The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پسوریازیس مقعدی و علائم پسوریازیس مقعدی چیست؟

صدفک یا پسوریازیس ولگاریس یک بیماری مزمن پوستی است که در آن لکه های قرمز، پوسته پوسته یا ملتهب روی پوست ظاهر می شود. بثورات پسوریاتیک بسته به نوع پسوریازیس متفاوت هستند و در نقاط مختلف بدن بروز می کنند. پسوریازیس معمولاً در نقاط مختلف بدن مانند دست ها، اندام ها و تنه ایجاد می شود، همچنین روی مقعد یا اندام تناسلی نیز پدید می آید که به آن پسوریازیس مقعدی یا پسوریازیس تناسلی می گویند. طبق گزارش منابع معتبر، دو سوم مبتلایان به پسوریازیس به نوع تناسلی مبتلا می شوند. پسوریازیس پلاکی و پسوریازیس معکوس دو نوع پسوریازیس مرتبط با نوع تناسلی یا مقعدی هستند. در این مقاله، تفاوت بین پسوریازیس مقعدی و سایر بیماری های تناسلی و نحوه درمان آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه پسوریازیس مقعدی را تشخیص دهیم؟

اگرچه پسوریازیس مقعدی ظاهراً شبیه سایر بیماری های تناسلی است، اما تفاوت های مهمی وجود دارد که می توان بر اساس آن علائم پسوریازیس را تفکیک کرد.

به طور کلی، پسوریازیس مقعدی در افرادی بروز می کند که سابقه صدفک یا پسوریازیس را دارند. بنابراین اگر سابقه این بیماری را دارید و اکنون قرمزی پوست، خارش یا تحریک شدگی اطراف مقعد احساس می کنید، احتمال سرایت پسوریازیس به ناحیه مقعدی وجود دارد.

پسوریازیس تناسلی که بر مقعد تأثیر می گذارد، ممکن است در نقاط دیگر دستگاه تناسلی نیز مانند بخش خارجی دستگاه تناسلی بانوان، دستگاه تناسلی آقایان و کیسه بیضه بثورات صدفک ایجاد کند. همچنین می تواند از ناحیه تناسلی به سایر نواحی مجاور، مانند پوست اطراف یا چین های زیر باسن، ران و کشاله ران گسترش یابد.

بسیاری از علائم پسوریازیس مقعدی از نظر شدت متفاوت و غیراختصاصی هستند. به عنوان مثال علائمی مانند درد، سوزش و خارش هم در پسوریازیس تناسلی و هم در عفونت های منتقله جنسی، مشاهده می شود. اگر به تازگی علائم جدیدی در ناحیه تناسلی مشاهده کردید، بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید و از نظر هر گونه بیماری زمینه ای دیگر مورد بررسی قرار بگیرید.

علائم پسوریازیس مقعدی چیست؟

پسوریازیس مقعدی طیف گسترده ای از علائم را به همراه دارد که گاهاً شبیه به بیماری های دیگر است. وجود پوست قرمز، براق و غیر پوسته پوسته در ناحیه آسیب یکی از علائم بارز پسوریازیس تناسلی یا مقعدی به شمار می آید. پسوریازیس تناسلی همچنین می تواند علائم زیر را در ناحیه مقعد ایجاد کند:

• درد

• درد و ناراحتی

• خارش

• سوزش

• پوست خشک و ترک خورده

در بسیاری از موارد، علائم پسوریازیس مقعد زمانی بدتر می شود که پوست آسیب دیده با عرق، لباس یا سایر محرک ها تماس پیدا کند.

پسوریازیس مقعدی چگونه درمان می شود؟

استرس، ضربه و حتی برخی غذاها و داروها می توانند پسوریازیس مقعد را تحریک یا بدتر کند. در صورت ابتلا به پسوریازیس مقعدی، پی بردن به عامل تحریک و کنترل آن می تواند از پیشروی بیماری جلوگیری کند. به طور کلی پسوریازیس مقعدی نیز همانند سایر انواع پسوریازیس درمان می شود. درمان های موضعی، خوراکی و درمان خانگی نیز در بهبود این بیماری موثر است.

