The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیماری سیور ، آپوفیزیت، علت درد پاشنه پا در کودکان چیست؟

بیماری سیور (همچنین به عنوان آپوفیز کالکانیال شناخته می شود) یک علت شایع درد پاشنه پا است به ویژه در افرادی که جوان هستند و فعالیت بدنی دارند. معمولاً در حوالی سن بلوغ ایجاد می شود. پسران کمی بیشتر از دختران به این بیماری مبتلا می شوند. علت بیماری سیور ناشناخته است. احتمالاً علت آن عوامل متعددی مانند فعالیت بیش از حد و افزایش وزن بدن است. بیماری سیور یک بیماری خود محدود کننده است. این بدان معناست که علائم اغلب با گذشت زمان کاهش می یابد. پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان متحد می توانند به مدیریت علائم بیماری سیور کمک کنند تا فرد بتواند به فعالیت بدنی خود ادامه دهد.

علت بیماری سیور چیست؟

تاندون آشیل عضله ساق پا در پشت ساق را به استخوان پاشنه می پیوندد. تصور می شود بیماری سیور به این دلیل رخ می دهد که ناحیه رشد که تاندون آشیل در آنجا به استخوان متصل می شود (آپوفیز) "فعال" است. این بدان معنی است که شروع به تغییر از غضروف به استخوان می کند.

در طی این مرحله، کودکان پیش از سن نوجوانی می توانند در ناحیه اتصال یا در تاندون یا خود استخوان پاشنه، درد داشته باشند. این عارضه به عنوان آپوفیزیت شناخته می شود. بیماری سیور بیشتر در کودکان بین هشت تا 14 سال، هنگامی که جهش های رشد شروع می شود، دیده می شود.

علائم بیماری سیور

چند نشانه و علامت نشان دهنده بیماری سیور است که احتمالا روی یک یا هر دو پاشنه پا تأثیر بگذارد. این نشانه ها شامل:

• درد پاشنه در حین فعالیت بدنی، به ویژه فعالیت هایی که نیاز به دویدن یا پریدن دارند.

• بدتر شدن درد بعد از ورزش.

لنگیدن - اغلب صبح ها، یا در حین ورزش یا بعد از آن

• تمایل به راه رفتن با نوک پا

عواملی که در بروز بیماری سیور نقش دارند

بیماری سیور به سن و فعالیت مرتبط است. این بیماری معمولاً در سنین پیش از نوجوانی شروع می شود و ممکن است در سنین قبل از نوجوانی که از نظر جسمی فعال هستند بیشتر دیده شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که آپوفیز (پاشنه) باز و فعال باشد. عواملی که ممکن است در کودکان پیش از نوجوانی به بیماری منجر شوند شامل موارد زیر است:

• قد و وزن

• چه مقدار فعالیت بدنی انجام می دهند- این ممکن است افزایش حجم، شدت یا فراوانی فعالیت باشد. مشکل معمولاً در موارد زیر اتفاق می افتد:

o با پایان یافتن یک فصل ورزشی و شروع فصل دیگر

o جایی که حرکات تقاطعی در ورزش وجود دارد

o هنگامی که کودک شروع به تمرین و بازی در یک تیم می کند (با چندین جلسه تمرین هفتگی و یک بازی حجم فعالیت افزایش می یابد)

وقتی نوجوان در یک کارناوال ورزشی شرکت می کنند که شامل انجام چندین بازی در یک روز یا چند روز است

• دفعات زیاد فعالیت بدنی

• نوع فعالیت بدنی- مانند شروع یک فعالیت متفاوت یا بازگشت به یک فعالیت بدنی پس از استراحت. بیماری معمولاً با ورزش ها و فعالیت هایی که نیازمند فشار روی پاها هستند همراه است، مانند ورزشهایی که شامل دویدن یا پرش یا هر دو است (به عنوان مثال فوتبال، نتبال، دویدن و ژیمناستیک)

• تجهیزات یا عوامل خارجی- مانند تعویض کفش با پاشنه کم (به عنوان مثال کفش های فوتبال یا برخی از انواع کفش های مخصوص دویدن؛ کفش پاشنه کوتاه بار اضافی به آپوفیز اضافه می کند، زیرا باعث افزایش کشش تاندون آشیل می شود) ورزش با پای برهنه، یا حتی راه رفتن در ساحل با بند کفش نبسته.

