The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کلسیفیکاسیون سینه و چه عواملی باعث کلسیفیکاسیون سینه می شود؟

پزشک ممکن است در ماموگرافی، رسوبات کوچکی از کلسیم را در بافت سینه پیدا کند که آن کلسیفیکاسیون سینه می گویند. بر اساس یک مطالعه، کلسیم در 86 درصد کل ماموگرافی ها یافت و اکثراً غیرسرطانی تشخیص داده می شوند. اینجا درباره انواع و علل کلسیفیکاسیون سینه و اینکه چه زمانی آزمایش های تکمیلی برای رد سرطان لازم است، صحبت می کنیم.

چه عواملی باعث کلسیفیکاسیون سینه می شود؟

دلایل متعددی برای رسوب کلسیم در سینه ها وجود دارد، از جمله:

• کارسینوم داکتال یا مجرایی درجا: مراحل اولیه سرطان سینه که از مجاری شروع می شود.

• کارسینوم داکتال یا مجرایی تهاجمی: نوع تهاجمی تر سرطان سینه که از مجاری به بافت پستان گسترش می یابد.

• کیست های سینه

• رشد خوش خیم کوچک در سینه موسوم به فیبروآدنوم

• عفونت های قبلی سینه

• تجمع کلسیم در عروق خونی ناشی از تصلب شرایین

• جراحی سینه

• پرتودرمانی قبلی

یک مطالعه در سال 2015 احتمال ایجاد کلسیفیکاسیون بعد از جراحی حفظ سینه و پرتودرمانی برای سرطان پستان را نشان داد. اما این کلسیفیکاسیون، بدون نمونه برداری، خوش خیم در نظر گرفته شده است.

کلسیفیکاسیون سینه چه علائمی دارد؟

کلسیفیکاسیون سینه معمولاً علائم ایجاد نمی کند بلکه یافته های اتفاقی در ماموگرافی هستند. در صورت مشاهده علائم غیرمعمول در پستان که می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند عفونت یا سرطان باشد، به پزشک مراجعه کنید. این علائم عبارتند از:

• تورم یا برآمدگی در اطراف سینه یا زیر بغل

• خارش مزمن پوست

• پوست قرمز یا ملتهب

• پوست سینه کبود ، گود یا پوسته پوسته شده

• ترشح یا تغییرات نوک سینه مانند وارونگی

کلسیفیکاسیون سینه چیست؟

کلسیفیکاسیون سینه، لکه های سفیدی هستند که ممکن است در ماموگرافی دیده شوند. این لکه ها در واقع قطعات کوچکی از کلسیم هستند که در بافت سینه رسوب کرده اند.

اکثر کلسیفیکاسیون ها خوش خیم یعنی غیرسرطانی هستند. اگر خوش خیم نباشند، ممکن است اولین علامت پیش سرطان یا سرطان سینه اولیه باشند. در صورت وجود کلسیفیکاسیون در الگوهای خاص مرتبط با سرطان، پزشک نیاز به بررسی های بیشتری دارد. کلسیفیکاسیون سینه، مخصوصاً با افزایش سن، در اغلب ماموگرافی ها مشاهده می شوند.

انواع کلسیفیکاسیون

دو نوع کلسیفیکاسیون بر اساس اندازه آنها وجود دارد:

ریزکلسیم ها

این رسوبات، بسیار کوچک و هر کدام کمتر از 0.5 میلی متر هستند که در ماموگرافی شبیه یک نقطه سفید کوچک یا دانه های ماسه به نظر می رسند. این رسوبات اغلب خوش خیم هستند، اما می توانند نشانه اولیه سرطان سینه باشند. پزشک را برای ماکروکلسیفایاسیون هایی که مشکوک به نظر می رسند، بیوپسی توصیه کند.

بزرگ کلسیم ها

اینها رسوبات بزرگتری با ابعاد بزرگ تر از 0.5 میلی متر هستند که مانند یک نقطه سفید بزرگ در ماموگرافی به نظر می رسند. این نوع رسوبات نیز اغلب دلیل غیرسرطانی دارند، مانند:

• آسیب قبلی

• التهاب

• تغییرات ناشی از افزایش سن

ماکروکلسیفیکیشن ها علی رغم اندازه بزرگتر، عمدتا در اثر تغییرات خوش خیم ایجاد شده و به طور معمول بیوپسی نمی شود.

