The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نداشتن نوک سینه یا آتلیا به چه صورت است؟

آتلیا یا نداشتن نوک سینه شرایطی است که در آن فرد بدون یک یا هر دو نوک پستان متولد می شود. اگرچه آتلیه به طور کلی نادر است، اما در کودکان متولد شده با شرایطی مانند سندرم پُلند و دیسپلازی اکتودرمال متداول تر است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد علائم نداشتن نوک سینه، عوامل خطر آن و موارد دیگر بیشتر بدانید.

نداشتن نوک سینه به چه صورت است؟

بسته به شرایطی که باعث ایجاد آن شده است آتلیا یا نداشتن نوک سینه به شکل متفاوتی ظاهر می شود. به طور معمول، افراد مبتلا به آتلیا نوک پستان و آرئول، حلقه رنگی اطراف نوک سینه را از دست می دهند. ممکن است یک یا هر دو طرف بدن فاقد نوک پستان باشد. افراد مبتلا به سندرم پُلند ممکن است بدون یک سینه کامل، نوک سینه و آرئول در یک طرف متولد شوند. عدم وجود یک یا هر دو سینه را آماستیا می گویند.

چه چیزی باعث آتلیا می شود؟

نداشتن نوک سینه در اثر شرایطی مانند سندرم پُلند و دیسپلازی اکتودرمال ایجاد می شود.

سندرم پَلند

سندرم پُلند از هر 20000 نوزاد 1 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد این نام از آلفرد پُلند، جراح انگلیسی، که اولین بار در دهه 1800 آن را توصیف کرد، گرفته شده است. محققان دقیقاً نمی دانند علت این سندرم چیست. آنها فکر می کنند که ممکن است به دلیل مشکل در جریان خون در رحم در هفته ششم رشد نوزاد ایجاد شود.

سندرم پُلند ممکن است شریان هایی را که خون را به سینه نوزاد در حال رشد می رسانند، تحت تأثیر قرار دهد. تصور می شود که کمبود خون از رشد طبیعی سینه جلوگیری می کند.

سندرم پُلند ناشی از تغییر ژنی است که از طریق خانواده ها منتقل می شود. کودکانی که با این عارضه متولد می شوند عضلات از دست رفته یا توسعه نیافته در یک طرف بدن خود دارند. آنها معمولاً قسمتی از ماهیچه قفسه سینه، که پکتورالیس میجر نامیده می شود را از دست می دهند.

علائم دیگر سندرم پُلند عبارتند از:

• دنده های از دست رفته یا توسعه نیافته در یک طرف بدن

• سینه و نوک سینه در یک طرف بدن وجود ندارد یا رشد نیافته است

• انگشتان تار مانند یک دست

• استخوان های کوتاه در ساعد

• موهای نازک زیر بغل

دیسپلازی های اکتودرمی

دیسپلازی های اکتودرمال گروهی از بیش از 180 سندرم ژنتیکی مختلف هستند. این سندرم ها بر رشد پوست، دندان ها، موها، ناخن ها، غدد عرق و سایر قسمت های بدن تأثیر می گذارد. آنها زمانی اتفاق می افتند که لایه اکتودرمال در جنین که باعث ایجاد پوست، دندان، مو و سایر اندام ها می شود - به درستی رشد نمی کند. افراد مبتلا به دیسپلازی اکتودرمال ممکن است علائم زیر را تجربه کنند:

• موی نازک

• از دست رفتن یا بدشکلی دندان ها

• عدم توانایی در عرق کردن (هیپوهیدروز)

• کاهش بینایی یا شنوایی

• انگشتان یا انگشتان پا از دست رفته یا توسعه نیافته است

شکاف لب یا کام

• رنگ پوست غیرمعمول

• ناخن های نازک، شکننده، ترک خورده یا ضعیف شده

• عدم رشد سینه

• مشکل در تنفس

جهش های ژنتیکی باعث دیسپلازی اکتودرمال می شود. این ژنها می توانند از والدین به فرزندان منتقل شوند و یا هنگام تشکیل جنین دچار جهش (تغییر) شوند.

علل دیگر نداشتن نوک سینه

سایر علل آتلیا عبارتند از:

• سندرم پروژریا. این وضعیت باعث می شود افراد خیلی سریع پیر شوند.

• سندرم یونیس وارون. این بیماری نادر و ارثی بر صورت، قفسه سینه و سایر قسمت های بدن تأثیر می گذارد.

• سندرم پوست سر-گوش-نوک سینه. این وضعیت باعث می شود که تکه ای بدون مو روی پوست سر، گوش های تکامل نیافته و نبود نوک سینه یا سینه در هر دو طرف بدن ایجاد شود.

• سندرم العوادی-رس-روچیلد. این وضعیت ژنتیکی نادر و ارثی زمانی رخ می دهد که استخوان ها بطور کامل و مناسب شکل نگرفته باشند.

