The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی با اشکال و اندازه های مختلف نوک پستان چگونه است؟

قبل، حین و بعد از شیردهی، شکل و اندازه نوک پستان متفاوت است. بعضی از افراد نوک پستان بزرگ دارند. دیگران دارای نوک پستان های کوچک هستند. بعضی از نوک سینه ها برجسته و بعضی دیگر گرد هستند. برخی از نوک سینه ها صاف یا به سمت داخل چرخانده شده اند، در حالی که برخی دیگر بیرون می زنند. این تغییرات در اندازه و شکل نوک پستان کاملا طبیعی است و شیردهی با هر یک از این نوع پستان ها می تواند موفقیت آمیز باشد. در ادامه این مقاله در مورد شیردهی با انواع نوک پستان های بزرگ و کوچک و تخت و ... نکات مهمی را برای شما شرح می دهیم.

شیردهی با اشکال و اندازه های مختلف نوک پستان

اگرچه بیشتر مادران شیرده مشکلی پایدار نخواهند داشت، اما کسانی که دارای نوک پستان های صاف، نوک سینه های وارونه یا نوک سینه های بسیار بزرگ هستند، به سختی می توانند کودک خود را بطور صحیح روی پستان محکم نگه دارند. از آنجا که ضعف نوزاد شیرخوار در قفل کردن دهان به پستان می تواند منجر به زخم شدن نوک پستان و کاهش میزان شیر شود، این نکات برای تسلط بر یک قفل مناسب به شما کمک می کند تا راحتی و رشد سالم کودک شما را تضمین کند.

با یادگیری صحیح قفل کردن سینه با گرفتن کل نوک پستان و مقداری از آرئول در دهان او، کودک شما احتمالاً شیر مادر کافی برای رشد و سلامت بدست می آورد.

شیردهی با نوک پستانهای بزرگ

داشتن نوک پستان های بزرگ مانع از شیردهی موفقیت آمیز نمی شود. اما مهم است که با قرار دادن کل نوک پستان و بخشی از آرئول اطراف در دهان نوزاد خود اطمینان حاصل کنید که کودک شما به درستی قفل می شود. اگر کودک فقط به نوک پستان متصل است، ممکن است نتواند شیر کافی از پستان را خارج کند. همچنین می تواند منجر به زخم شدن نوک پستان و تجربه دردناک شیردهی برای شما شود.

اکثر نوزادان سالم که تمام ترم هستند می توانند بدون هیچ مشکلی بر روی نوک پستان های بزرگ قفل شوند. با این حال، اگر نوزاد شما نارس است یا یک نوزاد با دهان کوچک دارید، ممکن است آنها به کمک نیاز داشته باشند.

برای شیردهی با نوک پستانهای بزرگ چه باید کرد؟

اگر نوک پستانهای بزرگ دارید، کودک شما احتمالاً خیلی خوب شیر می خورد. اما اگر آنها با مشکلی روبرو هستند و یا نوک پستان شما احساس درد می کند، می توانید این راهکارها را امتحان کنید:

*یک محافظ نوک پستان بگیرید. اگر شما دارای یک نوزاد نارس هستید یا کودک شما در قفل کردن مشکل دارد، می توانید یک محافظ نوک پستان را امتحان کنید، که به درست قرار گرفتن نوک پستان و ایجاد مکش کمک می کند. شما فقط باید زیر نظر پزشک یا متخصص شیردهی از محافظ نوک پستان استفاده کنید زیرا در صورت عدم استفاده صحیح می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.

*با یک مشاور شیردهی صحبت کنید. اگر نگران هستید که نوک پستان شما برای نوزادتان خیلی بزرگ باشد، در نظر داشته باشید که با یک مشاور شیردهی تماس بگیرید. آنها می توانند در مورد وضعیت های مناسب شیردهی که برای نوک پستان های بزرگ مناسب تر است شما را راهنمایی کنند.

*وضعیت توپ فوتبال را امتحان کنید. وضعیت فوتبال موقعیت خوبی برای مادران شیرده با نوک پستان های بزرگ است. هنگامی که نوزاد به پستان قفل می کند، می توانید دید بهتری به نوک پستان و دهان او داشته باشد.