کلسیفیکاسیون سینه چگونه تشخیص داده می شود؟

کلسیفیکاسیون سینه آنقدر دردناک یا بزرگ نیست که در حین معاینه پستان چه خودآزمایی و چه معاینه پزشک احساس شود. این رسوبات معمولاً ابتدا در غربالگری معمول ماموگرافی مورد توجه قرار می گیرند. اگر کلسیفیکاسیون مشاهده می شود، ماموگرافی دیگری لازم است که در آن ناحیه کلسیفیکاسیون را بزرگ کرده و تصویر دقیق تری را ارائه می دهد. به این ترتیب رادیولوژیست می تواند خوش خیمی و بدخیمی کلسیفیکاسیون را مشخص کند.

اگر نتایج ماموگرافی قبلی را در اختیار داشته باشید، رادیولوژیست آنها را با جدیدترین تصویر مقایسه کرده و قدمت رسوب را تعیین می نماید. در صورتی که سن بیمار بالا باشد، به مرور تغییرات را مورد بررسی قرار می دهند، تغییرات احتمال سرطان را افزایش می دهد. پس از به دست آوردن تمام اطلاعات، رادیولوژیست با توجه به اندازه، شکل و الگو مشخص می کند که رسوب خوش خیم، احتمالاً خوش خیم یا مشکوک است.

کلسیفیکاسیون های خوش خیم

تقریباً تمام ماکروکلسیفیکاسیون ها و اکثر میکروکلسیفیکاسیون ها خوش خیم هستند. برای کلسیفیکاسیون خوش خیم به آزمایش یا درمان بیشتری نیاز نیست. پزشک وضعیت را ماموگرافی سالانه بررسی و تغییرات احتمالی نشان می دهد.

احتمالاً خوش خیم

این کلسیفیکاسیون ها بیش از 98 درصد مواقع خوش خیم هستند. پزشک از نظر تغییراتی که می تواند نشان دهنده سرطان باشد، این موارد را تحت کنترل قرار می دهد. ماموگرافی باید هر 6 ماه یکبار به مدت حداقل 2 سال انجام شود. در صورتی که کلسیفیکاسیون تغییر نکند، دوباره به انجام ماموگرافی سالانه باز می گردید.

مشکوک

کلسیفیکاسیون های پرخطر، ریزکلسیفیکاسیون هایی هستند که در الگویی مشکوک به سرطان مانند یک خوشه تنگ، شکل نامنظم یا یک خط یافت می شوند. پزشک معمولاً ارزیابی بیشتر یا بیوپسی را توصیه می کند.

در طی بیوپسی، یک تکه کوچک از بافت با کلسیفیکاسیون برداشته و در زیر میکروسکوپ بررسی می شود. این تنها راهی است که می تواند تشخیص سرطان سینه را تأیید یا رد کند.

آیا کلسیفیکاسیون سینه نگران کننده است؟

اکثر کلسیفیکاسیون های سینه سرطانی نیستند و به سرطان تبدیل نمی شوند. در عوض، پزشک کوشش می کند تا ببیند علت زمینه ای آن می تواند سرطانی باشد یا خیر.

چنانچه کلسیفیکاسیون سینه خوش خیم باشد، پزشک ممکن است ماموگرافی های منظم را برای کنترل تغییرات احتمالی تجویز کند. در برخی موارد، پزشک آزمایش های تصویربرداری و همچنین نمونه برداری توصیه می کند. این امر به ویژه در صورتی اتفاق می افتد که خوشه های کلسیفیکاسیون فقط در یک ناحیه از سینه یافت شوند.

از آنجا که کارسینوم داکتال مهاجم و درجا می توانند علت احتمالی کلسیفیکاسیون سینه باشند، پزشک آزمایش هایی را برای رد این نوع سرطان ها نیز پیشنهاد می کند. به خاطر داشته باشید که اکثر کلسیفیکاسیون سینه بدخیم نیستند.