چه کسانی در معرض این شرایط هستند؟

کودکانی که یکی از والدین آنها دارای شرایط ایجاد کننده سندرم باشد، احتمال دارد به آتلیه مبتلا شوند. سندرم پُلند در پسران بیشتر از دختران شایع است، اما دیسپلازی اکتودرمال به طور مساوی مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا این شرایط خطر سایر عوارض را برای شما افزایش می دهد؟

آتلیا چیزی شبیه آماستیا نیست، که زمانی اتفاق می افتد که کل سینه از بین می رود. با این حال، ممکن است این دو حالت با هم اتفاق بیفتند. در موارد نادر، دختران مبتلا به سندرم پُلند می توانند آماستیا داشته باشند: کل سینه و نوک سینه در قسمت آسیب دیده بدن وجود نداشته باشد.

آیا نداشتن نوک سینه عوارض خاصی دارد؟

نداشتن نوک سینه به خودی خود عوارضی ایجاد نمی کند. اما برخی از شرایطی که باعث آتلیه می شوند ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شوند. به عنوان مثال، سندرم شدید پُلند می تواند ریه ها، کلیه ها و سایر اندام ها را درگیر کند. اگر نوک پستان از دست رفته است، نمی توانید از آن طرف به نوزاد خود شیر دهید.

درمان نداشتن نوک سینه

شما مجبور نیستید آتلیا را درمان کنید مگر اینکه نبودن نوک پستان شما را اذیت کند. اگر کل سینه خود را از دست داده اید، می توانید با استفاده از بافت شکم، باسن یا پشت، جراحی بازسازی را انجام دهید. سپس می توان نوک پستان و آرئول را در طی یک عمل دیگر ایجاد کرد. برای ساختن نوک سینه، جراح یک تکه از بافت را به شکل صحیح قالب می زند.

در صورت تمایل، می توانید شکل آرئول را روی پوست خود خالکوبی کنید. روش های جدیدتر خالکوبی سه بعدی از سوزن های نوسانی که با رنگدانه پوشانده شده اند استفاده می کنند و نوک سینه ای واقع بینانه و سه بعدی ایجاد می کنند.

چشم انداز چیست؟

چشم انداز فردی بستگی به این دارد که چه بیماری باعث آتلیه شده است. سندرم پُلند خفیف ممکن است هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند یا حتی قابل توجه نباشد. موارد شدیدتر می تواند اندام هایی مانند ریه یا کلیه را تحت تاثیر قرار دهد، که می تواند عوارضی ایجاد کند. اگر شما یا فرزندتان با آتلیا متولد شده اید، پزشک شما بهترین منبع برای اطلاعات در مورد سلامت کلی و عوارض احتمالی شما است.

چگونه با آن کنار بیاییم

نداشتن نوک سینه یا آتلیا و شرایطی که باعث ایجاد آن می شود می تواند بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد. اگر در تلاش برای کنار آمدن با تغییرات بدن خود هستید، ممکن است صحبت با یک روانشناس، درمانگر یا سایر متخصصان بهداشت روانی مفید باشد. همچنین می توانید به گروه پشتیبانی افرادی که دارای شرایط مشترک هستند بپیوندید. از پزشک خود بپرسید که آیا می تواند گروه پشتیبانی را به صورت آنلاین یا در منطقه شما توصیه کند.

مطالعه بیشتر:

سینه کوچک در شیردهی آیا مشکلی ایجاد می کند؟

شیردهی با اشکال و اندازه های مختلف نوک پستان چگونه است؟

شیردهی با نوک سینه بزرگ، چگونه با نوک پستان بزرگ شیر بدهیم؟

درد نوک سینه در شیردهی علت چیست وبرای برطرف شدن درد چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های نداشتن نوک سینه

چه چیزی باعث آتلیا می شود؟

نداشتن نوک سینه در اثر شرایطی مانند سندرم پُلند و دیسپلازی اکتودرمال ایجاد می شود.

افراد مبتلا به دیسپلازی اکتودرمال چه مشکلاتی دارند؟

افراد مبتلا به دیسپلازی اکتودرمال ممکن است علائم زیر را تجربه کنند: • موی نازک • از دست رفتن یا بدشکلی دندان ها • عدم توانایی در عرق کردن (هیپوهیدروز) • کاهش بینایی یا شنوایی • انگشتان یا انگشتان پا از دست رفته یا توسعه نیافته است • شکاف لب یا کام • رنگ پوست غیر معمول

چه کسانی در معرض خطر نداشتن نوک سینه هستند؟

کودکانی که یکی از والدین آنها دارای شرایط ایجاد کننده سندرم باشد، احتمال دارد به آتلیه مبتلا شوند. سندرم پُلند در پسران بیشتر از دختران شایع است، اما دیسپلازی اکتودرمال به طور مساوی مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

درمان نداشتن نوک سینه چیست؟

شما مجبور نیستید آتلیه را درمان کنید مگر اینکه نبودن نوک پستان شما را اذیت کند. اگر کل سینه خود را از دست داده اید، می توانید با استفاده از بافت شکم، باسن یا پشت، جراحی بازسازی را انجام دهید. سپس می توان نوک پستان و آرئول را در طی یک عمل دیگر ایجاد کرد. برای ساختن نوک سینه، جراح یک تکه از بافت را به شکل صحیح قالب می زند.

منبع: healthline