The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات جیوه در بارداری، چه غذاهایی جیوه دارد؟

جیوه یک فلز است. تماس با مقادیر بالای جیوه در دوران بارداری، مشکلات جدی برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت. جیوه می تواند به بسیاری از قسمت های بدن جنین از جمله ریه ها، کلیه ها و سیستم عصبی شامل مغز، نخاع و اعصاب آسیب برساند و موجب مشکلات شنوایی و بینایی شود. هر اندازه مادر بیشتر در معرض جیوه قرار بگیرد، صدمات بیشتری متوجه او خواهد بود. قرار گرفتن جنین در معرض جیوه آسیب مغزی و مشکلات شنوایی و بینایی به همراه دارد. در ادامه این مطلب برای شما شرح می دهیم که خطرات جیوه در بارداری چیست؟ چه غذاهایی جیوه دارد و چگونه باید از خود و جنینتان در برابر عوارض جیوه در بارداری محافظت کنید.

چگونه ممکن است در معرض خطر جیوه در بارداری قرار بگیرید؟

جیوه اشکال مختلفی دارد:

• جیوه می تواند به صورت بخار بی رنگ، بی بو و سمی در هوا وجود داشته باشد. وقتی چیزی که حاوی جیوه است، روی زمین بریزد یا خراب شود، جیوه در هوا پخش خواهد شد. فرآیندهای صنعتی مانند سوزاندن زباله یا سوزاندن زغال سنگ در نیروگاه ها، جیوه آزاد می کند.

• جیوه می تواند از هوا به زمین برسد و به اقیانوس ها، دریاچه ها، رودخانه ها و جویبارها بریزد. ماهی ها از آبی که در آن شنا می کنند و از خوردن ماهی های دیگری که بدنشان حاوی جیوه است، جیوه را دریافت می کنند.

• جیوه ماده ای براق و به رنگ نقره ای است که برای پر کردن دندان، در ساخت درجه های تب سنج و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.ممکن است زنان باردار به شکل زیر در معرض جیوه قرار بگیرند:

• از طریق پوست با لمس جیوه

• از طریق هوا با تنفس جیوه

• خوردن یا آشامیدن غذا یا آب آلوده به جیوه

چگونه در برابر خطرات جیوه در بارداری خود و جنینتان را ایمن نگه دارید؟

شما به کمک راهکارهای زیر می توانید خود را از معرض جیوه دور نگه دارید:

• از مصرف ماهی هایی که مقادیر زیادی جیوه دارند، شامل کوسه، شمشیر ماهی، شاه ماهی خال مخالی و تاج ماهی خودداری کنید.

• اگر نیاز به پرکردن دندان دارید، حتما دندانپزشک را از بارداری خود مطلع سازید. از دندانپزشک بخواهید از موادی که حاوی جیوه نیستند، برای پر کردن دندان شما استفاده کند. دندانهایی که از قبل با جیوه پر شده اند را تخلیه نکنید، مگر اینکه شکسته یا آسیب دیده باشد.

• برای تمیز کردن جیوه ریخته شده از جاروبرقی استفاده نکنید.

• از بزرگسالی که باردار نیست بخواهید دماسنج خراب شده یا لامپهای فلورسنت را دور بیندازد. این وسایل را در جایی نگه دارید که نشکند و آن ها از دسترس کودکان دور نگه دارید.

• اگر در جایی مانند مطب دندانپزشکی یا کارگاه الکتریکی، شیمیایی یا معدنکاری کار می کنید و ممکن است در معرض جیوه قرار بگیرید، با رئیس خود در مورد اقدامات احتیاطی ایمنی صحبت کنید. به عنوان مثال می توانید در مدت بارداری مرخصی بگیرید یا پست خود را عوض کنید.

با پزشک خود در مورد محافظت از خود در برابر جیوه صحبت کنید.

متیل جیوه چیست؟

متیل جیوه زمانی به دست می آید که جیوه موجود در هوا وارد آب شود. جیوه موجود در هوا از منابع طبیعی مانند آتشفشان ها و منابع ساخته شده توسط بشر نظیر سوزاندن زغال سنگ و سایر آلودگی ها حاصل می شود.

با مصرف ماهی هایی که مقدار زیادی جیوه دارند، متیل جیوه در بدن جذب می شود. این قبیل ماهی ها جیوه را از آبی که در آن شنا می کنند و از خوردن ماهی های دیگری که جیوه دارند، جیوه به دست می آورند. در ماهی های بزرگ مانند شمشیر ماهی، کوسه ، شاه ماهی خال مخالی و تاج ماهی جیوه به مقدار زیاد وجود دارد. در دوران بارداری این نوع ماهی ها را نخورید زیرا جیوه موجود در آنها می تواند به جنین آسیب برساند.