کلسیفیکاسیون سینه چه درمانی دارد؟

رسوب کلسیم اگرچه ممکن است نشان دهنده وجود سرطان باشد، ولی سرطان نیست و به سرطان تبدیل نمی شود. کلسیفیکاسیون سینه که خوش خیم تشخیص داده می شود، دیگر نیازی به آزمایش، درمان یا برداشتن ندارند.

اگر کلسیفیکاسیون به طور بالقوه نشانه سرطان باشد، بیوپسی انجام می شود. در صورت تشخیص سرطان، پزشک ممکن است ترکیبی از روشهای زیر را توصیه کند:

• شیمی درمانی: برای از بین بردن سلول های سرطانی به صورت قرص خوراکی یا داخل وریدی مصرف می شود.

• پرتودرمانی: از اشعه های تشعشعی مشابه اشعه ایکس برای هدف گیری مستقیم سلول های سرطانی استفاده می شود.

• جراحی: برای برداشتن تومورهای سرطانی و بافتهای اطراف که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، انجام می شود.

• داروهای هورمون درمانی: برای جلوگیری از رشد بیشتر سلول های سرطانی انجام می شود.

• درمان بیولوژیکی / هدفمند: گیرنده های سلول سرطانی را هدف قرار می دهند تا از رشد بیشتر جلوگیری به عمل آید.

کلام آخر

اکثر کلسیفیکاسیون های سینه خوش خیم هستند. این کلسیفیکاسیون ها بی ضرر بوده و نیازی به آزمایش یا درمان بیشتر ندارند. هنگامی که کلسیفیکاسیون مشکوک به سرطان تشخیص داده می شود، بیوپسی برای تشخیص قطعی لازم است.

کلسیفیکاسیون سینه مشکوک که در ماموگرافی قابل مشاهده است، معمولاً پیش سرطانی یا مراحل اولیه سرطان شناخته می شود. اما از آنجا که زودهنگام تشخیص داده شده است، احتمال بالای موفقیت درمان وجود دارد.

مطالعه بیشتر:

آیا ترشح از سینه در زنان غیرطبیعی و خطرناک است؟

نمونه برداری از پستان یا بیوپسی و علت انجام بیوپسی چیست؟

ماموگرافی چیست و درچه مواردی از ماموگرافی استفاده‌‌‌ می‌شود؟

تورم سینه قبل از قاعدگی و علت تورم سینه قبل از قاعدگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های کلسیفیکاسیون سینه

کلسیفیکاسیون سینه چیست؟

کلسیفیکاسیون سینه، لکه های سفیدی هستند که ممکن است در ماموگرافی دیده شوند. این لکه ها در واقع قطعات کوچکی از کلسیم هستند که در بافت سینه رسوب کرده اند.

آیا کلسیفیکاسیون سینه نگران کننده است؟

اکثر کلسیفیکاسیون های سینه سرطانی نیستند و به سرطان تبدیل نمی شوند. در عوض، پزشک کوشش می کند تا ببیند علت زمینه ای آن می تواند سرطانی باشد یا خیر.

کلسیفیکاسیون سینه چه علائمی دارد؟

کلسیفیکاسیون سینه معمولاً علائم ایجاد نمی کند بلکه یافته های اتفاقی در ماموگرافی هستند. در صورت مشاهده علائم غیر معمول در پستان که می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند عفونت یا سرطان باشد، به پزشک مراجعه کنید. این علائم عبارتند از: • تورم یا برآمدگی در اطراف سینه یا زیر بغل • خارش مزمن پوست • پوست قرمز یا ملتهب • پوست سینه کبود ، گود یا پوسته پوسته شده

چه عواملی باعث کلسیفیکاسیون سینه می شود؟

دلایل متعددی برای رسوب کلسیم در سینه ها وجود دارد، از جمله: • کارسینوم داکتال یا مجرایی درجا: مراحل اولیه سرطان سینه که از مجاری شروع می شود. • کارسینوم داکتال یا مجرایی تهاجمی: نوع تهاجمی تر سرطان سینه که از مجاری به بافت پستان گسترش می یابد. • کیست های سینه • رشد خوش خیم کوچک در سینه موسوم به فیبروآدنوم • عفونت های قبلی سینه

منبع: healthline