می شود؟

فلج از دست دادن عملکرد عضلات در بخشی از بدن است. می تواند دقیقا به دلیل آسیب به همان نقطه یا تعمیم یافته از سایر بخش ها، جزئی یا کامل و موقت یا دائمی باشد. فلج می تواند در هر زمان از زندگی بر روی هر قسمت از بدن تأثیر بگذارد. اگر آن را تجربه کنید، احتمالاً در مناطق آسیب دیده درد نخواهید داشت. روش های درمانی و چشم انداز این بیماری به علت اصلی فلج و همچنین علائم فرد بستگی دارد. نوآوری های فنی و مداخلات درمانی ممکن است به بیمار کمک کند استقلال و کیفیت زندگی خود را حفظ کند پس بهتر است خوش بین باشیم!

علائم فلج چیست؟

علائم فلج معمولاً به راحتی قابل شناسایی است. اگر فلج را تجربه کنید، عملکرد شما در یک منطقه خاص یا گسترده از بدن کاهش می یابد. گاهی اوقات ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی قبل از شروع فلج کامل رخ دهد. فلج همچنین کنترل عضلات در اعضای آسیب دیده را دشوار یا غیرممکن می کند.

انواع فلج کدامند؟

پزشکان می توانند فلج را به طرق مختلف طبقه بندی کنند:

محل

فلج موضعی فقط روی یک قسمت از بدن شما تأثیر می گذارد ، مانند صورت یا دست. فلج عمومی به گروهی از شرایط گفته می شود که بر چندین قسمت بدن تأثیر می گذارد. انواع آن شامل:

• مونوپلژی، که فقط یک دست یا پا را درگیر می کند

• همی پلژی، که یک دست و یک پا را در همان طرف بدن شما گرفتار می کند

• پاراپلژی، که هر دو پایتان را درگیر می کند

• کوادریپلژی یا تتراپلژی، که هر دو بازو و هر دو پای شما را درگیر می کند

شدت

اگر فلج جزئی داشته باشید،می توانید عضلات آن قسمت از بدن را کمی حرکت دهید. اگر فلج کامل داشته باشید، هیچ کنترلی بر عضلات مناطق آسیب دیده نخواهید داشت.

مدت زمان

فلج شدن عضلات شما ممکن است موقتی باشد. به عنوان مثال، فلج بل بیماری است که می تواند باعث فلج موقتی صورت شما شود. سکته های مغزی همچنین می تواند به طور موقت یک طرف بدن شما را فلج کند. با گذشت زمان و درمان مناسب، ممکن است بخشی یا تمام حس و هماهنگی عضلات خود را بازیابید. در موارد نادر دیگر ممکن است فلج شما دائمی باشد.

شل یا اسپاستیک

فلج شل باعث کوچک شدن عضلات و شل شدن آنها شده و منجر به ضعف عضلانی می شود. فلج اسپاستیک عضلات شما را سفت و سخت کرده که خود می تواند باعث انقباض غیرقابل کنترل عضلات یا اسپاسم آنها شود.

چه عواملی باعث فلج می شود؟

بعضی از افراد فلج متولد می شوند. برخی دیگر به دلیل تصادف یا بیماری فلج می شوند.

طبق بنیاد کریستوفر و دانا ریو، سکته مغزی علت اصلی فلج خصوصا در سنین بالا است. آسیب نخاعی تقریباً 23 درصد موارد فلج را تشکیل می دهد. ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس حدود 17 درصد موارد را ایجاد می کند.

سایر دلایل فلج عبارتند از:

• فلج مغزی

• سندرم پس از فلج اطفال

• آسیب تروماتیک مغز

• نوروفیبروماتوز

نقائص هنگام تولد

فلج چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص فلج اغلب آسان است، به ویژه هنگامی که از دست دادن عملکرد عضلات آشکار است. برای بررسی قسمتهای داخلی بدن که تشخیص فلج در آنها دشوارتر است، پزشک ممکن است از اشعه ایکس، سی تی اسکن، اسکن MRI یا سایر روش های تصویربرداری استفاده می کند.

