The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی با نوک سینه بزرگ، چگونه با نوک پستان بزرگ شیر بدهیم؟

نوک پستان شما به هر صورتی‌که باشد نوزاد شیر خواهد خورد. نوک پستان‌ها اشکال و اندازه‌های مختلف دارد و اغلب مادران به‌راحتی به کودک خود شیر می‌دهند. حتی ممکن است برای نوزادی که سالم است و به موقع به دنیا آمده، شیردهی با نوک سینه بزرگ راحت‌تر باشد. نوزاد کوچک یا نارس به سختی می‌تواند نوک پستان‌های بزرگ را به دهان بگیرد، اما با رشد نوزاد این کار آسان‌تر خواهد شد. در ادامه این مقاله همه چیز را در مورد شیردهی با نوک سینه بزرگ برای شما شرح می دهیم. 

هنگامی‌که نوزاد به سختی پستان را به دهان می‌گیرد

برای این‌که نوزاد با موفقیت شیر ​​بخورد، باید به درستی پستان را به دهان بگیرد. یعنی کل نوک پستان و هاله دور پستان را به دهان ببرد. نوزاد هنگام شیر خوردن مجاری شیر را که در زیر هاله دور نوک پستان قرار دارد، با دهان فشار می‌دهد، آن‌گاه شیر از پستان خارج می‌شود.

چرا شیردهی با نوک سینه بزرگ ممکن است با مشکل مواجه شود؟

مشکل اساسی که مادران با نوک پستان بزرگ خود دارند این است که نوزاد نمی‌تواند نوک پستان را به دهان بگیرد، زیرا دهان نوزاد در مقایسه با نوک پستان بسیار کوچک است.

آیا نوک پستان بزرگ می تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند؟

نوک پستان ممکن است تمام دهان نوزاد را پر کند و قادر به گرفتن هاله دور نوک پستان نباشد. این امر باعث می‌شود شیرکافی از پستان خارج نشود و شیردهی با اخلال روبرو شده و برای شما مشکلات بالقوه پستان رخ دهد. عدم خروج شیر، ممکن است باعث پرشدن پستان‌ها، انسداد مجاری شیر، التهاب پستان و کاهش ذخیره شیر شود. عدم گرفتن صحیح پستان توسط نوزاد می‌تواند باعث مشکلات دردناک پستان مانند زخم، ترک، خونریزی نوک پستان یا تاول پستان شود.

درصورتی‌که شیر زیادی دارید و واکنش غریزی نوزاد به گرفتن پستان عالی‌ است، نوزاد به حد کافی شیر را از نوک پستان‌ها دریافت خواهد کرد. هر چند برای بسیاری از نوزادان گرفتن پستان مشکل است و به همین دلیل شیر کافی از پستان‌‌ها دریافت نمی‌کنند. بنابراین، بیش‌ترین نگرانی این است که آیا نوزاد برای وزن گرفتن و رشد کامل به اندازه کافی شیر دریافت می‌کند یا خیر؟

از کمک متخصصان شیردهی بهره‌مند شوید

آیا پزشک یا مشاور شیردهی پستان‌های شما و نوک آن‌ را معاینه کرده و تکنیک‌های شیردهی را به شما آموزش داده است یا خیر؟ این متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به شما مشورت می‌دهند و کمک خواهند کرد و امر شیردهی را برای شما آسان می‌سازند.

چگونه شیردهی با نوک سینه بزرگ را برای خود آسان سازید؟

اگر نوک پستان بزرگ مشکل ایجاد کند، این مسئله فقط مربوط به شیردهی در چند روز و هفته اول زایمان است. هنگامی‌که نوزاد کمی بزرگ‌تر می‌شود، می‌تواند به راحتی نوک پستان و هاله اطراف آن را در دهان بگیرد و به خوبی شیر بخورد. ممکن است این مسئله فقط چند هفته بیش‌تر از آن‌چه انتظار داشتید طول بکشد. در ضمن راه‌کارهایی برای کمک به نوزاد در گرفتن نوک پستان وجود دارد.

صبور باشید:  برای شیردهی با نوک سینه بزرگ ابتدا صبر کنید نوزاد دهانش را به طور کامل باز کند تا نوک پستان و هاله اطراف آن را در دهان بگیرد. اگر نوزاد دهان خود را باز نکرد می‌توانید با لمس گونه‌ها یا لب‌ها او را تحریک کنید تا به طور غریزی دهان خود را باز کند. آن‌گاه بلافاصله پستان را در دهان نوزاد بگذارید تا نوزاد به طور کامل آن را در دهان بگیرد.

پستان را با دست بگیرید: پستان را از یک طرف با شست خود و از طرف دیگر با انگشت اشاره بگیرید و هنگامی‌که نوزاد شیر می‌خورد، نوک پستان و هاله اطراف آن ‌را به سمت دهان نوزاد فشار دهید.

مالیدن شیر به نوک پستان: درصورتی‌که در پایان شیردهی دچار درد و سوزش در نوک پستان شدید،‌ مقداری از شیر را به نوک پستان خود بمالید. می‌توانید از پزشک بخواهید تا کرم‌های بی‌ضرری برای این منظور معرفی کند.

از محافظ پستان استفاده کنید: پزشک یا مشاور شیردهی ممکن است استفاده از محافظ نوک پستان را توصیه کند. این محافظ کمک می‌کند نوزاد تازه متولد یا نارس راحت‌تر نوک پستان را بگیرد. این محافظ‌ها همچنین از زخم شدن نوک پستان‌ها جلوگیری می‌کنند. استفاده از آن‌‌ها در صورتی که زیر نظر متخصص باشد، ‌بسیار مفید است.

