The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تورم سینه قبل از قاعدگی و علت تورم سینه قبل از قاعدگی چیست؟

تورم سینه قبل از قاعدگی یا ماستالژی دوره ای، یکی از نگرانی های رایج در بین زنان است. این نشانه ها بخشی از گروهی از علائم است که سندرم پیش از قاعدگی یا PMS نامیده می شود. تورم و حساسیت پستان قبل از قاعدگی می تواند نشانه بیماری فیبروکیستیک پستان نیز باشد. بیماری فیبروکیستیک سینه اصطلاحی است که برای توصیف سینه های دردناک و متورم قبل از قاعدگی استفاده می شود.بانوان مبتلا به این بیماری اغلب قبل از قاعدگی متوجه توده های بزرگ و خوش خیم (غیر سرطانی) در سینه خود می شوند. این توده ها در صورت تحت فشار قرار گرفتن حرکت می کنند و معمولاً پس از اتمام پریود کوچک می شوند.

آیا درد سینه ها قبل از پریود طبیعی است؟

درد سینه مربوط به سندرم پیش از قاعدگی می تواند از نظر شدت متفاوت باشد. علائم اغلب درست قبل از شروع قاعدگی به اوج خود می رسند، سپس در طول یا بلافاصله پس از قاعدگی محو می شوند. بیشتر اوقات، علائم بیشتر آزاردهنده هستند تا خطرناک. با این وجود، هر زمان که نگران تغییراتی در سینه خود هستید، با پزشک خود مشورت کنید. سینه درد می تواند نشانه یائسگی و انواع بیماری ها باشد.

علت تورم سینه قبل از قاعدگی چیست؟

تغییرات هورمونی اصلی ترین علت تورم و حساسیت قبل از قاعدگی پستان است. هورمون های شما در طول یک چرخه قاعدگی طبیعی بالا و پایین می روند. زمان دقیق تغییرات هورمونی برای هر زن متفاوت است. استروژن باعث بزرگ شدن مجاری سینه می شود. تولید پروژسترون باعث تورم غدد شیر می شود. هر دوی این رویدادها می توانند باعث درد سینه ها شوند.

استروژن و پروژسترون هر دو در نیمه دوم چرخه قاعدگی افزایش می یابند، روزهای 14 تا 28 در یک چرخه "معمولی" 28 روزه. استروژن در اواسط چرخه به اوج خود می رسد، در حالی که سطح پروژسترون در هفته قبل از قاعدگی افزایش می یابد.

آیا داروهای ضد بارداری می توانند سبب تورم سینه قبل از قاعدگی شوند؟

بله. داروهای حاوی استروژن همچنین می توانند باعث تغییر در سینه مانند حساسیت و تورم شوند.

علائم تورم سینه قبل از قاعدگی

حساسیت و سنگینی در هر دو سینه از علائم اصلی درد و تورم قبل از قاعدگی است. درد مبهم در سینه ها نیز می تواند برای برخی از بانوان مشکل ایجاد کند. بافت سینه شما ممکن است متراکم یا درشت شود. علائم معمولاً یک هفته قبل از قاعدگی ظاهر می شوند و تقریباً بلافاصله با شروع خونریزی قاعدگی ناپدید می شوند. اکثر بانوان درد شدیدی را تجربه نمی کنند.

در برخی موارد، حساسیت سینه بر روی کارهای روزمره برخی از بانوان در سن باروری تأثیر می گذارد و لزوماً با چرخه قاعدگی ارتباطی ندارد.

با توجه به تغییرات طبیعی در سطح هورمون ها که با افزایش سن زنان رخ می دهد، معمولاً با نزدیک شدن به دوران یائسگی، تورم و حساسیت پستان قبل از قاعدگی بهبود می یابد. علائم سندرم پیش از قاعدگی می تواند شبیه علائم اولیه بارداری باشد. یاد بگیرید چگونه بین این دو تفاوت قائل شوید.