شیردهی با نوک سینه پهن

نوک سینه ها معمولاً یک منطقه برآمده در مرکز آرئول هستند. برای برخی، فقط در صورت تحریک از آرئول بیرون می آیند. برخی دیگر دارای نوک سینه هایی صاف هستند که حتی در دوران بارداری و با تحریک پستان نیز بیرون نمی زنند.

بیشتر افرادی که نوک پستان صاف دارند می توانند نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند زیرا نوزادان برای شیر خوردن و دریافت شیر کافی لزوماً نیاز به نوک سینه برآمده ندارند. اما گاهی اوقات، نوزادان می توانند در گرفتن و قفل شدن به نوک پستان مشکل داشته باشند. گرفتن پستان ممکن است به خصوص هنگامی که سینه های شما پر باشند دشوار باشد، زیرا سینه های پر، متورم و سفت باعث می شود حتی نوک سینه های بیرون زده به طور موقت صاف شوند.

برای شیردهی با نوک سینه پهن چه باید کرد؟

نوک پستان های صاف مانع از قفل شدن بیشتر نوزادان نمی شوند، اما در صورت بروز هرگونه مشکل، تکنیک ها و ابزارهای خاص می توانند به شما کمک کنند.

*وضعیت شیردهی را تغییر دهید. برای کمک به نوزاد خود، سینه خود را در وضعیت نگهدارنده V یا C نگه دارید.

*از پوشش های پستان استفاده کنید. از یک مشاور شیردهی در مورد پوشش های پستان که فشار ملایمی به پایه نوک سینه ها برای بیرون ریختن بیشتر شیر وارد می کنند، مشاوره بگیرید و در صورت تجویز، از آن استفاده کنید.

*فشار با انگشت را امتحان کنید. اگر با لخته شدن شیر و پر شدن پستان مشکل دارید، قبل از شیردهی کمی پستان را فشار دهید، تا پستان نرم شده و قفل شدن نوزاد آسان تر شود.

*یک تکنیک جدید را امتحان کنید. نرم کردن با فشار معکوس می تواند به بیرون کشیدن نوک پستان کمک کند، به خصوص اگر گرفتگی وجود داشته باشد.

شیردهی با نوک پستان های فرو رفته

اگر نوک پستان فرو رفته دارید (جایی که کل نوک پستان به سمت داخل چرخانده می شود)، هنوز هم می توانید شیر دهید و تا زمانی که نوزاد شیرخوار شما بتواند به درستی دهانش را روی پستان شما قفل کند و به طور مداوم در حال افزایش وزن باشد، برای رفع نوک پستان های معکوس نیازی به هیچ کاری ندارید. با این حال، اگر کودک شما نتواند به خوبی روی نوک پستان معکوس قفل شود، ممکن است به اندازه کافی شیر مادر برای رشد با سرعت مناسب و سالم دریافت نکند.

برخی از مادرانی که همیشه نوک پستان معکوس داشته اند، می بینند که در طول سه ماهه سوم یا زمانی که فرزند شیرخوار آنها شروع به شیرخوردن می کند، نوک پستان به سمت بیرون می آید.

برای شیردهی با نوک پستان های فرو رفته، چه باید کرد؟

با پیشرفت بارداری، ممکن است نوک پستان های معکوس به طور طبیعی شروع به بیرون زدن کنند. اما روش هایی وجود دارد که اگر پستان شما در طول مسیر شیردهی معکوس بماند، به کودک کمک می کند تا راحت تر قفل شود.

*از پزشک خود در مورد استفاده از محافظ نوک پستان سوال کنید. محافظ نوک پستان ممکن است به کودک شما کمک کند تا بهتر قفل شود.

*تغییر وضعیت یا نگه داشتن نوزاد در حین شیردهی. وضعیت توپ فوتبال یا موقعیت طبیعی "شیردهی" را امتحان کنید تا به شما کمک کند تا سر و دهان کودک را به وضعیت مناسب برای قفل شدن هدایت کنید.