ویژگی های جسمی که ممکن است در ایجاد بیماری سیور نقش داشته باشد عبارتند از:

• وضعیت قرارگیری پا- کودکان فعال که کف پای صاف دارند ممکن است کمی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سیور باشند

• افزایش وزن بدن

BMI (شاخص توده بدنی) بالا.

بیماری سیور چگونه تشخیص داده می شود؟

یک پزشک یا یک متخصص بهداشت و درمان می توانند بیماری سیور را با درخواست از فرد جوان برای توصیف علائم خود و انجام معاینه فیزیکی تشخیص دهند. در برخی موارد نادر ممکن است برای تشخیص درد پاشنه پا، به تصویربرداری پزشکی نیاز باشد.

وقتی آپوفیز فعال است یعنی از غضروف به استخوان تغییر می کند. در طی این مرحله، تصویر معمول اشعه ایکس از عدم وجود بافت استخوانی تا رسوبات کوچک استخوان تا اتصال تاندون استخوانی کاملاً متحد، متفاوت خواهد بود.

با این حال، معمولاً تفاوتی در آنچه که در عکسبرداری پاشنه از کودکی که درد مربوط به بیماری سیور را تجربه می کند و کودک دیگر در همان سن که بدون درد است مشاهده نمی شود. به همین دلیل، از اشعه ایکس به طور کلی برای تشخیص بیماری سیور استفاده نمی شود.

درمان بیماری سیور

هنوز برتری هیچ یک از روش های درمانی در مدیریت طولانی مدت درد ناشی از بیماری سیور، بر دیگر روشها ثابت نشده است. بیماری سیور یک بیماری خود محدودکننده است (خود به خود بهبود می یابد) و درمان به میزان درد بستگی دارد. درمان بیماری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• آموزش نحوه مدیریت علائم و تشدید درد

• اصلاح فعالیت ها- محدود کردن فعالیتهای ایجادکننده درد برای مدت زمان کوتاه ممکن است مفید باشد.

• مدیریت بار و وزن سنگین- در ابتدا می توان وزن و بار وارده بر پاشنه را کم کرد یا آن را اصلاح یا تغییر داد. با این حال، بار برای تاندون، استخوان پاشنه و آپوفیز مهم است، بنابراین پس از تشدید اولیه درد، باید بار را مدیریت کرد.

• جلوگیری از کشش و تمرینات "غیر عادی" - (مانند پایین آوردن پاشنه پا یا پرش و لی له کردن) در مرحله اولیه.

• با استفاده از بالا برنده پاشنه پا (با مشورت پزشک متخصص) - در هر کفشی که مشکل ایجاد می کند، فشار را از آپوفیز و تاندون خارج کنید.

• استفاده از عوامل بیومکانیکی موثر در درد - بخصوص در اطراف پا. به عنوان مثال، ضربه زدن روی پا یا انجام تمریناتی برای بهبود کنترل عصبی عضلانی در اطراف پا، ممکن است مفید باشد.

• اورتزها (مخصوص داخل کفش) - اینها ممکن است به تسکین برخی علائم بیومکانیکی کمک کنند.

• کیسه یخ - استفاده از بسته های یخ یا سرد به پشت پاشنه پا برای حدود 15 دقیقه پس از فعالیت بدنی هنگام بروز درد شدید.

• دارو - داروهای تسکین دهنده درد مانند ایبوپروفن ممکن است در بعضی موارد (مانند درد تاندون) کمک کنند. این روش همیشه باید پس از مشورت با پزشک، داروساز یا متخصص بهداشت با سایر روش های درمانی همراه باشد.