چه زمانی باید برای تورم سینه قبل از قاعدگی با پزشک تماس گرفت؟

تغییرات ناگهانی یا نگران کننده پستان باید با پزشک درمیان گذاشته شود. در حالی که بیشتر درد و تورم قبل از قاعدگی پستان بی ضرر است، گاهی این علائم می تواند نشانه های هشداردهنده عفونت یا سایر شرایط پزشکی باشد. در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

• توده های جدید یا در حال تغییر سینه

ترشح از نوک سینه، به خصوص اگر ترشحات قهوه ای یا خونی باشد

• درد سینه که توانایی خوابیدن یا انجام کارهای روزانه را مختل می کند

• توده های یک طرفه، یا توده هایی که فقط در یک سینه ایجاد می شوند

پزشک معاینه فیزیکی از جمله معاینه سینه را انجام می دهد و اطلاعات بیشتری در مورد علائم شما درخواست می کند. پزشک شما ممکن است سوالات زیر را بپرسد:

• آیا متوجه ترشح نوک سینه شده اید؟

• چه علائم دیگری (در صورت وجود) را تجربه می کنید؟

• آیا درد و حساسیت سینه در هر دوره قاعدگی رخ می دهد؟

در طول معاینه سینه، پزشک توده را پیدا می کند و در مورد ویژگی های فیزیکی توده ها یادداشت برداری می کند. در صورت درخواست، پزشک همچنین می تواند نحوه انجام صحیح معاینه سینه را به شما نشان دهد.

اگر پزشک شما تغییرات غیرطبیعی را تشخیص داد، ممکن است ماموگرافی انجام دهد (یا اگر زیر 35 سال سن دارید سونوگرافی انجام دهید). ماموگرافی از تصویربرداری با اشعه ایکس برای مشاهده قسمت داخلی سینه استفاده می کند. در طی این آزمایش، سینه بین یک صفحه اشعه ایکس و یک صفحه پلاستیکی قرار می گیرد و فشرده یا صاف می شود تا تصویری واضح ایجاد شود. این آزمایش ممکن است باعث ناراحتی موقت یا احساس گزگز شود. در برخی موارد، اگر نمونه ها بدخیم (سرطانی) به نظر برسند، ممکن است انجام بیوپسی (نمونه بافتی از توده سینه) ضروری باشد.

درمان تورم سینه قبل از قاعدگی چیست؟

درد قبل از قاعدگی پستان را می توان با داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی بدون نسخه، مانند موارد زیر درمان کرد:

• استامینوفن

• ایبوپروفن

• ناپروکسن سدیم

این داروها همچنین می توانند گرفتگی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی را تسکین دهند.

بانوان مبتلا به تورم و ناراحتی متوسط تا شدید پستان باید در مورد بهترین روش درمان با پزشک خود مشورت کنند. دیورتیک ها می توانند تورم، حساسیت و احتباس آب را کاهش دهند. با این حال، داروهای ادرارآور خروجی ادرار را افزایش می دهند و همچنین می توانند خطر کم آبی بدن را افزایش دهند. از چنین نسخه هایی با دقت زیر نظر پزشک خود استفاده کنید.

کنترل هورمونی بارداری، از جمله قرص های ضد بارداری خوراکی، همچنین می تواند علائم پستان قبل از قاعدگی را آرام کند. اگر درد شدید سینه را تجربه می کنید و علاقه ای به باردار شدن در آینده ندارید، از پزشک خود در مورد این گزینه ها سوال کنید.

اگر درد شما شدید است، پزشک ممکن است داروی دانازول را که برای درمان آندومتریوز و علائم بیماری فیبروتیک سینه استفاده می شود را تجویز کند. این دارو می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد، بنابراین فقط در صورت عدم اثربخشی سایر درمان ها باید از آن استفاده کرد.

درمان خانگی تورم سینه قبل از قاعدگی

تغییر در شیوه زندگی نیز می تواند به کنترل تورم و حساسیت قبل از قاعدگی پستان کمک کند. در موارد شدیدتر از سوتین حمایتی ورزشی استفاده کنید. شما همچنین می توانید سوتین را در شب بپوشید، تا هنگام خواب از سینه شما از حمایت بیشتری برخوردار شود.

رژیم غذایی می تواند در درد سینه نقش داشته باشد. کافئین، الکل و غذاهای حاوی چربی و نمک زیاد می توانند ناراحتی را افزایش دهند. کاهش یا حذف این مواد از رژیم غذایی شما در یک یا دو هفته قبل از قاعدگی ممکن است به مدیریت یا جلوگیری از علائم کمک کند.

برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیز ممکن است به تسکین درد سینه و علائم مربوط به این سندرم کمک کنند. دفتر سلامت و خدمات انسانی وزارت بهداشت ایالات متحده، مصرف 400 واحد بین المللی (IU) ویتامین E و 400 میلی گرم منیزیم را برای تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی توصیه می کند. در اینجا می توانید گزینه های متنوعی را بیابید. از آنجا که مکمل ها توسط سازمان غذا و داروی امریکا نظارت نمی شوند، بهتر است از یک تولید کننده معتبر خرید کنید.

برای درمان تورم سینه قبل از قاعدگی چی بخوریم؟

انواع غذاهای غنی از این مواد مغذی را انتخاب کنید، مانند مواد زیر:

• بادام زمینی

• اسفناج

• فندق

• روغن ذرت ، زیتون ، گلرنگ و کلزا

• هویج

• موز

• سبوس جو دوسر

• آووکادوها

• برنج قهوه ای

پزشک شما ممکن است مکمل های ویتامین را نیز توصیه کند.

خودآزمایی ها همچنین می توانند به کنترل هر گونه تغییر در بافت پستان کمک کنند. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا (ACS)، زنان در دهه 20 و 30 سالگی باید ماهانه یکبار، معمولاً پس از پریود ماهانه خود، هنگامی که تورم و حساسیت در حداقل است، معاینه سینه خود را انجام دهند. ماموگرافی بعد از 45 سالگی توصیه می شود و ممکن است حتی زودتر تجویز شود. در صورت کم خطر بودن، پزشک ممکن است هر دو سال یا بیشتر ماموگرافی را توصیه کند. ورزش همچنین می تواند درد سینه، گرفتگی و خستگی مربوط به سندرم را بهبود بخشد.

چشم انداز

حساسیت و تورم سینه قبل از قاعدگی اغلب در مواقع لزوم با مراقبت در خانه و دارو به طور موثر کنترل می شود. اگر تغییر شیوه زندگی و داروها به شما کمک نمی کند وضعیت خود را با پزشک در میان بگذارید.

مطالعه بیشتر:

آیا درد سینه نشانه بارداری است؟

علت درد پستانها قبل از قاعدگی چیست؟

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟

تفاوت علائم پریود و بارداری و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های تورم سینه قبل از قاعدگی

آیا داروهای ضد بارداری می توانند سبب تورم سینه قبل از قاعدگی شوند؟

بله. داروهای حاوی استروژن همچنین می توانند باعث تغییر در سینه مانند حساسیت و تورم شوند.

چه زمانی باید برای تورم سینه قبل از قاعدگی با پزشک تماس گرفت؟

در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید: • توده های جدید یا در حال تغییر سینه • ترشح از نوک سینه، به خصوص اگر ترشحات قهوه ای یا خونی باشد • درد سینه که توانایی خوابیدن یا انجام کارهای روزانه را مختل می کند • توده های یک طرفه، یا توده هایی که فقط در یک سینه ایجاد می شوند

درمان خانگی تورم سینه قبل از قاعدگی چیست؟

تغییر در شیوه زندگی نیز می تواند به کنترل تورم و حساسیت قبل از قاعدگی پستان کمک کند. در موارد شدیدتر از سوتین حمایتی ورزشی استفاده کنید. شما همچنین می توانید سوتین را در شب بپوشید، تا هنگام خواب از سینه شما از حمایت بیشتری برخوردار شود. رژیم غذایی می تواند در درد سینه نقش داشته باشد. کافئین، الکل و غذاهای حاوی چربی و نمک زیاد می توانند ناراحتی را افزایش دهند.

برای درمان تورم سینه قبل از قاعدگی چی بخوریم؟

انواع غذاهای غنی از این مواد مغذی را انتخاب کنید، مانند مواد زیر: • بادام زمینی • اسفناج • فندق • روغن ذرت ، زیتون ، گلرنگ و کلزا • هویج • موز • سبوس جو دوسر • آووکادوها • برنج قهوه ای

منبع: healthline