از یک متخصص شیردهی کمک بگیرید: متخصص شیردهی به شما کمک می‌کند با استفاده از روش‌های موثر شیردهی، بتوانید با نوک پستان‌های بزرگ به نوزاد شیر دهید.

دوشیدن شیر با دست: درصورتی‌که پستان‌ها پر است، قبل از این‌که شیردهی را شروع کنید کمی از شیر خود را بدوشید. برای نوزاد گرفتن پستان سفت و پر بسیار دشوار است. اگر مقداری از شیر خود را بدوشید و به آرامی با دست پستان را ماساژ دهید، نوزاد راحت‌تر می‌توانید پستان و هاله دور آن را به دهان بگیرد.

شیر دادن به روش توپ فوتبالی یا کلانچ: در این وضعیت شیردهی به راحتی نوک پستان خود را می‌بینید و راحت‌تر می‌توانید دهان نوزاد را هدایت کرده تا نوک پستان را درست در دهان بگیرد.

نوزاد را کاملا زیر نظر بگیرید و به دنبال نشانه‌هایی باشید تا از شیر خوردن کامل نوزاد اطمینان حاصل کنید. برای مثال تعداد پوشک‌های خیس او را در روز کنترل کنید. البته بهترین نشانه وزن گرفتن نوزاد است. بنابراین به طور مرتب نوزاد را نزد متخصص اطفال برده تا قد و وزن او را اندازه‌گیری کند تا مطمئن شوید رشد طبیعی دارد.

چکیده مطالب

اگر نوزاد شیر کافی نمی‌خورد و به درستی رشد نمی‌کند و یا ادامه شیردهی او بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده، بهتر است دست نگه دارید. بسیاری از مادران در هفته‌های اول زایمان مشکلات زیادی با تغذیه نوزاد از شیر خود دارند و یا شیر کمکی را انتخاب می‌کنند. هرچند بهتر است بدانید اگر شیردهی با نوک سینه بزرگ را ادامه دهید، به مرور این کار برای شما آسان‌تر می‌شود. همچنین پزشک یا مشاور شیردهی می‌توانند راه‌کارهای مفیدی ارائه دهد. اغلب اوقات تغییرات کوچک در روش شیردهی، می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

همچنین گزینه‌ها و روش‌های مختلفی برای شیردهی با نوک سینه بزرگ وجود دارد. می‌توانید به نوزاد شیر کمکی دهید یا ترکیبی از شیر مادر و شیر کمکی را امتحان کنید. اگر می‌خواهید از شیر خود به نوزاد بدهید، می‌توانید شیر خود را بدوشید و در بطری بریزید. برخی بانوان تصمیم می‌گیرند فقط از شیر خود بدهند. می‌توانید برای چند روز و هفته شیر خود را بدوشید و پس از این‌که نوزاد بزرگ‌تر شد، شیردهی از پستان را از سر بگیرید.

مطالعه بیشتر:

آماده سازی نوک پستان برای شیردهی پستانی

آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

سینه کوچک در شیردهی آیا مشکلی ایجاد می کند؟

تاثیر شیردهی بر ظاهر سینه‌‌ها آیا سینه های من تغییر می کنند؟

?پرسش و پاسخ های شیردهی با نوک سینه بزرگ

چرا شیردهی با نوک سینه بزرگ ممکن است با مشکل مواجه شود؟

مشکل اساسی که مادران با نوک پستان بزرگ خود دارند این است که نوزاد نمی‌تواند نوک پستان را به دهان بگیرد، زیرا دهان نوزاد در مقایسه با نوک پستان بسیار کوچک است.

آیا نوک پستان بزرگ می تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند؟

نوک پستان ممکن است تمام دهان نوزاد را پر کند و قادر به گرفتن هاله دور نوک پستان نباشد. این امر باعث می‌شود شیرکافی از پستان خارج نشود و شیردهی با اخلال روبرو شده و برای شما مشکلات بالقوه پستان رخ دهد. عدم خروج شیر، ممکن است باعث پرشدن پستان‌ها، انسداد مجاری شیر، التهاب پستان و کاهش ذخیره شیر شود. عدم گرفتن صحیح پستان توسط کودک می‌تواند باعث مشکلات دردناک پستان مانند زخم، ترک، خونریزی نوک پستان یا تاول پستان شود.

نوک سینم بزرگه بچم شیر نمی خوره چیکار کنم؟

اگر کودک شیر کافی نمی‌خورد و به درستی رشد نمی‌کند و یا ادامه شیردهی او بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده، بهتر است دست نگه دارید. بسیاری از مادران در هفته‌های اول زایمان مشکلات زیادی با تغذیه کودک از شیر خود دارند و یا شیر کمکی را انتخاب می‌کنند. هرچند بهتر است بدانید اگر شیردهی با نوک سینه بزرگ را ادامه دهید، به مرور این کار برای شما آسان‌تر می‌شود. همچنین پزشک یا مشاور شیردهی می‌توانند راه‌کارهای مفیدی ارائه دهد. اغلب اوقات تغییرات کوچک در روش شیردهی، می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

چگونه با نوک پستان بزرگ شیر بدهیم؟

پستان را با دست بگیرید: پستان را از یک طرف با شست خود و از طرف دیگر با انگشت اشاره بگیرید و هنگامی‌که کودک شیر می‌خورد، نوک پستان و هاله اطراف آن ‌را به سمت دهان کودک فشار دهید. مالیدن شیر به نوک پستان: درصورتی‌که در پایان شیردهی دچار درد و سوزش در نوک پستان شدید،‌ مقداری از شیر را به نوک پستان خود بمالید. می‌توانید از پزشک بخواهید تا کرم‌های بی‌ضرری برای این منظور معرفی کند.

منبع: verywellfamily