The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عفونت های مادرزادی چگونه به جنین آسیب می زنند؟

عفونت های مادرزادی به دسته ای از عفونت ها گفته می شود که جنین در درون رحم مادر و یا در هنگام زایمان به آن دچار شده است. برخی از انواع عفونت مادرزادی همانند عفونت مادرزادی سیتومگالوویروس و یا عفونت مادرزادی سرخجه بسیار خطرناک بوده و می توانند منجر به آسیب دائمی به دستگاه بینایی و شنوایی نوزاد شوند.

عفونت های مادرزادی یکی از مهمترین عوامل خطرساز فلج مغزی در نوزادان و کودکان به شمار می رود. این عارضه معمولا در دوران بارداری و به دلیل بیماری های عفونی مادر و جنین و یا ابتلا نوزاد به عفونت در طول نخستین سالهای پس از تولد رخ می دهد. انواع مختلف عفونت ها در بارداری می توانند منجر به بروز درجات مختلفی از آسیب های مغزی و در نهایت ابتلا جنین به فلج مغزی شوند. البته باید یادآور شد که ابتلا به عفونت مادرزادی جنین همیشه با خطر فلج مغزی همراه نیست ولی به طور کلی عفونت از عوامل خطرسازی است که احتمال ابتلا به این عارضه را در جنین افزایش می دهد. حاصل مطالعات مختلف نشان داده است که در صورت ابتلا به عفونت، نوزادان نارس و نوزادان با تاخیر به دنیا آمده بیشتر از نوزادان فول ترم در معرض خطر ابتلا به فلج مغزی قرار دارند.

مادران باردار باید تا حد امکان در این دوران احتیاط کنند. آنها باید از قرار گرفتن در معرض عوامل عفونت زا خودداری کرده و در تمام ویزیت های منظم دوران بارداری حضور یابند. و اما در این میان پزشکان نیز با تجویز آزمایشات غربالگری به منظور تشخیص عفونت های احتمالی و همچنین آموزش به مادران باردار در خصوص خطرات ناشی از عفونت ها و لزوم درمان به موقع آنها نقش مهمی در پیشگیری از بروز مشکلات و ناهنجاری های مادرزادی در جنین دارند. عدم احتیاط و مراقبت کافی در مورد بیماری های عفونی می تواند منجر به عفونت مادرزادی نوزاد و حتی بروز عوارض جدی و مادام العمر در او شود.

عفونت های مادرزادی چگونه به جنین آسیب می زنند؟

ابتلا به برخی انواع عفونت های مادرزادی از جمله سیتومگالوویروس، آبله مرغان و سرخجه در دوران بارداری با افزایش خطر فلج مغزی در ارتباط است. به طور کلی هر عفونتی که با تب همراه است می تواند خطر ابتلا به آسیب های مغزی را در جنین افزایش دهد. در هنگام ابتلا مادر به تب یا عفونت پروتئین هایی موسوم به سایتوکین در پاسخ به این تحریک در بدن ترشح می شوند. سایتوکین های آزاد شده وارد گردش خون مادر و جنین شده و از این طریق باعث ایجاد پاسخ های التهابی در مغز جنین می شوند. در نهایت التهاب بیش از حد با وارد کردن آسیب به بافت های مغزی می تواند باعث ایجاد فلج مغزی در جنین شود. همچنین التهاب ناشی از عفونت در نزدیکی موعد زایمان با تاثیرات نامطلوبی بر روند رشد وتکامل مغز جنین همراه است.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا تست AFP برای تشخیص ناهنجاری های مادرزادی قابل اطمینان است؟

2- چگونه از جنین خود در برابر باکتری ها محافظت کنیم؟

3- چه موادی می‌توانند از جفت عبور کنند و به جنین آسیب برسانند؟

4- محافظت از جنین در برابر ویروس ها