درمانهای موضعی

لوسیون ها، کرم ها و پمادهایی که به کاهش التهاب و علائمی مانند خارش، سوزش و درد کمک می کند، درمان موضعی پسوریازیس است. استروئیدهای موضعی، رتینوئیدها و سایر داروهای ضد التهابی بدون نسخه نیز به شرط رعایت احتیاط به ویژه در مناطق حساس پوست، نیز مفید هستند.

درمان های خوراکی

در موارد شدیدتر پسوریازیس که به درمانهای بدون نسخه به خوبی پاسخ نمی دهد، درمان های خوراکی تجویز می شود. گزینه های دارویی خوراکی برای پسوریازیس مقعدی عبارتند از:

• استروئیدها

• ضد التهاب

• داروهای تعدیل کننده ایمنی

در برخی موارد، این داروها را می توان به صورت تزریقی تجویز کرد.

درمانهای خانگی برای پسوریازیس مقعدی

درمان خانگی پسوریازیس به طور کلی شامل موارد زیر است:

• اجتناب از مواد شیمیایی مضر بر روی پوست

• کاهش اصطکاک با پوشیدن لباس های گشاد

• تمیز نگه داشتن پوست آسیب دیده و زدودن هر گونه عامل تحریک

درمان خانگی به طور کلی در کنار گزینه های درمانی ذکر شده در بالا بیشترین اثربخشی را دارد.

سایر گزینه های درمانی پسوریازیس، مانند درمان با اشعه ماوراء بنفش یا لیزر درمانی، نباید در ناحیه تناسلی یا مقعد استفاده شود.

کلام آخر

پسوریازیس مقعدی نوعی پسوریازیس تناسلی و نوعی بیماری مزمن و التهابی پوست است که پوست اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه تقریباً دو سوم افراد دارای سابقه پسوریازیس به پسوریازیس تناسلی مبتلا می شوند، اما احتمال ابتلای به نوع مقعدی بدون سابقه پسوریازیس وجود دارد. پوست قرمز براق، خارش، سوزش و درد در ناحیه مقعد از علائم صدفک مقعدی است. لوسیون ها، کرم ها و پمادهای موضعی و همچنین داروهای خوراکی و درمانهای خانگی برای علاج این نوع پسویازیس پیشنهاد می شود.

 

مطالعه بیشتر:

علت خارش آلت تناسلی مردان و روش‌های درمان آن چیست؟

استفاده از چه کرم های برای پسوریازیس در بارداری بی خطر است؟

تاثیر پسوریازیس بر جنین، آیا پسوریازیس بر بارداری تأثیر می گذارد؟

درماتیت آتوپیک کودکان ونشانه های درماتیت آتوپیک کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های پسوریازیس مقعدی

چگونه پسوریازیس مقعدی را تشخیص دهیم؟

پسوریازیس مقعدی در افرادی بروز می کند که سابقه صدفک یا پسوریازیس را دارند. بنابراین اگر سابقه این بیماری را دارید و اکنون قرمزی پوست، خارش یا تحریک شدگی اطراف مقعد احساس می کنید، احتمال سرایت پسوریازیس به ناحیه مقعدی وجود دارد.

علائم پسوریازیس مقعدی چیست؟

پسوریازیس تناسلی همچنین می تواند علائم زیر را در ناحیه مقعد ایجاد کند: • درد • درد و ناراحتی • خارش • سوزش • پوست خشک و ترک خورده

چیکار کنیم پسوریازیس مقعدی شدیدتر نشود؟

استرس، ضربه و حتی برخی غذاها و داروها می توانند پسوریازیس مقعد را تحریک یا بدتر کند. در صورت ابتلا به پسوریازیس مقعدی، پی بردن به عامل تحریک و کنترل آن می تواند از پیشروی بیماری جلوگیری کند.

درمانهای خانگی برای پسوریازیس مقعدی چیست؟

درمان خانگی پسوریازیس به طور کلی شامل موارد زیر است: • اجتناب از مواد شیمیایی مضر بر روی پوست • کاهش اصطکاک با پوشیدن لباس های گشاد • تمیز نگه داشتن پوست آسیب دیده و زدودن هرگونه عامل تحریک

منبع: healthline