• زمان - به طور کلی اگر فرد از یک متخصص بهداشت کمک بخواهد درد در طی یک تا دو هفته کاهش می یابد، اگرچه ممکن است طولانی تر شود. از آنجا که رسیدن آپوفیز دو سال طول می کشد (گاهی طولانی تر)، ممکن است هر از گاهی تشدید درد را تجربه کنید که ناشی از جهش رشد، تغییر در فعالیت های ورزشی، افزایش شدت، تغییر کفش یا تغییر سطح است.

نظارت بر علائم (مانند درد و سفتی پاشنه در صبح)، میزان ورزش و نوع ورزشی که انجام می شود و هرگونه زایده یا رشد کلی پا بسیار مفید است. چنین سوابقی به فرد و متخصص بهداشت اطلاع می دهد و به آنها کمک می کند تا برنامه درمانی را تجویز کنند. آنها همچنین می توانند به پیش بینی احتمال شعله ور شدن درد و در نتیجه جلوگیری از آنها کمک کنند و به شما کمک می کنند تا برای کنترل دردهای اجتناب ناپذیر آماده باشید.

سایر دلایل درد پاشنه پا در کودکان

علل درد پاشنه در نوجوانان، به غیر از بیماری سیور، شامل موارد زیر است:

• بورسیت - بورس ها کیسه های کوچکی هستند که حاوی مایعات برای روان کردن قسمت های متحرک مانند مفاصل و عضلات هستند. از دلایل عمده بورسیت در پشت پاشنه می توان به آسیب دیدگی، استفاده بیش از حد از پا و کفش های تنگ اشاره کرد.

• گرفتگی عقب مچ پا (در این گروه سنی معمول نیست) - می تواند پس از پیچ خوردگی مچ پا و در فعالیت هایی مانند رقص، ژیمناستیک و فوتبال که شرکت کنندگان زمان زیادی را روی انگشتان خود می گذرانند رخ دهد.

• شکستگی تحت فشار (در این گروه سنی معمول نیست) - می تواند منجر به ضعف استخوان شود.

• شکستگی پاشنه - می تواند با سقوط از ارتفاع مستقیم بر روی پاشنه پا رخ دهد.

• آرتریت روماتوئید جوانی - باعث درد مداوم مفصل، تورم و سفتی می شود.

• تومور - این دلیل کمتر شایع درد پاشنه پا است، اما مهم است که همانند بیماری سیور  به موقع تشخیص داده شود.

مطالعه بیشتر:

استئوكندروز و علائم بیماری استئوکندروز چیست؟

لنگیدن پای کودک،علت لنگیدن پای کودک چیست؟

درد مچ پا در کودکان،علت درد مچ پا در کودکان چیست؟

درد پاشنه پا در کودکان نشانه چیست و درد پاشنه به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های بیماری سیور

بیماری سیور چیست؟

بیماری سیور (همچنین به عنوان آپوفیز کالکانیال شناخته می شود) یک علت شایع درد پاشنه پا است به ویژه در افرادی که جوان هستند و فعالیت بدنی دارند. معمولاً در حوالی سن بلوغ ایجاد می شود.

علائم بیماری سیور چیست؟

• درد پاشنه در حین فعالیت بدنی، به ویژه فعالیت هایی که نیاز به دویدن یا پریدن دارند • بدتر شدن درد بعد از ورزش • لنگیدن- اغلب صبح ها، یا در حین ورزش یا بعد از آن • تمایل به راه رفتن با نوک پا

چه عواملی در ابتلای کودک به بیماری سیور نقش دارند؟

ویژگی های جسمی که ممکن است در ایجاد بیماری سیور نقش داشته باشد عبارتند از: • وضعیت قرارگیری پا- کودکان فعال که کف پای صاف دارند ممکن است کمی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سیور باشند • افزایش وزن بدن • BMI (شاخص توده بدنی) بالا.

بیماری سیور چگونه تشخیص داده می شود؟

یک پزشک یا یک متخصص بهداشت و درمان می توانند بیماری سیور را با درخواست از فرد جوان برای توصیف علائم خود و انجام معاینه فیزیکی تشخیص دهند. در برخی موارد نادر ممکن است برای تشخیص درد پاشنه پا، به تصویربرداری پزشکی نیاز باشد.

منبع: betterhealth