The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تزریق hCG برای مردان و هدف از تزریق hCG در آقایان چیست؟

گنادوتروپین جفتی انسانی یا hCG (اچ سی جی) به دلیل نقش مهمی که در حفظ بارداری دارد، گاهی اوقات "هورمون بارداری" نامیده می شود. آزمایش بارداری میزان اچ سی جی موجود در ادرار یا خون بررسی می کند تا مشخص شود آیا فرد باردار است یا خیر. سازمان غذا و دارو تزریق اچ سی جی را برای درمان بیماری های خاص در خانمها و آقایان تأیید کرده است. در خانمها، تزریق hCG برای کمک به درمان ناباروری مورد تائید سازمان غذا و دارو قرار گرفت. تزریق hCG برای مردان برای نوعی از هپاگونادیسم یا کم کاری غدد جنسی که در آن غدد جنسی به اندازه کافی برای تولید هورمون جنسی تستوسترون تحریک نمی شود، از سوی سازمان غذا و دارو تائید شد.

هدف از تزریق hCG در آقایان چیست؟

دلایل مختلفی برای تجویز hCG برای آقایان وجود دارد:

برای کمک به رفع هیپوگنادیسم

در آقایان، پزشکان hCG را برای کمک به رفع علائم هیپوگنادیسم مانند تستوسترون کم و ناباروری تجویز می کنند. این هورمون در افزایش تولید تستوسترون و اسپرم و در نتیجه کاهش ناباروری به بدن کمک می کند.

برای بهبود کمبود تستوسترون

از تزریق hCG بعضاً به عنوان جایگزینی برای تولید تستوسترون در آقایان دارای کمبود تستوسترون استفاده می شود. کمبود تستوسترون به معنی سطح تستوسترون خون کمتر از 300 نانوگرم در دسی لیتر همراه با علائم زیر که از نشانه های کمبود این هورمون هستند، تعریف می شود:

• خستگی

• استرس

• میل جنسی کم

• خلق افسرده

طبق نظر متخصصان اورولوژی، hCG برای آن دسته از آقایانی که کمبود تستوسترون و در عین حال تمایل به حفظ قدرت باروری دارند، مناسب است.فرآورده های تستوسترون باعث افزایش سطوح هورمون در بدن می شوند اما عوارض جانبی مانند کوچک شدن غدد جنسی، تغییر عملکرد جنسی و ایجاد ناباروری به همراه دارند.

hCG می تواند به افزایش موارد زیر کمک کند:

• اندازه غدد

• سطح تستوسترون

• باروری

برخی پزشکان بر این باورند که استفاده از تستوسترون همراه با hCG می تواند ضمن جلوگیری از عوارض جانبی تستوسترون، به بهبود علائم کمبود تستوسترون نیز کمک کند.

برای بهبود عملکرد جنسی

hCG در بهبود عملکرد جنسی آقایانی که بهبودی در سطح تستوسترون ندارند، موثر است.

برای خنثی کردن عوارض جانبی استروئیدها

گاهی hCG برای بدنسازانی که از استروئیدهای آنابولیک مانند تستوسترون استفاده می کنند، به منظور جلوگیری یا معکوس کردن عوارض جانبی ناشی از استروئیدها مانند کوچک شدن غدد جنسی و ناباروری، لازم است.

چگونه می توان تستوسترون را افزایش داد؟

در آقایان، hCG مانند هورمون لوتئین ساز یا ال اچ عمل می کند. ال اچ محرک سلولهای لیدیگ در بیضه ها است که منجر به تولید تستوسترون می شود.ال اچ همچنین تولید اسپرم را در ساختار بیضه ها به نام توبول های اسپرم ساز تحریک می کند.

از آنجا که hCG عامل تحریک بیضه ها برای تولید تستوسترون و اسپرم است، با گذشت زمان اندازه بیضه ها بزرگ تر می شود.

پژوهش ها چه می گویند:

تحقیقات بالینی که وضعیت hCG را در آقایان با سطح تستوسترون پایین ارزیابی کند، چندان زیاد نیست. در یک مطالعه کوچک در سال 2002 بر روی آقایان مسن مبتلا به هیپوگنادیسم جزئی، hCG باعث افزایش سطح تستوسترون در مقایسه با کنترل دارونما شد. اما هیچ تاثیری بر عملکرد جنسی نداشت.در پژوهش انجام شده در سال 2005 ، آقایانی که تستوسترون به همراه hCG مصرف می کردند توانستند تولید تستوسترون را در بیضه ها حفظ کنند.در تحقیقی که سال 2013 انجام گرفت، آقایانی که تستوسترون همراه با hCG مصرف کردند قادر به تولید کافی اسپرم بودند.

طبق یک بررسی در سال 2018 ، hCG چه به تنهایی و چه در ترکیب با تستوسترون، می تواند به آقایان مبتلا به هیپوگنادیسم کمک کند تا قدرت باروری خود را حفظ کنند. همچنین در بازیابی اسپرم نیز موثر است.

یک مطالعه کوچک در سال 2019 به این نتیجه رسید که hCG برای آقایانی که علائم هیپوگنادیسم دارند اما دارای سطح تستوسترون بالاتر از 300 نانوگرم در دسی لیتر هستند، ایمن و موثر است. سطح تستوسترون بالاتر از 300 نانوگرم در دسی لیتر به طور گسترده ای طبیعی تلقی می شود.