در دوران بارداری هر هفته بین 150 تا 350 گرم ماهی با جیوه کم مانند میگو، ماهی آزاد ، پولاک، گربه ماهی و ماهی تن کنسرو شده میل کنید. خوردن 150 گرم ماهی تن سفید در هفته اشکالی ندارد.

عنصر جیوه چیست؟

عنصر جیوه یا جیوه خالص ماده ای براق و نقره ای رنگ است. وقتی روی زمین بریزد یا چیزی که حاوی آن است بشکند، جیوه به صورت ماده ای نامرئی، بی بو و مسموم در هوا پخش می شود. عنصر جیوه را می توان در موارد زیر یافت:

• پر کننده های دندان ساخته شده از آمالگام: آمالگام از عنصر جیوه، نقره و سایر فلزات تشکیل شده است. مقادیر کمی جیوه از این مواد وارد هوای تنفسی شما می شود. مواد پر کننده آمالگام برای بزرگسالان و کودکان بالای 6 سال بی خطر است. اما از تأثیر آن بر زنان باردار اطلاعی نداریم. اگر نگران پر کردن دندان با آمالگام هستید، با دندانپزشک صحبت کنید.

• تب سنج: جیوه در تب سنج ها با شیشه احاطه شده است. تا زمانی که شیشه نشکند و جیوه را مستقیماً لمس نکنید یا به هوای تنفسی وارد شود، هیچ خطری ندارد. اگر دماسنج خراب شود یا جیوه آن بریزد با جاروبرقی پاک نکنید. بلکه با استفاده از دو تکه کاغذ این کار را انجام دهید. کاغذ آغشته به جیوه را درون کیسه پلاستیکی در بسته قرار داده و در سطل آشغال خارج ار منزل بیندازید.

• برخی اشیای عتیقه: مانند ساعت، فشارسنج و آینه حاوی جیوه هستند.

• برخی از باتری ها: مانند باتری های ساعت. برخی باتری ها نیز حاوی جیوه نیستند.

• برخی جواهرات: به ویژه آویزهای شیشه ای ساخته شده در بعضی از کشورها جیوه دارند.

• کرم های روشن کننده پوست: که از منابع غیر معتبر تهیه می شوند.

اگر نگران این هستید که در معرض خطر جیوه در بارداری قرار بگیرید، حتما پزشک را در جریان امر قرار دهید.

مطالعه بیشتر:

عوارض پر کردن دندان در بارداری برای جنین

آیا خوردن تن ماهی در بارداری بی خطر است؟

همه موارد ممنوع در بارداری، خوراکی ها و نوشیدنی ها

فواید خوردن میگو در بارداری چیست؟ چه مقدار مجاز است!

?پرسش و پاسخ های جیوه در بارداری

در بارداری چقدر ماهی بخوریم؟

در دوران بارداری هر هفته بین 150 تا 350 گرم ماهی با جیوه کم مانند میگو، ماهی آزاد ، پولاک، گربه ماهی و ماهی تن کنسرو شده میل کنید. خوردن 150 گرم ماهی تن سفید در هفته اشکالی ندارد.

آیا پر کردن دندان در بارداری زنان باردار را در معرض خطر جیوه قرار می دهد؟

پر کننده های دندان ساخته شده از آمالگام. آمالگام از عنصر جیوه، نقره و سایر فلزات تشکیل شده است. مقادیر کمی جیوه از این مواد وارد هوای تنفسی شما می شود. مواد پر کننده آمالگام برای بزرگسالان و کودکان بالای 6 سال بی خطر است. اما از تأثیر آن بر زنان باردار اطلاعی نداریم. اگر نگران پر کردن دندان با آمالگام هستید، با دندانپزشک صحبت کنید.

درصورت شکستن دماسنج جیوه ای چگونه آن را تمیز کنیم؟

اگر دماسنج خراب شود یا جیوه آن بریزد با جاروبرقی پاک نکنید. بلکه با استفاده از دو تکه کاغذ این کار را انجام دهید. کاغذ آغشته به جیوه را درون کیسه پلاستیکی در بسته قرار داده و در سطل آشغال خارج ار منزل بیندازید.

آیا استفاده از تب سنج جیوه ای در بارداری خطرناک است؟

جیوه در تب سنج ها با شیشه احاطه شده است. تا زمانی که شیشه نشکند و جیوه را مستقیماً لمس نکنید یا به هوای تنفسی وارد شود، هیچ خطری ندارد.

منبع: marchofdimes