اگر دچار آسیب نخاعی شوید، ممکن است پزشک از میلوگرافی برای ارزیابی وضعیت شما استفاده کند. در این روش، آنها رنگ خاصی را به اعصاب نخاع شما وارد می کنند. این به آنها کمک می کند تا اعصاب شما را در اشعه ایکس با وضوح بیشتری ببینند. همچنین ممکن است الکترومیوگرافی انجام دهند. در این روش، آنها از سنسورهایی برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی در عضلات شما استفاده می کنند.

فلج چگونه درمان می شود؟

یک برنامه درمانی به علت اصلی فلج و همچنین علائم تجربه شده بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، ممکن است یک پزشک تجویز کند:

• جراحی شوید

• فیزیوتراپی

• کار درمانی

• وسایل کمکی برای تحرک، مانند صندلی های چرخدار و واکر

• اگر فلج اسپاستیک دارید، داروهایی مانند بوتاکس یا شل کننده عضلات کمک بسیار زیادی خواهد کرد

در برخی از موارد، فلج قابل درمان نیست. اما یک تیم مراقبت های بهداشتی می توانند انواع درمان ها، ابزارها و استراتژی ها را برای کمک به مدیریت علائم توصیه کنند.

چشم انداز افرادی که فلج هستند چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به فلج با درمان های مناسب مجدد کنترل و حرکات عضلات خود را بازیابی می کنند. اما برخی هرگز تحرک یا احساس را در مناطق آسیب دیده بدن خود به دست نمی آورند. اما حتی اگر فلج فرد قابل درمان نباشد، تیم مراقبت های بهداشتی وی می توانند فن آوری های کمکی، مداخلات درمانی یا راهکارهای دیگری را برای کمک به بهبود کیفیت زندگی بیمار توصیه کنند.

همچنین ممکن است یک پزشک تغییر سبک زندگی، داروها، جراحی یا سایر روش های درمانی را برای کمک به مدیریت عوارض احتمالی توصیه کند.

مطالع بیشتر:

انواع آسیب به نوزاد حین زایمان چیست؟

لنگیدن پای کودک،علت لنگیدن پای کودک چیست؟

عفونت های مادرزادی چگونه به جنین آسیب می زنند؟

فلج مغزی در کودکان و علائم فلج مغزی در کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های فلج

فلج شل یا اسپاستیک چیست؟

فلج شل باعث کوچک شدن عضلات و شل شدن آنها شده و منجر به ضعف عضلانی می شود. فلج اسپاستیک عضلات شما را سفت و سخت کرده که خود می تواند باعث انقباض غیرقابل کنترل عضلات یا اسپاسم آنها شود.

چه عواملی باعث فلج می شود؟

بعضی از افراد فلج متولد می شوند. برخی دیگر به دلیل تصادف یا بیماری فلج می شوند. سایر دلایل فلج عبارتند از:• فلج مغزی • سندرم پس از فلج اطفال • آسیب تروماتیک مغز • نوروفیبروماتوز • نقائص هنگام تولد

فلج چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص فلج اغلب آسان است، به ویژه هنگامی که از دست دادن عملکرد عضلات آشکار است. برای بررسی قسمتهای داخلی بدن که تشخیص فلج در آنها دشوارتر است، پزشک ممکن است از اشعه ایکس، سی تی اسکن، اسکن MRI یا سایر روش های تصویربرداری استفاده می کند.

چشم انداز افرادی که فلج هستند چیست؟

بسیاری از افراد مبتلا به فلج با درمان های مناسب مجدد کنترل و حرکات عضلات خود را باز یابی می کنند. اما برخی هرگز تحرک یا احساس را در مناطق آسیب دیده بدن خود به دست نمی آورند. اما حتی اگر فلج فرد قابل درمان نباشد، تیم مراقبت های بهداشتی وی می توانند فن آوری های کمکی، مداخلات درمانی یا راهکارهای دیگری را برای کمک به بهبود کیفیت زندگی بیمار توصیه کنند.

منبع: healthline