عوارض جانبی تزریق hCG برای مردان چیست؟

 شایعترین عوارض تزریق hCG برای مردان عبارتند از:

ژنیکوماستی یا رشد سینه های آقایان

• درد، قرمزی و تورم در محل تزریق

• دل درد

• حالت تهوع

• استفراغ

در موارد نادر، تزریق hCG برای مردان سبب لخته شدن خون شود. اگرچه بسیار به ندرت اتفاق می افتد اما گاهاً شاهد واکنش های آلرژیک از جمله بثورات پوستی خفیف و واکنش های شدید آنافیلاکسی یا بیش دفاعی هستیم.

آیا می توان از تزریق hCG برای مردان به جهت کاهش وزن استفاده کرد؟

hCG گاهی اوقات برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات متعددی به عنوان فرآورده های هومیوپاتی hCG بدون نسخه در دسترس هستند که برای کاهش وزن به بازار عرضه می شوند. اما سازمان غذا و دارو استفاده از اچ سی جی را به این منظور تائید نکرده است. محصولات بدون نسخه که ادعا می کنند حاوی hCG هستند از نظر قانونی مجاز نبوده و ضمانت قانونی ندارند.

سازمان غذا و دارو به مصرف کنندگان توصیه کرده است که شواهد قابل توجهی مبنی بر اثربخشی hCG برای کاهش وزن وجود ندارد.

این محصولات اغلب به عنوان بخشی از "رژیم hCG" مورد استفاده قرار می گیرند و مصرف مکمل های اچ سی جی با رژیم کم کالری 500 کالری در روز را شامل می شوند.

اگرچه این رژیم کم کالری می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما هیچ مدرکی دال بر موثر بودن محصولات اچ سی جی وجود ندارد. علاوه بر این، رژیم غذایی بسیار کم کالری برای بسیاری از افراد مضر است.

عوارض جانبی احتمالی رژیم های غذایی بسیار محدود کننده، عبارتند از:

• سنگ صفرا

• عدم تعادل الکترولیت ها

• آریتمی

آیا تزریق hCG برای مردان بی خطر است؟

در صورت استفاده مناسب با راهنمایی پزشک، بی خطر است.

تزریق hCG برای مردان در چه مواردی ممنوع است؟

این دارو نباید توسط آقایان مبتلا به سرطان پروستات، برخی سرطانهای مغز یا بیماری کنترل نشده تیروئید استفاده شود. قبل از استفاده از اچ سی جی، پزشک را از بیماری های دیگری که دارید، مطلع سازید.

hCG از سلولهای تخمدان همستر تولید می شود. افرادی که به پروتئین همستر حساسیت دارند نباید از hCG استفاده کنند.

توصیه می شود از مصرف تمامی فرآورده های بدون نسخه hCG خودداری کنید، زیرا هیچ یک از آنها تاییدیه سازمان غذا و دارو ندارند. سازمان غذا و دارو در مورد استفاده از این محصولات یا پیروی از رژیم hCG هشدار می دهد.

کلام آخر:

hCG داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو برای درمان شرایط خاص در خانمها و آقایان است. به نظر می رسد تزریق hCG برای مردان، به عنوان جایگزین تستوسترون برای افزایش سطح تستوسترون و حفظ قدرت باروری نقش مهمی دارد. برخی از پزشکان برای کمک به حفظ باروری و عملکرد جنسی، آن را همراه با فرآورده های تستوسترون برای کمبود تستوسترون تجویز می کنند. گاهی افراد برای کاهش وزن از hCG نیز استفاده می کنند که اغلب به عنوان یکی از اجزای رژیم hCG است. با این حال، هیچ شواهد معتبری مبنی بر این که نشان دهد hCG در این امر موثر است، وجود ندارد. به دلیل عدم اطمینان از ایمنی این هورمون، باید از مصرف آن برای کاهش وزن خودداری شود.

مطالعه بیشتر:

عوارض جانبی گنادوتروپین برای باروری چیست؟

نحوه تزریق آمپول hcg برای بارداری چگونه است؟

چه مدت پس از تزریق HCG تخمک‌گذاری انجام می شود؟

آمپول hcg و دوقلوزایی، احتمال دوقلو زایی در روش های کمک باروری چقدر است؟

?پرسش و پاسخ های تزریق hCG برای مردان

هدف از تزریق hCG در آقایان چیست؟

دلایل مختلفی برای تجویز hCG برای آقایان وجود دارد: برای کمک به رفع هیپوگنادیسم، برای بهبود کمبود تستوسترون

نشانه های کمبود تستوسترون چیست؟

کمبود تستوسترون به معنی سطح تستوسترون خون کمتر از 300 نانوگرم در دسی لیتر همراه با علائم زیر که از نشانه های کمبود این هورمون هستند، تعریف می شود: • خستگی • استرس • میل جنسی کم • خلق افسرده

عوارض جانبی تزریق hCG برای مردان چیست؟

شایعترین عوارض تزریق hCG برای مردان عبارتند از: • ژنیکوماستی یا رشد سینه های آقایان • درد، قرمزی و تورم در محل تزریق • دل درد • حالت تهوع • استفراغ

آیا می توان از تزریق hCG برای مردان به جهت کاهش وزن استفاده کرد؟

hCG گاهی اوقات برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات متعددی به عنوان فرآورده های هومیوپاتی hCG بدون نسخه در دسترس هستند که برای کاهش وزن به بازار عرضه می شوند. اما سازمان غذا و دارو استفاده از اچ سی جی را به این منظور تائید نکرده است. محصولات بدون نسخه که ادعا می کنند حاوی hCG هستند از نظر قانونی مجاز نبوده و ضمانت قانونی ندارند.

منبع: healthline