*از پستان های خود حمایت کنید. از وضعیت نگهدارنده C یا V برای فشرده کردن آریولا و آسانتر شدن قفل دهان نوزاد، استفاده کنید.

*دستگاه مکش ملایم را امتحان کنید. دستگاه هایی مانند بیرون آورنده نوک پستانک ممکن است از طریق پزشک یا مشاور شیردهی در دسترس شما قرار بگیرد.

*برای بیرون کشیدن نوک پستان از پمپ استفاده کنید. درست قبل از اینکه کودک خود را شیر دهید، از پمپ سینه استفاده کنید.

*از پوشش های پستان استفاده کنید. با یک مشاور شیردهی در مورد استفاده از پوشش های پستان در بین دوره های تغذیه برای بزرگ شدن نوک پستان صحبت کنید.

*وزن کودک باید توسط پزشک متخصص اطفال کنترل شود. افزایش وزن یکی از شاخص های اصلی این است که کودک شما به خوبی قفل می شود و به اندازه کافی شیر مادر دریافت می کند.

سخنی با خوانندگان

افراد برای همیشه با اشکال و اندازه های مختلف نوک پستان با موفقیت شیر داده اند. در بیشتر مواقع، نوزاد شما بدون مشکلات اساسی قادر خواهد بود قفل شود، اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا شما و کودک تان بتوانید شیردهی خود را ادامه دهید.

اگر در مورد اندازه و شکل نوک سینه ها یا توانایی شیردهی هر گونه نگرانی دارید،از یک متخصص درخواست کمک کنید. پزشک، پرستار، ماما، یا مشاور شیردهی به شما کمک می کنند تا از اولین شیردهی نوزاد بتواند به درستی قفل شود. آنها می توانند بلافاصله مشکلات را تشخیص دهند و به شما کمک کنند تا راهی برای تغذیه با شیر مادر در مسیر خود پیدا کنید.

مطالعه بیشتر:

اندازه سینه در شیردهی و آیا در شیردهی تاثیر می گذارد؟

تاثیر شیردهی بر ظاهر سینه‌‌ها آیا سینه های من تغییر می کنند؟

درمان هم اندازه نبودن سینه ها در شیردهی آیا امکان پذیر است؟

شیردهی با نوک سینه بزرگ، چگونه با نوک پستان بزرگ شیر بدهیم؟

?پرسش و پاسخ های نوک پستان

برای شیردهی با نوک پستانهای بزرگ چه باید کرد؟

وضعیت توپ فوتبال را امتحان کنید. وضعیت فوتبال موقعیت خوبی برای مادران شیرده با نوک پستان های بزرگ است. هنگامی که نوزاد به پستان قفل می کند، می توایند دید بهتری به نوک پستان و دهان او داشته باشد.

برای شیردهی با نوک سینه پهن چه باید کرد؟

از پوشش های پستان استفاده کنید. از یک مشاور شیردهی در مورد پوشش های پستان که فشار ملایمی به پایه نوک سینه ها برای بیرون ریختن بیشتر شیر وارد می کنند، مشاوره بگیرید و در صورت تجویز، از آن استفاده کنید.

برای شیردهی با نوک پستان های فرو رفته، چه باید کرد؟

*از پزشک خود در مورد استفاده از محافظ نوک پستان سوال کنید. محافظ نوک پستان ممکن است به کودک شما کمک کند تا بهتر قفل شود. از پستان های خود حمایت کنید. از وضعیت نگهدارنده C یا V برای فشرده کردن آریولا و آسانتر شدن قفل دهان نوزاد، استفاده کنید.

برای بیرون کشیدن نوک پستان فرور فته چه کنیم؟

دستگاه مکش ملایم را امتحان کنید. دستگاه هایی مانند بیرون آورنده نوک پستانک ممکن است از طریق پزشک یا مشاور شیردهی در دسترس شما قرار بگیرد. برای بیرون کشیدن نوک پستان از پمپ استفاده کنید. درست قبل از اینکه کودک خود را شیر دهید، از پمپ سینه استفاده کنید.

منبع: verywellfamily